Defender 110 - dva akumulatory
Defender 110 - dva akumulatory
Zdravim kolegove, mel bych dotaz ke zkusenejsim defikarum. Vzhledem k tomu, ze se mi historicky osvedcuje mit dva akumulatory, premyslim o tom i u defa (mam to otestovane, je to lepsi kvulima navijaku, u defa uvazuju casem i o nejakym webastu, tak i kvuli tomu). Tak jsem se chtel zpetat, ma tuto vychytavku nekdo z vas? kam mate vrazeny ten druhy? Pouzivate nejake oddelovaci rele? Pokud ma nekdo foto a podeli se, budu vdecny. Dekuju vam moc za pripadnou pomoc, radu, nazor.
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Ja pouzivam k dobijeni/ vybijeni druheho akumulatoru tohle: http://www.nationalluna.com/intelsol.htm rele. Rele sepne, kdyz napeti
v siti stoupne nad 13.1V na 5 min tzn. kdyz jde motor sepne obe baterie a ta druha se tim nabiji. Pokud napeti klesne na 12.7V opet je rozpoji
a prestane vybijet druhy akumulator.
Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji....
v siti stoupne nad 13.1V na 5 min tzn. kdyz jde motor sepne obe baterie a ta druha se tim nabiji. Pokud napeti klesne na 12.7V opet je rozpoji
a prestane vybijet druhy akumulator.
Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji....
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Jde i dát druhou do kaslíku pod spolujezcem (TD5), ale musíš kaslík trochu zvětšit do hloubky. Je tak dobře rozložená váha a vejdou se tam 75Ah ový optimy. fotky viz: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ght=#27781
Ty tráty jsem už uklidil.
Ty tráty jsem už uklidil.
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
řešil jsme to co nejednodušeji, paralérně dvě co největší baterie, které se jsem napral pod řidiče. Výrobní čísla po sobě jdoucí koupené v jeden den a už to mám přes rok jediný záporný výsledek shořel motor na mém ramseyji, příliš mnoho amper. Není to asi správné řešení ale je to jednoduché bez elektroniky.
Já jsem taky zvažoval různý varianty zapojení baterií a nakonec jsme to vyřešili montáží druhého alternátoru. Mám tedy dva oddělené okruhy. První je klasická baterie, která poskytuje elektřinu pro provoz auta samotného a je nabíjená původním alternátorem. Druhý okruh je ten přídavný alternátor, který nabíjí gelovou baterii a na tu jsou pak napojena přídavná světla, lednice, naviják (bude) měnič apod. V minulosti se mi stalo, že mi odešel po pěti tisících km alternátor (Britpart), takže si myslim, že je dobrý mít dva. Na spotřebě to znát neni, naloženej defík jezdí dálnice pořád za těch svejch devět na sto. Pod sedačkou řidiče mám druhou nádrž, takže původní baterka putovala do motorového prostoru a ta druhá je umístěná u bufíku za přepážkou. Veškeré úpravy provedeny šikovnými chlapci z Offroad Wreck Rescue B )
http://www.offroadwreckrescue.estranky. ... a-defendru
http://www.offroadwreckrescue.estranky. ... a-defendru
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7832
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Dva altíky nejsou žádný problém. A pokud máš 300tdi tak už vůbec ne. Dáš ho na místo kde by mohla být klima. Já mám v Mammuťátku taky dva a dva elektrické okruhy. Jeden 12V a druhý na navijáky 24V. A funguje to bez problémů. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Ja to kupoval na nejakym veletrhu od tyhle firmy:
http://trekk4x4adventure.com
odkaz na eshop:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... ts_id=9987
H.
http://trekk4x4adventure.com
odkaz na eshop:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... ts_id=9987
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Honza_offroad píše:
Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji....
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Ja pouzivam tenhle: http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=9432020
sice k nemu musi byt pristup, ake zase zadny draty navic...
H.
sice k nemu musi byt pristup, ake zase zadny draty navic...
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz