L322/BMW a plyn?
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
L322/BMW a plyn?
Jak se tak rozhlížím po nabídkách, těch L322 s M62 se prodává docela dost bez plynu. Koupím-li některou z nich, rozhodně bych jej tam chtěl nechat zabudovat, i rád bych se optal na místní zkušenosti:
- kdo to tady umí? Kdo to podle zkušeností dělá nejlépe?
- je k mání tá 160l nádrž, o níž kdesi cosi psal Eliott, nebo to byla zcela výjimečná a jinak naprosto nesehnatelná kusovka?
- resp. jiná formulace téhož dotazu — jaká největší sehnatelná nádrž se tam vejde místo reservy? (Připlatit si za ni víc nebo počkat na dodávku déle rozhodně není problém.)
- a abych měl představu, kolik velmi přibližně za takovou vestavbu asi dám v současnosti peněz? 40 litrů? Víc?
Tisíceré diky za info!
- kdo to tady umí? Kdo to podle zkušeností dělá nejlépe?
- je k mání tá 160l nádrž, o níž kdesi cosi psal Eliott, nebo to byla zcela výjimečná a jinak naprosto nesehnatelná kusovka?
- resp. jiná formulace téhož dotazu — jaká největší sehnatelná nádrž se tam vejde místo reservy? (Připlatit si za ni víc nebo počkat na dodávku déle rozhodně není problém.)
- a abych měl představu, kolik velmi přibližně za takovou vestavbu asi dám v současnosti peněz? 40 litrů? Víc?
Tisíceré diky za info!
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Zkus http://www.mobilgas.cz. Kluky znám osobně ještě z doby, kdy jsem také dělal ve firmě na výrobu LPG pohonů do aut. Dělají to dlouho, jsou šikovní a je s nimi rozumná řeč.
- Lukasino
- Příspěvky: 3962
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322/BMW a plyn?
Mě to u M62 dělali tady:
http://www.lpg-auto.cz/
Cena pěkná (30tis. bez DPH), jak jsme si domluvili, tak udělali, při montáži jsem měl náhradní auto, atd.
Když jsem měl reklamaci, tak vždy řešili v pohodě i včetně výměny dílu.
Mám tam 92l s možností natankovat plnou, takže dojezd na dálku byl 600km.
Ta 92l je max. tak, aby bylo víko v kufru na svém místě, 100l už je o cca 2-3cm výš, tu 160l si nedovedu moc představit. Už na tu 92l je potřeba vyříznout tu "výztuhu" na rezervu (jen vnitřní část).
Pro mě bylo taky velký plus to, že to mám kousek od baráku, takže při případném problému není problém tam zajet. Nedělal bych instalaci někde na druhém konci republiky...
L.
http://www.lpg-auto.cz/
Cena pěkná (30tis. bez DPH), jak jsme si domluvili, tak udělali, při montáži jsem měl náhradní auto, atd.
Když jsem měl reklamaci, tak vždy řešili v pohodě i včetně výměny dílu.
Mám tam 92l s možností natankovat plnou, takže dojezd na dálku byl 600km.
Ta 92l je max. tak, aby bylo víko v kufru na svém místě, 100l už je o cca 2-3cm výš, tu 160l si nedovedu moc představit. Už na tu 92l je potřeba vyříznout tu "výztuhu" na rezervu (jen vnitřní část).
Pro mě bylo taky velký plus to, že to mám kousek od baráku, takže při případném problému není problém tam zajet. Nedělal bych instalaci někde na druhém konci republiky...
L.

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Díkoběma! Jinak souhlas, že servis za rohem je hodně velké plus; ale zase radši pojedu 150 km tam a zpět do dobrého servisu, pokud všechny bližší stojí za ekskremento...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Ještě budeš muset vyřešit přemístění kompresoru a jeho uchycení. Aby jsi pak mohl i odjet. 

- Lukasino
- Příspěvky: 3962
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322/BMW a plyn?
To není takový problém, hadičky a kabely jsou dost dlouhý na to vyndat celé těleso a položit na dekl, ať už dočasně, nebo na stálo. Je to tak dlouhé, že jsem to jeden čas vozil v pravém "výklenku" na stojáka.
Jinak potom angláni dělají super sadu za cca 3tis. na relokaci, ten odkaz sem dával myslím KRANG, který to má v autě. Potom je kompresor v pravé části pod podlahou místo úložného místa.
Našel jsem to
http://tinleytech.co.uk/shop/lpg-kits/b ... ompressor/

Jinak potom angláni dělají super sadu za cca 3tis. na relokaci, ten odkaz sem dával myslím KRANG, který to má v autě. Potom je kompresor v pravé části pod podlahou místo úložného místa.
Našel jsem to

http://tinleytech.co.uk/shop/lpg-kits/b ... ompressor/

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Jako že v L322 s plynem musí kompresor pryč, protože se to tam obojí najednou nevejde? 

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Lukasino
- Příspěvky: 3962
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322/BMW a plyn?
Jo jo originál je v prolisu rezervy
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Aha, dík. Já ten auťák budu muset víc nastudovat — nějak jsem automaticky předpokládal, že kompresor bude pod haubnou, jako byl u P38 :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Lukasino
- Příspěvky: 3962
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322/BMW a plyn?
To určitě chce, nabídnul bych Ti předváděčku, ale RR nejezdí 

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
S 90L nádrží na LPG se do toho prolisu na rezervu kompresor stále vejde vedle nádrže, jen je potřeba mu vymyslet uchycení.
Re: L322/BMW a plyn?
Ahoj,
mohl by někdo pro zajímavost uvést, jaké další náklady s provozem na LPG souvisejí? Např. pravidelná výměna nádrže, kontroly, seřizování a servis...Určitě to bude mít vliv na návratnost.
Díky, M.
mohl by někdo pro zajímavost uvést, jaké další náklady s provozem na LPG souvisejí? Např. pravidelná výměna nádrže, kontroly, seřizování a servis...Určitě to bude mít vliv na návratnost.
Díky, M.
- Mirko
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Správně bys měl:
- po montáži je po několika set km na kontrolu - zejména těsnosti systému
- jednou ročně na revizi, která stojí u mého plynaře asi 200 Kč. Je to papír, který je obvykle vyžadovaný i na STK
- jednou za deset let vyměnit nádrž
- emise před STK se měří jak na LPG, tak na benzín (nevím, zda to stojí víc)
Jinak prostě údržba dle potřeby, jsou tam nějaké filtry za pár korun, které jsem musel měnit jednou za 30 tis. km. V rodině jezdí i L322 a má najeto už téměř 30 tis. km na LPG bez nutnosti nějakého zásahu nebo seřizování, krom prvotního ladění, které bylo v ceně montáže. Dá se říct, že u dobré instalace nevíš o tom, že ji tam máš a nestaráš se o to.
Obecně ale, pokud je nějaká drobná závada na motoru - např zapalování, tak se stane, že se projeví až pořádně na LPG, protože je háklivější na správný chod motoru. Na benzín to motor často "zkousne".
Při provozu ve městě jsou nezanedbatelné náklady na benzín. Na plyn to přepíná až při 35 stupních teploty chladicí kapaliny a to v mrazech chvíli trvá. Já najedu teď i několik km v městském provozu, než se to přepne na LPG, takže to nějaký benzín spolkne.
Co může způsobit vícenáklady jsou zásahy na motoru - těsnění ventílových vík atd, kde je potřeba demontáž prvků LPG. Taky ne každá dílna se pustí do opravy na motoru, byť jen výměny cívek, když je instalován LPG, čerstvá zkušenost ze Španělska, kde LPG není běžná praxe a dílny s ním nemají zkušenost.
- po montáži je po několika set km na kontrolu - zejména těsnosti systému
- jednou ročně na revizi, která stojí u mého plynaře asi 200 Kč. Je to papír, který je obvykle vyžadovaný i na STK
- jednou za deset let vyměnit nádrž
- emise před STK se měří jak na LPG, tak na benzín (nevím, zda to stojí víc)
Jinak prostě údržba dle potřeby, jsou tam nějaké filtry za pár korun, které jsem musel měnit jednou za 30 tis. km. V rodině jezdí i L322 a má najeto už téměř 30 tis. km na LPG bez nutnosti nějakého zásahu nebo seřizování, krom prvotního ladění, které bylo v ceně montáže. Dá se říct, že u dobré instalace nevíš o tom, že ji tam máš a nestaráš se o to.
Obecně ale, pokud je nějaká drobná závada na motoru - např zapalování, tak se stane, že se projeví až pořádně na LPG, protože je háklivější na správný chod motoru. Na benzín to motor často "zkousne".
Při provozu ve městě jsou nezanedbatelné náklady na benzín. Na plyn to přepíná až při 35 stupních teploty chladicí kapaliny a to v mrazech chvíli trvá. Já najedu teď i několik km v městském provozu, než se to přepne na LPG, takže to nějaký benzín spolkne.
Co může způsobit vícenáklady jsou zásahy na motoru - těsnění ventílových vík atd, kde je potřeba demontáž prvků LPG. Taky ne každá dílna se pustí do opravy na motoru, byť jen výměny cívek, když je instalován LPG, čerstvá zkušenost ze Španělska, kde LPG není běžná praxe a dílny s ním nemají zkušenost.
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Ještě bych přeci jen počítal nějaké to seřízení na jaře a na podzim, protože se mění složení LPG.
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
zbytečné...Maxsel píše:Ještě bych přeci jen počítal nějaké to seřízení na jaře a na podzim, protože se mění složení LPG.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Vzhledem k tomu, že poměr se mění od zimního 60% P a 40% B až po letní 40% P a 60% B, tak to bývá docela často doporučováno. Já to mimochodem u hořáků balónu poznám docela citelně, resp. tak jsem se díky dotazu na horší vlastnosti dozvěděl, že se ten poměr mění.
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Doporučuje se spousta zbytečností, mám na plynu najeto okolo 300 000 km a nikdy jsem nic nešteloval. U splachovadla jako je V8 to asi moc velkou roli nehraje, možná tak u 1.2 HTP...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
A co ten Jaguár bez —chápu-li správně — hydroštelů?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: L322/BMW a plyn?
Tak dnes jsme zjistil další argument pro lgp - nemusí se platit silniční daň - cca. 4 000 Kč za rok.
Teď už jen vybrat někoho solidního, co to udělá. Chci max. do 100 km od Brna, zkoušel jsem mobilgas.cz, ale 42 tis me prijde vice nez jinde. Tedy pry s dvojitym reduktorem a cca. 95 litrovou nadrzi, typ Landi...
Nejaky dalsi overeny servis v okoli?
Díky, M.
Teď už jen vybrat někoho solidního, co to udělá. Chci max. do 100 km od Brna, zkoušel jsem mobilgas.cz, ale 42 tis me prijde vice nez jinde. Tedy pry s dvojitym reduktorem a cca. 95 litrovou nadrzi, typ Landi...
Nejaky dalsi overeny servis v okoli?
Díky, M.
- Mirko
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322/BMW a plyn?
Stále doporučují z osobní zkušenosti přestavby tří vozů včetně jednoho L322 s 4,4 BMW pana Kolbábka z Nedvědic:
http://www.lpg-motortuning.cz/cz/
http://www.lpg-motortuning.cz/cz/