Navijáky pro Discovery 3
Moderátor: Miky_CZ
Re: Navijáky pro Discovery 3
Tak chalanisko nebol na fore, inak by si to odniesol. Nastastie ja som v tom nevinne. A je to dufam jedina chyba toho auta. Uz som myslel, ze zmenim znacku. Ten zvuk V8 mi ale uplne odstavil oci . Ale som rad ze sa vam toto riesenie paci. Ak by bolo nejake stretnutie prisiel by som vam to ukazat nazivo. Verim tomu ze o chvilu by ste to tak maly vsetci
Re: Navijáky pro Discovery 3
Mam dotaz lehce mimo tema D3 ale by to tu nakousnuto. Koupil sem navijak ale pan prodal auto i s “plus” a “minus kabelem na baterku - je to jen kabel s okama na konci + odpojovac ndbo je na tom neco vic - netusite zda by se dala ta sada nekde sehnat ? Diky
Ps: nechtelo se mi zakladat zbytecne dalsi tema ...
Ps: nechtelo se mi zakladat zbytecne dalsi tema ...
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky pro Discovery 3
Ty kabely stejne potrebujes udelat na vhodnou delku pro tvou instalaci. Takze poradna oka https://www.autokabel.cz/index.php?rout ... ry&path=85 + kabely + poradny odpojovac http://www.startery-alternatory.cz/odpo ... y/d-71831/ a je to. Jen budes jeste potrebovat krimpovaci pripravek.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Navijáky pro Discovery 3
A nějaká pojistka, nebo něco takového tam není na tom ? Nebo je to už v ovládání navijáku ( té krabici .. )pojir píše: ↑02 led 2019 08:42 Ty kabely stejne potrebujes udelat na vhodnou delku pro tvou instalaci. Takze poradna oka https://www.autokabel.cz/index.php?rout ... ry&path=85 + kabely + poradny odpojovac http://www.startery-alternatory.cz/odpo ... y/d-71831/ a je to. Jen budes jeste potrebovat krimpovaci pripravek.
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky pro Discovery 3
Pojistky se moc nepouzivaji - misto nich je tam ten odpojovac. Ona ani neni uplne potreba, protoze v navijaku jsou dve vinuti seriove za sebou, takze i kdyz by se zkratovalo jedno, tak to pujde stale jeste pres to druhe a nic nezacne horet ani svarovat (vlastni zkusenost).
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Navijáky pro Discovery 3
Parádapojir píše: ↑02 led 2019 08:48 Pojistky se moc nepouzivaji - misto nich je tam ten odpojovac. Ona ani neni uplne potreba, protoze v navijaku jsou dve vinuti seriove za sebou, takze i kdyz by se zkratovalo jedno, tak to pujde stale jeste pres to druhe a nic nezacne horet ani svarovat (vlastni zkusenost).
A ještě tě vyzpovídám - jaký průměr kabelu a z čeho nejlépe aby byl... délku si odměřím na autě to je jasný
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky pro Discovery 3
Začnu od konce - krátkej drát (do cca 50cm) stačí 25mm2, delší 35mm2, a pokud se to tahá přes půlku auta tak klidně i 70mm2. Jinak jsou na drátech úbytky a naviják nemá sílu. Výrobci navijáků na drátech šetří. Odpojovač pořádnej, a umístěnej tak, aby se na něj dalo dobře dostat, a byl co nejblíže baterky. Zamyslet se, co se stane při lehkém ťukanci, aby se hned kontaktama neopřel o kus železa a nemělo to snahu začít hořet. Pojistky - existují, ale já bych ty peníze raději připlatil za pořádný odpojovač, navíc 500A pojistka je spíš na okrasu, není jisté, že by při zkratu vyhořela, ale na druhou stranu ji může odpálit o vlastní naviják.
Oka - krimpovat nikoliv letovat. Kabely chránit vhodnou chráničkou proti poškození (prodření) a upevňovat je. Přes oka se mi osvědčila smršťovací bužírka se lepidlem, co se dává na kabely do země - zpevní se tím konec kabelu, aby se neulomil přechod mezi okem a kabelem. Kabely se dají koupit v různých provedeních - liší se tloušťkou a počtem drátků uvnitř a materiálem izolace - některé jsou výborně ohebné a dá se s nimi v autě dobře pracovat - tohle ušetří hodně sakrování.
Oka - krimpovat nikoliv letovat. Kabely chránit vhodnou chráničkou proti poškození (prodření) a upevňovat je. Přes oka se mi osvědčila smršťovací bužírka se lepidlem, co se dává na kabely do země - zpevní se tím konec kabelu, aby se neulomil přechod mezi okem a kabelem. Kabely se dají koupit v různých provedeních - liší se tloušťkou a počtem drátků uvnitř a materiálem izolace - některé jsou výborně ohebné a dá se s nimi v autě dobře pracovat - tohle ušetří hodně sakrování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Navijáky pro Discovery 3
Díky - přesně to sem potřeboval. Mam to na D2 takže baterka blízko navijáku.MadTom píše: ↑02 led 2019 08:57 Začnu od konce - krátkej drát (do cca 50cm) stačí 25mm2, delší 35mm2, a pokud se to tahá přes půlku auta tak klidně i 70mm2. Jinak jsou na drátech úbytky a naviják nemá sílu. Výrobci navijáků na drátech šetří. Odpojovač pořádnej, a umístěnej tak, aby se na něj dalo dobře dostat, a byl co nejblíže baterky. Zamyslet se, co se stane při lehkém ťukanci, aby se hned kontaktama neopřel o kus železa a nemělo to snahu začít hořet. Pojistky - existují, ale já bych ty peníze raději připlatil za pořádný odpojovač, navíc 500A pojistka je spíš na okrasu, není jisté, že by při zkratu vyhořela, ale na druhou stranu ji může odpálit o vlastní naviják.
Oka - krimpovat nikoliv letovat. Kabely chránit vhodnou chráničkou proti poškození (prodření) a upevňovat je. Přes oka se mi osvědčila smršťovací bužírka se lepidlem, co se dává na kabely do země - zpevní se tím konec kabelu, aby se neulomil přechod mezi okem a kabelem. Kabely se dají koupit v různých provedeních - liší se tloušťkou a počtem drátků uvnitř a materiálem izolace - některé jsou výborně ohebné a dá se s nimi v autě dobře pracovat - tohle ušetří hodně sakrování.
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky pro Discovery 3
Jeste bych pro jistotu doplnil jednu samozrejmost, a to ze odpojovac musi byt na kladne strane ("+" pol baterky). Na chranicku jsem zapomnel, ta je taky samozrejma. A vsechny ty kabely nejen zajistit proti pohybu, ale hlavne proti proriznuti o nejakou ostrou hranu. Pokud se o nejakou ohybaji, tak na proriznuti nepotrebuji moc pohybu, kdyz maji dost casu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky pro Discovery 3
Přesně tak. V D2 jsem vystěhoval řídící jednotku motoru do kabiny, a místo ní dal jak solenoidy pro naviják, tak velkej elektricky ovládanej odpínač. Kabely jsem tahal 35mm2, protože jsme se měl, ale slabší už moc ne. Akorát to chce nějaké ohebné.
Co se týče ochrany proti prodření, dají se koupit ochranné plasty na hydraulické hadice - je to silnej materiál, na kabely to funguje tady. Přitáhne se to páskou do místa, kde dochází k otěru.
Co se týče ochrany proti prodření, dají se koupit ochranné plasty na hydraulické hadice - je to silnej materiál, na kabely to funguje tady. Přitáhne se to páskou do místa, kde dochází k otěru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Navijáky pro Discovery 3
To je jasné, bude to ako 3-5t páka na ten slabý vrch a na celé uchytenie nárazníku. To, že tam je platňa uchytena o spodok je len marny pokus o vylepšenie idiotskej myšlienky. Ten co to montoval bol oberkoko.. čo pri tom nepohol rozumom ak nejaký má. Sorry, uletelo mi "pero" ale nejako ma to nasralo
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky pro Discovery 3
Já tomu ale naprosto rozumím, jak to vzniklo. Do motoru navijáku vede drátů, jak když hadi š....jí, a tomu ten kovotepec nerozuměl, protože to je přece elektrika a to je složité. Takže si to pořešil mechanickou cestou. A i kdyby s tím chtěl něco řešit, tak neměl krimpovací kleště na tak velké kabely, a kombinačkama se o to naštěstí nepokusil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Navijáky pro Discovery 3
Treba zachovat pokoj. Uz je ten navijak zdemontovanyAcon píše: ↑02 led 2019 12:52To je jasné, bude to ako 3-5t páka na ten slabý vrch a na celé uchytenie nárazníku. To, že tam je platňa uchytena o spodok je len marny pokus o vylepšenie idiotskej myšlienky. Ten co to montoval bol oberkoko.. čo pri tom nepohol rozumom ak nejaký má. Sorry, uletelo mi "pero" ale nejako ma to nasralo
Inak taka perlicka, skusil som kym to bolo na aute pritiahnut D2 k sebe, dokonca jemne na nej pribrzdovat a vydrzalo to. Mohlo ma to napadnut skor v praci a odmerat kolko kg to tahalo. Mame na to vahu s hakom. Teda nie na navijaky.
Re: Navijáky pro Discovery 3
Ked uz som to tu nacal ten moj navijak, este taka jedna mini otazka. Ako ten hak na konci prevlecem cez ten priechod lana? Predpokladam, ze ho musim cele vytiahnut a na konci je nejaka spojka? Vlastne to je jedina logicka moznost. Som to chcel dnes rozhodit. A potom ked to vytiahnem, treba to stiahnut naspat pomocou baterky, alebo to ide aj bez? Lebo je tam toho lana dost, 15 metrov minimalne tipujem. Ze ma to nenapadlo, ked to bolo na aute
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky pro Discovery 3
Presne tak vymotat z bubnu jde to i bez napajeni. Namotat je nejlepsi kdyz bude napajen at si pekne lano navines. Lano ma vetsinou na konci oko na šroubVal píše:Ked uz som to tu nacal ten moj navijak, este taka jedna mini otazka. Ako ten hak na konci prevlecem cez ten priechod lana? Predpokladam, ze ho musim cele vytiahnut a na konci je nejaka spojka? Vlastne to je jedina logicka moznost. Som to chcel dnes rozhodit. A potom ked to vytiahnem, treba to stiahnut naspat pomocou baterky, alebo to ide aj bez? Lebo je tam toho lana dost, 15 metrov minimalne tipujem. Ze ma to nenapadlo, ked to bolo na aute
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky pro Discovery 3
Toho lana tam bude dokonce 30 metru
A hak taky muzes sundat, pokud to lano na konci rozpletes... Jinak navinout to bez napajeni jde dost blbe. A napajeni je vhodne vzdycky alternatorem a ne jen baterkou, i kdyz to jedno navinuti bez zateze baterka zvladne.
A hak taky muzes sundat, pokud to lano na konci rozpletes... Jinak navinout to bez napajeni jde dost blbe. A napajeni je vhodne vzdycky alternatorem a ne jen baterkou, i kdyz to jedno navinuti bez zateze baterka zvladne.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Navijáky pro Discovery 3
Tych 15 som len odhadol, teda 10 bolo vonku, viac som neskusal. Ak tam bude 30, tak to fakt len s napajanim teda. Nic, dam to k autu, ved kable su dost dlhe. Alebo pouzijem zdroj. Ono, ten prielez mi ani nevadi, ved ten pouzijem asi, len ten kus zeleza na com to je namontovane, ma tiez malu dieru.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky pro Discovery 3
Namotat jedině elektricky, a chce to lano pěkně utahovat. Očko na konci, na chycení pod šroubek je jenom kvůli namotání na buben, nikoliv kvůli pevnostním upevnění, na bubnu musí zůstat vždy alespoň 5 pěkně utažených závitů, aby se lano nevysmeklo.
A s tím zdrojem opatrně - běžně vezme motor naprázdno 20A a víc, a když točí navijákem tak klidně i 40A, takže je potřeba slušné dráty a hlavně oka na koncích. Jednak aby se dráty nezačaly tavit, hlavně ale aby špatný kontakt neopálil šrouby na navijáku, protože finální oka by na ně potom špatně kontaktovali.
Ono vůbec správně utažené a nevyklepané silové spoje k navijáku jsou docela zásadní pro jeho spolehlivou funkci. Drtivá většina oprav navijáků na autech co jsem dělal, byl kvůli špatným spojům někde mezi navijákem a baterkou, a z toho polovina bylo uzemnění.
A s tím zdrojem opatrně - běžně vezme motor naprázdno 20A a víc, a když točí navijákem tak klidně i 40A, takže je potřeba slušné dráty a hlavně oka na koncích. Jednak aby se dráty nezačaly tavit, hlavně ale aby špatný kontakt neopálil šrouby na navijáku, protože finální oka by na ně potom špatně kontaktovali.
Ono vůbec správně utažené a nevyklepané silové spoje k navijáku jsou docela zásadní pro jeho spolehlivou funkci. Drtivá většina oprav navijáků na autech co jsem dělal, byl kvůli špatným spojům někde mezi navijákem a baterkou, a z toho polovina bylo uzemnění.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Navijáky pro Discovery 3
Elektrike trochu rozumiem, ale dakujem za rady. Som to len chcel zvladnut v garazi bez napajania vediet ci na to chcem ist dobre.MadTom píše: ↑03 led 2019 20:02 Namotat jedině elektricky, a chce to lano pěkně utahovat. Očko na konci, na chycení pod šroubek je jenom kvůli namotání na buben, nikoliv kvůli pevnostním upevnění, na bubnu musí zůstat vždy alespoň 5 pěkně utažených závitů, aby se lano nevysmeklo.
A s tím zdrojem opatrně - běžně vezme motor naprázdno 20A a víc, a když točí navijákem tak klidně i 40A, takže je potřeba slušné dráty a hlavně oka na koncích. Jednak aby se dráty nezačaly tavit, hlavně ale aby špatný kontakt neopálil šrouby na navijáku, protože finální oka by na ně potom špatně kontaktovali.
Ono vůbec správně utažené a nevyklepané silové spoje k navijáku jsou docela zásadní pro jeho spolehlivou funkci. Drtivá většina oprav navijáků na autech co jsem dělal, byl kvůli špatným spojům někde mezi navijákem a baterkou, a z toho polovina bylo uzemnění.
Akurat som nevedel ze auto musim pred pracou uzemnit
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky pro Discovery 3
Auto ne, ale naviják musí mít i mínus. Největší výdrb byl, když tady jeden přijel, že mu po opravě nárazníku nefunguje naviják. Holt komaxit nevede. A on chudák už to měl celé potřetí složené, včetně demontáže nárazníku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo