Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
Re: RE: Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti? [emoji33] [emoji23]
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podla mna chcel povedat ze ten olej vplyvom degradácie zvyšuje svoju viskozitu, co tiež nieje dobre pre motor.Badus píše:Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti? [emoji33] [emoji23]
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Pravda. To me nenapadlo
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
...D3 SE rv 2007 od miminka do teď 230 000 km bez závad, výměny olejů max 10 tis, změny 0-5-10/30-40 atd...můj názor na motor po 10 letech provozu je ten, že motor je někdy skutečně hlučnější, kombinace oleje - ale i nafty a stylu jízdy OVLIVŇUJE dost podstatně tento motor....někdy diskoška jakoby lehce jede/letí bez námahy, někdy se táhne jak posraná - hučí- a ne a ne se rozhýbat....a rozhodně na to má vliv teplota...
...ten typ oleje je nutno brát vážně...osobně poslední roky dávám Milers oils - ale absolutně se Neřídím Long life!!! pouze viskozitou a teplotou....
...co mě dost děsí na tomto motoru je, že téměř není poznat na výměnu 10 tis km úbytek oleje na měrce ani moc jinak.... nevím jak to vidíte vy ostatní ale mě to dost děsí, že jakoby vůbec NEŽere olej....
...ten typ oleje je nutno brát vážně...osobně poslední roky dávám Milers oils - ale absolutně se Neřídím Long life!!! pouze viskozitou a teplotou....
...co mě dost děsí na tomto motoru je, že téměř není poznat na výměnu 10 tis km úbytek oleje na měrce ani moc jinak.... nevím jak to vidíte vy ostatní ale mě to dost děsí, že jakoby vůbec NEŽere olej....

U mě dobrý....
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
tdv6 je celkem spolehlivé, ale nesmi se moc používat.
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Predpokladám že to bude asi takto



Dnes tu je na pretrase táto D3..
Nejaký chytrák čo v tom vidí dobrú kúpu-vyskúša zavolať tebe..
Ty sa tu pochváliš- a napíšeš, zasa jeden




No a v skutočnosti sa jedná o jedno auto...
V nemecku je tiež vysypaných zopár aut a výhodná kúpa je lákavá, tak samozrejme človek je tvor vynaliezavý..No a tak skúša, raz jeden,potom druhý a tak dalej a tak dalej..
Tým samozrejme nechcem tvrdiť že ten motor je super, aby sme v tom mali jasno

Ale môže to byť napríklad aj tak ako som písal...
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
podívej každý spalovací motor a vznětový konkrétně, spotřebovává olej...tak či tak...MadTom píše: 24 úno 2017 10:38 K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
...aby jsi měl ideální olej, který by v daných teplotách nemizel a byl odolný - nespotřebovával se v kluzných plochách a nevypaloval se, musel by jsi sáhnout hlůůůůboko do kapsičky, a stejně se modlit...pak stejně natankuješ tuhle a tamdle, tady maj v naftě sračky ale tamhle ještě víc, více pruhů jak známo není více adidas atd...
...pokud mluvím o ropáku 2,7 TDV6 a 3,0 a bavím se o komerci olejů co si tak nějak na trhu koupíme, jedná se o průměrné až podprůměrné ropné produkty no a prostě i tento motor MÁ určo spotřebu tohoto oleje, o tom žádná věc...neříkám že velkou - to ne, ale má a je to alespoň u mne v řádech nula něco málo kolem decky, dvě atd....a mě to přijde málo...
dokonce i výrobce tvrdí že žere olej, a je jasné ŽE olej OVLIVŇUJE motor nejvíce ze všeho tak jak tu např píše Kokešek a jiní - to má logiku i praktickou zkušenost, a já si myslím prostě, že ta hustota a viskozita v závislosti na teplotě je u motoru alfou a omegou, ne možná tolik vzhledem k tomu kurvítku tady v tom v uložení, ale hlavně se vzrůstajícím počtem najetých km a tím pádem opotřebovávání všech součástí motoru...takže MÁ smysl kvalitativně přecházet na jiný olej...
Možná se mýlím, ale po 10 letech ježdění v D3 když mi někdo řekne proč by měl žrát olej, podezírám ho z kontrašpionáže pracujícího pro všechny ty longlife...



U mě dobrý....
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ohledně spotřeby oleje u naftového motoru je třeba si říct, zda sice množství oleje není stejné, ale taky může 10% z něj bejt nafta, takže sice neubývá na risce, ale to neznamené, že to je olej.
Dokonce při problémech s motorem může "olej" přibývat protože do něj prolíná nafta.
Dokonce při problémech s motorem může "olej" přibývat protože do něj prolíná nafta.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Žádný long-life. Psal jsem že při 15000 km úbytek 0,1l na měrce ani není pořádně poznat. Rozdíl je lehký úbytek, že není potřeba dolévat během intervalu výměny, a že motor žere olej tak, že se musí dolévat opakovaně, protože hladina viditelně pravidelně klesá.
S tou popisovanou Oktávkou to bylo okolo 1l / 3000km nebo možná i víc. Přesně už si to nepamatuju. Výrobce každopádně tvrdil že je to v pořádku a v normě. I na emisích to nebylo nic moc. Ale donutit je k opravě nebylo jednoduché.
S tou popisovanou Oktávkou to bylo okolo 1l / 3000km nebo možná i víc. Přesně už si to nepamatuju. Výrobce každopádně tvrdil že je to v pořádku a v normě. I na emisích to nebylo nic moc. Ale donutit je k opravě nebylo jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- David Š
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01 zář 2014 14:45
- tel.: SE
- auto: Disco 3 TDV6 SE
- Bydliště: v Ústí dlabem
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
...to padání viskozity až o několik desítek % během prvních 100 km po výměnách oleje je taky dost hustá pila do makovice, zvláště když vždycky po výměně si myslím že jsem udělal maximum pro motor.... 

U mě dobrý....
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
asi jsem blázen, ale měním po 6 tis a při výměně dělaám proplach standardním olejem,
tzn. vyměním filtr a dám 5W40 najedu 1000km a pak výměna ( filtr, olej+prolong)
snažím se dělat maximum pro motor
tzn. vyměním filtr a dám 5W40 najedu 1000km a pak výměna ( filtr, olej+prolong)
snažím se dělat maximum pro motor

Naposledy upravil(a) NOTIX dne 29 dub 2017 19:34, celkem upraveno 2 x.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Malý kvíz z čeho je ten chladič? Z pohledových stran vypadla čistě. I chladič klimy je celkem čistý.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podle zanesení zřejmě z polního kombajnu.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Podle toho , že se zde probírá LR motor - tak chladič je z Land Rovera ......
maximálně z Range Rovera .... 


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
je to chladič z 2,7
takto podobně vypadají všechny chladiče co jezdí občas do terénu
takto podobně vypadají všechny chladiče co jezdí občas do terénu
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A u těch co maj dodnes původní chladící kapalinu to vevnitř nevypadá o moc líp. Hlavně u bimetalickejch (železnej blok/hliníková hlava) a špatně ukostřenejch motorů se díky korozi nakumuluje moc pěkný blátíčko 

- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nevím, kolikátej motor v tom autě je, ale i tak...
https://auto.bazos.cz/inzerat/74206937 ... v6-HSE.php
A ten držák rezervy.
https://auto.bazos.cz/inzerat/74206937 ... v6-HSE.php
A ten držák rezervy.

-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad




Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nevím co všichni máte,najel jsem na D3 320t,olej po 24t a žádný problém.Doufám,že jste úspěšná bude i stávající D4.. 
