RR L322 vybíjení baterie
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR L322 vybíjení baterie
Máš pravdu nejpřesnější je ten co se vkládá místo pojistky Já mám bohužel jenom na velké pojistky, Nicméně se dělá i na oboje tady je odkaz.
https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... I-pojistka
https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... I-pojistka
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR L322 vybíjení baterie
To je zajímavý, ale neoživí se uspaný okruh tím, že se vyndá pojistka a vloží tohle?
Mě bylo doporučeno pro takové účely tohle https://eshop.micronix.cz/merici-techni ... cm-02.html už by to mělo být schopné měřit i takové drobné na 12v systémech.
Věřím, že to do pojistky bude přesnější, levnější, je to zajímavý. Jen člověk nevidí jaký je celkový odběr a jestli to má vůbec řešit...
Mě bylo doporučeno pro takové účely tohle https://eshop.micronix.cz/merici-techni ... cm-02.html už by to mělo být schopné měřit i takové drobné na 12v systémech.
Věřím, že to do pojistky bude přesnější, levnější, je to zajímavý. Jen člověk nevidí jaký je celkový odběr a jestli to má vůbec řešit...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RR L322 vybíjení baterie
Ampérnetr místo pojistky se tam dá předem, a potom se nechá auto uspat. Ten klesťák znám a je to stejné jak všechny ostatní na měření stejnosměrného proudu - musí se nulovat, jinak klidně ukáží třeba čtvrt ampéry, což při běžném měření nemusí vadit, ale pokud hledám doopravdy malé proudy a ještě to, zda v čase zmizí, tak už to moc použitelné není. Bohužel toto je dáno principem toho měřáku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: RR L322 vybíjení baterie
Nie, ja som nemal nejaký presný- to je pravda...
Nevýhoda je to- že meral len na desatiny a nie na stotiny.
Ale ked som sa dostal na nulu- to mi stačilo..Ci to už bude brať 0,3 alebo 0,5A to už nejako zvládnem.
Ale ako som písal určite si niečo také zadovážim.Ale aj ten tip že namiesto poistiek ma tiež nejak tiež chytil.
Ja som to meral s týmto-https://www.elso.sk/sk/kliestove-multim ... -2568.html
Ja si zadovážim niečo na hobby použitie..A musím popremýšlať klady a zápory toho namiesto poistiek..Ved to nie je niečo čo nehorí..
Na alíku som videl aj za 30 evri ktoré sa u nám predávajú cca po 70 evri....
Nevýhoda je to- že meral len na desatiny a nie na stotiny.
Ale ked som sa dostal na nulu- to mi stačilo..Ci to už bude brať 0,3 alebo 0,5A to už nejako zvládnem.
Ale ako som písal určite si niečo také zadovážim.Ale aj ten tip že namiesto poistiek ma tiež nejak tiež chytil.
Ja som to meral s týmto-https://www.elso.sk/sk/kliestove-multim ... -2568.html
Ja si zadovážim niečo na hobby použitie..A musím popremýšlať klady a zápory toho namiesto poistiek..Ved to nie je niečo čo nehorí..
Na alíku som videl aj za 30 evri ktoré sa u nám predávajú cca po 70 evri....
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RR L322 vybíjení baterie
Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.
Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.
Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: RR L322 vybíjení baterie
Presne ako píšeš.Na poistky mám v pláne zo starej poistky a ísť potom na to s klasickým malým mulimetromMadTom píše: 20 pro 2021 10:23 Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.
Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.

A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: RR L322 vybíjení baterie
Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: RR L322 vybíjení baterie
Pozri na ten posledný HT206DTazik1992 píše: 20 pro 2021 13:05Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.


- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: RR L322 vybíjení baterie
Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- PEPO
- Příspěvky: 751
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: RR L322 vybíjení baterie
Tak si môžem kúpiť taký istý u nás..Tazik1992 píše: 20 pro 2021 13:22 Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění![]()
Akurát za cenu 70 eur.
Myslíš že ten bude presnejší??


- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR L322 vybíjení baterie
No spíš budou oba k ničemu
Měřit s tímhle miliampéry na 12V dc bude asi úplně zbytečné 


Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: RR L322 vybíjení baterie
Výběr je samozřejmě na Tobě, kup co uznáš za vhodné, to je bez debat

Ale není to jen o přesnosti, tuty lacinky mají spíš problém s mechanickou spolehlivostí - např. kvalita vstupních svorek a šňůr, provedení hlavního přepínače... což pak samozřejmě může ovlivnit i kvalitu měření.
Asi tak. I já se kloním při takových měřeních např. k pojistkovému adaptéru.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RR L322 vybíjení baterie
Já bych to tak nedramatizoval - tady to nikdo nechce na denní měření. Každopádně ověřit, že měřák měří dobře je potřeba, a je jedno, jestli to koupím od Číňana z Číny nebo to samé od překupníka tady. Jediná výhodu koupení tady je záruka.
K tomu měření skrz pojistku - měl jsem na to udělaný přípravek, který se jednou stranou strčil do pojistkového pouzdra v autě a na druhé straně se do toho nasadila pojistka, na dráty se potom dal klapnout klešťák, nebo při jejich rozpojení klasickej ampérmetr. V principu stačí dva kousky drátu a pár fastonů odpovídajících velikostí kontaktům u pojistek.
Když jsme hledali opačněj problém - tedy že pojistky furt hoří, tak jsme tam dali vratnou pojistku (takovej malej jistič), a díky tomuto přípravku se to dalo dostat o do pojistkovky, kde jinak nebylo místo, nebo kde pojistky byly mechanicky jinak veliké.
K tomu měření skrz pojistku - měl jsem na to udělaný přípravek, který se jednou stranou strčil do pojistkového pouzdra v autě a na druhé straně se do toho nasadila pojistka, na dráty se potom dal klapnout klešťák, nebo při jejich rozpojení klasickej ampérmetr. V principu stačí dva kousky drátu a pár fastonů odpovídajících velikostí kontaktům u pojistek.
Když jsme hledali opačněj problém - tedy že pojistky furt hoří, tak jsme tam dali vratnou pojistku (takovej malej jistič), a díky tomuto přípravku se to dalo dostat o do pojistkovky, kde jinak nebylo místo, nebo kde pojistky byly mechanicky jinak veliké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo