Jaguar XJ
Moderátor: Miky_CZ
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Jaguar XJ
To záleží na tom, jak moc se do toho člověk pustí.
Pokud bych z toho chtěl udělat nové auto tak bezesporu ano...
Pokud bych z toho chtěl udělat nové auto tak bezesporu ano...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: Jaguar XJ
Ahoj, tak tu mám jednoho kandidáta. Je to ale X350, r.v. 2003, 4.2 225KW. Má tento novější Jaguár ještě smysl, nebo je lepší hledat ve vozech X300/X308?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Jaguar XJ
z hľadiska prevádzkových nákladov je to podstatne drahšie auto. Už len to, že má podvozoch na vzduchu... X300 a X308 sú ešte relatívne nenáročné autá na údržbu. Zvlášť ak to nie je kompresor
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Jaguar XJ
Asi pred 2-3r. sa karta otočila X308 či XJ alebo XJR idú hore. X300 nesledujem.kryten píše:....
Co se týče investice,nemyslím si,že běžná olítaná X-300 nebo 308 bude nějak v budoucnu cenná,to by musela být XJR nebo auto s málo najetými kilometrya se zajímavou a doložitelnou historií.....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Jaguar XJ
S tím nedokážu poradit,mé zkušenosti končí u X-308.zata píše:Ahoj, tak tu mám jednoho kandidáta. Je to ale X350, r.v. 2003, 4.2 225KW. Má tento novější Jaguár ještě smysl, nebo je lepší hledat ve vozech X300/X308?
X350 se mi už moc nelíbí tak jsem se o ní nikdy nezajímal.To je ale samozřejmě věc vkusu.Ale když koukneš na ceny náhradních dílů a co se na ní nejvíc nabízí,bude provoz asi nákladnější,tak jak píše Acon.
Re: Jaguar XJ
jj, díky za názory. Už mám jasno, X350 néé. Moc se mi líbí, ale jeden vzduchový podvozek na P38 mě bohatě stačí
Měl jsem vyhlédnutou v Německu jednu X308 4.0 v modré barvě. Hezký, alespoň dle fotek i vevnitř nezničený kousek. Jen jsem tam napsal, už byl pryč
Nevadí, budu hledat. Stejně teď není hezké roční období na obíhání bazarů

Měl jsem vyhlédnutou v Německu jednu X308 4.0 v modré barvě. Hezký, alespoň dle fotek i vevnitř nezničený kousek. Jen jsem tam napsal, už byl pryč

Nevadí, budu hledat. Stejně teď není hezké roční období na obíhání bazarů

ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
Re: Jaguar XJ
Je nějaký rozdíl v dílech a servise v X308 coby Jaguár a Daimler?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
Re: Jaguar XJ
Děkuji všem za rady. Dnes bylo rozhodnuto a dotaženo - X308, r.v. 2000, V8 4.0 209KW, z Itálie, 130 008km. Z výbavy chybí vyhřívané sedačky a tempomat. Stav velmi slušný. První nedostatky - gumy, kosmetické vady na laku, kosmetické vady na kůži sedačky řidiče, zamlžený blinkr, nedržící zadní třetí brzdové světlo. Dva ťuplíky na předním skle
Má story s renovací P38 se v jiné formě začíná opakovat...

Má story s renovací P38 se v jiné formě začíná opakovat...

ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
Re: Jaguar XJ
Krásná!A ta barva
Ať ti dělá radost!
Začal bych rozvody,při 130tkm je ideální čas na výměnu,může mít ještě staré,poruchové napínáky...

Začal bych rozvody,při 130tkm je ideální čas na výměnu,může mít ještě staré,poruchové napínáky...
Re: Jaguar XJ
Děkuji. Musím začít s pneu, neb na současných již není vzorek
Poté mám v plánu olej a filtry, dutiny a celý podvozek a teprve poté rozvody a olej v automatu. Bohužel, nejde to vše najednou, ale na druhou stranu, auto je v garáži a zatím na poježdění nespěchám. Stejně na to zatím není počasí


kryten píše: 22 led 2017 08:06 Krásná!A ta barvaAť ti dělá radost!
Začal bych rozvody,při 130tkm je ideální čas na výměnu,může mít ještě staré,poruchové napínáky...
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Jaguar XJ
jediná správna farba pre Jaga
S tými rozvodmi by som to nedramatizoval. Môj má pôvodné plastové a už vyše 200 000km. Treba počúvať motor po štarte, ak v ňom ťuká, treba to zkontrolovať. Po r. 2000 už boli na plastových krytoch reťaze umiestnené snímače a keď ich vyberieš, dá sa zkontrolovať stav napínakov. Na druhej strane, asi nebude mať 130 000km.

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Jaguar XJ
To je vaše věc pánové.Viděl jsem tolik potkaných XJ8 a S-Type V8,kde si majitel říkal"to ťuká jen trochu po startu" a velice rychle to doťukalo.Škody jsou fatální,motory byly vždy neopravitelné.Pokud to ťuká,není třeba to zkontrolovat ale vyměnit.U novějšího modelu se snímači ze předu už byla vylepšená verze rozvodů,ale stejně není záruka že vydrží na věky.Když vyndáš snímače polohy vačky,moc toho neuvidíš,určitě se tak nedají zkontrolovat kompletní rozvody.Acon píše: 24 led 2017 09:13 jediná správna farba pre JagaS tými rozvodmi by som to nedramatizoval. Môj má pôvodné plastové a už vyše 200 000km. Treba počúvať motor po štarte, ak v ňom ťuká, treba to zkontrolovať. Po r. 2000 už boli na plastových krytoch reťaze umiestnené snímače a keď ich vyberieš, dá sa zkontrolovať stav napínakov. Na druhej strane, asi nebude mať 130 000km.
Při tomhle stáří auta to už není o nájezdu kilometrů,ale právě o tom stáří jednotlivých komponentů.
Re: Jaguar XJ
Klasika, koupit auto a chtít ušetřit na rozvodech, kolikrát se tohle už vymstilo... taky jsem si jednou naběhl s S-type co byl hodně laciný a chtělo jen trošku poladit motor... samozřejmě se ukázalo, že někdo šetřil na rozvodech a celý motor se musel vyhodit a auto nakonec taky.
Country boy...
Re: Jaguar XJ
Já tím neřekl, že letos nevyměním rozvody
Jde jen o to, co udělat dříve a co potom. S autem se stejně zatím jezdit do léta nebude, takže pěkně postupně, dokud leží v garáži
Raději jsem více investoval do koupě vozu a proto musím teď došetřit.
Kolik má najetých km nevím, ale na tacho je 130tkm a v TP z Itálie je poslední záznam z 2/2016 a jen jeden majitel. Serviska je vedená do 2012, kdy mělo najeto 78tkm. No, ale víme jak to chodí...
Volat je slušný, neochmataný, sedadlo řidiče je trochu popraskané, ale zbytek auta je velmi pěkný. Nikde stopy po kuřákovi... Tak nevím...


Raději jsem více investoval do koupě vozu a proto musím teď došetřit.
Kolik má najetých km nevím, ale na tacho je 130tkm a v TP z Itálie je poslední záznam z 2/2016 a jen jeden majitel. Serviska je vedená do 2012, kdy mělo najeto 78tkm. No, ale víme jak to chodí...
Volat je slušný, neochmataný, sedadlo řidiče je trochu popraskané, ale zbytek auta je velmi pěkný. Nikde stopy po kuřákovi... Tak nevím...
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 11 črc 2016 14:52
- auto: TD5, Freelander 2
- Bydliště: Orlickoústecko
Re: Jaguar XJ
Ahoj, tak i já přispěju do tématu. 5 let jsem vlastnil Jaguar XJ X308, motorizaci 3.2 l, výkon 174 kw, r.v. 1998. Byl to poslední "klasik" od Fordjaguaru. Jízda v něm je jako v jachtě, interiér je nádherný - kůže, dřevo. Nechal jsem si ho dovézt z DE, se servisní knížkou, měl najeto nějakých 60 000 km. A za 5 let, kdy jsem ho prodával, měl cca 100 000 km na budíku. Předem varuju všechny zájemce, co si myslí, že koupí totálně vybydlené auto za "pár peněz", že si ho dají doma na dvorku dohromady. Možná u jednoduchých aut to tak funguje, ale Jaguar je trochu jiná liga. Základ je koupit auto v co nejlepším stavu, i když je trochu dražší. Zde platí dvojnásob - když mám koně, musím mít i na seno. První problém při přihlášení auta byl - kdo udělá emise???? Ne každý servis má koupenou licenci na Jaguara.... A servis?? Ten tak ve větších městech, jinak není šance. Pokud odejde něco v interiéru nebo třeba ztratíte poklici od kola - problém. I když možná se ta situace za ty 4 roky, co už toto auto nemám, změnila, že je zde více dílů z vraků a dá se to lehce pořídit.... Naštěstí mě za těch 5 let neodešlo nic "fatálního", občas zazlobil centrál, pak se začala rozsvěcet kontrolka airbagu - vadný spoj u sedačky řidiče. Ale to jsou "maličkosti". Jízda v tomto klasikovi je nádherná, zvuk motoru parádní, co dodat, prostě V8. Ale sporťák to není, pouze výkonná managerská limuzína, za kterou se tedy všichni otáčí. Pokud bych si dnes měl pořídit tento vůz znova, šel bych asi do nejvýkonnější verze XJR, která bude z hlediska budoucího možného prodeje "prodatelná". Při prodeji se fakt zájemci "jen hrnou". A 3.2 má ve válcích nikasil, což spousta lidí od koupě odradí. Takže z vlastní zkušenosti se musím některým inzerátům od překupníků/bazarů jen pousmát, jakou mají cenovku...... Pokud budeš kupovat, tak určitě od soukromého inzerenta, který nějakou dobu auto vlastní a dokáže ti k tomu něco říct. Autobazar/překupník, co se vyloženě nespecializuje na tuto značku = hodně velké riziko.
Re: Jaguar XJ
Ano, v podstatě se vším souhlasím. Bohužel, objel jsem několik německých bazarů, najel cca 2000km a viděl jen samé sice vybavené, ale neprodejné hrůzy. Do Brna, kde jsem auto nakonec koupil bych normálně asi nejel, protože auto bylo zaprvé drahé, zadruhé - co český autobazar, to autobazar Monte Karlo
Co mě však přesvědčilo, abych se jel podívat byl názor jednoho uživatele jaguářího fóra, který se šel na auto podívat a projet ho. Pán mi auto doporučil a tak jsem se zajel podívat. Vůz prohlédl svojí příruční diagnostikou a kromě chyby v sedačce řidiče tam nic nebylo. Oproti němcům, výrazně lepší kousek, ale méně vybavený a dražší...

Co mě však přesvědčilo, abych se jel podívat byl názor jednoho uživatele jaguářího fóra, který se šel na auto podívat a projet ho. Pán mi auto doporučil a tak jsem se zajel podívat. Vůz prohlédl svojí příruční diagnostikou a kromě chyby v sedačce řidiče tam nic nebylo. Oproti němcům, výrazně lepší kousek, ale méně vybavený a dražší...

sirtirol píše: 24 led 2017 13:34 Ahoj, tak i já přispěju do tématu. 5 let jsem vlastnil Jaguar XJ X308, motorizaci 3.2 l, výkon 174 kw, r.v. 1998. Byl to poslední "klasik" od Fordjaguaru. Jízda v něm je jako v jachtě, interiér je nádherný - kůže, dřevo. Nechal jsem si ho dovézt z DE, se servisní knížkou, měl najeto nějakých 60 000 km. A za 5 let, kdy jsem ho prodával, měl cca 100 000 km na budíku. Předem varuju všechny zájemce, co si myslí, že koupí totálně vybydlené auto za "pár peněz", že si ho dají doma na dvorku dohromady. Možná u jednoduchých aut to tak funguje, ale Jaguar je trochu jiná liga. Základ je koupit auto v co nejlepším stavu, i když je trochu dražší. Zde platí dvojnásob - když mám koně, musím mít i na seno. První problém při přihlášení auta byl - kdo udělá emise???? Ne každý servis má koupenou licenci na Jaguara.... A servis?? Ten tak ve větších městech, jinak není šance. Pokud odejde něco v interiéru nebo třeba ztratíte poklici od kola - problém. I když možná se ta situace za ty 4 roky, co už toto auto nemám, změnila, že je zde více dílů z vraků a dá se to lehce pořídit.... Naštěstí mě za těch 5 let neodešlo nic "fatálního", občas zazlobil centrál, pak se začala rozsvěcet kontrolka airbagu - vadný spoj u sedačky řidiče. Ale to jsou "maličkosti". Jízda v tomto klasikovi je nádherná, zvuk motoru parádní, co dodat, prostě V8. Ale sporťák to není, pouze výkonná managerská limuzína, za kterou se tedy všichni otáčí. Pokud bych si dnes měl pořídit tento vůz znova, šel bych asi do nejvýkonnější verze XJR, která bude z hlediska budoucího možného prodeje "prodatelná". Při prodeji se fakt zájemci "jen hrnou". A 3.2 má ve válcích nikasil, což spousta lidí od koupě odradí. Takže z vlastní zkušenosti se musím některým inzerátům od překupníků/bazarů jen pousmát, jakou mají cenovku...... Pokud budeš kupovat, tak určitě od soukromého inzerenta, který nějakou dobu auto vlastní a dokáže ti k tomu něco říct. Autobazar/překupník, co se vyloženě nespecializuje na tuto značku = hodně velké riziko.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Jaguar XJ
Jasné, ale je rozdiel reťaz a remeň. A tu je reťaz akurát s problémom s plastovými napínakmi, ktoré praskajú. A keď je motor po štarte ticho tak nie je dôvod na obavu. Preto som písal, že ak tam niečo po štarte ťuká, tak to treba vymeniť. Tu nejde o šetrenie, len o triezvy prístup.Rover píše: 24 led 2017 09:50 Klasika, koupit auto a chtít ušetřit na rozvodech, kolikrát se tohle už vymstilo... taky jsem si jednou naběhl s S-type co byl hodně laciný a chtělo jen trošku poladit motor... samozřejmě se ukázalo, že někdo šetřil na rozvodech a celý motor se musel vyhodit a auto nakonec taky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Jaguar XJ
Vypadá moc hezky.... Ještě by to chtělo fotku interiéru.
Re: Jaguar XJ
Děkuji
Nějaké mouchy má, hlavně kosmetické, na laku a na sedadle řidiče. Příští víkend půjde na kontrolu rozvodů, v případě plastových na okamžitou výměnu, výměnu těsnění a gufera na předku, oleje, filtrů, termostatu a vodní pumpy, chladicí kapaliny a vyčištění klimy.
Následovat bude během léta nátěr podvozku a časem výměna filtru a oleje v převodovce. Dál se uvidí...

Následovat bude během léta nátěr podvozku a časem výměna filtru a oleje v převodovce. Dál se uvidí...
- Přílohy
-
- IMG_5002s.jpg (139.01 KiB) Zobrazeno 7479 x
-
- IMG_5025s.jpg (108.03 KiB) Zobrazeno 7479 x
-
- IMG_5026s.jpg (115.31 KiB) Zobrazeno 7479 x
-
- IMG_5027s.jpg (93.92 KiB) Zobrazeno 7479 x
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4
Re: Jaguar XJ
Pěknej auťák 

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz