Křížení
Moderátor: Rover
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Křížení
zdravím po delší době ve spolek
blíží se okamžik kdy začne renovace mé SIII
a mám taký první dotaz na zkušené .......... a to .... doporučí mi někdo jaké pružiny koupit....jde mi o to aby měli co nejlepší křížitelnost náprav (limitaci tlumičem neřešme) které listy dovolují největší poddajnost?
blíží se okamžik kdy začne renovace mé SIII
a mám taký první dotaz na zkušené .......... a to .... doporučí mi někdo jaké pružiny koupit....jde mi o to aby měli co nejlepší křížitelnost náprav (limitaci tlumičem neřešme) které listy dovolují největší poddajnost?
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
pro upřesnění...jde mi o tuto hodnotu
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
koukám že nikdo žádné zkušenosti ? ….nikdo tu neřešil lepší funkčnost v terénu???
Re: Křížení
Všeobecně platí, že parabolické pružiny nechají nápravy křížit víc než klasická listová pera (např. https://www.johncraddockltd.co.uk/lr001 ... -made.html). Z fotek ale nedokážu posoudit, zda to jsou nějaké speciály nebo normální paraboliky (někde vidím i montáž na nápravu místo pod ní nebo speciální dlouho-zdvihové tlumiče.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
Copak o tlumiče mi nejde...ty určitě přijdou nějaké delší...to problém není,ale na ty pružiny bych potřeboval nějaký ověřený typ
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
tak o listech jsem se moc nedozvěděl,tak něco jednoduššího...jezdí někdo serii na 255/85R16?
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3246
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křížení
Už jsi tu řešil prodlužování auta, aby bylo víc místa na nohy, parabolická pera, delší tlumiče, lisťáky nad nápravou místo pod, velké gumy - tady asi není úplně někdo, kdo by to zatím zkoušel a troufal si poradit. Obecně si myslím, že ta auta jsou dobrá tak, jak jsou. Budeš to prostě muset vyzkoušet, prošlápnout trasu novým směrem a nakonec nám řekneš, jestli už je to konečně ARO 

SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
no věř že kroku opustit Aro a jít do Serie upřimně lituju ...ach ta mladistvá nerozvážnost...takhle naletět renomé značky




- StaraPakna
- Příspěvky: 199
- Registrován: 14 bře 2009 21:13
- tel.: +420602767865
- auto: LR SII 109
- Bydliště: S výhledem na kopec
Re: Křížení
No ARO je po smrti smrťoucí tedy fabrika a tak prostě pojedeš na historiky v nedevalvovatelné kvalitě, která nemá smysl předělávat neb je dokonalá sama o sobě. Má to nějaký mouchy, ale když jí miluješ není co řešit. takže ARO je mrtvé ať žije Landy !!
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.
Re: Křížení
V tvém případě bylo pořízení Série možná opravdu chybou, protože nevidím důvod proč měnit Sérii na něco, čím není a nikdy ani nebylo v plánu, aby byla. Series LR bylo maximálně jednoduché a tím i výrobně relativně levné farmářské auto. Bylo určené na jízdu po polních a lesních cestách, případně i v náročnějších podmínkách, ale nikdy to nebyl extrémní offroad. Má svoje mouchy jako např. příšerná pozice za volantem, je pomalé a nepohodlné, výhled čelním oknem je jak z tanku a rejd má jak zámořský parník. Je perfektní volbou pro toho, kdo chce zakusit jízdu předválečným veteránem, ale nemá na něj. Úspěch Land Roveru tkví v tom, že byl ve své době dobrý v tom, na co byl určen. Byl to věrný farmer's friend.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
Já si těch vsechmoznych modifikací vážím ,a chápu jejich vZnam jakožto ,,pomocníka" no průhled oknem mi ani nepřijde jako zápor.....to je snad i dobrý
,pozice za volantem no děs,ale tak dejme tomu že si člověk zvykne.jen to pružení mi přijde vysloveně jako ,,kostitras" nebo jak trakar s loukotovejma kolama
no a když už jsem do této potápějící se lodi nastoupil,tak bych ji během renovace rád udělal aspoň o nějaký malí krůček ,,funkčnější" /a schopnější abych ji pak mohl hrdě prezentovat na různých offroadakcich (kde se setkávají majitele všech značek,ne jen LR)
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
tak vinuté by ledasco řešili,nicnémě si trochu nejsem jist jestli by se mi chtělo jít do širších náprav,ikdyž tam bych velice ocenil že už to ve předu na poloosách nemá kříže teda
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Křížení
Nápravy z Defa, D1 nebo RRC, raději novější, a máš polovinu věcí hotovou. A navíc to může být ve výsledku i levnější, co se týče pevnostních vnitřků náprav, výběru pružin a tlumičů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Křížení
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
nojo,jenže ta je zašpérovaná 

- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
nicméně to se dostáváme zpět k mému dotazu .......které PAraboliky (od které značky) pracují tak nějak nejlíp......jsou nejmíň udrncaný ,a naopak jsou takové ,,poddajné" ?
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
Znovu to oživíme i v tomto vlákně .....a to ....které listí dát na sérii?
Jde mi o to aby to nebylo jak žebřiňák,ale aby to pěkně křížilo nápravy,a případně aby to taky bylo o kousek vyšší případně
Jde mi o to aby to nebylo jak žebřiňák,ale aby to pěkně křížilo nápravy,a případně aby to taky bylo o kousek vyšší případně

- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Křížení
zde je třeba vidět jak jsou pružiny krásně prohnuté a auto je i celkem vysoké
- Přílohy
-
- 3b4eb3a643efb3dae19f235cb9e6e3a4.jpg (137.71 KiB) Zobrazeno 19601 x
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov