L322 prosím o radu
L322 prosím o radu
Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu, na mém range roveru L322 TD6 2003 se rozsvítily kontrolky DSC ABS a píše air susp. inactive, auto bylo par měsícu odstaveno tak přední měchy byly dole, tak jsem tedy nabil baterku, zkusil kalibraci krouzku pod volantem tedy plny rejd na jednu pak na druhou stranu, to nepomohlo, tak jsem vyrazil na autodiagnostiku bosch, tam vymazali všechny chyby bohužel na DSC se nedalo připojit, každopádně podvozek i tak začal fungovat auto se zvedlo, po krátkém projetí kontrolky na přistrojovce zhasly, podvozek fungoval normálně šel zvedat spouštět všechno ok, ale po vypnutí motoru a opětovném nastartování opět rozsvícene kontrolky a zablokované ovládaní podvozku, kompresor pouze dofukuje měchy a auto je v jedné úrovni.
Jelikož mám doma delphi diagnostiku a dočetl jsem se na fóru že měchy lze diagnostikovat přes bmw x5 tak jsem to tedy zkusil, a zjistil jsem že tam vyskakuje chyba ovladani podvozku (ta jde smazat pouze po manualni kalibraci kterou provedu až po vymazani chyby snimce ridiciho uhlu) a u snímače řídícího úhlu kterou když smažu tak po kalibraci kroužku (volant naplno doprava volant naplno doleva) kontrolky zhasnou podvozek jde normálně ovládat ale po dalším nastartování opět předchozí stav, svítící kontrolky a zablokované ovládání podvozku.
forum jsem prošel ale podobné témá jsem nenalez.
předem děkuji za odpovědi
Jelikož mám doma delphi diagnostiku a dočetl jsem se na fóru že měchy lze diagnostikovat přes bmw x5 tak jsem to tedy zkusil, a zjistil jsem že tam vyskakuje chyba ovladani podvozku (ta jde smazat pouze po manualni kalibraci kterou provedu až po vymazani chyby snimce ridiciho uhlu) a u snímače řídícího úhlu kterou když smažu tak po kalibraci kroužku (volant naplno doprava volant naplno doleva) kontrolky zhasnou podvozek jde normálně ovládat ale po dalším nastartování opět předchozí stav, svítící kontrolky a zablokované ovládání podvozku.
forum jsem prošel ale podobné témá jsem nenalez.
předem děkuji za odpovědi
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 prosím o radu
A udělal jsi kalibraci řídícího úhlu? Pokud je špatně, tak se zobrazují přesně tyhle chyby.
To je potřeba udělat přes diagnostiku. Jaký úhel natočení Ti ukazuje při rovném volantu?
To je potřeba udělat přes diagnostiku. Jaký úhel natočení Ti ukazuje při rovném volantu?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 prosím o radu
Kalibraci řídícího úhlu přes diagnostiku jsem nedělal (ani jsem nevěděl že něco takového je možné), teď jsem zkoušel ten úhel natočení kola jsem měl rovně a před vymázáním chyby byl úhel -1438 stupňů, po vymazání chyby 0 stupňů, po vypnutí a zapnutí motoru opět svítí kontrolky.
Re: L322 prosím o radu
Nemáš vymlácenou baterku? Resp. nízký napětí v celém autě? Originál diagnostika napojit jde?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: L322 prosím o radu
To vypadá že snímač úhlu na volantu si nepamatuje kalibraci. Začal bych jeho výměnou.
Re: L322 prosím o radu
Děkuji za reakce, vymlácená baterka není tu mám nabitou originál diagnostiku jsem nezkoušel nevím kdo by ji v okolí Ostravy mohl mít,
vměnit snímač úhlu volantu znamená vyměnit kroužek pod volantem ?
vměnit snímač úhlu volantu znamená vyměnit kroužek pod volantem ?
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 prosím o radu
Bohužel ne, snímač je na tyči řízení pod palubkou...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 prosím o radu
Aha, díky za informaci, Lukasino jak jste psal že by to mohla napravit kalibrace přes diagnostiku, podle hodnot co jsem psal v odpovědi dříve mohlo by to sedět na tu potřebnou kalibraci? A ještě se chci zeptat mohla by tu kalibraci umět Bosch diagnostika nebo musim najít někoho s originalni diagnostikou ?
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 prosím o radu
Kalibrací se nic nepokazí, ale ukazuje Ti to několik o několik otáček jinak, což není málo. Může to být i vadný kroužek, jak píše Libovka...
Letos jsem to řešil taky (kalibraci kroužku, ale já to měl -30°), tak jsem nenašel nikoho bez orig. diag. kdo by to uměl, takže nakonec LR.
EDIT: Jinak tady si tykáme
jsme přeci na stejné lodi 
Letos jsem to řešil taky (kalibraci kroužku, ale já to měl -30°), tak jsem nenašel nikoho bez orig. diag. kdo by to uměl, takže nakonec LR.
EDIT: Jinak tady si tykáme


Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 prosím o radu
Já třeba měnil SAS (kroužek pod volantem) z důvodu, že mě blokoval diagnostickou sběrnici. OEM diagnostiky fungovaly, ale originál vůbec. Jednou za čas mě to vyhodilo chybu podvozku jako tobě, ale ve výsledku jsem to přičítal slabému napětí na baterce a špatnému alternátoru.
Co se týče výměny, tak je to docela opruz. A hlavně se pak musí nový SAS nakódovat! S kalibrací nebo nakódováním nového bych ti mohl pomoct, ale jsem od Brna. Poblíž máš Kokeška, takže bych klidně zajel k němu.
Co se týče výměny, tak je to docela opruz. A hlavně se pak musí nový SAS nakódovat! S kalibrací nebo nakódováním nového bych ti mohl pomoct, ale jsem od Brna. Poblíž máš Kokeška, takže bych klidně zajel k němu.
Re: L322 prosím o radu
Ak by trebalo viem dat kruzok opravit. Nemusis kodovat a podobne. V 80% sa daju opravit. Ostatnych 20% kruzkov je neopravitelnych.
Re: L322 prosím o radu
Díky za cenné rady, kokeška určitě navštívím, ještě mě napadá na autě se mi v době kdy auto fungovalo normalně pokazily budíky, tak jsem koupil starší a namontoval je tam bohužel trvalo nějakou dobu než jsem je sehnal a auto bylo odstaveno, po namontovani svitily kontorlky a podvozek nefungoval, myslíte že by to mohlo mít spojení i s tím? popřípadě s demontaži a montaži volantu kvuli obšití ?
Re: L322 prosím o radu
Trochu to tu oživím. Dokáže mi někdo poradit, kde nakódovat nový SAS na trase Mladá Boleslav - Děčín u L322 r.v.2005? Dealer v Č.Lípě je mimo hru, prý mu diag. na staré modely nejde.