#30
Příspěvek
od Neklan » 23 črc 2017 22:12
To máš úplně stejný názor jako já. Měl jsem to na jeden den, bylo to v plné palbě za téměř 1 a půl mega a interiér mi kromě kožených sedadel a všelijakých elektronických vychytávek připadal jak z auta za 250 tisíc, hlavně množstvím tvrdých nevzhledných plastů (bál jsem se, aby se to nepřeneslo i do velkého Disca 5, ale tam je naštěstí poměrně dost prvků převzatých z velkého Range, takže tam je to ok), něco tam skřípalo při přejezdu nerovností a to auto mělo přitom najeto jen 500km. Motor (2,0D 180k) jel dobře, neměl jsem rozhodně pocit, že by mu chyběl výkon, nicméně si vzal 10 l na 100, což nechci nijak hodnotit, protože to auto bylo ještě úplně syrové a nezajeté a navíc to bylo po Praze a byl dost velký provoz. Jinak měl i docela kultivovaný projev, ale samozřejmě nemohl zapřít, že je to dieselový 4-válec. Jízdní vlastnosti mi přišly také dobré. Celé to má jedno velké ALE. Kdyby to deklarovali jako nástupce Freelanderu, protože ničím jiným to také není a stálo to tolik jako Freelander, bylo by to v pořádku. Jenomže já jsem to auto vrátil a převzal si svou novou Discoveru 4, která je ve výbavě HSE, takže také se vším možným, i když infotainment systém, konektivita s kdečím atd. jsou samozřejmě v porovnání s Discem Sport již trochu zastaralé, ale to mi vzhledem k mé analogové orientaci opravdu žíly netrhá, motor je v silnější variantě, tedy 3,0 l SDV6 - 256k a mamutích 600Nm. To auto jezdilo půl roku na Správě Pražského hradu, když jsem ho přebíral, mělo najeto 10400km, což je úplné nic, ale díky tomu stálo stejně jako ono Disco Sport. A v tom je ten problém. Máme tady dvě auta, jedno nové stavem i vývojově a jedno téměř nové, vývojově sice starší, zato už vychytané a hlavně o třídu výš. Obě stojí stejně, ale po prvním kilometru za volantem D4 si říkám, že adekvátní cena Disca Sport by byla cca 700 tisíc, protože bez ohledu na velikost, je Disco 4 minimálně 2x lepší auto a při jízdě působí jako víc než 2x tak drahé auto než D Sport. A to jsme ještě nebyli mimo silnice, kde D4 nabídne klasický pohon 4x4 se středovým diferenciálem, zdvihací vzduchový podvozek, elektronické uzávěrky středového a zadního difu, redukční převodovku a rámové šasi. Nic z toho D Sport nemá... Takže tak asi. Pokud někdo chce utrácet hodně peněz za LR, tak ještě pár úplně nových nebo dealerských Discover 4 se na netu pohybuje za velmi redukované ceny vzhledem k faktu, že na trhu je Disco 5. S tou jsem už jezdil také a podle mého zcela subjektivního názoru, je to pořád v mnoha ohledech horší auto než D4.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250