DSC nedostupné, jazdite opatrne
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 črc 2017 17:02
- tel.: +421911160888
- auto: RR evoque 2,2 TD4
- Bydliště: Lučenec
DSC nedostupné, jazdite opatrne
Dobrý deň. Včera sa mi po prepnutí do zimného režimu objavilo niekoľko poruchových hlášok:
- DSC not available, drive with care
- Gearbox failure
- Terrain response system not available
Na rôznych fórach som sa dočítal, že najčastejšou príčinou je batéria. Nenapísali tam však či štartovacia alebo batéria prevodovky, len tam bolo spomenuté že tieto vozidlá majú aj batériu prevodovky.
Prejavy:
- pri miernej až prudkej akcelerácii dochádza k trhaniu vozidla (ak pridávam veľmi zľahka - žiadne prejavy)
- kontrolka DSC svieti trvale na žlto
- po vyhlásení porúch sa už nedá aktivovať žiaden režim terrain response
- po vyhlásení porúch sa už nedá aktivovať DSC
Keď nechám po naštartovaní vozidla základný režim, žiadne poruchové hlášky nevyskočia (zrejme je DSC v tomto režime trvale vypnuté). Poruchové hlášky vyskočia až keď vozidlo akceleruje a začne trhať.
Ide o RR Evoque 2,2TD4 manual 2011 (start-stop system). Baterku som nikdy nedobíjal ani nevymieňal. Štartuje bez problémov, rýchlo, poruchové hlášky ohľadom batérie sa nevyskytli. Nová štartovacia batéria stojí od 135€, nabíjačka nejakých 40€. V servise by určite chceli vymieňať polku auta, keď som tam bol posledne kvôli problémom po výmene filtrov a oleja (pár mesiacov dozadu), tak ich diagnostika neukázala vôbec nič.
- DSC not available, drive with care
- Gearbox failure
- Terrain response system not available
Na rôznych fórach som sa dočítal, že najčastejšou príčinou je batéria. Nenapísali tam však či štartovacia alebo batéria prevodovky, len tam bolo spomenuté že tieto vozidlá majú aj batériu prevodovky.
Prejavy:
- pri miernej až prudkej akcelerácii dochádza k trhaniu vozidla (ak pridávam veľmi zľahka - žiadne prejavy)
- kontrolka DSC svieti trvale na žlto
- po vyhlásení porúch sa už nedá aktivovať žiaden režim terrain response
- po vyhlásení porúch sa už nedá aktivovať DSC
Keď nechám po naštartovaní vozidla základný režim, žiadne poruchové hlášky nevyskočia (zrejme je DSC v tomto režime trvale vypnuté). Poruchové hlášky vyskočia až keď vozidlo akceleruje a začne trhať.
Ide o RR Evoque 2,2TD4 manual 2011 (start-stop system). Baterku som nikdy nedobíjal ani nevymieňal. Štartuje bez problémov, rýchlo, poruchové hlášky ohľadom batérie sa nevyskytli. Nová štartovacia batéria stojí od 135€, nabíjačka nejakých 40€. V servise by určite chceli vymieňať polku auta, keď som tam bol posledne kvôli problémom po výmene filtrov a oleja (pár mesiacov dozadu), tak ich diagnostika neukázala vôbec nič.
- pooh
- Příspěvky: 710
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
vybita bateria moze sposobit zakerne chybove hlasky
, ale v tvojom pripade mozno by si mal dat na diagnostiku, lebo to moze sposobit aj problemovy abs senzor - typickym znakom je aj zlyhanie terrain response system...

Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 črc 2017 17:02
- tel.: +421911160888
- auto: RR evoque 2,2 TD4
- Bydliště: Lučenec
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Predpokladám že ak by bola vybitá tak by bol aj problém pri štartovaní. Vie niekto objasniť pojem "flat battery"? Autobatéria je Varta AGM pre systém štart-stop a údajne je bezúdržbová a nemôže sa dobíjať obyčajnou nabíjačkou.
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
V britske anglictine slovo "flat" v kombinaci s baterii znamena jednoznacne "vybita".
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Co je to obyčejná nabíječka? A co teprve ta neobyčejná? A teď vážně - staré nabíječky a baterky se nabíjely tak, až baterka vařila, potom se dolila destilovaná voda a bylo to. U zapouzdřených baterek tohle nejde - vodu není jak dolít. Takže nabíječka ano, ale jedině taková, která má výstupní napětí omezené tak, aby bylo pod napětím plynovacím. Tedy v principu to musí nabíjet tak, jako by to bylo v autě. Tohle už je tu ale dlouho - přišlo to s baterkama v japonských autech - ty nebyly dolévací a měli takové magické oko, které ukazovalo, jak je baterka nabitá. Byl to v principu vestavěný hustoměr elektrolytu. Tím se dalo docela pěkně kontrolovat, jak je baterka nabitá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Jen bych doplnil, že v autě teče po nastartování do baterky víc ampér, než z jakékoliv "obyčejné" nabíječky, takže bych jí normálně nabil a vyzkoušel, jak se bude chovat. Start-stop systém musí těm baterkám dávat ve městě pěkně pokouřit, takže bych se nedivil, kdyby už byla KO.MadTom píše: 13 pro 2017 20:24 Co je to obyčejná nabíječka? A co teprve ta neobyčejná? A teď vážně - staré nabíječky a baterky se nabíjely tak, až baterka vařila, potom se dolila destilovaná voda a bylo to. U zapouzdřených baterek tohle nejde - vodu není jak dolít. Takže nabíječka ano, ale jedině taková, která má výstupní napětí omezené tak, aby bylo pod napětím plynovacím. Tedy v principu to musí nabíjet tak, jako by to bylo v autě. Tohle už je tu ale dlouho - přišlo to s baterkama v japonských autech - ty nebyly dolévací a měli takové magické oko, které ukazovalo, jak je baterka nabitá. Byl to v principu vestavěný hustoměr elektrolytu. Tím se dalo docela pěkně kontrolovat, jak je baterka nabitá.
Můj Sport loni s horší baterkou (byla nová ale asi zmetek) také vyhazoval při nastartování chyby různých systémů. Bylo to poklesem napětí v palubní síti a počítačům se to nelíbilo. Nastartoval jsem ale pokaždé a po nastartování chyby zmizely. Takže bych znovu soudil, že baterka bude KO nebo bude chyba jinde.
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Přesně jak píše Maxsel - základní princip je, že jak velkým proudem se dá baterka vybíjet (startování, naviják, ...), tak velkým se dá nabíjet. Ďábel je v detailech - kdy ukončit nabíjení, aby nedocházelo k jejímu přebití - v případě olověné baterie v vyvaření vody.
V autě to funguje tak, že krátce po nastartování si baterka vezme co jí alternátor spolu s ostatními spotřebiči dovolí - teda klidně 50A nebo více. Tohle je ale jenom chviličku, potom proud rychle klesá na jednotky Ampérů a když se takto baterka nechá dobíjet několik dní, tak u dobré je to okolo 0,05A - což odpovídá vnitřním ztrátám díky samovybíjení baterky. Já takto baterky dobíjím přímo v autě - nabíječku nechám připojenou klidně týden, po prvním dnu už to většinou skoro nic nebere.
V autě to funguje tak, že krátce po nastartování si baterka vezme co jí alternátor spolu s ostatními spotřebiči dovolí - teda klidně 50A nebo více. Tohle je ale jenom chviličku, potom proud rychle klesá na jednotky Ampérů a když se takto baterka nechá dobíjet několik dní, tak u dobré je to okolo 0,05A - což odpovídá vnitřním ztrátám díky samovybíjení baterky. Já takto baterky dobíjím přímo v autě - nabíječku nechám připojenou klidně týden, po prvním dnu už to většinou skoro nic nebere.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 črc 2017 17:02
- tel.: +421911160888
- auto: RR evoque 2,2 TD4
- Bydliště: Lučenec
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
No, nabíjačku som požičal od bratranca. Ide o model ktorý môže mať odhadom takých 30 rokov, všetko je na nej po rusky.MadTom píše: 13 pro 2017 20:24 Co je to obyčejná nabíječka? A co teprve ta neobyčejná? A teď vážně - staré nabíječky a baterky se nabíjely tak, až baterka vařila, potom se dolila destilovaná voda a bylo to. U zapouzdřených baterek tohle nejde - vodu není jak dolít. Takže nabíječka ano, ale jedině taková, která má výstupní napětí omezené tak, aby bylo pod napětím plynovacím. Tedy v principu to musí nabíjet tak, jako by to bylo v autě. Tohle už je tu ale dlouho - přišlo to s baterkama v japonských autech - ty nebyly dolévací a měli takové magické oko, které ukazovalo, jak je baterka nabitá. Byl to v principu vestavěný hustoměr elektrolytu. Tím se dalo docela pěkně kontrolovat, jak je baterka nabitá.
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Tak tohle bych neriskoval. V té době se nabíjelo jak jsem popisoval - do varu. To se u nových uzavřených baterek nesmí, jak už jsem psal.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Ještě bych dodal že nabíječka (jako chytrá) se dá pořídit do tisíce korun,a že baterie auta po sedmi letech bude na konci životnosti.
-
- Příspěvky: 15217
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Jo přesně tak - nabít baterku je sice dobrá věc, ale nezajišťuje, že to pomůže - může být už po těch letech "opotřebovaná". Změřit stav baterky není věc na pár vteřin a měřák do ruky, ale na celý den a slušně vybavené pracoviště. Ten měřák "do ruky", co se používá na testování baterie je velmi orientační věc - v principu je to zátěžový voltmetr - změří se napětí naprázdno, a potom se k baterce na chviličku připojí zátěž, simulující startér, a přitom se změří, jak moc napětí poklesne. A z toho se usoudí, v jaké kondici baterka je.
Bohužel se tímto způsobem nedá určit kapacita baterky, ale jenom nasimulovat krátkodobou zátěž. Pro pořádné zjištění kapacity se dělá tzv. kapacitní zkouška - udělá se cyklus nabít - vybít - nabít, a při vybíjení se změří, kolik se z baterky dostane elektřiny. To je zkouška na několik hodin. Když se měří schopnost dodat startovací proud, tak se zase používá obrovská zátěž, často chlazená vodou, kde pro připojení baterky se nepožívají kabely, ale spíš lana - aby to bylo schopné z baterky dostat až těch 1000A - pro srovnání se doporučuju kouknout na kabely od svářečky - to na cca 100A odpovídají zhruba drátům ke startéru nebo malému navijáku. A tady jsou 10krát větší.
Takže nabít, nastartovat, změřit dobíjení - jestli auto správně dobíjí, a pokud to nepomůže, tak zkusit vyměnit baterku. Dobíjení je potřeba změřit, protože pokud to bude dobíjet málo, tak to odrovná v krátké době i novou baterku.
Bohužel se tímto způsobem nedá určit kapacita baterky, ale jenom nasimulovat krátkodobou zátěž. Pro pořádné zjištění kapacity se dělá tzv. kapacitní zkouška - udělá se cyklus nabít - vybít - nabít, a při vybíjení se změří, kolik se z baterky dostane elektřiny. To je zkouška na několik hodin. Když se měří schopnost dodat startovací proud, tak se zase používá obrovská zátěž, často chlazená vodou, kde pro připojení baterky se nepožívají kabely, ale spíš lana - aby to bylo schopné z baterky dostat až těch 1000A - pro srovnání se doporučuju kouknout na kabely od svářečky - to na cca 100A odpovídají zhruba drátům ke startéru nebo malému navijáku. A tady jsou 10krát větší.
Takže nabít, nastartovat, změřit dobíjení - jestli auto správně dobíjí, a pokud to nepomůže, tak zkusit vyměnit baterku. Dobíjení je potřeba změřit, protože pokud to bude dobíjet málo, tak to odrovná v krátké době i novou baterku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 22 črc 2017 17:02
- tel.: +421911160888
- auto: RR evoque 2,2 TD4
- Bydliště: Lučenec
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Diagnostika v servise ukázala problém na uzávierke zadného diferenciálu. Bližšie informácie nevedeli povedať, lebo sa nedokážu s diagnostikou ktorú majú dostať dostatočne hlboko. Odporučili výmenu filtra a oleja diferenciálu (servisný interval je 320.000 km, auto má 120.000 km), oni to nemôžu realizovať pretože na to potrebujú špeciálne zariadenie ktoré zabezpečí správnu hladinu oleja).
Zaujímavé ale je, že keď som odchádzal zo servisu, chybové hlášky nabehli tentokrát pár sekúnd po naštartovaní motora, ale trhanie po pridaní plynu sa počas celej cesty domov neprejavilo.
Zaujímavé ale je, že keď som odchádzal zo servisu, chybové hlášky nabehli tentokrát pár sekúnd po naštartovaní motora, ale trhanie po pridaní plynu sa počas celej cesty domov neprejavilo.
- mipr
- Příspěvky: 673
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: DSC nedostupné, jazdite opatrne
Slavo, zastav sa. Ale od sial si? Dopln si do profilu...
Haldex a Dif je z Freelandera2. Opravit/vymenit to nie je problem - ak je to teda porucha tonto systemu. Menit olej v Haldexe po 320 tis. km je utopia...
Haldex a Dif je z Freelandera2. Opravit/vymenit to nie je problem - ak je to teda porucha tonto systemu. Menit olej v Haldexe po 320 tis. km je utopia...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)