#4
Příspěvek
od sodar » 02 srp 2017 22:12
Nevim, jestli je to ten případ, co popisujete, ale trošku mi to připomíná, co se stalo mě. Já jsem koupil auto s totálně oddělanou visco spojkou. Tak když ztvrdne (teda ten silikon, co v ní je), tak zůstane zadní náprava permanentně v záběru a začnou se ničit okolní části pohonu (IRD, diferenciál a převodovka). Jednou jsem jel z lesa (visco spojku už jsem měl vyměněnou) a chtěl jsem v jednom malým brodu prohrábnout zadní nápravu. Vytočil jsem motor do otáček a pak rychleji pustil spojku, auto párkrát trhlo a ozvaly se divný zvuky. Hned jsem toho nechal, ale už při rozjezdu mi přišlo, že je něco špatně. Jakoby prokluzovala spojka. Ale jenom při rozjezdu, bylo auto jak gumový, během jízdy když jsem přidal plyn, tak normálně zrychlovalo a ne to klasický při špatný spojce, že motor jde do otáček, ale auto jede pořád stejně rychle. Na internetu jsem zjistil, že se zničil tisícihranný spoj na hřídeli, co spojuje převodovku s IRD. Auto tak ztratilo náhon na předek a byla poháněná jen zadní náprava přes visco spojku. Potvrdil jsem si to tak, že stačilo zvednout přední kolo na heveru a zkusit s ním zatočit při zařazené rychlosti.