výměna převodovky
Moderátor: Miky_CZ
výměna převodovky
jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,
Re: výměna převodovky
A to mě v Sosnové Karel Sláma s Meškym nalomili na automatATOL píše:jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
No to teda čumím....
na manuál? Zpátky na stromy...!!
Je pravda, že pokud ti to Atole nefunguje jak má, je to opruz a nebaví to. Škoda. Nejdříve bych ale doporučoval svézt se s manuálem, ať se neunáhlíš. Za ten komfort v terénu bych asi obětoval investice do opravy. Jinak mám pořád tvůj návod...nezapoměl sem. Jak bude příležitost, s díky vrátím...


Tak tuhle možnost jsme neprobírali, takže ti neřeknu, ale z manuálu do automatu by to neměl být problém a vycházelo by to na docela solidní penízeBSD píše:karel píše: Myslíš z manuálu na automat, nebo naopak
Z automatu na manuál... Zajímá mě to do budoucna, kdyby se objevil nejaký problém a třeba by to finančně bylo lepší řešení....

Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
karel píše:Tak tuhle možnost jsme neprobírali, takže ti neřeknu, ale z manuálu do automatu by to neměl být problém a vycházelo by to na docela solidní penízeBSD píše:
Z automatu na manuál... Zajímá mě to do budoucna, kdyby se objevil nejaký problém a třeba by to finančně bylo lepší řešení....
Jasně... když ste rozebírali výhody a nevýhody, jaké jsou u automatu servisní nároky, výměna oleje je jasná, ale např u manuálu se musí měnit spojka, má automat nějakou součást která se musí měnit ? Díval sem se do servisní příručky a nic takového jsem tam nenašel...Pokud to chápu správně tak to celé funguje na hydraulice...
- Max
- Příspěvky: 100
- Registrován: 08 zář 2008 21:59
- tel.: 602745850
- auto: Subaru Disco 3
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Pánové pánové, řeknu Vám není to prdel, vymětit automat za manual. to není jen o tom vyměnit převodovky nezapomeňte že motory s aut. převodovkou jsou řízené el. vstřikováním a tudíž má potenciometr plynu a né žádné lanko. Musí se vyměnit pedály - celé protože je tam držák motorku plynu a nedá se dam dodělat pedál spojky. musí se jinam umístit snímač otáček který je u aut. na setrvačníku a u manualu se tam dát nedá. Jediné místo je do předu na kliku motoru. a to jde jen v případě že vozidlo nemá klimatizaci. a ještě se musí vyměnit el. vedení k autom. převodovce za manual. Cena na výměnu je do 40 000 kč. vč. dílů.
A opačná výměna je to sané na ruby. A určitě to nebude jednodušší, protože z manualu na automat potřebuješ snímač otáček a ten z manualu nevicucáš.
A opačná výměna je to sané na ruby. A určitě to nebude jednodušší, protože z manualu na automat potřebuješ snímač otáček a ten z manualu nevicucáš.

http://www.max4x4.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Discovery 1 už ne ale Discovery 3, Subaru legacy servis a úpravy vozů Land Rover + prodej ND na LR Tel.: 602745850
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
jojo tak nějak...bude to náročný, dívali jsme se na to, když jsme uvažovali o dovozu manuálu, kterých je venku v nabídce docela dost a následném předělání na automat... pro kamaráda...nakonec jsem se na to vykašlal a dovezl dražší automat s klimou...(už zase scháníme pro dalšího pacienta další disco....
) Jinak u modelu s mechanickým čerpadlem (automat s klimou rok 1995) to bude malinko jednodušší...protože mám plynové lanko, ne poťák. Ale pokud se do toho ustíš, bude to stejně strašnej opruz... 


- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Maxi, pokud začneš řešit snímač když to máš ještě rozhozenéMax píše: musí se jinam umístit snímač otáček který je u aut. na setrvačníku a u manualu se tam dát nedá. Jediné místo je do předu na kliku motoru. a to jde jen v případě že vozidlo nemá

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna převodovky
Jsi jeden z mála, kdo má problém s automatem. Automaty jsou obecně mnohem spolehlivější než manuály, které opravuji pořád. Pokud se přece jen rozhodneš přestavovat, aby bylo vše v dokladech v pořádku, bude třeba zažádat AMT o posudek a nechat to v TP změnit. To jsou další prachy...ATOL píše:jelikož mám s automatem věčně nějaký problémy (r.v.97), tak jsem se rozhodnul pro výměnu za manuál....
zrovna teď po výměně filtru a kapaliny v automatu to jeden den jelo v pohodě a druhej den to nechtělo přeřadit...až někde u 3.000 ot., když jsem zapřáhnul vlek a jel do kopce, tak z něj někde začala téct kapalina a chlejstat na vejfuk....a nemůžeme najít odkud to jde....když jsem se podíval na měrku, tak kapalina byla dost hnědá, jakoby přepálená....
chci se zeptat zda to obnáší nějaký vychytávky?....např. v elektrice je u automatu blokace startování pokud není zařazený P nebo N a podobný věci....
a ještě bych potřeboval vědět, co ohledně STK, když mám v techničáku napsaný automat...jestli se musí hlásit přestavba?....
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Max
- Příspěvky: 100
- Registrován: 08 zář 2008 21:59
- tel.: 602745850
- auto: Subaru Disco 3
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Maxi, pokud začneš řešit snímač když to máš ještě rozhozené
, tak to není problém, vyvrtají se dvě díry do příruby co je na motoru (jedna na snímač, druhá na šroubek co ho drží) a do setrvačníku se vyfrézují drážky po 90° (jedna už tam je), akorát se musí setrvačník znova vyvážit. Dělaly se i manuály s elektronickým čerpadlem...[/quote]
To sice ano ale snímač nebude snímat drážky ale musí tam být kolíky ze kterých snímá. a ta drážka co tam je, je na aretování kliky při výměně rozvodů. Dál ty kolíky musí být v místě horní úvratě jakéhokoli válce a to jde změřit dost těžko aniž by jsi rozebral hlavu motoru. Pokd to neuděláž tak se sekneš o n třeba 10 stupňů a motor ti pojede v nouzáku.

To sice ano ale snímač nebude snímat drážky ale musí tam být kolíky ze kterých snímá. a ta drážka co tam je, je na aretování kliky při výměně rozvodů. Dál ty kolíky musí být v místě horní úvratě jakéhokoli válce a to jde změřit dost těžko aniž by jsi rozebral hlavu motoru. Pokd to neuděláž tak se sekneš o n třeba 10 stupňů a motor ti pojede v nouzáku.
http://www.max4x4.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Discovery 1 už ne ale Discovery 3, Subaru legacy servis a úpravy vozů Land Rover + prodej ND na LR Tel.: 602745850
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Kolíky jsou na věnci u automatu, pokud si dobře pamatuju, tak u manuálu je setrvák tak široký, že tam na kolíky není místo a vyřešily to těma drážkama. Výchozí je ta na nastavení rozvodů a od ní se ostatní udělají po 90°, na děličce to je brnkačka.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Max
- Příspěvky: 100
- Registrován: 08 zář 2008 21:59
- tel.: 602745850
- auto: Subaru Disco 3
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Eliot má pravdu po takovém zásahu se musí AMT žádat o povolení k přestavbě. Ale kdo to bude kdy řešit. V malém techničáku to napsané není. Tak ti bude akorát jednou za dva roky někdo ze známých zajišťovat STK
http://www.max4x4.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Discovery 1 už ne ale Discovery 3, Subaru legacy servis a úpravy vozů Land Rover + prodej ND na LR Tel.: 602745850
- Max
- Příspěvky: 100
- Registrován: 08 zář 2008 21:59
- tel.: 602745850
- auto: Subaru Disco 3
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Ano ale to mluvíš o vozidlech které s tímto motorem v manualu jezdily pouze v jedné zeni a tou je Švýcarsko. musel by jsi toto objednat tam. tady je to holej nesmysl toto sehnat. Nebo to snad umíš?eliott píše:Kolíky jsou na věnci u automatu, pokud si dobře pamatuju, tak u manuálu je setrvák tak široký, že tam na kolíky není místo a vyřešily to těma drážkama. Výchozí je ta na nastavení rozvodů a od ní se ostatní udělají po 90°, na děličce to je brnkačka.
http://www.max4x4.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Discovery 1 už ne ale Discovery 3, Subaru legacy servis a úpravy vozů Land Rover + prodej ND na LR Tel.: 602745850
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Co shánět?? snímač použiješ původní a do klasického setrvačníku uděláš drážky , vyvážíš, a hotovo. Největší problém je to vyvážení...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11530
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
V novém malém techničáku to napsané je ... bohuželMax píše:Eliot má pravdu po takovém zásahu se musí AMT žádat o povolení k přestavbě. Ale kdo to bude kdy řešit. V malém techničáku to napsané není. Tak ti bude akorát jednou za dva roky někdo ze známých zajišťovat STK

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com