cukání motoru TD5 kolem 2500 ot. při prudší akceleraci
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 zář 2008 19:24
cukání motoru TD5 kolem 2500 ot. při prudší akceleraci
Při akceleraci se mi stává,že motor cuká kolem 2500 ot. a při dalsím zvyšování otáček ztrácí výkon. Do 2500 se chová normálně, stejně tak při pozvolnější akceleraci je chod plynulý. Mám pocit,že by mohl být příčinou špatně fungující ventil či podtlak. regulátor ovládající páku by-passu turba,jen nevím jak ho vyzkoušet,zda to nějak jde???Poraďte prosím.Díky
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání motoru TD5 kolem 2500 ot. při prudší akceleraci
Nekoupil jsi náhodou modré DII od Franty z Přeštic?Míla Lenďák píše:Při akceleraci se mi stává,že motor cuká kolem 2500 ot. a při dalsím zvyšování otáček ztrácí výkon. Do 2500 se chová normálně, stejně tak při pozvolnější akceleraci je chod plynulý. Mám pocit,že by mohl být příčinou špatně fungující ventil či podtlak. regulátor ovládající páku by-passu turba,jen nevím jak ho vyzkoušet,zda to nějak jde???Poraďte prosím.Díky
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 zář 2008 19:24
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 zář 2008 19:24
Karle asi to kabelama nebude. Už jsem totiž pokročil dále. Zjistil jsem, že byla totálně zatuhlá páka co otevírá bypass turba a pomocí trocha oleje jsem ji rozhýbal. Moje otázka ale pořád zůstává: zda někdo ví jak moc má táhlo podtlak. regulátoru hýbat pákou a kdy(zda je to určeno otáčkama motoru jak se domnívám) a zda to lze vizuelně vyzkoušet? Prosím, zda by byl někdo ochotný se podívat u sebe v autě při běžícím motoru, jak se to chová při nárůstu otáček-zda se páka na turbu vůbec hýbe, při jakých otáčkách a o kolik přesně? Díky za ochotu ... 

Páka od tzv wastegate slouží v podstatě k tomu, aby pokud turbo dá příliš vysoký tlak pustila ho bypassem ven a pokud vím tak při vytáčení motoru naprázdno nikdy nedosáhneš toho aby ti zafungoval bypass, protože motor jde bez odporu převodů tedy není zatížen.Ohledně cukatury u TD5 se tu psalo dost a dost osobní zkušenost nemám měl jsem jen klasiku 200 TDi a ta je o něčem jiném.Jen pro pořádek odkud jsi aby se ti na to někdo mohl mrknout 

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 zář 2008 19:24
Karle jsem z Plzně.Dost mě tedy překvapilo,že ta páka turba mohla takhle zatuhnout.Zajímalo by mě,zda se to někomu také stalo?Takže jak Karel píše je to úplně OK,že se při stojícím voze vytáčením motoru táhlo k páce ani nehne?Jestli tomu tedy dobře rozumím,není způsob,jak správnou funkci regulátoru(že táhlem správně hýbe) vyzkoušet?Ten podtlak regulátor co tahá za tu páku má pěkně velký odpor,lze ho překonat jen dost velkou silou rukou či dost velkým tlakem pumpičky na kolo
Nemáte s tím někdo osobní zkušenost?

- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Je to jak píše Karel. Ten otvírací klapka se otvírá až při velkém tlaku v sání motoru a toho na místě nedosáhneš a možná i při běžné jízdě ne.
Když by byla ta klapka stále zavřená tak by se to nemělo projevovat cukáním. U motorů td5 by se zatuhlá klapka měla při překročení maximálního tlaku projevit trvalým snížením výkonu daným impulzem z řídící jednotky až do dalšího vypnutí a zapnutí klíčku.
Skutečnost může být ale jiná.
Když by byla ta klapka stále zavřená tak by se to nemělo projevovat cukáním. U motorů td5 by se zatuhlá klapka měla při překročení maximálního tlaku projevit trvalým snížením výkonu daným impulzem z řídící jednotky až do dalšího vypnutí a zapnutí klíčku.
Skutečnost může být ale jiná.

Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Mílo zkus Drahoše z Land Rover clubu.Je taky Plzeňák,má TD5 akorát v Defendru a rozumí LR.
Tuto mu písni na SZ : " Drahos.defendr " http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4548
Tuto mu písni na SZ : " Drahos.defendr " http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4548
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
re
Nazdar kluci.Já se také připojím k debatě.Měl jsem se svou TD5 naprosto stejný problém.Upozorn'uji že nejsem žádný mechanik.Tak jsem tuto nelehkou věc řešil přez servis BMW Plzen'.Tam mi auto dali na diagnostiku a prý tam bylo pryč nějaké čidlo.Takže mi ho vyměnili za nové a údajně mu přidali o 50 koní více.Výkon které auto ztrácelo.A můžu říci že se to opravdu změnilo.Auto jede super a chová se naprosto úžasně.Nechápu proč skalní zastánci D I nemůžou motor TD 5 ani vidět.Viz Kuba atd.
Moje TD 5 je zkrátka špička.Dej vědět jak jsi dopadl.Jinak u BMW mám už známé.Můžu doporučit.Drahoš je také dobrý.

Re: re
[quote="Lád'a P"]a údajně mu přidali o 50 koní více.Výkon které auto ztrácelo. [quote]
No pokud tvý auto předtím mělo o 50 koní méně tak to musel být děs
Jinak skalní zastánci TDi oceňují jednoduchost a absenci jakékoliv elektroniky
No pokud tvý auto předtím mělo o 50 koní méně tak to musel být děs

Jinak skalní zastánci TDi oceňují jednoduchost a absenci jakékoliv elektroniky

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
re
Jirko máš pravdu.Dělám si z vás srandu.Jinak jen pro dopnění informací.Už mám doma také D I.Pomalu rozšiřuji park.Samozdřejmně plus moje dvojka,ale tahle věc se mi opravdu stala.Auto nemělo výkon a zkrátka to nebylo nic moc.Ted' co mi ho bavoráci poštelovali se chová úžasně.Prostě paráda.
Re: re
Lád'a P píše:Nazdar kluci.Já se také připojím k debatě.Měl jsem se svou TD5 naprosto stejný problém.Upozorn'uji že nejsem žádný mechanik.Tak jsem tuto nelehkou věc řešil přez servis BMW Plzen'.Tam mi auto dali na diagnostiku a prý tam bylo pryč nějaké čidlo.Takže mi ho vyměnili za nové a údajně mu přidali o 50 koní více.Výkon které auto ztrácelo.A můžu říci že se to opravdu změnilo.Auto jede super a chová se naprosto úžasně.Nechápu proč skalní zastánci D I nemůžou motor TD 5 ani vidět.Viz Kuba atd.Moje TD 5 je zkrátka špička.Dej vědět jak jsi dopadl.Jinak u BMW mám už známé.Můžu doporučit.Drahoš je také dobrý.

-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
...no přece technici od BMWLád'a P píše:Nazdar kamaráde vod Berouna.Hele ty se mnou snad nesouhlasíš?Kdo moje auta zná lépe než ty?Nikdo jiný takový není.



http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.