P38 smrtelná vibrace
P38 smrtelná vibrace
Zdravím vespolek, má p38 se po 300km za jeden den kromě toho že umřela baterka ještě rozvibrovala.. Jedním když jedu a vezmu nějakou díru, tak to třeba tak 3x zavibruje volantem , nevim jestli to má dělat. ALE, když ve nějakou díru co to rozvibruje a začnu brzdit třeba před zatáčkou tak se vibrace 100x zhorší že se nedá ani jest, brzdit no je to o zlamani rukou jak se rozklepe volant, je špatný ten tlumič? A ještě mi to občas vibruje a přijde mi jak kdyby to bylo od kardanu (je to velkej kmitočet) měnil jsem Hardy spojku ale že by se to projevuje ikonu
Naposledy upravil(a) LevonHD dne 08 črc 2018 11:21, celkem upraveno 3 x.
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
- VencaZE
- Příspěvky: 3589
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR P38 vybrace podvozek
Zkus čepy řízení, vůle ložisek kol, vůle silentbloků uložení nápravy včetně panhardky..
V.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Dex
- Příspěvky: 902
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: RR P38 vybrace podvozek
Asi bych začal urvanyma silendblokama v ramenech napravy. Dávat jedině originální, jinak za chvíli znova. Pak bych si spravil ty ,,vybrace" v názvu.
Odesláno z mého SM-A310F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-A310F pomocí Tapatalk
Re: RR P38 vibrace podvozek
Ajo měl jsem za sebou 14hodin v práci a už toho na mě bylo moc mrknu na to všechno, blbý je ze jsem daleko od domova takže na tom nic neudělám, ale můžu aspoň zjistit co tomu je. Horší bude na tom ještě odcestovat naz5 těch 250km
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
Re: RR P38 vibrace podvozek
Tak jsem lezl pod autem a to vrneni je rozsypany křížek na kardanu co jde k přední nápravě, bojím se že než dojedu domu tak se to tam omlati a bude potřeba vyměnit celý kus. Nemáte náhodou někdo předběžně kardan k přední nápravě na 2.5tds? Jinak silentbloky uložení jsou celý, tak to neskutečný rozklepani celého auta jde z neceho jiného.. To rozklepani mi přijde jak kdyby kola klepaly ze strany na stranu jako když se zatočí, nejde pak brzdit protože se klepe ještě víc takže vzniká dosti nebezpečná situace, když se mi to stalo poprvé tak jsem byl řádně vystrasenej, protoze jsem letěl a naproti mě auto a já nemohl zabrzdit a přitom zatočit, jeste že se to nestalo drahé polovicce, to bych asi nepřežil a auto by šlo z domu i semnou
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
Re: RR P38 vibrace podvozek
Nešel by prozatím ten přední náhon vyndat? Nebo bych se nerozjel přes mezinapravovej diff? DikesLevonHD píše: ↑05 črc 2018 15:19 Tak jsem lezl pod autem a to vrneni je rozsypany křížek na kardanu co jde k přední nápravě, bojím se že než dojedu domu tak se to tam omlati a bude potřeba vyměnit celý kus. Nemáte náhodou někdo předběžně kardan k přední nápravě na 2.5tds? Jinak silentbloky uložení jsou celý, tak to neskutečný rozklepani celého auta jde z neceho jiného.. To rozklepani mi přijde jak kdyby kola klepaly ze strany na stranu jako když se zatočí, nejde pak brzdit protože se klepe ještě víc takže vzniká dosti nebezpečná situace, když se mi to stalo poprvé tak jsem byl řádně vystrasenej, protoze jsem letěl a naproti mě auto a já nemohl zabrzdit a přitom zatočit, jeste že se to nestalo drahé polovicce, to bych asi nepřežil a auto by šlo z domu i semnou
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: P38 vibrace-akutne sháním přední kardan
P38 má mezi nápravami visko. Tedy nejspíše asi by ses rozjet měl; ale co to visko bude říkat na dlouhodobou zátěž, když s tím pojedeš stovky km, to si netroufám vůbec odhadnout...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: P38 vibrace-akutne sháním přední kardan
Jestli máš jet zpět 250 km tak kardan rozhodně vymontuj.Mě začal cvakat na jednom konci Prahy a na druhém už ulitl .... letěl vzduchem a ještě že za mnou nikdo nejel. A na spodku auta vyplaceno hodně věcí,včetně podlahy. P38 bez kardan předního jede,jel jsem bez z Německa,jiný příběh.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
Re: P38 vibrace-akutne sháním přední kardan
Tak aspoň že tak, teď co jsem jel posledních 40km tak jsem jel 40, bál jsem se aby někde neuletel. To jsi mne potěšil. Díky jaká byla ta cesta z Německa? Takže to jde teď ještě jestli to ta rozvodovka zvládne
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: P38 vibrace-akutne sháním přední kardan
Zvládne,to. Jen to auto plavalo,je tady o tom psáno již dost.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
Re: P38 vibrace-akutne sháním přední kardan
Tak už jsem se o tom něco dočetl.. Moc mi pomohl jeden pán R. V... Díky
Jeho komentář:
Ak myslíš trasenie volantu, ktorého frekvencia sa zvyšuje a nedá zastaviť korekciou volantu, iba zabrzdením, tak ide o DW efekt, je to harmonický kmit a obvykle ju spôsobí nerovnosť diskov, pneu, alebo celkové rozváženie kolies, je veľmi nebezpečný a preto sa volá v preklade "smrteľná vibrácia" (Death Wobble) v skutočnosti obvykle nepomôže oprava, vyváženie alebo výmena kolies, alebo niekedy len čiastočne pomôže. Ide o to, že k faktoru vzniku (kolesá) sa v takom prípade pridá ešte faktor trvania kmitu a tu je pes zakopaný. Jednoducho povedané tu vibráciu musí niečo povoliť, alebo podporiť. A to sú jednotlivé vôle v riadiacej sústave. Čapy, puzdra, ložiská. . . Prvým krokom je kontrola puzdier, resp uloženia panhardky (panhardskej tyče), ktorá stabilizuje nápravu v axiálnom smere. Avšak skoro vždy je takýchto miest viac. Vôle v jednotlivých uloženiach sa totiž zrátajú a zdanlivo malá vôľa napríklad v prvom bode od iniciátora kmitu je postupne prechádzaním cez ďalšie uloženia vo finále oveľa väčšia, pričom na každom konkrétnom uložení môže byť zdanlivo zanedbateľná. . . Pomerne dôležité je tiež nastavenie geometrie predných kolies (A tým nemyslím len zbiehavosť, ale predovšetkým uhol záklonu zvislého čapu, preto často nie je možné odstrániť tento problém v "amatérskych podmienkach" ďalšia dôležitá súčasť riadiacej sústavy je tlmič riadenia, zvlášť pri použití diskov s menším ET ako sériovo a terénnych pneu väčších rozmerov. Ale pozor, tlmič riadenia len eliminuje problém, avšak nerieši ho. Snáď som napísal všetko a zrozumiteľne
Na vůle jsem se koukal a na první pohled.. (měl jsem vždy zvedle jedno kolo a zkoušel ložiska a čepy řízení a vypadá to bez vůle. Jedná i druhá strana, vyzkouším jeste vyvážit znova kola, přeci jen v terénu nějaký ty zavazicka mohli upadnout.. Možná ještě bude KO tlumič řízení takže už je objednananej novej.. Tak snad to bude už ok
Jeho komentář:
Ak myslíš trasenie volantu, ktorého frekvencia sa zvyšuje a nedá zastaviť korekciou volantu, iba zabrzdením, tak ide o DW efekt, je to harmonický kmit a obvykle ju spôsobí nerovnosť diskov, pneu, alebo celkové rozváženie kolies, je veľmi nebezpečný a preto sa volá v preklade "smrteľná vibrácia" (Death Wobble) v skutočnosti obvykle nepomôže oprava, vyváženie alebo výmena kolies, alebo niekedy len čiastočne pomôže. Ide o to, že k faktoru vzniku (kolesá) sa v takom prípade pridá ešte faktor trvania kmitu a tu je pes zakopaný. Jednoducho povedané tu vibráciu musí niečo povoliť, alebo podporiť. A to sú jednotlivé vôle v riadiacej sústave. Čapy, puzdra, ložiská. . . Prvým krokom je kontrola puzdier, resp uloženia panhardky (panhardskej tyče), ktorá stabilizuje nápravu v axiálnom smere. Avšak skoro vždy je takýchto miest viac. Vôle v jednotlivých uloženiach sa totiž zrátajú a zdanlivo malá vôľa napríklad v prvom bode od iniciátora kmitu je postupne prechádzaním cez ďalšie uloženia vo finále oveľa väčšia, pričom na každom konkrétnom uložení môže byť zdanlivo zanedbateľná. . . Pomerne dôležité je tiež nastavenie geometrie predných kolies (A tým nemyslím len zbiehavosť, ale predovšetkým uhol záklonu zvislého čapu, preto často nie je možné odstrániť tento problém v "amatérskych podmienkach" ďalšia dôležitá súčasť riadiacej sústavy je tlmič riadenia, zvlášť pri použití diskov s menším ET ako sériovo a terénnych pneu väčších rozmerov. Ale pozor, tlmič riadenia len eliminuje problém, avšak nerieši ho. Snáď som napísal všetko a zrozumiteľne
Na vůle jsem se koukal a na první pohled.. (měl jsem vždy zvedle jedno kolo a zkoušel ložiska a čepy řízení a vypadá to bez vůle. Jedná i druhá strana, vyzkouším jeste vyvážit znova kola, přeci jen v terénu nějaký ty zavazicka mohli upadnout.. Možná ještě bude KO tlumič řízení takže už je objednananej novej.. Tak snad to bude už ok
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
Re: P38 smrtelná vibrace
Ahoj mám problém z DW. Dnes som dotiahol skrutku na domčeku riadenia a v celku to pomohlo ale každopádne je problém v domci. Ale okrem iného mi stále niečo v prednej náprave ako keby rupne. Nebucha to len keď zatacam tak to klepne kov o kov a cítim to na podlahe pod ľavou nohou. Ak niekto viete o čo ide bol by som vďačný. Inak celý predok je novy všetky silentbloky aj čapy aj tyče riadenia. A ešte doplním keď idem po ceste kde sú vyjazdené koľaje trosku to auto pláva a niekedy je fuška ho udržať na ceste hlavne keď idem nad 80km/h. Keď je cesta viac menej ok tak to ide v pohode. Diky
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 smrtelná vibrace
A co takhle tlumiče, tedy včetně tlumiče řízení? A to lupání je závislé na rychlosti a na tom, jestli přidáváš plyn, nebo auto jede bez výkonu? Může to být kříž na kardanu, diferák nebo homokinetický kloub. A nebo taky třeba hřebík nebo kámen zaražený v pneumatice.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 smrtelná vibrace
tlmič riadenia je čisto nový 2 týždne starý, lupne to keď pomaličky z hlavnej cesty parkujem na dvor ale nie vždy. Je to ko by sa niečo pohlo na náprave. Mne to príde ako keby to boli silentbloky na panharde. Sú nové ale nie originál.
-
- Příspěvky: 366
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: P38 smrtelná vibrace
mne taketo zvuky a plavanie auta vyvolaval povolený tlmič. "šálka" či ako sa tomu hovorí. Nejaký dement ho nezatiahol. Vymenil som vsetko na naprave...geometria. .vsetko...az som zistil ze bol povoleny tlmic. Ale nehovorim o Range roveri. Ale presne ako ty.. pri parkovaní...točení atd.
- pooh
- Příspěvky: 708
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: P38 smrtelná vibrace
riadenie moze byt vybehnute len v istych polohach, trebars s tym ze si tu skrutku natiahol, v strede je ok, ale v krajnych polohach uz nie, treba to s citou. A este kontroluj ci tie spodne capy nahodou nie su dotiahnute na doraz. obcas niekomu sa to podari, ale vtedy stuhne aj volant a nevrati sa sam do polohy
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
Re: P38 smrtelná vibrace
No tlmiče by sa mi zišlo vymeniť. A tu panhardu ked chytím do ruky tak ju viem na tých silentblokoch pootocit. Môže to tak byť alebo to má byť total na pevno?
Re: P38 smrtelná vibrace
pooh píše: ↑10 pro 2020 10:16 riadenie moze byt vybehnute len v istych polohach, trebars s tym ze si tu skrutku natiahol, v strede je ok, ale v krajnych polohach uz nie, treba to s citou. A este kontroluj ci tie spodne capy nahodou nie su dotiahnute na doraz. obcas niekomu sa to podari, ale vtedy stuhne aj volant a nevrati sa sam do polohy
Aké spodné čapy?
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 smrtelná vibrace
Panhradku pootočit - to jako se propruží ta guma v silentbloku, nebo se hne i vnitřní trubka silentbloku? To první je asi OK, to druhé už moc ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 smrtelná vibrace
Ťa guma je tam mäkká že to pootpcis rukou aj 0,5 CM. Preto sa pýtam že keď aj není Origo či to není problém. A keď je vonku mokro ako dnes tak je to raz tak zle.