Vnitřní zamlžování světlometů
Moderátor: Acon
Vnitřní zamlžování světlometů
Koupil jsem nový vůz Discovery Sport. Pozoruji, že se světlomety uvnitř zamlžují. Je to normální stav? V autorizovaném servise mě na základě fotografie řekli, že i v návodu je napsáno, že se do světlometů může dostávat voda a je to běžné. To se mi nezdá. Jaký je Váš názor?
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Normální to není.
Většinou to dělá netěsnost a vnikající proudící vzduch kondenzuje.
Většinou to dělá netěsnost a vnikající proudící vzduch kondenzuje.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Pripájam sa k názoru že to normálne nie je.Takže určite by som to reklamoval.Aj keď sa hovorí ved papier znesie.Lepšie je napísať že sa to stáva ako hľadať príčinu.
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Normalni to neni. Kdyz jsem byl nedavno na technicke, tak zevnitr zaparena svetla byly jednim z duvodu (i kdyz tim nejmin vyznamnym), proc me nechteli pustit.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Ta voda se tam mohla dostat jenom 1x např. při umytí motoru a pak se ti tam neustále sráží a odpařuje.
Pokud to jde, oddělej nějakou krytku zezadu jak pojedeš delší trasu v suchém počasí, žárovka to zahřeje a vlhkost se dostane pryč.
Pak to zkontroluj a krytku zadělej a uvidíš sám.
Už jsem to takhle párkrát řešil a v pohodě, takže nutně neznamená, že ti tam teče, ale nateklo...
Pokud ti tam neplavou rybky a neroste rákos, tak ještě cajk
Pokud to jde, oddělej nějakou krytku zezadu jak pojedeš delší trasu v suchém počasí, žárovka to zahřeje a vlhkost se dostane pryč.
Pak to zkontroluj a krytku zadělej a uvidíš sám.
Už jsem to takhle párkrát řešil a v pohodě, takže nutně neznamená, že ti tam teče, ale nateklo...
Pokud ti tam neplavou rybky a neroste rákos, tak ještě cajk

Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Normální to není ...Je to vážná závada na osvětlení vozidla a když padneš na přísného technika tak neprojdeš STK 

Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Ahoj, kolega v práci dostal služební nový Ford Kuga a měl stejný problém. Když s tím jel do servisu reklamovat to tak mu řekli že to není závada a reklamovat se to nedá.
1+2=Free
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Zeptat se na STK. Ať udělají částečnou prohlídku, a písemně potvrdí, že je to problém. A potom k dodavateli auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Zamlžení světlometů je častý jev už ve výrobě v domácí automobilce. A ač to zní podivně ani tady se to neřeší údajně vzdušná vlhkost a vysoká teplota na čočce vodu vysráží na plexi, takže pokud tam voda nedělá bazén tak se to neřeší.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Že se neřeší zamlžování světel je jedna věc, že to nedělá dobře všemu, co se v tom uzavřeném prostoru nachází, je věc druhá. Projektant určitě nepočítal s prostředím se 100% vlhkostí, kde se voda podle teploty vypařuje a zase sráží.Bojoval jsem s tím tak, že jsem otevřel světlo vzadu, vyndal žárovku a foukal dovnitř fénem se všelijakými nástavci teplý vzduch. I když jsem přivedl vzduch husím krkem až ke sklu a vypadalo to na úspěch,po čase se vlhkost vrátila. Voda se do světlometu dostává zepředu špatně lepenými spoji. Stačý jízda v dešti nebo dobře umýt auto a jsme na začátku. Přinejmenším to vypadá hnusně a já bych to na autě nesnes.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Moje zkušenost s elektronikou v krabici venku na sloupu, teda v prostředí sice podobném tomu v autě, ale rozhodně méně náročném, je, že jedině krabice s krytím IP68 a dírou dole. Ta voda tam nateče nebo zkondenzuje uvnitř, a bez díry dole tam zůstane. Nebo elektroniku celu zalít do vhodné hmoty. To ale u světla nejde.
Můj postup u nového auta by byl - dodavatel a reklamace, pokud to neuzná, tak STK, ať se k tomu písemně vyjádří, jestli je to závada pro provoz, a jestli ano, tak bych šel auto normálně vrátit dodavateli. Protože je to závada, a já jsem si přece nekupoval vadnou věc.
Prostě ať se snaží. Když se to totiž nechá být, tak to světlo uvnitř shnije, což už bude nezáruční závada, protože je to dlouhodobá věc, a platit to bude majitel auta. Tam voda tam prostě nemá co dělat.
Ještě si dovedu představit, že budou tvrdit, že to že se to zamlží je normální, a že se to za jízdy samo časem odmlží. To by ale nekorespondovalo s tím, že na STK je toto závada osvětlení.
Můj postup u nového auta by byl - dodavatel a reklamace, pokud to neuzná, tak STK, ať se k tomu písemně vyjádří, jestli je to závada pro provoz, a jestli ano, tak bych šel auto normálně vrátit dodavateli. Protože je to závada, a já jsem si přece nekupoval vadnou věc.
Prostě ať se snaží. Když se to totiž nechá být, tak to světlo uvnitř shnije, což už bude nezáruční závada, protože je to dlouhodobá věc, a platit to bude majitel auta. Tam voda tam prostě nemá co dělat.
Ještě si dovedu představit, že budou tvrdit, že to že se to zamlží je normální, a že se to za jízdy samo časem odmlží. To by ale nekorespondovalo s tím, že na STK je toto závada osvětlení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Výsledek reklamace: Přesně to, co popsal @MadTom.
Citace autorizovaného servisu: "Zamlžení je normální. Pokud se po vyschnutí uvnitř začnou objevovat cesty a mapy od kondenzující vody, pak přijet znovu. Jinak neřešit, nejedná se o důvod k reklamaci. V návodu je tento stav popsan a je připisován fyzikálnímu jevu."
Děkuji všem za Vaše názory, které mě přesvědčili, že budu zamlžování nadále sledovat a určitě tento jev nepodcením.
Citace autorizovaného servisu: "Zamlžení je normální. Pokud se po vyschnutí uvnitř začnou objevovat cesty a mapy od kondenzující vody, pak přijet znovu. Jinak neřešit, nejedná se o důvod k reklamaci. V návodu je tento stav popsan a je připisován fyzikálnímu jevu."
Děkuji všem za Vaše názory, které mě přesvědčili, že budu zamlžování nadále sledovat a určitě tento jev nepodcením.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Zajet na STK, nechat zdokumentovat - včetně fotky v protokolu. Pokud je STK rozumná, tak na to nejdřív hodí technik oko a řekne, jestli je to v pořádku nebo je to závada. A pokud je to závada, tak to za pár stokorun sepíše. A s tím potom na reklamaci, a když nebudou chtít, tak se obrátit na importéra.
Tohle se doopravdy nemá dít, a asi nebudeš rád, až ti za rok nebo dva umře světlomet, a oni řeknou, že je to nezáruční, ať si koupíš nový a zaplatíš ještě práci.
A doufám, že to že je světlo zevnitř zamlžené máš od nich potvrzené na protokolu o reklamaci - respektive o požadavku na záruční opravu. Aby se nestalo, že až přijedeš s papírem z STK, tak budou tvrdit, že jsi tam u nich s tímto problémem nebyl.
Pokud na STK zjistí, že je to závada, tak bych po dodavateli auta chtěl zaplatit i tento protokol z STK - jsou to účelně vynaložené náklady na zajištění bezvadného stavu auta, což by měl být stav, v jakém jsi si auto od nich kupoval.
Já vím, je to pakárna, ale že si napíšou něco do návodu, ještě neznamená, že je to v pořádku. Příště tam mohou napsat, že povolující se kolové šrouby jsou běžná věc, akorát to už nebude nepříjemnost, ale věc hrozící smrtí. A i ta zamlžená světla mohou být nebezpečná - můžeš kvůli tomu někoho přehlédnout, nebo naopak oslnit. V obou případech se dost těžko budeš hájit tím, že světla byla sice v nepořádku, ale není to tvoje chyba, ale jejich chyba.
Za ty peníze co si nechají zaplatit, by se také měli snažit. A o tom to celé je.
Tohle se doopravdy nemá dít, a asi nebudeš rád, až ti za rok nebo dva umře světlomet, a oni řeknou, že je to nezáruční, ať si koupíš nový a zaplatíš ještě práci.
A doufám, že to že je světlo zevnitř zamlžené máš od nich potvrzené na protokolu o reklamaci - respektive o požadavku na záruční opravu. Aby se nestalo, že až přijedeš s papírem z STK, tak budou tvrdit, že jsi tam u nich s tímto problémem nebyl.
Pokud na STK zjistí, že je to závada, tak bych po dodavateli auta chtěl zaplatit i tento protokol z STK - jsou to účelně vynaložené náklady na zajištění bezvadného stavu auta, což by měl být stav, v jakém jsi si auto od nich kupoval.
Já vím, je to pakárna, ale že si napíšou něco do návodu, ještě neznamená, že je to v pořádku. Příště tam mohou napsat, že povolující se kolové šrouby jsou běžná věc, akorát to už nebude nepříjemnost, ale věc hrozící smrtí. A i ta zamlžená světla mohou být nebezpečná - můžeš kvůli tomu někoho přehlédnout, nebo naopak oslnit. V obou případech se dost těžko budeš hájit tím, že světla byla sice v nepořádku, ale není to tvoje chyba, ale jejich chyba.
Za ty peníze co si nechají zaplatit, by se také měli snažit. A o tom to celé je.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo