#129
Příspěvek
od MadTom » 02 bře 2022 10:56
Jiné auto a jiné problémy - D2, euro 3 motor, automat - několik měsíců nehezké zvuky od čerpadla, pokvíkávalo a občas to před nastartováním zabublalo. Majitelem nachystáno druhé čerpadlo, ale protože auto jezdilo, tak neměl čas to řešit (v kufru vestavba,....). Následně auto při nájezdu na dálnici při rychlosti okolo 80km/h začalo skákat až zdechlo, po dvou dlouhých točení motorem se podařilo nastartovat a dojelo pár kilometrů zpět do města, z výfuku se kouřilo bíle. Diagnostika - bez chyb. Kontrola vzduchových hadic - sice na pohmat měkké, ale uvnitř v pořádku. Motorového oleje tak akorát. Po odvzdušňovacím cyklu auto chytlo, ale prvních pár otáček motoru bylo jako když bouchá kladivem. Po vypnutí motoru a dalším odvzdušňovacím cyklu už startér motorem nezatočil. Takže bylo jasné, že problém zhasnutí motoru není v nedostatku vzduchu, ale v naftě.
Následovaly vstřiky ven a na vstřikovači třetího válce bylo na měděné podložce ze strany vstřikovače vidět jedno místo, kde nebyla měď ztmavlá, ale byla čistá (na obrázku vlevo dole). V pístu byla nafta, ostatní písty byly suché. Podrobná prohlídka odhalila škrábanec zespodu na vstřikovači a nečistoty zamáčknuté do podložek. Nejspíš už někdo podložky dělal, pořádně to nevyčistil a hlavně, když dostával podložku ze vstřiku, tak to vzal nejspíš šroubovákem a udělal tam rýpanec.
Každopádně nové podložky a Okroužky, složit, nechat odvzdušnit a protočit rukou - vypadalo to dobře. Následně auto chytlo na drbnutí, čerpadlo bylo úplně tiché a z výfuku se stále kouřilo bíle. Subjektivně auto jede lépe, a druhý den už se z výfuku nekouřilo.
Takže za mě - pokud čerpadlo vydává divné zvuky, nemusí to být čerpadlem. A pokud jsou KO vstřikovače, umí to pustit i naftu do válců, a to rozhodně není dobře. Tady jsme to asi chytili na poslední chvíli.
-
Přílohy
-

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo