Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Moderátor: Rover
Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Nazdar,
má tu niekto reálnu skúsenosť s Series 3 pôvodne v nasadení u nórskej armády ?
Mám aktuálne ponuku na jedného fešáka, ročník 1975, 92.000 km, ktorý sa nedávno po vlastnej osi presunul z Nórska.
Ďakujem za akékoľvek pripomienky a názory.
Richard
má tu niekto reálnu skúsenosť s Series 3 pôvodne v nasadení u nórskej armády ?
Mám aktuálne ponuku na jedného fešáka, ročník 1975, 92.000 km, ktorý sa nedávno po vlastnej osi presunul z Nórska.
Ďakujem za akékoľvek pripomienky a názory.
Richard
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Myslím, že tu žádný zatím nebyl - možná první vlaštovka. Než jsme pořídili Robura, tak to byl můj favorit. Napsal jsem o norských SIII tenhle článek na stránky LRSC:
http://lrsc.cz/modely/serie3norsko
http://lrsc.cz/modely/serie3norsko
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
dík za odpoveď...1960SeriesII píše: 05 zář 2017 19:30 Myslím, že tu žádný zatím nebyl - možná první vlaštovka. Než jsme pořídili Robura, tak to byl můj favorit. Napsal jsem o norských SIII tenhle článek na stránky LRSC:
http://lrsc.cz/modely/serie3norsko
ten článok som už čítal...
tak uvidím, čakám na info, čo by ma čakalo pri dovoze, auto je ešte na nórskych značkách...
keby to dopadlo, tak dám vedieť



- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Tak to jsem zvědavý - kdyby se to nepodařilo, je tu vždycky Robur 

SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Tento Nór je moja privátna akcia...
Robur by išiel do firmy a tu stále neviem dokopať majiteľa, aby sme sa prišli pozrieť...
riešime práve nejaké tendre spolu s Rosenbauerom takže priority sú inde...
ale nikdy nehovor nikdy

Robur by išiel do firmy a tu stále neviem dokopať majiteľa, aby sme sa prišli pozrieť...
riešime práve nejaké tendre spolu s Rosenbauerom takže priority sú inde...
ale nikdy nehovor nikdy



- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Kdyžtak můžeme přijet na výlet my 

SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Zdravím,1960SeriesII píše: 06 zář 2017 09:38 Tak to jsem zvědavý - kdyby se to nepodařilo, je tu vždycky Robur![]()
tak som bol dnes pozrieť na auto...
Nakoľko so Series nemám žiadnu skúsenosť, poprosím ak si nájdeš čas o Tvoj názor - viď foto.
Moje videnie:
- motor naskočil na prvý škrt
- pravidelný chod
- radenie pokiaľ sa mi podarilo zaradiť jednotku potom v pohode
- redukčná prevodovka OK
- zapínanie 4x4 v pohode
- žiadne vibrácie, škrípanie vrzanie
Prišiel som tam Range Roverom, takže vnímanie komfortu som neriešil.
- žiadna viditeľná korózia rámu
- povrchová hrdza na listových pérach
- predné dvere zo spodu bez hrdze, zadné viď foto
- predné blatníky - drobné preliačiny, zadný pravý už niekto "riešil" - foto
- predná kapota trochu krivá
- strecha - pokrčená vpredu v strede, zrejme niekde škára, riešené silikonom (-;
- interiér vzadu vcelku v pohode, bez hrdze na podlahe
Motorový priestor - tu neviem vôbec posúdiť, aktuálne bol menený hlavný brzdový válec
Moja predstava - dať vo finále to auto do stavu, aby bolo technicky OK na občasné výjazdy, žiadne denné jazdenie.
Nemám problém s určitou "patinou" v zmysle tu a tam nejaká prieliačina, šrám, ale tu to zrejme nepôjde bez lakovania, prípadne výmeny pravého zadného blatníka - toho tmelu a tá záplata už je moc (-;
Moje otázky:
- kde by sa mala pohybovať cena auta v tomto stave (podľa Tvojej skúsenosti +/-)
- čo sa týka techniky
- odhad ceny generálky motor+prevodovka - prípadne tipy na referenciu kto by vedel spraviť
- výmena tlmiče+perovanie
- dá sa prípadne (ak by bolo komplikované opraviť) nahradiť strecha nejakou "štandardnou"
- rád by som ponechal 24V inštaláciu - hrozí do budúcnosti nejaký problém ?
- iné Tvoje prípadné postrehy k tejto modifikácii - predhrievanie motora, kúrenie a pod.
Vopred ďakujem za akýkoľvek postreh, myšlienku alebo kritiku (((-;
Dík
Richard
















- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Já nejsem expert na techniku, na tu jsou tu jiní, třeba kryten, ten to má víc v oku. Za mne: zadní podlaha problém není, spíš zadní příčník, výztuže pod podlahou, špičky rámu a podlaha v šachtách, kam se dávají nohy (tzv. footwells), tj. možná jsi nekoukal pod správný konec předních koberečků, ale nevypadá to úplně zle, spíš takové používané auto.
Osobně by mi vadilo, že to nemá původní (byť obvyklou odrbanou) barvu a že tam chybí vnitřní rolety pro zatemnění interiéru nebo zadní couvací světla v domečcích v rozích zadního čela střechy (jsou zřejmě nahrazena moderními pracovními světly), ale záleží na tom, co od toho auta chceš a jak moc ho chceš mít veteránské.
Když jsem onehdy vážně uvažoval o koupi norské trojky, varoval mě jeden Nor se zkušenostmi s těmi auty, že armáda si nechávala rám ošetřovat jakousi hmotou, která zkřehne, praskne, dostane se za ní voda atd., takže "na omak" zdravý rám pak třeba šroubováku už odolat nemusí. Myslím, že se to jmenuje Tectyl nebo tak nějak.
Celkem pěkné S3 se v Norsku prodávají za cca 100-150 tis., tak když připočítáš cestu (která ale musí být krásná), tak by se tohle mělo pohybovat nějak výhodně, mě osobně to přijde jako auto, které je někomu šité na jeho osobní vkus a třeba pro mě by muselo projít nějakou minimálně estetickou proměnou.
Osobně by mi vadilo, že to nemá původní (byť obvyklou odrbanou) barvu a že tam chybí vnitřní rolety pro zatemnění interiéru nebo zadní couvací světla v domečcích v rozích zadního čela střechy (jsou zřejmě nahrazena moderními pracovními světly), ale záleží na tom, co od toho auta chceš a jak moc ho chceš mít veteránské.
Když jsem onehdy vážně uvažoval o koupi norské trojky, varoval mě jeden Nor se zkušenostmi s těmi auty, že armáda si nechávala rám ošetřovat jakousi hmotou, která zkřehne, praskne, dostane se za ní voda atd., takže "na omak" zdravý rám pak třeba šroubováku už odolat nemusí. Myslím, že se to jmenuje Tectyl nebo tak nějak.
Celkem pěkné S3 se v Norsku prodávají za cca 100-150 tis., tak když připočítáš cestu (která ale musí být krásná), tak by se tohle mělo pohybovat nějak výhodně, mě osobně to přijde jako auto, které je někomu šité na jeho osobní vkus a třeba pro mě by muselo projít nějakou minimálně estetickou proměnou.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
dík za odpoveď (-;
auto je aktuálne už v Rakúsku...
nemáš náhodou tip na link, kde by sa dali pozrieť military S3 ?
dík
Richard
auto je aktuálne už v Rakúsku...
nemáš náhodou tip na link, kde by sa dali pozrieť military S3 ?
dík
Richard
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Cenu bych viděl jak píše Honza.
Píšeš že motor běží v pohodě a převodovka řadí,až na hledání jedničky(prasklé aretační pružinky zpátečky),tak na co generálkovat??
Zadní blatník se dá vysadit a zavařit záplata.
24 V je složitější elektroinstalace,občas se porouchá odrušená cívka nebo další příslušenství,ale tady to vypadá zánovně.
Rám pořádně proklepat a prosvítit.Tectyl je z těch nelepších přípravků,skoro se mi nezdá že by se choval podobně jako stříbrný Tlumex v hluboké minulosti...
Píšeš že motor běží v pohodě a převodovka řadí,až na hledání jedničky(prasklé aretační pružinky zpátečky),tak na co generálkovat??
Zadní blatník se dá vysadit a zavařit záplata.
24 V je složitější elektroinstalace,občas se porouchá odrušená cívka nebo další příslušenství,ale tady to vypadá zánovně.
Rám pořádně proklepat a prosvítit.Tectyl je z těch nelepších přípravků,skoro se mi nezdá že by se choval podobně jako stříbrný Tlumex v hluboké minulosti...
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
Já chodím slintat sem.rfuhrich píše:nemáš náhodou tip na link, kde by sa dali pozrieť military S3 ?
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
dík, tento som už cez nejaké fóra našiel
našiel som aj tento, ale väčšinou sú tam angloidné RHD autá...
https://m.classic-trader.com/uk/cars/se ... land-rover
Richard

našiel som aj tento, ale väčšinou sú tam angloidné RHD autá...
https://m.classic-trader.com/uk/cars/se ... land-rover
Richard
Naposledy upravil(a) rfuhrich dne 15 zář 2017 22:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Land Rover 109 Series 3 ex MOD Norway Army
k tomu motoru a prevodovke - to som chcel vedieť len kvôli orientácii...kryten píše: 15 zář 2017 22:31 Cenu bych viděl jak píše Honza.
Píšeš že motor běží v pohodě a převodovka řadí,až na hledání jedničky(prasklé aretační pružinky zpátečky),tak na co generálkovat??
Zadní blatník se dá vysadit a zavařit záplata.
24 V je složitější elektroinstalace,občas se porouchá odrušená cívka nebo další příslušenství,ale tady to vypadá zánovně.
Rám pořádně proklepat a prosvítit.Tectyl je z těch nelepších přípravků,skoro se mi nezdá že by se choval podobně jako stříbrný Tlumex v hluboké minulosti...
na druhej strane, to, že to dnes pri krátkej testovacej jazde bolo OK, neznamená, že to za mesiac neprdne...
tak radšej spraviť na začiatku, keď sa bude dávať auto do poriadku...
dík
Richard