D3 hřeben řízení
Moderátor: Miky_CZ
D3 hřeben řízení
Dnes ráno jsem po návratu ze Slovenska zjistil, že mám pod autem flek od oleje, který stéká od manžety hřebene řízení na straně u řidiče. Na řízení to nijak poznat není (zatím), resp. během poslední cesty (cca 400 km) jsem si ničeho neobvyklého nevšiml. Může to být něco jiného než celý hřeben na výměnu? Resp. na Litepu nabízejí sadu manžety - může stačit jen nějaké přetěsnění? Jak moc je s tím případně možné jezdit, než se mi podaří někoho ukecat, aby mi to pomohl vyřešit (čekací doby v servisu, plánované dovolené atd.)?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: D3 hřeben řízení
A ještě jedna věc - na některých eshopech se u toho hřebene píše, že výrobce požaduje vrácení starého dílu zpět (resp. podle VINu)... Co se tím myslí? Tušíte někdo, proč je tam tahle podmínka?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: D3 hřeben řízení
No asi se úplně nové nevyrábí protože už na ně není linka, proto se třeba hliníková těla použijí znovu. U jiných výroba existuje proto není třeba zpětný odběr.marwak píše: 12 srp 2021 10:54 A ještě jedna věc - na některých eshopech se u toho hřebene píše, že výrobce požaduje vrácení starého dílu zpět (resp. podle VINu)... Co se tím myslí? Tušíte někdo, proč je tam tahle podmínka?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 hřeben řízení
Jinak řečeno, nejspíše nedostaneš nový kus, ale kus repasovaný. Dělá se to i v případě, že díl se stále vyrábí, kvůli snížení ceny. V principu, pokud je repase kvalitní, tak by to mělo být kvalitativně stejné, jako nový díl. Podobná věc je repase výměnným způsobem, kdy stávající díl dovezeš, a okamžitě si bereš díl "nový". Tady pokud chtějí starý díl vracet, tak se dá často očekávat nějaká záloha, kterou ti vrátí, až ji starý díl dodáš. To aby se nemuselo čekat na poštu a podobné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D3 hřeben řízení
Díky za vysvětlení, s tím jsem se ještě nesetkal, ale dává to smysl. Vlezl jsem ještě pod auto a po důkladném prosvícení a prohlédnutí se zdá, že únik oleje není z hřebene, ale někde nad ním zřejmě z některé z hadic (viz foto, i když moc se to vyfotit nedá). Zároveň si nejsem, jestli to není kapalina z posilovače řízení, protože hladina malinko klesla. Nemáte někdo tušení, odkud to může utíkat?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- petr štrof
- Příspěvky: 935
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: D3 hřeben řízení
nechal jsem si dělat repas v 2013 a drží do dnes , byla to firma někde kolem Ostravy .
Dokonce tenkrát za příplatek cca 800,- dávali 2 roky záruku.
Mě netek ,ale měl velkou vůli v hřebenu.
Petr
Dokonce tenkrát za příplatek cca 800,- dávali 2 roky záruku.
Mě netek ,ale měl velkou vůli v hřebenu.
Petr
Re: D3 hřeben řízení
Vzhledem k cenám nového i když ne originálu to tak asi nakonec dopadne. Ale zatím to teď vypadá, že to z toho hřebenu neteče, ale jen na něj stéká někde shora. Zkusím doplnit kapalinu posilovače a budu to chvíli sledovat. Po prvním úniku (jen malý flek pod autem) to zatím dál neteče...
Máte někdo zkušenost s tímto?
https://lucasoil.com/products/problem-s ... -stop-leak
Nebo něčím podobným, pokud by nějaká drobná netěsnost byla někde v systému toho posilovače? Má to smysl zkoušet kupovat a používat?
Máte někdo zkušenost s tímto?
https://lucasoil.com/products/problem-s ... -stop-leak
Nebo něčím podobným, pokud by nějaká drobná netěsnost byla někde v systému toho posilovače? Má to smysl zkoušet kupovat a používat?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: D3 hřeben řízení
pořádně koukni na servopumpu a zjisti odkud to teče
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 hřeben řízení
Bych to zkusil umýt wapkou, a až to uschne sledoval, odkud to začne téct. Klidně to může být jenom hadice. Když je to celé polité a mastné, tak většinou není dobře poznat, odkud to vlastně teče. Jestli to bude kapalina z posilovače řízení, tak to může začít protékat hned po nastartování, jakmile se v systému udělá tlak. Když ne, tak při otáčení volantem, kdy posilovač zabírá, tak tlak vzroste. Co jsem podobné úniky řešil, tak jsme většinou došli na nutnost dvou lidí - jeden nastartoval a druhej koukal, odkud to teče, protože než člověk vylezl od volantu, tak už to bylo opět poteklé celé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo