Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#581 Příspěvek od Kokesek » 12 zář 2019 16:34

Blok se zacne kroutit jako do rotace. Z duvodu toku vody. Ktera neni a nikdy nebude vedena v bloku stejne tepla. A navic tento blok je hodne na hrane materialove a ulozeni 6valcove kliky v bloku pouze 4x je proste malo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#582 Příspěvek od MadTom » 12 zář 2019 19:58

K tomu chlazení, kdesi jsem našel, že při vývoji TD5ky kompletně předělávali průtok vody blokem - místo podél napříč, nebo něco podobného, protože to nefungovalo pořádně, a přišli na to až na prototypech. Dovedu si představit, že tohle je něco podobného, akorát na to nepřišli, protože v menším autě to nevadí. Ono změnit něco na odlitku pro blok není vůbec jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#583 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 zář 2019 08:33

DiscoDrak píše: 12 zář 2019 16:13
myso87 píše: 12 zář 2019 15:50 A jak je mozne, ze tak kratky blok sa dokaze zohnut. To mi hlava nebere.
No já se už bojím zeptat, páč jsem tady asi za rejpala, ale měřil někdo někdy ten blok se zlomenou klikou o kolik je kde prohnutý?
Já myslím, že to je trochu nerealistické, neb ten blok bude asi zkroucený nejvíc v okamžiku zátěže a nerovnoměrného teplotního zatížení, když pak auto zastavíš a rozebereš tak může bejt zase v lajně. To byl už taky takovej nápad, udělat třeba uložení větší vůli, resp. řešit jinak, ale těžko nechat kliku tlouct za studena a čekat, až se to hezky prohne a uklidní :-).
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 429
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#584 Příspěvek od DiscoDrak » 13 zář 2019 09:18

Hanys_a_Kaca píše: 13 zář 2019 08:33
DiscoDrak píše: 12 zář 2019 16:13

No já se už bojím zeptat, páč jsem tady asi za rejpala, ale měřil někdo někdy ten blok se zlomenou klikou o kolik je kde prohnutý?
Já myslím, že to je trochu nerealistické, neb ten blok bude asi zkroucený nejvíc v okamžiku zátěže a nerovnoměrného teplotního zatížení, když pak auto zastavíš a rozebereš tak může bejt zase v lajně. To byl už taky takovej nápad, udělat třeba uložení větší vůli, resp. řešit jinak, ale těžko nechat kliku tlouct za studena a čekat, až se to hezky prohne a uklidní :-).
No já se ptal proto, že se říká že se prohýbá blok, ale jestli to někdo fakt viděl, nebo přímo měřil, že to tak je. Abychom se bavili o faktech. Kokešek na to už odpovídal, že se kroutí do rotace - předpokládám, že to viděl na vlastní oči.. tedy to bude fakt.

marianh
Příspěvky: 413
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#585 Příspěvek od marianh » 13 zář 2019 09:27

DiscoDrak, niekto si dal skontrolovat kluku po prasknuti:
https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... ost3745430

Zaujimave na tom je ze ten motor sa pouziva v inych autach a tam kluka nepraska.
Mohlo by to byt vahou/zatazou ale nepouziva sa ten motor aj vo Fordoch (pickupoch)?
Moze to byt inym chladenim v LR?

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#586 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 zář 2019 09:40

Já nevím kde přesně ta klika nepraská? jestli v těch jaguárech, co jich je plná inzerce na západě s poznámkou "engine failure" ? V hdi je právě podle mne i blok i klika trochu odlišná, a to trochu bude možná zásadní, je tam i jinak řešený "engine management" ve smyslu vyhodnocování dat a řízení dávek paliva...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#587 Příspěvek od Rennie » 13 zář 2019 09:44

Ono to je asi trochu podobný u 2,7 CRD který v MB najede mnoho ve sprinteru ale v Jeepu mají hroznou pověst i když tam klika nepraská ale sere se jinak
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 429
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#588 Příspěvek od DiscoDrak » 13 zář 2019 15:02

marianh píše: 13 zář 2019 09:27 DiscoDrak, niekto si dal skontrolovat kluku po prasknuti:
https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... ost3745430

Zaujimave na tom je ze ten motor sa pouziva v inych autach a tam kluka nepraska.
Mohlo by to byt vahou/zatazou ale nepouziva sa ten motor aj vo Fordoch (pickupoch)?
Moze to byt inym chladenim v LR?

Fíííha - super studijní materiál!! Díkec...

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#589 Příspěvek od matooo » 13 zář 2019 15:04

Němec co mi prodával motor a měj jich tam hafo říkal že v jagu se to tak nesere protože je lehčí o tunu. Takže možná vadí ta váha :hmm:

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#590 Příspěvek od Kokesek » 13 zář 2019 17:40

Rennie píše:Ono to je asi trochu podobný u 2,7 CRD který v MB najede mnoho ve sprinteru ale v Jeepu mají hroznou pověst i když tam klika nepraská ale sere se jinak
On mercedes v jeepce je mercedes jen na oko. Koupila se pouze licence a dela se to jinde. Neni to ten samej motor jako je v mercedes. Dokonce hromada komponent nesedi. Nejdou zamenit s orig. Mercedes nd.
Je to stejny pribeh jako tds v opel omega. Je to tds ale vyrabene oplem pod licenci bmw. Material je o tridu mene kvalitni. Najezd opel tds je 300tis. A v bmw 500-600tis.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#591 Příspěvek od Rennie » 13 zář 2019 17:59

Kokesek píše:
Rennie píše:Ono to je asi trochu podobný u 2,7 CRD který v MB najede mnoho ve sprinteru ale v Jeepu mají hroznou pověst i když tam klika nepraská ale sere se jinak
On mercedes v jeepce je mercedes jen na oko. Koupila se pouze licence a dela se to jinde. Neni to ten samej motor jako je v mercedes. Dokonce hromada komponent nesedi. Nejdou zamenit s orig. Mercedes nd.
Je to stejny pribeh jako tds v opel omega. Je to tds ale vyrabene oplem pod licenci bmw. Material je o tridu mene kvalitni. Najezd opel tds je 300tis. A v bmw 500-600tis.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nevím já tu mrdku měl a dost za dva roky stala financí a furt se to sralo
Hromada věci samo kvůli tomu jak jsem s tím jezdil
Ale tenkrát mi říkali že je to stejný motor
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#592 Příspěvek od Michal21 » 17 zář 2019 12:58

Zkousel jste nekdo merit souososti noveho bloku? Mam moznost mereni, ale nemam blok...docela by me to zajimalo...

Blue
Příspěvky: 8
Registrován: 20 zář 2019 14:18

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#593 Příspěvek od Blue » 20 zář 2019 16:09

Dobry den,

Mam LR discovery 4, Hse,rok 2012, 3 litr, 306 dt, v6d a ve 220 tis km se seknul, Zjistilo se po rozebrani ze se pretocili salky (hlavni) na klikove hridely. Nema s tim nekdo zkusenosti?
Moje otazky k teto vade jsou nasledovne a to nechci otravovst s vcera jsem tohle forum procitala opravdu dukladne ale odpovedi na tyto otazky nezjistila. A tyto temata jsou i pro me slozitejsi 🙈.
1. Da se nekde nechat opravit klikovku s novyma salama a tohle pak dat do auta s tim ze je tam sance ze to neklekne?
2. Kdyz nesezenu opravu klikovky, naistaluje mi nekdo polomotor se zarukou a kolik to stoji?
3. Musi se tato zavada resit vymenou motoru? I kdyz nepraskla klikovka?
4. Vykupuje nekdo suto s takovou vadou, ze si vuz sam pro sebe opravi? Pokud ano doporucite?

Dekuji za vsechny vase poznatky.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#594 Příspěvek od Kokesek » 20 zář 2019 16:17

[emoji85]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11505
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#595 Příspěvek od eliott » 20 zář 2019 16:25

Tak já se slituji a odpovím, i když je to tady několikrát...
Blue píše: 20 zář 2019 16:09 Dobry den,


1. Da se nekde nechat opravit klikovku s novyma salama a tohle pak dat do auta s tim ze je tam sance ze to neklekne?
NE
2. Kdyz nesezenu opravu klikovky, naistaluje mi nekdo polomotor se zarukou a kolik to stoji?
se zárukou NE, jinak ano, tak za 180 000,- + DPH
3. Musi se tato zavada resit vymenou motoru? I kdyz nepraskla klikovka?
ANO
4. Vykupuje nekdo suto s takovou vadou, ze si vuz sam pro sebe opravi? Pokud ano doporucite?
Určitě, ale cena nebude žádný zázrak.

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Blue
Příspěvky: 8
Registrován: 20 zář 2019 14:18

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#596 Příspěvek od Blue » 20 zář 2019 16:33

eliott píše: 20 zář 2019 16:25 Tak já se slituji a odpovím, i když je to tady několikrát...
Blue píše: 20 zář 2019 16:09 Dobry den,


1. Da se nekde nechat opravit klikovku s novyma salama a tohle pak dat do auta s tim ze je tam sance ze to neklekne?
NE
2. Kdyz nesezenu opravu klikovky, naistaluje mi nekdo polomotor se zarukou a kolik to stoji?
se zárukou NE, jinak ano, tak za 180 000,- + DPH
3. Musi se tato zavada resit vymenou motoru? I kdyz nepraskla klikovka?
ANO
4. Vykupuje nekdo suto s takovou vadou, ze si vuz sam pro sebe opravi? Pokud ano doporucite?
Určitě, ale cena nebude žádný zázrak.


Dekuji za slitovani :). Prsve jsem si myslela kdyz nepraskne klikovka tak he realna nadeje zachrany.
A prosim vymena motoru + prace stoji kolik cca?
Neocekavam ze dostanu super cenu ale rikala jsem si ze treba o 200 tis mene s tim ze zapaleny landroverista si auto vymazli pro sebe. Je to pekny kousek 🤩

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11505
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#597 Příspěvek od eliott » 20 zář 2019 16:38

Aut s mrtvým motorem jsou plné inzerce, takže pokud je zbytek krásný, tak je cena tak 100 000,- a to kdoví jestli...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

kubas_FREE2
Příspěvky: 35
Registrován: 02 črc 2012 10:33
tel.: 777203070
auto: FREE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#598 Příspěvek od kubas_FREE2 » 22 zář 2019 08:53

Ja hlavne nechapu, ze po vsech tech problemech to davaj i do novejch modelu! To se sakra nemuzou domluvit s nejakym jinym vyrobcem 3.0 tdi? Bmw nebo VW nebo? Asi jim ty pezotacky super motory prodavaj fakt za hubicku, jinak to nejni mozny..

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#599 Příspěvek od Badus » 22 zář 2019 11:15

kubas_FREE2 píše:Ja hlavne nechapu, ze po vsech tech problemech to davaj i do novejch modelu! To se sakra nemuzou domluvit s nejakym jinym vyrobcem 3.0 tdi? Bmw nebo VW nebo? Asi jim ty pezotacky super motory prodavaj fakt za hubicku, jinak to nejni mozny..
Ja to sice taky nechci pochopit, ale Patrik to tu psal asi 30x - delaji to schvalne. Duvody jsou jasne... motor maji za hubicku a navic je co opravovat.
A mimo to...97% soucasnych majitelu novejsich LR zadny forum necte. Jdou, vezmo 2mio a koupi nove auto, ktere je pohodlne, super jede a zajisti jim, ze vypadaji jako libovci.
Vada motoru je nezajima, protoze to auto max za 3 roky prodaji a kdyz je nahodou potka oprava za 300tis, bud stihnou garanci nebo se neposerou...co se s tim deje dal, uz je nezajima.
Takze fabrika vydelava a bohati kupujici jsou spokojeni. Servisy to zivi nadherne a vse jede jak ma...a za tech 14 let uz vedi, ze s reputaci znacky Land Rover daleko vic nahoru hejbe punc luxusu nez dolu par nasranejch fanousku, co se schazi na forech...velmi jednoduchy!
Do Defendru taky 30let teklo a nikdo to neresil...a treba bude tect i do toho noveho. [emoji23][emoji23][emoji23]
No a kdyz si to po sobe prectu, tak si vlastne uvedomim, ze magori jsme my, co ty auta mame radi a ne LR, kterej to dela pro zisk. [emoji23][emoji23][emoji23]
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

marianh
Příspěvky: 413
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#600 Příspěvek od marianh » 22 zář 2019 11:19

No a kdyz si to po sobe prectu, tak si vlastne uvedomim, ze magori jsme my, co ty auta mame radi a ne LR, kterej to dela pro zisk.
:yes

Odpovědět