zata píše: 29 lis 2018 15:20
Pánové, jelikož již pár měsíců mám též D4, četl jsem toto vlákno celé

V podstatě všichni brečíte nad tím, jak špatný dieselový motory tam jsou, jaká je doba, když automobilky vše oje.ávají apod. S tím se ztotožňuji i já, ale dovolte mi nadhodit jiné téma. Když už ty motory nestojí za nic, proč raději nepsat o tom, čím jim pomoci k tomu, aby déle vydržely. Co pro se dá proto v rozumné míře dělat, aby se problém alespoň oddálil. Jde jen o styl jízdy? O typ oleje a frekvenci jeho výměny? O nové rozvody s novou olej.pumpou? Nebo o něco dalšího? Vím, že je hodně majitelů, co mají najeto x set tisíc a v pohodě. Je to fakt jen náhoda?
To je těžký říct. nemám vlastní zkušenost,ale co jsem zjišťoval, když jsem nad koupí přemýšlel tak u některých ročníků rozhodně olej. čerpadlo. O pravidelné a kvalitní výměně oleje asi není třeba psát. jinak se to myslím ovlivnit nedá. info co jsem zjistil tak klikovka praská stále v jednom místě "materiálově je poddimenzovaná" ale prej za to může hlavně blok toho motoru a její uložení. Další věc je, že mi někdo říkal, že i když dal novou klikovku tak mu vibrovala "asi nevyvážená?"což taky výdrži nepřispěje. Styl jízdy nevím jak má na to vliv - samozřejmě honičky několik hodin po dálnici asi nejsou dobře. ale na druhou starnu Hynek Čermák s tím jezdil ve seriálu RAPL a psal někde, že to auto dostávalo hroznou čočku za studena za tepla, xxxxx startů běhěm chvíle a jezdila pořád. Na druhou stranu známej jezdil jak důchodce, pravidelný servis, dostala vše co potřebovala a co si řekla - a hle ťuk ťuk klikovka.
možná jsou to jen bludy a nebo pravda - předávám dál info co mi bylo řečeno. Však on Eliott nebo Kokešek nám to tu osvětlí - dělají ty auta denně a motory měli několikrát rozebraný na prvočinitele.
pozitivní je, že když to auto jezdí tak je super
