Land Rover - zimní provoz
Moderátor: Miky_CZ
Land Rover - zimní provoz
jaké máte zkušenosti se zimním provozem vašich LR?
Jsem docela čerstvým majitelem DII a zdá se mi, že s nynějšími mrazy zrovna nekamarádí elektronika. Například v mrazu se mi po nastartování sama rozsvítí žárovka vnitřního osvětlení v kufru a až po několika kilometrech sama zhasne, v mrazu okolo -12 mi začalo auto samo od sebe troubit, tak jsem musel vytrhnout pojistku.... prostě si to žije vlastním životem.
na druhou stranu - dneska v -15 nastartoval bez nejmenšího problému. Je ale normální, že po prvním žhavení se při druhém pokusu kontrolka žhavení již nerozsvítí? A žhaví svíčky pouze když kontrolka svítí?
Jsem docela čerstvým majitelem DII a zdá se mi, že s nynějšími mrazy zrovna nekamarádí elektronika. Například v mrazu se mi po nastartování sama rozsvítí žárovka vnitřního osvětlení v kufru a až po několika kilometrech sama zhasne, v mrazu okolo -12 mi začalo auto samo od sebe troubit, tak jsem musel vytrhnout pojistku.... prostě si to žije vlastním životem.
na druhou stranu - dneska v -15 nastartoval bez nejmenšího problému. Je ale normální, že po prvním žhavení se při druhém pokusu kontrolka žhavení již nerozsvítí? A žhaví svíčky pouze když kontrolka svítí?
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Land Rover - zimní provoz
Začnu od konce - žhavení a kontrolka žhavení jsou dvě rozdílné věci, obě řízené z řídící jednotky motoru. TD5ka když je studená a v malých otáčkách si dožhavuje za běhu motoru.
Zbytek elektriky - sice mrzne, ale nedivil bych se kdyby to dělaly ohnilé/vlhké řídící jednotky BCU a IDM - obě jsou pod palubkou a obě nejsou z výroby nalakované, tak prostě hnijí vzdušnou vlhkostí.
Zbytek elektriky - sice mrzne, ale nedivil bych se kdyby to dělaly ohnilé/vlhké řídící jednotky BCU a IDM - obě jsou pod palubkou a obě nejsou z výroby nalakované, tak prostě hnijí vzdušnou vlhkostí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6528
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Land Rover - zimní provoz
Tam je otázka jestli je to jen věc mrazuvdornosti LR nebo se to týká obecně nevodotěsnosti LR, jak moc se ti mlžej okna?
Kdyby ti do auta moc neteklo, mráz by možná tolik nevadil. Jinak moje zkušenosti jsou takové, že čím studenější vzduch, tím lépe motor táhne, to je sice jasné termodynamické pravidlo, u TD5 se mi ale zdá, že těch pár procent výkonu navíc opravdu cítím pod pedálem plynu. Takže já mám chladná rána rád. Startuju pořád bez problémů a na žhavení většinou zapomenu, dycky mne to napadne, že jsem měl žhavit, jak uslyšim otočit motor, jenže on stejně hned chytne, tak co...
Kdyby ti do auta moc neteklo, mráz by možná tolik nevadil. Jinak moje zkušenosti jsou takové, že čím studenější vzduch, tím lépe motor táhne, to je sice jasné termodynamické pravidlo, u TD5 se mi ale zdá, že těch pár procent výkonu navíc opravdu cítím pod pedálem plynu. Takže já mám chladná rána rád. Startuju pořád bez problémů a na žhavení většinou zapomenu, dycky mne to napadne, že jsem měl žhavit, jak uslyšim otočit motor, jenže on stejně hned chytne, tak co...
Re: Land Rover - zimní provoz
nemlžej... jenom zamrzaj zevnitř :-D auto není nějak zvlášť shnilý (si myslim). Kupoval jsem už za studena, tak jsem se například k vyndavání koberců nedostal - to nechávám na teplo. Jsou to faktu divný věci... jesli tam náhodou někoho nezabili a nebydlí mi tam nějakej duch 

- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6528
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Land Rover - zimní provoz
Neříká se duch, ale duše, tos neslyšel, že land rovery mají duši, narozdíl třeba od japonskejch aut, no a ta duše občas něco zapne nebo vypne nebo třeba zatroubí....
- Robí
- Příspěvky: 125
- Registrován: 24 pro 2014 11:27
- tel.: 775300195
- auto: Discovery 3
- Bydliště: Pardubice, Ústí nad Labem
Re: Land Rover - zimní provoz
Já mám D3 a musím teda zaťukat, ale ranní starty bez problému na drc. A to tu máme ráno když jedu -19 C
U těch startů taky hodně záleží na baterce a naftě. Když jsem do nafty nedal aditiva tak byl start horší, nebo se mi aspoň zdálo. Jinak teď dávám aditiva pořád a ten start na to drc.
U těch startů taky hodně záleží na baterce a naftě. Když jsem do nafty nedal aditiva tak byl start horší, nebo se mi aspoň zdálo. Jinak teď dávám aditiva pořád a ten start na to drc.
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Land Rover - zimní provoz
Saul píše: 19 led 2017 14:08 nemlžej... jenom zamrzaj zevnitř :-D auto není nějak zvlášť shnilý .....
A nenamrzaj zevnitř proto, ze tam mas vlhkost?
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: Land Rover - zimní provoz
když pauzu mezi starty uděláš delší, kontrolka žhavení se zase rozsvítí při otočení klíčku.Saul píše: 19 led 2017 13:50
na druhou stranu - dneska v -15 nastartoval bez nejmenšího problému. Je ale normální, že po prvním žhavení se při druhém pokusu kontrolka žhavení již nerozsvítí? A žhaví svíčky pouze když kontrolka svítí?
Jestli i když nesvítí... žhaví... nevím.
Já si radši chvíli počkám.
Asi je tam nějaký okruh, který to hlídá.. z jakého důvodu ???
Snad třeba MadTom napoví.
Mne TD5 startuje do -10st bez žhavení, pak už si radši počkám až si nažhaví. Aditiva v naftě, baterka dobrá. Bez aditiv horší. Zde se přidám k Robí.mu.
- Gumidek2012
- Příspěvky: 132
- Registrován: 14 říj 2014 15:27
- auto: DISCOVERY 1
Re: Land Rover - zimní provoz
Hanys_a_Kaca píše: 19 led 2017 17:34 Neříká se duch, ale duše, tos neslyšel, že land rovery mají duši, narozdíl třeba od japonskejch aut, no a ta duše občas něco zapne nebo vypne nebo třeba zatroubí....



- petr štrof
- Příspěvky: 926
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Land Rover - zimní provoz
moje D3 pod -15 ne a ne a ne , nafta ani aditiva nepomáhaj
trochu to zachraňuje Webasto , takže
na příští zimu budu muset vyřešit žhavičky ,
Petr
trochu to zachraňuje Webasto , takže
na příští zimu budu muset vyřešit žhavičky ,
Petr
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Land Rover - zimní provoz
Strašná potupa!!!
-21 a mňa musel rozťahovať SUZUKI JIMNY
aké poníženie ešte musím zažiť?
-21 a mňa musel rozťahovať SUZUKI JIMNY

V jednoduchosti je krása.
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover - zimní provoz
Mě zlobila baterka, takže mi při startování jednotky TR a HDC chybovali, ale motor bez problémů. Žhavky asi zatím fungují slušně, protože se mi párkrát povedl start bez žhavení a bylo to poznat. Bez žhavení do cca -10°C po pár otočeních motor chytil lehce nevyrovnaným chodem. V -13°C už točil 3-4 vteřiny, což jsem nevydržel a nažhavil. Větší zimu než -19°C jsme tu zatím neměli.
Na čem je ale větší zima poznat, je vzduchový podvozek. Auto je v mrazech citelně tvrdší.
Na čem je ale větší zima poznat, je vzduchový podvozek. Auto je v mrazech citelně tvrdší.
Re: Land Rover - zimní provoz
L322 3.0d, zatím nastartovala i v - 25 (kolik bylo přes noc nevim) , sice už jsem točil a žhavil asi 5x, ale naskočila. Jinak teďka každodenní starty kolem - 10 až - 15 a dvakrát nažhavím a naskočí na drb. Docela se divím, protože baterka dle diagnostiky asi neni uplne v kondici. Tak uvidíme kdy chytnu černyho petra
Jednou mi zazlobil podvozek, přisuzuju to zamrzlemu čidlu nebo tak něco, po te co jsem to prostřikl horkou vapkou tak se to napravilo a všechno v pořádku.

Re: Land Rover - zimní provoz
Z Citroenu som zvyknuty ze auto startuje na prve otocenie klucika bez ohladu na mraz a ked to tu citam normalne som sa zlakol
Nastastie sa tak zatial sprava aj LR, ziadny pozorovatelny vplyv minusovych teplot. Mozno aj vdaka tomu ze slovenskym pumpam neverim a tankujem vyhradne v Rakusku.

Nastastie sa tak zatial sprava aj LR, ziadny pozorovatelny vplyv minusovych teplot. Mozno aj vdaka tomu ze slovenskym pumpam neverim a tankujem vyhradne v Rakusku.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 11 črc 2016 14:52
- auto: TD5, Freelander 2
- Bydliště: Orlickoústecko
Re: Land Rover - zimní provoz
Ahoj, já mám LR 300 tdi, pokud nezamrzne nafta, tak v pohodě. Horší je to s baterií VARTA, kterou jsem kupoval v létě a prostě teplota klesne pod nulu, nebo stačí, když je sychravo, a baterie je skoro KO
Řada Silver Dynamic. Mohu srovnávat, v rodině máme ještě tuhle baterku v břichoplazu, a to samé. Takže ponaučení pro příště - baterii Varta nekupovat, je to pěkný shit...... Možná máte někdo podobnou zkušenost.....

- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Land Rover - zimní provoz
Tak moja zažila najviac -24° a to teraz nedávno. Počkal som kým dožhaví čo trvalo nezvykle dlho, keďže normálne nežhavím no chytila skoro ako za tepla s minimálnym rozdielom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.