Jak si u toho nového zázračného systému v L322, kde není normální civilisované PRND321, ale jen PRND+–, představují praktické použití? Snažil jsem se to nastudovat v owner's manual, a pořád z toho nejsem nějak moudrý, specificky s tím mám dva základní problémy (a jeden odvozený v bodě (iii) níže):
(i) brzdění motorem
U P38 jsem chtěl brzdit motorem, tak jsem dal 3 (nebo 2, nebo 1, nebo totéž s redukcí). Automat prostě neřadil výš, a motor tedy brzdil.
U L322 sice mohu přes +- nacvakat libovolnou z těch asi osmi nebo kolik to vlastně má rychlostí, ale v manuálu výslovně píší, že i v tom režimu si to samo od sebe zařadí výš, pokud otáčky motoru příliš vzrostou — takže se asi na brzdění motorem úplně spolehnout nelze, protože právě ve chvíli, kdy potřebuji, aby to brzdilo nejvíc, se to rozhodne přeřadit nahoru a je po brzdném efektu?!?

(ii) šetření převodovky
U P38 mne učili (a i snad v manuálu to někde bylo), že pokud jezdím v horách nebo městem, kde by se čtyřka řadila tu a tam na pár sekund, je hovadina tím převodovku trápit, a mám tam strčit 3. (V hodně velkých horách nebo v hodně starém městě analogicky 2.)
U L322 — pokud to dobře chápu, zrovna tady je ten popis dost zmatený — třeba 4 nacvakaná pomocí +– neznamená jako dosud „maximálně 4, pod tím si řaď jak chceš“, nýbrž „právě 4, leda by si auto samo od sebe chtělo řadit nahoru protože moc otáček“ (což je přesný opak toho, co bych potřeboval).
Tedy je to jaksi k prdu, protože buď bych musel neustále řadit ručně jako s manuálem, což je pakárna, a nebo, když zpomalím, bych motor každou chvíli podtáčel, což je taky pakárna.
Tedy další

(iii) terén
To je v podstatě už jen kombinace obou výše uvedených bodů: pokud jsem v terénu měl skopcedokopceskopcedokopce, kde ti skopci byli moc prudcí na redukované D, dal jsem tam 3 nebo 2, a nadále stačilo rychlost po většinu doby regulovat čistě jen plynem — s kopce to bez plynu brzdilo, s plynem jelo, do kopce to s plynem táhlo, když jsem zpomalil, přeřadilo si to samo na jedničku či dvojku, když jsem zase zrychlil, dalo si to tam samo trojku ale ne víc. Samá positiva a sociální jistoty.
Jak se to má řešit teď, když tam sice mohu nacvakat redukovanou čtyřku, ale rozumím-li tomu dobře (a) s kopce to brzdit spolehlivě nebude, protože při vyšších otáčkách si to samo přeřadí nahoru, (b) když zpomalím, bude se to podtáčet (asi tak stejně, jako kdybych u P38 redukovanou rychlost uzamkl tlačítkem vpředu, což jinak bylo potřeba jen výjimečně /a jak ví kupříkladu Low, já to blbec ušatý zapomínal pravidelně dělat i tam, kde to zrovna potřeba bylo

Asi mi něco naprosto zásadního uniká
