Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ
Moderátor: Miky_CZ
Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ
Pánové,
máte někdo zkušenost s odstraněním závaží, vzadu pod nárazníkem?
Jedná se o toto: Nechápu proč to tam je - zatím jsem zjistil od svého mechanika, že je to kvůli vibracím (asi rámu). Jelikož jsem o víkendu pod autem lezl jak jsem tam přidělával kryt na diff tak mi to padlo do oka. Musí to vážit pěkných pár kilo a když jsem to zespod celý oplechoval zepředu až dozadu, tak bych zase někde mohl pár kilo ubrat..
Tedy dotaz:
1. ví někdo na co přesně to je a jak se to má negativně projevit, když to oddělám?
2. zkoušel jste to někdo oddělat? Jak se to projevilo??
Díkec.
Otta
máte někdo zkušenost s odstraněním závaží, vzadu pod nárazníkem?
Jedná se o toto: Nechápu proč to tam je - zatím jsem zjistil od svého mechanika, že je to kvůli vibracím (asi rámu). Jelikož jsem o víkendu pod autem lezl jak jsem tam přidělával kryt na diff tak mi to padlo do oka. Musí to vážit pěkných pár kilo a když jsem to zespod celý oplechoval zepředu až dozadu, tak bych zase někde mohl pár kilo ubrat..
Tedy dotaz:
1. ví někdo na co přesně to je a jak se to má negativně projevit, když to oddělám?
2. zkoušel jste to někdo oddělat? Jak se to projevilo??
Díkec.
Otta
Naposledy upravil(a) DiscoDrak dne 09 dub 2019 18:01, celkem upraveno 1 x.
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Závaží D3, D4
To by me zajimalo take 

Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Závaží D3, D4
Je to kvuli vibracim a ma to dost vozu. Patrol to ma treba na ramenech.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- Mečoun
- Příspěvky: 504
- Registrován: 26 úno 2017 14:10
- tel.: 604888873
- auto: Discovery 3 , 4.4 V8
- Bydliště: Jablonec nad Nisou, Curych
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závaží D3, D4
Pochlub se tim krytováním.
- maniac
- Příspěvky: 349
- Registrován: 01 kvě 2012 12:20
- tel.: 725054218
- auto: D III OFF, D III
- Bydliště: v autě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závaží D3, D4
Mám to sundane a rozdíl jsem nepoznal. 

LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,
Re: Závaží D3, D4
Tak rozdíl nemusíš poznat okamžitě. Vibrace mohou přijít ve specifických podmínkách. Musíme brát, že výrobce neutratil zbytečně peníze za odlitek který dával do každého vozu, tak to nějaký důvod to mělo. Já jsem tedy taky sundal závaží ze zadní nápravy na D2 a změnu nepozoruji možná mi dříve odejde diferenciál nebo ložisko kdo ví?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- maniac
- Příspěvky: 349
- Registrován: 01 kvě 2012 12:20
- tel.: 725054218
- auto: D III OFF, D III
- Bydliště: v autě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závaží D3, D4
Rozdíl nepozoruji cca 5 let, asi už s tím autem starnu tak mu vše odpouštímhabakuk píše: 20 čer 2018 07:00 Tak rozdíl nemusíš poznat okamžitě. Vibrace mohou přijít ve specifických podmínkách. Musíme brát, že výrobce neutratil zbytečně peníze za odlitek který dával do každého vozu, tak to nějaký důvod to mělo. Já jsem tedy taky sundal závaží ze zadní nápravy na D2 a změnu nepozoruji možná mi dříve odejde diferenciál nebo ložisko kdo ví?

LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závaží D3, D4
Ja su v tomto uplny laik, ale rekl bych, ze to je cely napocitany na jakousi rovnovahu pri standardni vysce a standardnich rozmerech kol a kdyz se tohle narusi, tak uz to zavazi stejne zadnou rovnovahu nezajisti...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Závaží D3, D4
A proc to sundavat, kdyz teda clovek nepozna rozdil? [emoji848]
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
Re: Závaží D3, D4
Nazdar chlapi,
no moje úvaha byla prostá - navěšel jsem na rám dost kilo navíc ve formě zakrytování skoro celého spodku a když jsem viděl ty odlitky, tak jsem si říkal, že bych to mohl vykompenzovat tak, že je sundám. Navíc jestli mají utlumit nějaké vibrace rámu, na který jsem navěšel všechny ty ochrany, tak by ty odlitky třeba již nemusely být třeba.
No a dále - je pravda, že inženýři v LR je tam nedali pro nic za nic, nicméně sám pracuju v automotive a tak vím, že testy, kterými uvolnění jednotlivých dílů musí projít (tady měly by, teď už na to automobilky začínají dost jebat) mají odrážet krajní limitní situace do kterých se při běžném ježdění "normální" řidič vůbec dostat nemusí. A pak může vzniknout to, že se rve do každého auta několik pytlovin jen proto, že to nějakým limitním testem neprošlo.
Mimochodem - pak je tu ještě druhá poloha se kterou se v práci setkávám a to - potřebujeme nutně díl do sériové výroby třeba od června, tak se ty testy nějak dodělají "potom"... ale to je jiná písnička..
Tady je ten kryt diffu a výfuků Mečoune (plus vepředu je vidět nájezďák a kryt motoru): Důvod nebyl ani tak ten diff jako spíš ochrana kolen výfuků, která jsou hodně na ráně a níže je vidět moje vlastní zkušenost po projížďce na Ukrajině. Přesně vím kterej to byl kámen - hajzl jeden..
Takže vyříznout, navařit novou trubku a celý výfuky nahliníkovat = pokrýt ocel hliníkem (jsem donedávna nevěděl, že se to dá!)
no moje úvaha byla prostá - navěšel jsem na rám dost kilo navíc ve formě zakrytování skoro celého spodku a když jsem viděl ty odlitky, tak jsem si říkal, že bych to mohl vykompenzovat tak, že je sundám. Navíc jestli mají utlumit nějaké vibrace rámu, na který jsem navěšel všechny ty ochrany, tak by ty odlitky třeba již nemusely být třeba.
No a dále - je pravda, že inženýři v LR je tam nedali pro nic za nic, nicméně sám pracuju v automotive a tak vím, že testy, kterými uvolnění jednotlivých dílů musí projít (tady měly by, teď už na to automobilky začínají dost jebat) mají odrážet krajní limitní situace do kterých se při běžném ježdění "normální" řidič vůbec dostat nemusí. A pak může vzniknout to, že se rve do každého auta několik pytlovin jen proto, že to nějakým limitním testem neprošlo.
Mimochodem - pak je tu ještě druhá poloha se kterou se v práci setkávám a to - potřebujeme nutně díl do sériové výroby třeba od června, tak se ty testy nějak dodělají "potom"... ale to je jiná písnička..
Tady je ten kryt diffu a výfuků Mečoune (plus vepředu je vidět nájezďák a kryt motoru): Důvod nebyl ani tak ten diff jako spíš ochrana kolen výfuků, která jsou hodně na ráně a níže je vidět moje vlastní zkušenost po projížďce na Ukrajině. Přesně vím kterej to byl kámen - hajzl jeden..

-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Závaží D3, D4
Trochu mene mam Oto poskozenu rouru také a ten kryt mam v planu ale jeste na nej nepřišla řada
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Závaží D3, D4
Jirko proc ne slitinu hliníku?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Závaží D3, D4
Kvůli pevnosti. Ve slitině by nemohli být takové otvory, protože třeba v tom krytu diffu, co má DiscoDrak se bude hodně držet bahno. Proto pořadná ocel.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Závaží D3, D4
A proč neudělat spodek z jednoho kusu? Takhle s dírama docela hrozí, že když to někde sedne na kámen, tak ten se dostane přímo do díry a tam se to šprajcne, místo toho, aby se to celé pěkně svezlo, jako na lyži. A z boku udělat strategicky umístěné otvory na zasunutí hadice od wapky, aby se to dalo vypláchnout, a aby mělo bahno kudy vytéct. Ono když to bude dobrej jíl, tak se nacpe i skrz ty díry a zůstane tam.
Takovej 8mm tlustej dural je dobrej materiál.
Takovej 8mm tlustej dural je dobrej materiál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Závaží D3, D4
protože vzhledem k velikosti krytu ty díry nejsou zas tak velké, jak si myslíš a kdyby to bylo plné bez otvorů a ještě plné bahna a ty s tím 3 týdny jezdil někdo po kopcích, tak by to ideální určitě nebylo
... a po kamenu se to "sveze"
... a po kamenu se to "sveze"
Re: Závaží D3, D4
Tak díry v krytech také funguji jako struhadlo. Na čem by jsi se u plných plechů sklouznul tady tě to zastaví.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Závaží D3, D4
naštěstí to na D2 nepasujehabakuk píše: 20 čer 2018 20:23 Tak díry v krytech také funguji jako struhadlo. Na čem by jsi se u plných plechů sklouznul tady tě to zastaví.
Sent from my iPhone using Tapatalk

proč mají všechny nájezďáky díry, když to potom auto zastaví podle tvé teorie?
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Závaží D3, D4
Vono diry nejsou jen na bordel ale i na chlazeni
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Závaží D3, D4
Nějak nechápu souvislost z krytováním auta z nezávislým zavěšením a D2 která zůstane vyset na difech, ale to je fuk.
Že někdo děla děrované krytováni neznamená, že to děla dobře.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Že někdo děla děrované krytováni neznamená, že to děla dobře.
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy