Klimatizace - vysoký tlak
Moderátor: Miky_CZ
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Klimatizace - vysoký tlak
Ahoj borci.
Už dva roky řeším nefunkční klimatizaci a poslal jsem už do ni snad 30 tisíc a stále ne a ne si udržet medium.
Vyměnil jsem kompresor, ventilator, chladič, vysoušeč a trubky v motorovém prostoru, všechny Okroužky.
klimatizaci vždy naplnili a do 14ti dnů zas nefungovala
poslední borci co dělali plnění mi měřili ůniky a řikali že to nikde nefučí, naplnili ji a napojili za běhu na stroj co měřil tlak klimatizace a konstatovali že tam je příliš velký tlak a že to ujde vysokým tlakem kdy to projde někde přes O kroužky. Napadlo mne, jediné co se neměnilo bylo čidlo tlaku na vysoušeči....je možné že by nefungovalo a tím pádem by kompresor tlačil neustále až do vysokého tlaku a tím by to bylo? dále mne napadá výparník pod palubkou ale hlavním vodítkem je pro mne vysoký tlak v potrubí....děkuju předem za názory
Už dva roky řeším nefunkční klimatizaci a poslal jsem už do ni snad 30 tisíc a stále ne a ne si udržet medium.
Vyměnil jsem kompresor, ventilator, chladič, vysoušeč a trubky v motorovém prostoru, všechny Okroužky.
klimatizaci vždy naplnili a do 14ti dnů zas nefungovala
poslední borci co dělali plnění mi měřili ůniky a řikali že to nikde nefučí, naplnili ji a napojili za běhu na stroj co měřil tlak klimatizace a konstatovali že tam je příliš velký tlak a že to ujde vysokým tlakem kdy to projde někde přes O kroužky. Napadlo mne, jediné co se neměnilo bylo čidlo tlaku na vysoušeči....je možné že by nefungovalo a tím pádem by kompresor tlačil neustále až do vysokého tlaku a tím by to bylo? dále mne napadá výparník pod palubkou ale hlavním vodítkem je pro mne vysoký tlak v potrubí....děkuju předem za názory
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Caw. Ked pises ze merali a namerali ti vysoky tlak v systeme, myslis tim manometer normalny budik na nizkotlakej vetve a vyokotlakej vetve? Ak je to tak tak mas problem v tom ze 1. Bud je vela chladiva v systeme alebo 2. sa nechladi vyparnik vpredu (nefunguju vrtule). Snimac tlaku to urcite nieje ten funguje iba ako signal ze system je plny nie prazdny. Kompresor ide konstatntne na plny vykon. Ak hovorime o starom aute ako je d2.
A ktomu uniku, ked uz si nevies rady a gakt mas vsetko vymenene tak oslov nejaku firmu ktora ti to vie naplnit dusikom alebo niecim podobnym nepametam si to uz aky plyn to je. Osobne som to nikdy nedaval robit ale ked uz nic nepomoze netesnost sa da najst len tak. Samozrejme je este kontrasyna latka ale ja osobne som nikdy s nou nic nenasiel
. To musi byt diera a ko palec. A aj tak treba vzdy vsetko rozobrat lebo nevidis nic pod naraznikom a podobne. Ale 90% pripadov to je vzdy vyparnik (chladic vpredu).
Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku
A ktomu uniku, ked uz si nevies rady a gakt mas vsetko vymenene tak oslov nejaku firmu ktora ti to vie naplnit dusikom alebo niecim podobnym nepametam si to uz aky plyn to je. Osobne som to nikdy nedaval robit ale ked uz nic nepomoze netesnost sa da najst len tak. Samozrejme je este kontrasyna latka ale ja osobne som nikdy s nou nic nenasiel

Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Toho jsem se bál, a jak se k výparníku dostanu? To musí palubka dolu? Vysoký tlak merili na vysokotlakých rourách.Úniky měřili nějakým detektorem na únik plynů, napustili to plynem a chodili po teubkách s detektorem.
Vyměnili Okroužky a napustili, potom měřili tlak za běhu motoru a prý to bylo moc natlakované, řekli, že takový tlak vyrazí i Okroužky a bude to celé znova:( a po 14 dnech zase nefunkční klima:( a takhle je to stále dokola, dochází mi trpělivost....už bych snad výměny dílu zvládnul i sám ale každé napuštění je za 1500Kč a následně to zas ujde:(
Vyměnili Okroužky a napustili, potom měřili tlak za běhu motoru a prý to bylo moc natlakované, řekli, že takový tlak vyrazí i Okroužky a bude to celé znova:( a po 14 dnech zase nefunkční klima:( a takhle je to stále dokola, dochází mi trpělivost....už bych snad výměny dílu zvládnul i sám ale každé napuštění je za 1500Kč a následně to zas ujde:(
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Asi tě nepotěším, ale pokud nejsou schopní najít odkud je únik chladiva, tak jsi si vybral špatný servis. Buďto se tam dá UV barvivo a potom se hledá - třeba i endoskopem. Nebo se to naplní vodíkem - ten stoupá nahoru a je "řídkej" a čuchátkem se hledá, kde to utíká.
Já když jsem D2 před 9 lety koupil, tak klima nefungovala, ale kupoval jsem auto v zimě a nebylo ji jak vyzkoušet. Takže naplnění - vydrželo to týden - špatná ucpávka v kompresoru, šla vyměnit, následně to vydrželo měsíc - prohnilé trubky v motorovém prostoru - další výměna. Vydrželo to asi půl roku a znovu prázdné. To už mi s těma prvníma šikulama došla trpělivost a začal jsem to řešit jinde - dali barvivo, nechalo se to 2 dny a začali hledat - děravý chladič a děravý výparník v palubovce. Takže oboje nové, rozborka palubky, vyměnit.
Od té doby to fungovalo krásně, až vloni v Albánii to přestalo chladit - systém nebyl prázdnej, ale tlaku už bylo málo - takže doplnit, servis ochotnej, za půl hodiny bylo hotovo, cena o kus nižší než u nás. A to se omlouvali, že dělají hlavně VW a že nemají místo na dílně, ale jenom "ve vratech". A že LR neznají, což nebyl problém, kde co je jsem jim ukázal a potom už si věděli rady sami.
Já když jsem D2 před 9 lety koupil, tak klima nefungovala, ale kupoval jsem auto v zimě a nebylo ji jak vyzkoušet. Takže naplnění - vydrželo to týden - špatná ucpávka v kompresoru, šla vyměnit, následně to vydrželo měsíc - prohnilé trubky v motorovém prostoru - další výměna. Vydrželo to asi půl roku a znovu prázdné. To už mi s těma prvníma šikulama došla trpělivost a začal jsem to řešit jinde - dali barvivo, nechalo se to 2 dny a začali hledat - děravý chladič a děravý výparník v palubovce. Takže oboje nové, rozborka palubky, vyměnit.
Od té doby to fungovalo krásně, až vloni v Albánii to přestalo chladit - systém nebyl prázdnej, ale tlaku už bylo málo - takže doplnit, servis ochotnej, za půl hodiny bylo hotovo, cena o kus nižší než u nás. A to se omlouvali, že dělají hlavně VW a že nemají místo na dílně, ale jenom "ve vratech". A že LR neznají, což nebyl problém, kde co je jsem jim ukázal a potom už si věděli rady sami.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
No, když mi dali poprvé kontrastní látku tak to teklo všude, tělem kompresoru, spojema teubek a všude, chladičem i od spoje trubky a vysoušeče. Nyní mám nové trubky, kompresor, chladič, vysoušeč...jen to co je pod palubkou jsem zatím nevyměnil...asi to budu muset udělat. Popravdě už nevím kam to mám odvézt, byl jsem s tím i u chlapů co dělají jen klimatizace a ty mi únik po naplnění nenašli až když jsem to spustil tak to unikalo vsema spojema trubek, změřili tlak při chlazení a řekli že to moc tlakuje, že mi asi nejde ventilátor dostatečně, trubky byli horké a tolik by prý horké být neměli. Konstatovali že tam je příliš vysoký tlak a že to ujde skrz spoje a tlak vyrazí gumičky ve spojích a pak to pomalu ujde....nevím si rady vůbec:-(
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klimatizace - vysoký tlak
V tom případě to může být jednak regulační ventil co je na výparníku. Hlavně by k tomu ale nemělo vůbec dojít - při vysokém tlaku to má normálně odstavit tlakový spínač, stejně jako při nízkém tlaku (když není chladivo). A to je zrovna věc, která je u klimatizací s tímto způsobem regulace, furt stejná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
MadTom proto jsem se ptal na čidlo tlaku...na to co je zepředu na vyspušeči...jestli to čidlo nemůže způsobovat vysoký tlak...dle mého názoru by mělo vypínat kompresor
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klimatizace - vysoký tlak
To čidlo je dvoutlakový spínač - rozepne se, pokud je tlak příliš malý nebo příliš velký. Ano, může být vadný. Slušnej opravář klimatizace tohle pozná - mimo jiné i proto, že to samé mu při opravě zobrazuje externí manometr připojený na vysokotlaké vedení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Vysoký tlak na manometru mu to ukazovalo, tedy je vadné čidlo?
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Kolik byl ten vysoký tlak?
Pokud klima ujde vlivem vysokého tlaku tak bude něco ucpané a ještě bude v háji čidlo.
Podle toho co jsi popsal to bude asi termostatický ventil co je před výparníkem nebo samotný výparník.
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Pokud klima ujde vlivem vysokého tlaku tak bude něco ucpané a ještě bude v háji čidlo.
Podle toho co jsi popsal to bude asi termostatický ventil co je před výparníkem nebo samotný výparník.
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kubák
- Příspěvky: 163
- Registrován: 09 pro 2016 10:34
- tel.: 777778857
- auto: Land Rover D2 Td5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Já myslel čidlo tlaku na vysoušeči, kudy se v kabině dostanu k výparníku??? jde to rozkuchat jinak než sundat palubku?
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Ano čidlo je na vysoušeči. A ventil na výparníku to že musí palubovka ven ti už psal Tom.Kubák píše: 11 úno 2019 19:56 Já myslel čidlo tlaku na vysoušeči, kudy se v kabině dostanu k výparníku??? jde to rozkuchat jinak než sundat palubku?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Ked ste mali pripojene budiky co ukazovali? Vysoko tlaky budik stale stupal.. a nizko tlaky klesal? Ak ano tak je zaseknuty ventil. Ten pri vyparniku (pri tom radiatore) co ide pod pristrojovku. Neviem ako na disco 2 ale na vacsine aut sa da k nemu dostat od motora. Skus silno pobuchat po trubkach co idu pod pristrojovku. Raz mi to pomohlo a zacalo vsetko fungovat 
Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku

Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Já jsem na tom podobně, předloni mi klima klimovala celé léto, přes zimu to fouklo, zjistil jsem až na jaře, nechal to naplnit a fouklo to během chvilky - nevím přesně za jak dlouho, moc to nepoužívám, ale cca měsíc ... takže první úvaha, někde je díra. Pak jsem jednou měnil žárovku a jak jsem sundal masku, tak vidím, že hadice, co jde do vysoušeče je v tom přechodu kov-guma úplně ochcaná a mastná, trubku jsem teda nechal vyměnit a dneska to byl nechat naplnit. Naplnili to, ale v jednom okruhu je taky vysoký tlak, za těch 30 vteřin, co jsme to nechali na zkoušku běžet nijak nestoupal, ale bylo to v červených ... borci hned, že se měl udělat výparník. Tak čekám, jak dlouho to vydrží, jestli to bouchne na stejným místě nebo někde jinde ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 07 bře 2016 11:22
- tel.: 725 023 82
- auto: Discovery III
- Bydliště: Hrdlořezy u MB
Re: Klimatizace - vysoký tlak
No vyparnikem bych to úplně neřešil..
Jinak kdyby někdo potřeboval, chlazením se zabývám tak není problém cokoliv pořešit..kdyžtak napište, střední čechy Mladá Boleslav
Jinak kdyby někdo potřeboval, chlazením se zabývám tak není problém cokoliv pořešit..kdyžtak napište, střední čechy Mladá Boleslav
