D3 hřeben řízení

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 430
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

D3 hřeben řízení

#1 Příspěvek od marwak » 12 srp 2021 10:50

Dnes ráno jsem po návratu ze Slovenska zjistil, že mám pod autem flek od oleje, který stéká od manžety hřebene řízení na straně u řidiče. Na řízení to nijak poznat není (zatím), resp. během poslední cesty (cca 400 km) jsem si ničeho neobvyklého nevšiml. Může to být něco jiného než celý hřeben na výměnu? Resp. na Litepu nabízejí sadu manžety - může stačit jen nějaké přetěsnění? Jak moc je s tím případně možné jezdit, než se mi podaří někoho ukecat, aby mi to pomohl vyřešit (čekací doby v servisu, plánované dovolené atd.)?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 430
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D3 hřeben řízení

#2 Příspěvek od marwak » 12 srp 2021 10:54

A ještě jedna věc - na některých eshopech se u toho hřebene píše, že výrobce požaduje vrácení starého dílu zpět (resp. podle VINu)... Co se tím myslí? Tušíte někdo, proč je tam tahle podmínka?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2585
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: D3 hřeben řízení

#3 Příspěvek od habakuk » 12 srp 2021 12:50

marwak píše: 12 srp 2021 10:54 A ještě jedna věc - na některých eshopech se u toho hřebene píše, že výrobce požaduje vrácení starého dílu zpět (resp. podle VINu)... Co se tím myslí? Tušíte někdo, proč je tam tahle podmínka?
No asi se úplně nové nevyrábí protože už na ně není linka, proto se třeba hliníková těla použijí znovu. U jiných výroba existuje proto není třeba zpětný odběr.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3 hřeben řízení

#4 Příspěvek od MadTom » 12 srp 2021 13:06

Jinak řečeno, nejspíše nedostaneš nový kus, ale kus repasovaný. Dělá se to i v případě, že díl se stále vyrábí, kvůli snížení ceny. V principu, pokud je repase kvalitní, tak by to mělo být kvalitativně stejné, jako nový díl. Podobná věc je repase výměnným způsobem, kdy stávající díl dovezeš, a okamžitě si bereš díl "nový". Tady pokud chtějí starý díl vracet, tak se dá často očekávat nějaká záloha, kterou ti vrátí, až ji starý díl dodáš. To aby se nemuselo čekat na poštu a podobné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 430
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D3 hřeben řízení

#5 Příspěvek od marwak » 12 srp 2021 19:27

Díky za vysvětlení, s tím jsem se ještě nesetkal, ale dává to smysl. Vlezl jsem ještě pod auto a po důkladném prosvícení a prohlédnutí se zdá, že únik oleje není z hřebene, ale někde nad ním zřejmě z některé z hadic (viz foto, i když moc se to vyfotit nedá). Zároveň si nejsem, jestli to není kapalina z posilovače řízení, protože hladina malinko klesla. Nemáte někdo tušení, odkud to může utíkat?
IMG_20210812_174157.jpg
IMG_20210812_174444.jpg
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 935
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: D3 hřeben řízení

#6 Příspěvek od petr štrof » 13 srp 2021 12:29

nechal jsem si dělat repas v 2013 a drží do dnes , byla to firma někde kolem Ostravy .
Dokonce tenkrát za příplatek cca 800,- dávali 2 roky záruku.
Mě netek ,ale měl velkou vůli v hřebenu.

Petr

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 430
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: D3 hřeben řízení

#7 Příspěvek od marwak » 13 srp 2021 12:35

Vzhledem k cenám nového i když ne originálu to tak asi nakonec dopadne. Ale zatím to teď vypadá, že to z toho hřebenu neteče, ale jen na něj stéká někde shora. Zkusím doplnit kapalinu posilovače a budu to chvíli sledovat. Po prvním úniku (jen malý flek pod autem) to zatím dál neteče...

Máte někdo zkušenost s tímto?
https://lucasoil.com/products/problem-s ... -stop-leak

Nebo něčím podobným, pokud by nějaká drobná netěsnost byla někde v systému toho posilovače? Má to smysl zkoušet kupovat a používat?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: D3 hřeben řízení

#8 Příspěvek od Rennie » 13 srp 2021 12:48

pořádně koukni na servopumpu a zjisti odkud to teče
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3 hřeben řízení

#9 Příspěvek od MadTom » 13 srp 2021 12:48

Bych to zkusil umýt wapkou, a až to uschne sledoval, odkud to začne téct. Klidně to může být jenom hadice. Když je to celé polité a mastné, tak většinou není dobře poznat, odkud to vlastně teče. Jestli to bude kapalina z posilovače řízení, tak to může začít protékat hned po nastartování, jakmile se v systému udělá tlak. Když ne, tak při otáčení volantem, kdy posilovač zabírá, tak tlak vzroste. Co jsem podobné úniky řešil, tak jsme většinou došli na nutnost dvou lidí - jeden nastartoval a druhej koukal, odkud to teče, protože než člověk vylezl od volantu, tak už to bylo opět poteklé celé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět