
Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Hezky se bavíš. Já jsem si to Ačko složil na stole, že to bude jednodušší, a potom ještě jednou, tentokrát už jsem tam dal ramena správně. Naštěstí tam není moc možností. 

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže



Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Po osazení Áčka už bylo možné doplnit i detaily zadní nápravy - odvzdušnění a brzdové potrubí.
Odvzdušňovací vývod nápravy byl orezlý a nebudil při pohledu z venčí velkou důvěru...
... a při pohledu dovnitř už bylo jasné proč.
Každopádně mě překvapilo, že vývod je na závit, protože už jsem dopředu zakoupil díl FTC5085, což má být adaptér odvzdušnění nápravy. Minimálně nápravy Rover.
Ovšem todle je nějaký nástrčný typ, který byl k ničemu jak na přední nápravě Rover, tak i na zadní Salisbury.
Každopádně obě nápravy měly v otvoru pro odvzdušnění závit G1/8. No a to bylo ideální k nasazení alternativy v podobě pneumatického nástrčného kolínka s vývodem na hadičku o průměru 6. A nejlépe nerezového.
Nerezové jsem nanýtoval i závitové vložky M5 pro držáky hadice odvzdušnění a brzdové trubky. No, prospělo by jim lehké zakrácení, aby lépe sedly, ale už sem je nechtěl mordovat ven.
Odvzdušňovací vývod nápravy byl orezlý a nebudil při pohledu z venčí velkou důvěru...
... a při pohledu dovnitř už bylo jasné proč.
Každopádně mě překvapilo, že vývod je na závit, protože už jsem dopředu zakoupil díl FTC5085, což má být adaptér odvzdušnění nápravy. Minimálně nápravy Rover.
Ovšem todle je nějaký nástrčný typ, který byl k ničemu jak na přední nápravě Rover, tak i na zadní Salisbury.
Každopádně obě nápravy měly v otvoru pro odvzdušnění závit G1/8. No a to bylo ideální k nasazení alternativy v podobě pneumatického nástrčného kolínka s vývodem na hadičku o průměru 6. A nejlépe nerezového.
Nerezové jsem nanýtoval i závitové vložky M5 pro držáky hadice odvzdušnění a brzdové trubky. No, prospělo by jim lehké zakrácení, aby lépe sedly, ale už sem je nechtěl mordovat ven.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Kolínko se dá libovolně natáčet, takže s vytvarováním vedení hadice není problém.
Druhý konec hadice sem zatím nechal v původní podobě. Asi by to chtělo nějakou škvírou protáhnout aspoň do kabiny a schovat za tapecírem. Zatím tam dám jen nástrčku s odvětrávacím tlumičem.
Druhý konec hadice sem zatím nechal v původní podobě. Asi by to chtělo nějakou škvírou protáhnout aspoň do kabiny a schovat za tapecírem. Zatím tam dám jen nástrčku s odvětrávacím tlumičem.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
I takto malý díl dokázal vyvolat velké emoce
Zárez šroubu v T-kusu byl jakostní, hlava mu ulítla už po krátkém souboji.
Už sem myslel, že to zahodím z pomsty rovnou do lesa i s držákem. Ale nakonec sem T-kus zachránil a vrátil.
Ovšem na nový nerezový držák.
Tady je kdyžtak "výkres" (ale je to v měřítku, stačí vytisknout a obkreslit).
Nerezová parta už je připravená. Držáky brzdových trubek jsem nakonec taky utesal ze zbytků nerez plechu.

Už sem myslel, že to zahodím z pomsty rovnou do lesa i s držákem. Ale nakonec sem T-kus zachránil a vrátil.
Ovšem na nový nerezový držák.
Tady je kdyžtak "výkres" (ale je to v měřítku, stačí vytisknout a obkreslit).
Nerezová parta už je připravená. Držáky brzdových trubek jsem nakonec taky utesal ze zbytků nerez plechu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Téčko na místě. Šrouby na krytu diferenciálu jsem nakonec nahradil všechny za nerezové (originály jsou M10x12, ale vejdou se i délší 16ky, i do těch dvou slepých děr, co jsou po obvodu).
Pravá zadní brzdová trubka (díl NTC7964) sedla dobře. Ovšem ta dlouhá levá (díl ANR2779) vyžadovala zkro(u)cení, v první chvíly jsem si myslel, že bude krátká.
Nakonec vůle zvítězila
Mimochodem, brzdové trubky tvořily významnou část nákladů opravy, levá přední a obě zadní koštovaly 9tkč. Napříště už sem se radši vybavil na samovýrobu.
Pravá zadní brzdová trubka (díl NTC7964) sedla dobře. Ovšem ta dlouhá levá (díl ANR2779) vyžadovala zkro(u)cení, v první chvíly jsem si myslel, že bude krátká.
Nakonec vůle zvítězila

Mimochodem, brzdové trubky tvořily významnou část nákladů opravy, levá přední a obě zadní koštovaly 9tkč. Napříště už sem se radši vybavil na samovýrobu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ten průchod pro odvzdušnění nápravy je třeba na D2 nebo Defu TD5, starší mají šroubovací.
S brzdovýma trubkama jsi si odpověděl sám, s dobrým lisem je to v pohodě.
S brzdovýma trubkama jsi si odpověděl sám, s dobrým lisem je to v pohodě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Vida, tak to byla nachytávka.MadTom píše: 29 bře 2022 22:53 Ten průchod pro odvzdušnění nápravy je třeba na D2 nebo Defu TD5, starší mají šroubovací.
Já ten díl viděl na několika eshopech a popis byl víceméně univerzální, někde Disco1 jinde Disco 2, jinde zase pro RRC nebo P38, obě nápravy, jen přední, prostě fůra variant. Ale Defender od 1987 do 2006 byl uvedený všude, někde jen s dovětkem - přední náprava. I na JLRparts to bylo univerzálně. Naštěstí náprava a náhrada je jednoduchá.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Skládání se blíží ke konci ...
Jednou z posledních komponent k montáži po repasu je stabilizátor. Tohle už je "historická" fotka ukazující demontáž. To sem si ještě myslel, že ho jen očistím a vrátím zpět.
I když manžety čepů ramen nevypadaly špatně, tak uvnitř byl mezi nima rozdíl...
Nová ramena ( díl NTC1888 ) jsem dal obyčejná od Allmakes, já jim zase takový kouř nedám.
Sestava připravená k montáži. Z původních dílů jsem použil jen stabilizátor, klemy a velké podložky na čepech.
Původní matky (korunové DIN935) se závlačkami dodané s rameny jsem nahradil nerezovými. Čepy uchycení stabilizátoru (díl RYG501490) jsem "pozinkoval" (ale už koupené byly pozinkované).
Šrouby pro klemy silentbloků jsem dal rovněž nerezové, originály (M8x25) měly pevnost 8.8 a zrezlé byly tak, až jsem se divil, že už dávno neulítly.
Jednou z posledních komponent k montáži po repasu je stabilizátor. Tohle už je "historická" fotka ukazující demontáž. To sem si ještě myslel, že ho jen očistím a vrátím zpět.
I když manžety čepů ramen nevypadaly špatně, tak uvnitř byl mezi nima rozdíl...
Nová ramena ( díl NTC1888 ) jsem dal obyčejná od Allmakes, já jim zase takový kouř nedám.
Sestava připravená k montáži. Z původních dílů jsem použil jen stabilizátor, klemy a velké podložky na čepech.
Původní matky (korunové DIN935) se závlačkami dodané s rameny jsem nahradil nerezovými. Čepy uchycení stabilizátoru (díl RYG501490) jsem "pozinkoval" (ale už koupené byly pozinkované).
Šrouby pro klemy silentbloků jsem dal rovněž nerezové, originály (M8x25) měly pevnost 8.8 a zrezlé byly tak, až jsem se divil, že už dávno neulítly.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Sice jsem všechny díly - ramena, stabilizátor, klemy,.. - opatřil i vrstvou vosku, ale při montáži jsem ještě každou styčnou plochu namazal keramickou pastou.
Silentbloky(pouzdra) čepů (díl 552819) i silentbloky horního závěsu stabilizátoru (díl NRC5674) jsem konzervoval silikonovou vazelínou. Ale i dovnitř šla pasta. Mezi stabilizátor (tu placatou část) a silentblok patří ještě podložka, aby se rovnoměrně rozložil tlak na pouzdro. Sem koukal, že třeba v Haynesovi to dávají natvrdo.
Je to tam. Utahovací momenty jsou v tomto případě známé.
Silentbloky(pouzdra) čepů (díl 552819) i silentbloky horního závěsu stabilizátoru (díl NRC5674) jsem konzervoval silikonovou vazelínou. Ale i dovnitř šla pasta. Mezi stabilizátor (tu placatou část) a silentblok patří ještě podložka, aby se rovnoměrně rozložil tlak na pouzdro. Sem koukal, že třeba v Haynesovi to dávají natvrdo.
Je to tam. Utahovací momenty jsou v tomto případě známé.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A renovací prošlo i tažné zařízení. Platli pro zásuvku jsem musel znovu navařit, jelikož "kdysi dávno" při demontáži crossmemberu bylo rychlejší jí uříznout, protože zrezlé šrouby v zásuvce vzdorovaly povolení. Akorát jsem jí navařil moc kolmo, takže zásuvku jsem pak musel natočit.
Pod tažná oka jsem dal nerezové podložky, aby v případě stočení zbytečně neodrbaly rám. U rámu zesíleného pláty o 5mm stačí na fixaci pomocných ramen tažného šrouby M10x120.
Sice nikde na tažném nebyl šroub pevnější než 8.8, včetně šroubů držících kouli, ale nakonec jsem místo nerezových použil na ukotvení tažného většinou pevnější šrouby 10.9.
Tažné je k nárazníku uchyceno čtyřmi šrouby. Dva zadní (ty hlavou dolů) jdou přímo do závitů v nárazníku, tam jsem dal nerezové, M12x50 (stačí i 40). Dva přední M10x50 jsem dal s pevn.10.9. Šroub, který váže pomocná ramena k tažnému má rozměr M12x90.
Kdyby někdo prosím věděl, co to je za typ tažného, tak uvítám info. Například mezi příslušenství na JLR webu jsem tedle typ nenašel.
Pod tažná oka jsem dal nerezové podložky, aby v případě stočení zbytečně neodrbaly rám. U rámu zesíleného pláty o 5mm stačí na fixaci pomocných ramen tažného šrouby M10x120.
Sice nikde na tažném nebyl šroub pevnější než 8.8, včetně šroubů držících kouli, ale nakonec jsem místo nerezových použil na ukotvení tažného většinou pevnější šrouby 10.9.
Tažné je k nárazníku uchyceno čtyřmi šrouby. Dva zadní (ty hlavou dolů) jdou přímo do závitů v nárazníku, tam jsem dal nerezové, M12x50 (stačí i 40). Dva přední M10x50 jsem dal s pevn.10.9. Šroub, který váže pomocná ramena k tažnému má rozměr M12x90.
Kdyby někdo prosím věděl, co to je za typ tažného, tak uvítám info. Například mezi příslušenství na JLR webu jsem tedle typ nenašel.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A přichází slavnostní okamžik - datum 19.3.2022 - po roce a sedmi měsících jsem se konečně proplazil cílovou páskou
Nejprve osazení slavnostně vytuněných zástěrek.
Jejich renovace probíhala takňák průběžně. Držáky musely být od rámu doslova odtrženy, takže bylo třeba opravit jejich montážní platličky.
Škoda, že až na druhý pokus jsem zjistil, že je třeba, aby byly platle navařeny k držáku zástěrky trochu šikmo
Jelikož se mi na původních (ale bohužel už zdecimovaných) BF Goodričích líbily ty výrazné bílé popisy, tak jsem chtěl speciálním fixem zvýraznit i boční nápisy na nových pneumatikách Michelin. Ale už nasrání u první pneu mě od toho nakonec odradilo, tak jsem aspoň vybarvil ovály na zadních zástěrkách.
Na autě vypadají docela pěkně.
Uchycení zástěrek i jejich držáku je nerezové, včetně maticové vložky nanýtované v rámu.

Nejprve osazení slavnostně vytuněných zástěrek.
Jejich renovace probíhala takňák průběžně. Držáky musely být od rámu doslova odtrženy, takže bylo třeba opravit jejich montážní platličky.
Škoda, že až na druhý pokus jsem zjistil, že je třeba, aby byly platle navařeny k držáku zástěrky trochu šikmo

Jelikož se mi na původních (ale bohužel už zdecimovaných) BF Goodričích líbily ty výrazné bílé popisy, tak jsem chtěl speciálním fixem zvýraznit i boční nápisy na nových pneumatikách Michelin. Ale už nasrání u první pneu mě od toho nakonec odradilo, tak jsem aspoň vybarvil ovály na zadních zástěrkách.
Na autě vypadají docela pěkně.
Uchycení zástěrek i jejich držáku je nerezové, včetně maticové vložky nanýtované v rámu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Následuje osazení zrenovovaného zadního stěrače. Pro test sledování reálné odolnosti Makranoxu proti povětrnostním podmínkám bude sloužit jím třemi vrstvami ošetřená platle držáku rezervy.
U stěrače se zastavím u jedné věci - držák(kloub) ramínka není ocelový výkovek jak jsem si myslel, ale hliníkový odlitek. A ani tomu se nevyhýbá "koroze", takže hlavně vnitřní tisícíhran je dobré ošetřit montážní pastou, aby se nerozpadnul.
U stěrače se zastavím u jedné věci - držák(kloub) ramínka není ocelový výkovek jak jsem si myslel, ale hliníkový odlitek. A ani tomu se nevyhýbá "koroze", takže hlavně vnitřní tisícíhran je dobré ošetřit montážní pastou, aby se nerozpadnul.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Poslední, co mohlo způsobit klopýtnutí před finišem bylo řízení. To bylo potřeba před nastávající stk rovněž poladit.
Převodka a její okolí už od nákupu vykazovaly nějaký únik.
Ovšem kde? Aneb co člověk neudělá pro dobrou fotku - v tomto případě rozebrání rámu chladičů a vypíchnutí intercooleru...
Při ohledávání mě ještě zaujala znatelná vůle při tahání za páku od převodky. Nakonec jsem zjistil, že matka moc utažená nebyla, na moment 176Nm rozhodně ne. A zajišťovací podložka jí nechávala docela volnost pohybu. Tady ještě nastalo drámo s klíčem, protože matka je na velikost 33 (nebo nějaký imperiál) a já měl jen 32 a 36, takže jsem musel vyvložkovat plíškama tu 36ku. Po utažení vůle zmizela.
Po průběžném očišťování jsem nakonec vystopoval, že únik zřejmě pocházel od jedné z hadic napojených k nádobce. Po ní to stékalo dolů a zbytek rozprášil ventilátor. Hadici jsem povolil, zakroutil a protože prasklinu nevykazovala (ani nátrubek na nádobce), tak jsem jen znova dotáhnul sponu. Uvidí se.
Po odstranění vůle na páce se objevila ještě vůle na přední spojovací tyči. Utažení klemy nepomáhalo, tak jsem jí poposadil. Přitom jsem zjistil, že někdo dříve asi použil na stažení šroub M6 a na něj narouboval 1/4palcovou matku. Nehráli totiž velikosti klíčů, ale závit byl orezlý, tak jsem to víc nezkoumal. Osadil jsem nový správný šroub 1/4UNF (díl BH604151L). I matku (díl NY604041L). Pod obojí jsem dal po dvou nerezových podložkách, aby se to do klemy při utažení (14Nm) dobře opřelo. A ještě jsem přidal sichr matku s pérovkou navíc.
Pak pod rouškou tmy konečně následovala po dloooouhém absťáku testovací jízda. Svítí, brzdí, zatáčí, nikde nic neskřípe - paráda
Teď už jen zkusím pořešit to bílo-šedé kouření a vyrazím na souboj o nálepku ....
Převodka a její okolí už od nákupu vykazovaly nějaký únik.
Ovšem kde? Aneb co člověk neudělá pro dobrou fotku - v tomto případě rozebrání rámu chladičů a vypíchnutí intercooleru...
Při ohledávání mě ještě zaujala znatelná vůle při tahání za páku od převodky. Nakonec jsem zjistil, že matka moc utažená nebyla, na moment 176Nm rozhodně ne. A zajišťovací podložka jí nechávala docela volnost pohybu. Tady ještě nastalo drámo s klíčem, protože matka je na velikost 33 (nebo nějaký imperiál) a já měl jen 32 a 36, takže jsem musel vyvložkovat plíškama tu 36ku. Po utažení vůle zmizela.
Po průběžném očišťování jsem nakonec vystopoval, že únik zřejmě pocházel od jedné z hadic napojených k nádobce. Po ní to stékalo dolů a zbytek rozprášil ventilátor. Hadici jsem povolil, zakroutil a protože prasklinu nevykazovala (ani nátrubek na nádobce), tak jsem jen znova dotáhnul sponu. Uvidí se.
Po odstranění vůle na páce se objevila ještě vůle na přední spojovací tyči. Utažení klemy nepomáhalo, tak jsem jí poposadil. Přitom jsem zjistil, že někdo dříve asi použil na stažení šroub M6 a na něj narouboval 1/4palcovou matku. Nehráli totiž velikosti klíčů, ale závit byl orezlý, tak jsem to víc nezkoumal. Osadil jsem nový správný šroub 1/4UNF (díl BH604151L). I matku (díl NY604041L). Pod obojí jsem dal po dvou nerezových podložkách, aby se to do klemy při utažení (14Nm) dobře opřelo. A ještě jsem přidal sichr matku s pérovkou navíc.
Pak pod rouškou tmy konečně následovala po dloooouhém absťáku testovací jízda. Svítí, brzdí, zatáčí, nikde nic neskřípe - paráda

Teď už jen zkusím pořešit to bílo-šedé kouření a vyrazím na souboj o nálepku ....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Pěkné, pěkné, jen k té pérovce. Zrovna včera jsem narazil na článek ohledně odolnosti šroubových spojů vibracím a pérovka je asi to nejméně odolné řešení, což mě samotného dost překvapilo. Mnohem odolnější je použití samojistných matek nebo pojitných lepidel. V druhém nejlepším případě dvou matek utažených na sebe. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
https://www.landroverforum.cz/forum/dow ... 121484&t=1
Mam na aute stejny a z papiru od montaze jsem zjistil jenom typ RRD 51 A + 68-1. 68-1 je ta koule. Ale k tomu na netu nic neni.
Jinak pekna prace Taziku. Je na case premyslet o kniznim vydani:)
Mam na aute stejny a z papiru od montaze jsem zjistil jenom typ RRD 51 A + 68-1. 68-1 je ta koule. Ale k tomu na netu nic neni.
Jinak pekna prace Taziku. Je na case premyslet o kniznim vydani:)

- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak vidíš a já si zrovna pérovku docela cením, třeba víc než vějířovku nebo matku s přírubou. Ovšem, já tam ty matky mám obě samojistné, ale ještě mezi nima pérovkumr-tomas píše: 04 dub 2022 08:10 Zrovna včera jsem narazil na článek ohledně odolnosti šroubových spojů vibracím a pérovka je asi to nejméně odolné řešení

Tak dobrý, aspoň víme typWobl píše: 04 dub 2022 08:35 Mam na aute stejny a z papiru od montaze jsem zjistil jenom typ RRD 51 A + 68-1. 68-1 je ta koule. Ale k tomu na netu nic neni.

EDIT 2022-08 - nakonec se něco našlo - viz stránka 16
Naposledy upravil(a) Tazik1992 dne 09 srp 2022 21:24, celkem upraveno 1 x.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak jsem ještě našel k tažnému manuály na montáž a připojení tažného na Defendera a ani tam to moje není. Ale zase jsou tam postupy, potřebný spojovák, utahovací momnety apod.
Jedná se o návody k následujícím typům tažných zařízení a jejich příslušenství. Je to výtažek z LR dokumentu - Defender Accessory Fitting Instructions
STC50256 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
STC50255 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
VUB105480 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90 / 110
VUB105470 - tažné pro Defender 110
VUB105450 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90
STC50257 - tažné pro Defender 110 / 130 valník
STC50325 - zapojení elektriky u 130
STC50324 - zapojení elektriky u 110
STC50303 - zapojení elektriky u 90
Defender - návody pro montáž tažného zařízení - mechanická část
Defender - návody pro montáž tažného zařízení - elektrická část
Na Pumu ta tažná vypadají podobně, no stejně, ale mají novější LR značení
Jedná se o návody k následujícím typům tažných zařízení a jejich příslušenství. Je to výtažek z LR dokumentu - Defender Accessory Fitting Instructions
STC50256 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
STC50255 - tažné pro Defender s různými závěsy - KNB100640, RTC8159, STC7669, A50-X
VUB105480 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90 / 110
VUB105470 - tažné pro Defender 110
VUB105450 - tažné pro Defender 130 / 110 HCPU
VUB105460 - tažné pro Defender 90
STC50257 - tažné pro Defender 110 / 130 valník
STC50325 - zapojení elektriky u 130
STC50324 - zapojení elektriky u 110
STC50303 - zapojení elektriky u 90
Defender - návody pro montáž tažného zařízení - mechanická část
Defender - návody pro montáž tažného zařízení - elektrická část
Na Pumu ta tažná vypadají podobně, no stejně, ale mají novější LR značení
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Myslel jsem, že montáž žebříku jsem ani nebudu dávat, ale i na takovém aktu se dají najít nesrovnalosti...
Už při jeho demontáži mě překvapilo, že kolem horního šroubu nebyl žádný tmel či jiné těsnění. Takže při zpětné montáži jsem použil jednak nerezový šroub a rovnou vraťák se zaoblenou hlavou, aby někdo neměl nutkání si žebřík jentak odmontovat. A kolem něj přišla aspoň Hylomarka, protože se mi kvůli takovému nic nechtělo načínat novou kartuši silikonu.
Druhý "problém" jsem spatřil v chabé opoře pro šroub na vnitřní straně střechy. Byla tam jen taková větší podložka. Při představě, že se na žebřík vyhoupne 100kilový tvor ( a to sem si ještě pár deka ubral
) to ve mě nebudilo moc důvěry.
Jelikož se mi nechtělo vrtat druhou díru do střechy, tak jsem alespoň z nerezu udělal širší opěrnou platli, aby se případná zátěž lépe roznesla.
Například v návodu pro montáž originálního žebříku STC50417 sice používají dva šrouby, ale zase je tam chytají jen do nýtovaných závitových vložek. To víc věřim tomu jednomu šroubu s malou podložkou....
Už při jeho demontáži mě překvapilo, že kolem horního šroubu nebyl žádný tmel či jiné těsnění. Takže při zpětné montáži jsem použil jednak nerezový šroub a rovnou vraťák se zaoblenou hlavou, aby někdo neměl nutkání si žebřík jentak odmontovat. A kolem něj přišla aspoň Hylomarka, protože se mi kvůli takovému nic nechtělo načínat novou kartuši silikonu.
Druhý "problém" jsem spatřil v chabé opoře pro šroub na vnitřní straně střechy. Byla tam jen taková větší podložka. Při představě, že se na žebřík vyhoupne 100kilový tvor ( a to sem si ještě pár deka ubral

Jelikož se mi nechtělo vrtat druhou díru do střechy, tak jsem alespoň z nerezu udělal širší opěrnou platli, aby se případná zátěž lépe roznesla.
Například v návodu pro montáž originálního žebříku STC50417 sice používají dva šrouby, ale zase je tam chytají jen do nýtovaných závitových vložek. To víc věřim tomu jednomu šroubu s malou podložkou....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Teď už došlo k synchronizaci se současností a příběh bude pokračovat on-line. Skoro on-line
Předminulý víkend proběhlo měření komprese válců za studena v rámi akce bílošedý kouř. Minimálně to bude zajímavé i pro posouzení jestli bude mít nějaký vliv čištění kroužků chemií od Bishopu. Pro testování jsem si objednal sadu kompresiometru S-HCTK od fy Satra za 1000korun. Obsahuje i měřící adaptér místo žhavící svíčky se závitem M10x1.
Jako první bylo nutné umrtvit přívod paliva do čerpadla. Odpojení napájecího konektoru k palivovému ventilu je hračka, stačí zmáčknout pružnou sponu a vytáhnout - jednoduché spolehlivé bytelné řešení. Kam se serou mnohé dnešní konektory....
Pak následovalo dvojí protočení motoru naprázdno, aby tam nic nezbylo.
Následně jsem umrtvil i žhavení, abych zbytečně netýral svíčky. Protože patice z relátka žhavení, vlastně řídící jednotky
, nešla lehce sundat, tak jsem vytáhnul příslušnou 60A pojistku.
Následovala montáž měřícího adaptéru, který jsem utáhnul na stejný moment jako svíčku - 23Nm. Zajímavé bylo, že ten adaptér byl jediný z celé sady, který byl ucpaný nějakým rezem a zbytky materiálu, musel sem to odvrtat. Už to mě mělo varovat....

Předminulý víkend proběhlo měření komprese válců za studena v rámi akce bílošedý kouř. Minimálně to bude zajímavé i pro posouzení jestli bude mít nějaký vliv čištění kroužků chemií od Bishopu. Pro testování jsem si objednal sadu kompresiometru S-HCTK od fy Satra za 1000korun. Obsahuje i měřící adaptér místo žhavící svíčky se závitem M10x1.
Jako první bylo nutné umrtvit přívod paliva do čerpadla. Odpojení napájecího konektoru k palivovému ventilu je hračka, stačí zmáčknout pružnou sponu a vytáhnout - jednoduché spolehlivé bytelné řešení. Kam se serou mnohé dnešní konektory....
Pak následovalo dvojí protočení motoru naprázdno, aby tam nic nezbylo.
Následně jsem umrtvil i žhavení, abych zbytečně netýral svíčky. Protože patice z relátka žhavení, vlastně řídící jednotky

Následovala montáž měřícího adaptéru, který jsem utáhnul na stejný moment jako svíčku - 23Nm. Zajímavé bylo, že ten adaptér byl jediný z celé sady, který byl ucpaný nějakým rezem a zbytky materiálu, musel sem to odvrtat. Už to mě mělo varovat....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008