4HP22 nezpateckuje
Moderátor: Acon
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
4HP22 nezpateckuje
Stala se mi takova nemila vec, ze mi prevodovka ZF 4HP22 v D2 TD5 prestala tak nejak prestala zpateckovat. Uz nejaky cas se mi zdalo, ze na zpatecku to zabira min a min, zvlast pri studenym aute se to pri vycouvavani z parkovaciho mista velmi line plouzilo i pres vysoke otacky motoru. Vcera jsem ji asi dorazil, kdyz jsem se vyhrabaval z propadnuteho dreveneho najezdu, dneska jeste trochu fungovala, ale kdyz jsem chtel doma zaparkovat (pro jistotu couvanim, abych pak vyjel), tak uz jen neco zasmrdelo a dozadu to uz nejede vubec.
Nabizi se tedy nekolik otazek:
1) co tomu je? Podle toho, co jsem nasel, je celkem jiste znicena spojka u zpateckovyho stupne.
2) co s tim? Jde to nejak opravit, nebo je co do rychlosti, ceny a spolehlivosti lepsi dat tam komplet repasovanou prevodovku (od Ashcrofta) i s HD menicem?
3) kdo to zvladne udelat (idealne nekde ne uplne nejvic daleko od Brna)?
P.S.: motor je cipnuty, menic je tam zakladni, olej je meneny loni vcetne filtru (cca pred 6000km) a kontrolovany pred par tydny, najeto to ma pry 211000km a automat je asi puvodni a nerepasovany.
Nabizi se tedy nekolik otazek:
1) co tomu je? Podle toho, co jsem nasel, je celkem jiste znicena spojka u zpateckovyho stupne.
2) co s tim? Jde to nejak opravit, nebo je co do rychlosti, ceny a spolehlivosti lepsi dat tam komplet repasovanou prevodovku (od Ashcrofta) i s HD menicem?
3) kdo to zvladne udelat (idealne nekde ne uplne nejvic daleko od Brna)?
P.S.: motor je cipnuty, menic je tam zakladni, olej je meneny loni vcetne filtru (cca pred 6000km) a kontrolovany pred par tydny, najeto to ma pry 211000km a automat je asi puvodni a nerepasovany.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: 4HP22 nezpateckuje
No asi to nechceš slyšet, ale máš to rozbitý a musíš jezdit s bílou 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Kdyz v te je spina a neporadek 
Jeste me tak napada behem googleni, co mel kdy kdo na cem za problem s takovymto automatem. Nasel jsem nekolik informaci, ze lidi meli na BMW a jinych autech se starym ZFkovym hydrodynamickym automatem problem, ze jim nefungovala zpatecka a razeni rychlosti meli posunute. Mne se obcas stava, ze mam zarazeny D, ale nejak to odmita zaradit ctverku - jenom uzamkne trojku a drzi ji to treba do 130km/h a i pri naslednym pusteni plynu. No a u takovy problem byl u tech lidi zpusobeny tim, ze meli vytahane nebo blbe sestelovane lanko od volice. To ale asi nemuze byt muj problem, kdyz ten automat u D2 je uz docela elektronicky, co?

Jeste me tak napada behem googleni, co mel kdy kdo na cem za problem s takovymto automatem. Nasel jsem nekolik informaci, ze lidi meli na BMW a jinych autech se starym ZFkovym hydrodynamickym automatem problem, ze jim nefungovala zpatecka a razeni rychlosti meli posunute. Mne se obcas stava, ze mam zarazeny D, ale nejak to odmita zaradit ctverku - jenom uzamkne trojku a drzi ji to treba do 130km/h a i pri naslednym pusteni plynu. No a u takovy problem byl u tech lidi zpusobeny tim, ze meli vytahane nebo blbe sestelovane lanko od volice. To ale asi nemuze byt muj problem, kdyz ten automat u D2 je uz docela elektronicky, co?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Takže dle tvého popisu je asi v háji spojka D. Nebo seknutý ventil v mozku.
To se zjistí tak že vozidlo přestane brzdit na 1 stupen. pokud je na voliči předvoleno 1.
Na D pokud je zařazena 1. tak to na ní nebrzdí protože je tam volnoběžka. Tuto volnoběžku právě D spojka úplně zablokuje.
Pokud to bude na 1st. při předvolené 1. bude brzdit je problém ve ventilové bloku (mozku). To by byla ta jednoduší varianta.
Pokud to bude ta spojka je nutné před výměnou zjisti o jaké jsou tam lamely zda mají 48 nebo 52 zubů.
To se zjistí tak že vozidlo přestane brzdit na 1 stupen. pokud je na voliči předvoleno 1.
Na D pokud je zařazena 1. tak to na ní nebrzdí protože je tam volnoběžka. Tuto volnoběžku právě D spojka úplně zablokuje.
Pokud to bude na 1st. při předvolené 1. bude brzdit je problém ve ventilové bloku (mozku). To by byla ta jednoduší varianta.
Pokud to bude ta spojka je nutné před výměnou zjisti o jaké jsou tam lamely zda mají 48 nebo 52 zubů.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: 4HP22 nezpateckuje
Repas prevodovky Ťa neminie. A rovno treba robiť aj menič, lebo z tých rozpadnutých lamiel je v ňom bordel a ak to nahodíš so starým meničom, je skoro isté, že to budeš robiť znova
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Mam skladem na vymenu za 1050eur. zaruka 1rokpojir píše: 23 dub 2017 21:00 Stala se mi takova nemila vec, ze mi prevodovka ZF 4HP22 v D2 TD5 prestala tak nejak prestala zpateckovat. Uz nejaky cas se mi zdalo, ze na zpatecku to zabira min a min, zvlast pri studenym aute se to pri vycouvavani z parkovaciho mista velmi line plouzilo i pres vysoke otacky motoru. Vcera jsem ji asi dorazil, kdyz jsem se vyhrabaval z propadnuteho dreveneho najezdu, dneska jeste trochu fungovala, ale kdyz jsem chtel doma zaparkovat (pro jistotu couvanim, abych pak vyjel), tak uz jen neco zasmrdelo a dozadu to uz nejede vubec.
Nabizi se tedy nekolik otazek:
1) co tomu je? Podle toho, co jsem nasel, je celkem jiste znicena spojka u zpateckovyho stupne.
2) co s tim? Jde to nejak opravit, nebo je co do rychlosti, ceny a spolehlivosti lepsi dat tam komplet repasovanou prevodovku (od Ashcrofta) i s HD menicem?
3) kdo to zvladne udelat (idealne nekde ne uplne nejvic daleko od Brna)?
P.S.: motor je cipnuty, menic je tam zakladni, olej je meneny loni vcetne filtru (cca pred 6000km) a kontrolovany pred par tydny, najeto to ma pry 211000km a automat je asi puvodni a nerepasovany.
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Protoze nemam rad na foru cizi pribehy s utnutym koncem, rozhodl jsem se, ze tady napisu pokracovani.
Vcera jsem konecne odvezl vuz po vlastni ose do Budejic na vymenu cele prevodovky za Ashcroftuv repas i s HD menicem. Behem cesty vubec nezamykal menic, prevodovka padala do nouzaku (blikajici M+S + D) nebo prestavala radit ctyrku (nikdy ale ne soucasne). Takze mam takovy amatersky dojem, ze kdyz se v takovymto automatu neco rozsmelcuje, tak se z toho vznikle piliny dostanou do celyho okruhu a delaji paseku na dalsich mistech. A ze rozhodnuti pro vymenu cele prevodovky bylo asi spravne...
Vcera jsem konecne odvezl vuz po vlastni ose do Budejic na vymenu cele prevodovky za Ashcroftuv repas i s HD menicem. Behem cesty vubec nezamykal menic, prevodovka padala do nouzaku (blikajici M+S + D) nebo prestavala radit ctyrku (nikdy ale ne soucasne). Takze mam takovy amatersky dojem, ze kdyz se v takovymto automatu neco rozsmelcuje, tak se z toho vznikle piliny dostanou do celyho okruhu a delaji paseku na dalsich mistech. A ze rozhodnuti pro vymenu cele prevodovky bylo asi spravne...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: 4HP22 nezpateckuje
Kolik to mělo najeto?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
To samozrejme nikdo nevi. Nicmene stav tachometru je ted asi 211 tisic km. Z toho poslednich minimalne 50 tisic je to chipnuty (jestli to ma nejaky vliv).
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Tak uz zbyva jen posledni dilek pohadky - jak to nakonec dopadlo.
Ve ctvrtek jsem si uspesne privezl vuz s "novou" prevodovkou a HD menicem a su spokojeny jak zelvicka. Jede to ted jak z praku a otacky se drzi za provozu kolem 1500-2500 rpm, driv to teprve zacalo zabirat okolo 3500 rpm. Dnes me navic celkem potesilo tankovani. Driv jsem se nedokazal dostat pod 12.7 l/100km, ted mi vyslo 10.64 l/100km a to si to zatim uzivam s dost tezkou nohou
A jen tak na okraj - chladic pry byl ucpany bordelem tak, ze byl prakticky nepruchozi. Zda to byla pricina ci nasledek ostatnich problemu, to se asi uz nedozvime...
Ve ctvrtek jsem si uspesne privezl vuz s "novou" prevodovkou a HD menicem a su spokojeny jak zelvicka. Jede to ted jak z praku a otacky se drzi za provozu kolem 1500-2500 rpm, driv to teprve zacalo zabirat okolo 3500 rpm. Dnes me navic celkem potesilo tankovani. Driv jsem se nedokazal dostat pod 12.7 l/100km, ted mi vyslo 10.64 l/100km a to si to zatim uzivam s dost tezkou nohou

A jen tak na okraj - chladic pry byl ucpany bordelem tak, ze byl prakticky nepruchozi. Zda to byla pricina ci nasledek ostatnich problemu, to se asi uz nedozvime...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10 pro 2013 11:27
- tel.: 0914166862
- auto: D2
- Bydliště: okres Levice
Re: 4HP22 nezpateckuje
A aku mas velkost pneu ked ti vychadza taka dobra spotreba?pojir píše: 17 čer 2017 11:17 Tak uz zbyva jen posledni dilek pohadky - jak to nakonec dopadlo.
Ve ctvrtek jsem si uspesne privezl vuz s "novou" prevodovkou a HD menicem a su spokojeny jak zelvicka. Jede to ted jak z praku a otacky se drzi za provozu kolem 1500-2500 rpm, driv to teprve zacalo zabirat okolo 3500 rpm. Dnes me navic celkem potesilo tankovani. Driv jsem se nedokazal dostat pod 12.7 l/100km, ted mi vyslo 10.64 l/100km a to si to zatim uzivam s dost tezkou nohou
A jen tak na okraj - chladic pry byl ucpany bordelem tak, ze byl prakticky nepruchozi. Zda to byla pricina ci nasledek ostatnich problemu, to se asi uz nedozvime...
,,Land Rover Discovery 2,,
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4HP22 nezpateckuje
Momentalne klasicke zimaky od cooperu v seriovem rozmeru 235/70r16, doposud jsem jezdil na uplne stejne velkych letnich HPckach v taky seriovem rozmeru 255/55r18. Tachometr ukazuje docela presne, takze pocitadlo kilometru by melo taky.
Procentualni rozdil ve spotrebe je urcite zmena k lepsimu, ale teda ani tech deset a pul litru bych si u auta skoro bez uprav nedovolil oznacit za dobrou spotrebu.
Procentualni rozdil ve spotrebe je urcite zmena k lepsimu, ale teda ani tech deset a pul litru bych si u auta skoro bez uprav nedovolil oznacit za dobrou spotrebu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.