![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jaký máte duální bateriový systém?
Moderátor: Miky_CZ
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Já nevím, budu hádat, na ostatní spotřebiče? ![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Druhoubaterku mám na Webasto a ledničku. Naštěstí využití obojího se moc nepřekrývá. S webastem jsme neměli problém - běželo jenom v noci, ale lednička v létě běží furt a teď u moře v Albánii tu baterku za 2 dny spolehlivě vycucla. Ale to bylo fest horko. A představa, že neodjedu kvůli tomu, že nenatočím motor by byla jenom třešnička na dortu k představě, že to auto zapadlé v písku na pláži budu muset lopatkou vyhrabat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli.
Navíc dost často jezdíme sami jenom jedním autem, takže potom není jak spoléhat na to, že někdo v okolí bude, kdo to pomůže nastartovat.
Nastartování přes kabely se sice dá, ale je potřeba to druhé. No a kamarádi jak je znám by to určitě řešili systémem TopGear - v klidu si odjeli.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4172
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mr-tomas a proc by je neuzivila ta standardni baterie?
Madtom vsak pisu battery booster![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
Madtom vsak pisu battery booster
![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Mam s ruznejma sStemema zde popisovanejma mnohalete zkusenosti a v zasade je to vzdy pro zlost. V jednoduchosti je krasa.
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jo battery booster to je věc. Už ze vidím jak jsem ho:
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo
Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
zapomněl doma
nenabil
někomu půjčil, on si nastartoval a na mě už nezbylo
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ta druhá baterka mi tak nějak s tím jedním relátkem a jedním vypínačem (ten tam být nemusí), přijde tak trošku jednodušší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4172
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Plus jeste odpojovac pro premosteni pri navijakovani..
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
No porad vychazi lip dve baterky......☺
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
trošku to tady oživím, protože chci montovat druhou baterku tak se zeptám majitelů Tmaxe na zkušenosti po letech provozu ? vzhledem k ceně cca 3 tis se mi nechce nic po domácku bastlit v ceně 600 kč, ale nezlikviduje mi ten Tmax primární aku do roka a do dne ?
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Já mám jenom jedno velké relé a k němu vypínač, a už mnoho let to v pohodě slouží. Obě baterky mám ale v AGM provedení - tedy startovací se schopností snášet hluboké vybití.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Uvažuju o doplnění dvou voltmetrů a nějaké chytrosti, aby to připojení o chvilku zpozdilo, ale tohle bylo nejjednodušší. Originál LR to má lépe - bere to informaci od čidla tlaku oleje a tím teprve spíná to propojovací relé, tedy až motor běží. Případné přemostění je už jenom záležitost jednoho vypínače.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
podle toho co jsem nastudoval odpojuje primární baterku až po určitém poklesu napětí, ne hned po vymnutí motoru, takže i primární baterka určitý čas jede a tím se opakovaně částečně vybíjí - proto jsem se ptal těch co to mají třeba 3-4 roky a už mají nějakou zkušenost se životností primární baterieczech_daver píše: ↑04 říj 2018 09:12 proč by měl T-Max zlikvidovat primární baterku? Funguje tak že po startu motoru po pár sekundách připne i sekundární. Po vypnutí motoru jí zas po chvilce odpojí. Plus má v sobě dva voltmetry a tlačítko na ruční sepnutí relé. To je celé, ten cyrix doplněný o dva voltmetry a čudl na palubce udělá stejnou službu. Ale teda T-Max mam zatím jen od jara![]()
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tak T-max mám dva roky... baterie OK. ![hmm :hmm:](./images/smilies/hm.gif)
![hmm :hmm:](./images/smilies/hm.gif)
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám taktéž cyrix viz odkaz výše, on si právě to zpoždění dělá dost inteligentně, podle napětí a předchozích nárůstů/poklesů odběrů.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Montooval jsem už asi deset T-MAXů a u všech spokojenost.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám Tmax cca 5let a mimo to že se mi od prvního dne odlupuje ten čelní panel s tlačítkama, tak je včetně baterek OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Ja mam T-max doplnení o časový oneskorovač pri štarte (napr. pri dlhšom zhaveni je nežiaduce aby spájal baterky ihneď po otoceni klucika keď je sekundárna slabsia) a vypnutím kľúča vypínam T-max, aby nedochádzalo ku spomínanému vycucavaniu primárnej batérie.plus zachovaná možnosť prepojiť obe baterky v prípade potreby.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.
Troska komplikovanejšie, ale som z tym spokojný už skoro dva roky.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Mám taky Cyrix relé, teda asi jen 3 měsíce, ale podle návodu by to mělo fungovat takto:
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít
Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
Spínací napětí
Trvale rozpojeno: <13V
Spojovací napětí (spoždění ca 10min): 13~13,2V
Spojovací napětí (spoždění ca 5min): 13,2~13,4V
Spojovací napětí (spoždění ca 1min): 13,4~13,6V
Spojovací napětí (spoždění ca 4s): 13,6~13,8V
Rozpínací napětí
Trvale spojeno: >12.8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 3min): 12,4~12,8V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 30s): 12,2~12,4V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 10s): 12,0~12,2V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 1s): 11,0~12,0V
Rozpojovací napětí (spoždění ca 0s): <11V
Nijak jsem to teda neměřil, ale zatím to funguje, tak tomu věřím
![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Podle těch hodnot je jasné, že to nespojí baterky hned po otočení klíčku, ale až když je na hlavní baterce cca 13V, což je po otočení klíčku asi těžko a hned po nastartování taky ne, takže nastartuješ a sepne až ve chvíli, kdy se startovací baterka dobije... opačně to funguje podobně, okolo 12,5V to baterky rozpojí ... takže ve chvíli kdy vypneš motor a světla až po vypnutí motoru, tak je to spolehlivě rozpojený
![Úsměv :)](./images/smilies/Skypesmilies/smile_happy.gif)
Na palubce mám tlačítko, jehož zmáčknutím se baterky na 30s propojí nehledě na výše zmíněné - Start asistent ... ještě jsem nemusel použít
Bude to fungovat myslím úplně stejně jako T-max, akorát to baterky neměří.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Asi na D3 co?kaligula píše:ještě dotaz - jakou největší baterii lze nacpat do kaslíku pro druhou baterku ? mi zatím vychází nejvíc 60Ah Bannerka, nebo vejde se tam i větší ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy