Během otáčení motorem velmi rychle zhasne kontrolka mazání, z čehož usuzuji, že olejové čerpadlo je v pořádku, neprasklo a rozvodový řemen se při startování otáčí. Jenže motor nechytne. Při otáčení motorem dle diagnsotiky vůbec neroste tlak v railu, takže se čerpadlo možná netočí, nebo z nějakého důvodu nedává, ale to neumím příliš ověřit. Nízkotlaké dává normálně. To nestartování je asi dané tím, že ŘJ prostě při takovém chybovém stavu nedá pokyn vstřikovačům, ale tlak v railu by při otáčení asi normálně růst měl, ne?
Napadlo mě, jestli by to nemohla být prasklá vačka, která žene i vysokotlaké čerpadlo. Bohužel je to ale ta vačka na druhé straně, než je hrdlo oleje, takže není vidět. Případně mě napadlo, že by mohlo jít o přeskočený řetízek spojující vačky.
Jde o rok 2005, který jak jsem se dočetl byl náchylnější na napínák těch řetízků...
Lze to nějak ověřit bez sundavání vík ventilů? Případně jak lze s jistotou vyloučit, že jde o náš oblíbený klikový problém? Motor točí a nezdá se, že by točil jen s půlkou válců a při startování to cvakání slyšet není.
Na co se mám připravit, pokud je to problém s vačkou a ne s klikovkou? Pokud třeba vačka praskla, nebo přeskočil ten řetízek, jaká je šance, že se ohly ventily/obtiskly se do pístů? Jaké další poškození mám čekat? Motor má teď 360k, já vím že je to hodně, ale stejně bych se s ním nerad loučil, do poslední chvíle šlapal.
Napadá někoho nějaké další řešení? Díky moc
