Discovery 3, prosím o radu
Moderátor: Miky_CZ
Re: Discovery 3, prosím o radu
problémové bylo čerpadlo v PSA motorech. Originál, co se dodává je lepší než náhrada
Re: Discovery 3, prosím o radu
určitě při rozvodech doporučuju vyměnit žhavící svíčky
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Discovery 3, prosím o radu
Na to čerpadlo nieje potrebné ešte niečo??
Nejaké tesnenie,gufero,šroby alebo čo ja viem čo??
Auto mám v garaži ,tak žhaviace sviečky moc nevyužívam-to som chcel riešiť ak to bude na nich znať.....Zasa šťúrať do všetkého moc nechcem.....
Máte nejaké osvečené sady rozvodov že ktorá je taká najspolahlivejšia??
INA,DAYCO,SKF,GATES,SNR,CONTINENTAL??
.Je tam nejaký rapídny rozdiel?
Vo friťáku mám INA už 10 rokov a aj teraz som tiež kúpil tú istú značku...
Nejaké tesnenie,gufero,šroby alebo čo ja viem čo??
Auto mám v garaži ,tak žhaviace sviečky moc nevyužívam-to som chcel riešiť ak to bude na nich znať.....Zasa šťúrať do všetkého moc nechcem.....
Máte nejaké osvečené sady rozvodov že ktorá je taká najspolahlivejšia??
INA,DAYCO,SKF,GATES,SNR,CONTINENTAL??

Vo friťáku mám INA už 10 rokov a aj teraz som tiež kúpil tú istú značku...
Re: Discovery 3, prosím o radu
Ludia je možné vybrať batériu von a nabíjať v klude v teple??? alebo lepšie nevyberať? načo si dať pozor??? 

Discovery3 2,7 TDV6 HSE, automat,
Re: Discovery 3, prosím o radu
Podla nabijacky.
S dobrou nabijackou sa da nabijat zapojena baterka.
S nejakym kramom kde nemas istotu ake napatie pouziva by som radsej odpajal.
Vyberat sa mi nechce, je to robota navyse
A nabijat v odvetranom priestore.
Pozor si treba dat na spravne odpajanie/zapajanie.
S dobrou nabijackou sa da nabijat zapojena baterka.
S nejakym kramom kde nemas istotu ake napatie pouziva by som radsej odpajal.
Vyberat sa mi nechce, je to robota navyse

A nabijat v odvetranom priestore.
Pozor si treba dat na spravne odpajanie/zapajanie.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Discovery 3, prosím o radu
Nabijeni v autě neni o nabiječce. Zaklad dobreho nabiti je hlavně teplota. Pokud bude zima baterka se pouze oživi,ale nenabije se spravně. Idealni je pokojova teplota aby v baterce spravne proběhla chemická reakce a dosahla maximálni kapacity.
Takže pokud je teplo klidne ji nabij v autě,ale pokud mrzne je to nabijeni zbytečné.
Takže pokud je teplo klidne ji nabij v autě,ale pokud mrzne je to nabijeni zbytečné.
Re: Discovery 3, prosím o radu
Pri nasich teplotach sa bateria nabije aj v zime vonku.
Inak by nam alternatory boli na dve veci
Len treba kusok vyssie napatie.
Inak by nam alternatory boli na dve veci

Len treba kusok vyssie napatie.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3, prosím o radu
S tím úplně nesouhlasím, to by totiž znamenalo, že v zimě se za provozu baterka v autě nemůže nabíjet - třeba u náklaďáků je mimo motorový prostor, takže se neohřeje.
Reálně je to jinak - nabíjí se podstatně pomaleji a lehce se posouvají příslušná nabíjecí a plynovací napětí.
Mám otestováno, že s nabíječkou, která funguje jako zdroj napětí s omezením proudu - tedy konkrétně v mém případě je to zdroj od starého mobilního telefonu, kterej na svém výstupu dává napětí 14V (tedy stejně jako alternátor za chodu motoru) a maximální proud zhruba 8A, normálně dobíjím baterky přímo v autě celej rok. V létě v kempu tím živím baterku které dále živí ledničku v autě.
Funguje to tak, že nabíječku připnu k akumulátoru, proud vyletí na 8A a napětí klesne třeba na 13V - prostě nabíječka víc energie nedá, kdybych auto nastartoval, tak napětí bude těch 14V skoro hned, ale proud do baterku bude na začátku klidně 50A. Postupně potom nejdříve napětí stoupá, až doleze na 14V, následně už se napětí nemění a proud postupně klesá až téměř na nulu. Tedy naprosto stejně, jako za chodu motoru, ale pomaleji.
Staré nabíječky, které baterky dohnali do stavu, že "vařila" se dnes naprosto nehodí - dávají velké napětí, takže hrozí poškození elektroniky v autě, ale hlavně nové hermetické baterky není jak dolévat, takže jakmile si zaplynují, tak ztratili vodu a tím i kapacitu.
"Inteligentní" nabíječky umí po poklesu proudu skoro k nule začít dělat s výstupem divy - třeba napětí krátkodobě zvyšovat (pulzy). Pomáhá to oživovat baterii - fungovat to může, ale efekt u dobré baterky je tak jednotky % když hodně. Jak to funguje v akumulátoru mi vysvětlovali přímo u výrobce (Banner v rakouském Linci). A je to podstatně složitější, než jenom základní chemické děje, popisované v učebnicích.
Jediné kdy se v zimě baterka nenabije je, pokud je úplně vybitá a zamrzlá. To se musí nechat nejdřív rozmrznout a až potom nabíjet. Nabitá olověná baterka nezamrzne i při -40, vybitá klidně už při -5.
Reálně je to jinak - nabíjí se podstatně pomaleji a lehce se posouvají příslušná nabíjecí a plynovací napětí.
Mám otestováno, že s nabíječkou, která funguje jako zdroj napětí s omezením proudu - tedy konkrétně v mém případě je to zdroj od starého mobilního telefonu, kterej na svém výstupu dává napětí 14V (tedy stejně jako alternátor za chodu motoru) a maximální proud zhruba 8A, normálně dobíjím baterky přímo v autě celej rok. V létě v kempu tím živím baterku které dále živí ledničku v autě.
Funguje to tak, že nabíječku připnu k akumulátoru, proud vyletí na 8A a napětí klesne třeba na 13V - prostě nabíječka víc energie nedá, kdybych auto nastartoval, tak napětí bude těch 14V skoro hned, ale proud do baterku bude na začátku klidně 50A. Postupně potom nejdříve napětí stoupá, až doleze na 14V, následně už se napětí nemění a proud postupně klesá až téměř na nulu. Tedy naprosto stejně, jako za chodu motoru, ale pomaleji.
Staré nabíječky, které baterky dohnali do stavu, že "vařila" se dnes naprosto nehodí - dávají velké napětí, takže hrozí poškození elektroniky v autě, ale hlavně nové hermetické baterky není jak dolévat, takže jakmile si zaplynují, tak ztratili vodu a tím i kapacitu.
"Inteligentní" nabíječky umí po poklesu proudu skoro k nule začít dělat s výstupem divy - třeba napětí krátkodobě zvyšovat (pulzy). Pomáhá to oživovat baterii - fungovat to může, ale efekt u dobré baterky je tak jednotky % když hodně. Jak to funguje v akumulátoru mi vysvětlovali přímo u výrobce (Banner v rakouském Linci). A je to podstatně složitější, než jenom základní chemické děje, popisované v učebnicích.
Jediné kdy se v zimě baterka nenabije je, pokud je úplně vybitá a zamrzlá. To se musí nechat nejdřív rozmrznout a až potom nabíjet. Nabitá olověná baterka nezamrzne i při -40, vybitá klidně už při -5.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Discovery 3, prosím o radu
A já měl ta to,že čim větši zima tím se zpomaluje chemická reakce při dobijení.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3, prosím o radu
Jo přesně tak, ale neznamená to, že se baterka nenabíjí. Nenabíjí se, pouze pokud vybitá zmrzla. A nezpomalují se jenom chemické pochody při nabíjení, ale i při vybíjení - tedy roste vnitřní odpor baterie a tím klesá její ochota dávat proud.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery 3, prosím o radu
Ahoj ,nenašel jsem vlákno týkající se výbavy D3 tak se chci zeptat tady, chtěl bych koupit D3 2005 HSE a zajímá mne jestli obsahuje výbava hse vyhřívané přední okno a sedačky, nezávislé topení, podle tlačítek tam tyto věci nejsou, je tato výbava jen jako zimní paket ? Nebo .. Diky . P
Re: Discovery 3, prosím o radu
ano, je to zimní paketwittmann19 píše: 06 kvě 2018 22:40 Ahoj ,nenašel jsem vlákno týkající se výbavy D3 tak se chci zeptat tady, chtěl bych koupit D3 2005 HSE a zajímá mne jestli obsahuje výbava hse vyhřívané přední okno a sedačky, nezávislé topení, podle tlačítek tam tyto věci nejsou, je tato výbava jen jako zimní paket ? Nebo .. Diky . P
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery 3, prosím o radu
spousta D3 má webasto ,jak se zapíná a funguje ?
Re: Discovery 3, prosím o radu
je to pouze příhřev motoru, spouští se automaticky při nízké teplotě (myslím, že pod 5C)
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Discovery 3, prosím o radu
Kdo hledá najde
xxx byl rychlejsi
Tady je toho dost napsano.
Jinak je to pouze prihrev motoru kdyz teplota jde pod 5 st.
viewtopic.php?f=6&t=31820
viewtopic.php?f=6&t=8881


Tady je toho dost napsano.
Jinak je to pouze prihrev motoru kdyz teplota jde pod 5 st.
viewtopic.php?f=6&t=31820
viewtopic.php?f=6&t=8881
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery 3, prosím o radu
Muže mít HSE namontované vyhřívané čelní sklo jen nezapojeno ? Setkal se s tím někdo ?
Re: Discovery 3, prosím o radu
že tam to vyhřívané sklo vůbec je, poznáš podle jemných drátků ve struktuře skla. Podlož si ho třeba bílým papírem, aby jsi to lépe viděl.wittmann19 píše: 08 kvě 2018 08:41 Muže mít HSE namontované vyhřívané čelní sklo jen nezapojeno ? Setkal se s tím někdo ?
Když nefunguje, tak to může být pojistkou, relé, vadou připojení, ... u 2005 už může byt i část drátků propálena a tím pádem nefunkční
a pokud už to sklo bylo měněno a někdo to původní nevyhřívané vyměnil za vyhřívané, tak může být i nezapojené, protože není kam ho připojit
- petr štrof
- Příspěvky: 926
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Discovery 3, prosím o radu
pokud nevíš co přesně máš v HSE , tak si nech v Landroveru vyjet přesnou specifikaci dle win.
HSE se lišila podle toho kam se dodávala, někde byl výhřev součástí někde za příplatek .
Já mám HSE z Říma a bez výhřevu čel.skla a sedaček , ale zpětný zrcátka vyhřev mají.
HSE se lišila podle toho kam se dodávala, někde byl výhřev součástí někde za příplatek .
Já mám HSE z Říma a bez výhřevu čel.skla a sedaček , ale zpětný zrcátka vyhřev mají.
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery 3, prosím o radu
tak jsem si ji konečně D3 2005 hse přivezl aj sem mimo z ovládání páček a kolečka u řadící páky , jak to funguje?, moje D2 to něměla
, jen asistenta sjezdu.. A display je jen navi nebo ukazuje i něco o aute ? Dík

Re: Discovery 3, prosím o radu
DIII 2.7 TDV6 SE-2007