RR L322 Vibrace při brždění do volantu
RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Zdravím po delší době. Dostávám při rychlosti od 110 výše při brždění neskutečné vibrace do volantu. Myslel jsem že mám KO kotouče, tak jsem vše vyměnil za nové Bremba, stabilizační tyč a je to jen o ždibínek lepší ale fakt ne moc. Než vyměním další věci (systém pokus omyl) co by to mohlo být? zaramena, ložisla, tlumiče?
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Tak jak je dobrý zvykem od nejjednoduššího co gumy? stáří, stav, tlak kdy byly naposled vyvažovaný?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Vyvážený to je, a gumy sice nejsou nové rv.2010 se vzorkem 6mm tak to by snad nemusel být problém.
Je pravda, že jezdit a brzdit se s tím dá tak do 100km/m to je v pohodě, ale na dálnici v 130-160km/h je to průser.
Mám ještě druhou sadu letních a je toto samé.
Je pravda, že jezdit a brzdit se s tím dá tak do 100km/m to je v pohodě, ale na dálnici v 130-160km/h je to průser.
Mám ještě druhou sadu letních a je toto samé.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
vezmi auto na STK a zahýbejte nápravou. Nějaký čep nebo sylenblok bude K.OTomy70 píše: 27 bře 2017 16:10 Vyvážený to je, a gumy sice nejsou nové rv.2010 se vzorkem 6mm tak to by snad nemusel být problém.
Je pravda, že jezdit a brzdit se s tím dá tak do 100km/m to je v pohodě, ale na dálnici v 130-160km/h je to průser.
Mám ještě druhou sadu letních a je toto samé.
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Nějaké další nápady? 

Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Zober to skutočne niekde na zdvihák alebo aspoň si zdvihni auto a skontroluj ramená, čapy a silentbloky. Je to dosť zvláštne že ti to robí IBA pri brzdení. Ložiská by sa správali aj za normálnej jazdy už zvláštne, hučalo by to napr., ale nedá sa to vylúčiť. Skúsil by som odpojiť aj ABS a tak zabrzdiť (rozumne samozrejme a niekde kde to je bezpečné). A najlepšie hneď to pichnúť na diagnostiku.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
už som zažil problém aj v náboji kolesa.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Tomy, takze pekne po porade:
1. v akom stave su disky a ich stycna plocha ku kotucu ? treba ocistit?
2. zmeraj odchylkomerom hadzanie brzdovych kotucov - ak nevies, popros skusenejsieho...
3. ak si nic nenasel hladaj dalej - poloosi?, vola v ramenach? silentbloky? penumatiky? kardan?
4. ak nic, tak skuseny servisak: viewforum.php?f=12
nedaj sa odradit, urice to najdes...
1. v akom stave su disky a ich stycna plocha ku kotucu ? treba ocistit?
2. zmeraj odchylkomerom hadzanie brzdovych kotucov - ak nevies, popros skusenejsieho...
3. ak si nic nenasel hladaj dalej - poloosi?, vola v ramenach? silentbloky? penumatiky? kardan?
4. ak nic, tak skuseny servisak: viewforum.php?f=12
nedaj sa odradit, urice to najdes...

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
No já mám právě taky takový podezření- náboj kola.. ostatní je tak nějak v normě, je to duchařina.
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
No je to hrozný, aby člověk vyměnil půl nápravy...mipr píše: 28 bře 2017 19:29 Tomy, takze pekne po porade:
1. v akom stave su disky a ich stycna plocha ku kotucu ? treba ocistit?
2. zmeraj odchylkomerom hadzanie brzdovych kotucov - ak nevies, popros skusenejsieho...
3. ak si nic nenasel hladaj dalej - poloosi?, vola v ramenach? silentbloky? penumatiky? kardan?
4. ak nic, tak skuseny servisak: viewforum.php?f=12
nedaj sa odradit, urice to najdes...![]()

-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Já jsem se na D2 předloni vydrbal s předníma kotoučema - po 2 letech a minimálním nájezdu se začaly chovat tak, že první brzdění v pohodě, druhé a další kopání do volantu. Po demontáži a změření v soustruhu házely naprosto minimálně. Takže výměna za jiné a klid. Nejspíš nějaké vnitřní prasklina a kotouč se po první brzdění ohřál a také zkroutil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Já už tam jedny nové kotuče měl, a během 300Km jsem je oddělal. Dal nové a ted to mám zaseMadTom píše: 28 bře 2017 21:35 Já jsem se na D2 předloni vydrbal s předníma kotoučema - po 2 letech a minimálním nájezdu se začaly chovat tak, že první brzdění v pohodě, druhé a další kopání do volantu. Po demontáži a změření v soustruhu házely naprosto minimálně. Takže výměna za jiné a klid. Nejspíš nějaké vnitřní prasklina a kotouč se po první brzdění ohřál a také zkroutil.

-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Já už tam jedny nové kotuče měl, a během 300Km jsem je oddělal. Dal nové a ted to mám zase 
[/quote]
tak jsi je buďto spálil při zajíždění, nebo je v háji, popř. neočištěný náboj, nebo to dělají zadní, nebo je to neustále blbě montovaný, třeba tím, že ty kotouče podmázneš vazelínou.. Já měnil první kotouče při 160xxx km a na druhých mám cca 20000 a bez problémů ( montoval jsem ATE) Dost taky pomohlo vyměnit přední kola za zadní a převážit, protože přední byly díky utrženýmu silentbloku špatně sjetý. Auto se výrazně zklidnilo.

[/quote]
tak jsi je buďto spálil při zajíždění, nebo je v háji, popř. neočištěný náboj, nebo to dělají zadní, nebo je to neustále blbě montovaný, třeba tím, že ty kotouče podmázneš vazelínou.. Já měnil první kotouče při 160xxx km a na druhých mám cca 20000 a bez problémů ( montoval jsem ATE) Dost taky pomohlo vyměnit přední kola za zadní a převážit, protože přední byly díky utrženýmu silentbloku špatně sjetý. Auto se výrazně zklidnilo.
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
tak jsi je buďto spálil při zajíždění, nebo je v háji, popř. neočištěný náboj, nebo to dělají zadní, nebo je to neustále blbě montovaný, třeba tím, že ty kotouče podmázneš vazelínou.. Já měnil první kotouče při 160xxx km a na druhých mám cca 20000 a bez problémů ( montoval jsem ATE) Dost taky pomohlo vyměnit přední kola za zadní a převážit, protože přední byly díky utrženýmu silentbloku špatně sjetý. Auto se výrazně zklidnilo.pan klobouk píše: 29 bře 2017 13:20 Já už tam jedny nové kotuče měl, a během 300Km jsem je oddělal. Dal nové a ted to mám zase![]()
[/quote]
Kotouče tam jsou Bremba a fakt zajížděl v klídku i ty první , žádný jančení. Jen nechci vyměnit věci za 50K a třeba se to ani neprojeví. Myslím si, že by to mohli být náboje kol a možná nějaký silentblok, ale to se musí zvednout. Jak to stojí a je to těžký, tak se to neprojeví. Kola jsem už přeházel a je to jedno.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 28 úno 2016 19:50
- tel.: 607519728
- auto: LR 322
- Bydliště: Plzeňsko
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
co tyčky co nanich jezděj třmeny nejsou vylágrovaný pouzdra tyčky ?
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
No tak to je slovo do pranice. Na to jsem nekoukal. Podívám se příští týden.Maarty82 píše: 29 bře 2017 16:50 co tyčky co nanich jezděj třmeny nejsou vylágrovaný pouzdra tyčky ?
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
S dovolením se sem vetřu, ať zbytečně nezakládám nové téma. Potkala mě dnes zajímavá situace. Při velmi spěšné jízdě z našeho venkova směr Brno (cca. 30 km) se mě v půlce cesty po D1 hodně rozvibroval volant (tak cca. v rozmezí 1 cm od středu na každou stranu). Po chvilce jsem zastavil, protože jsme si říkal, jestli nemám uvolněné kolo. Kola ok, otevřu kapotu, docela smrad, jemný oblak dýmu z levé (řidičovy) strany motoru. Motor hodně žhavý, ale žádný únik kapaliny, bodíky ukazovaly středovou hodnotu teploty kapaliny. Nechal jsem pět minut vypnutý motor a poté nastartoval a pokračoval v jízde. Žádné vibrace, klid.
Zná někdo řešení této záhady?
Díky za názory,
M.
Zná někdo řešení této záhady?
Díky za názory,
M.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Přidřený brzdič.
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Jako že to samo po chvilce odeznělo a vrátil se sám do původní polohy?
Re: RR L322 Vibrace při brždění do volantu
Vcera uz to hodne zatuhlo, takze leve kolo dolu, demontaz brzdice a poradne vycistit a rozpohybovat. Diky za presnou diagnostiku zavady, vse vyreseno behem par hodin spinave prace 
