#39
Příspěvek
od MadTom » 20 lis 2020 08:21
Drátěnka není sítko na naftu, ale vyloženě kovová vata, na které se nafta odpařuje a hoří, teda alespoň Webasto 2000 AirTop (horkonzdušné) to tak má.
Složité to není, chce to zjistit, co tam máš za typ, stáhnout servisní manuál s rozkreslením dílů a potom začít řešit, jak to dostat ven z auta a alespoň dočasně propojit vodní okruh, aby auto bylo pojízdné.
Cvakání je naftová pumpička - dávkuje naftu a pokud to včas nechytne, tak přestane, Webasto začne hučet naplno, jak toho ventilátor vyhání případné spaliny a "dochlazuje" - je to stejný cyklus, jako při korektním vypnutí. Opět v servisním manuálu je ten cyklus popsaný, včetně délek jednotlivých etap startu, běhu a vypnutí - dá se kontrolovat stopkama.
Pokud tomu spadla nafta, tak je často potřeba několik pokusů o start, aby si ji to natáhlo a odvzdušnilo se.
Mě se v posledních letech několikrát stalo, že se ta cvakací naftová pumpička zalepila bordelem z biosložek v naftě - opět v návodu píšou, že se má jednou za měsíc a při požívání bionafty jednou za 14 dní nechat půl hodinu proběhnout. Což bych klidně udělal, ale v létě se Webasto ani nepokusí zapálit, jedině bych to musel zkoušet někdy v noci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo