Range P38 2.5 řídicí vstřik
Range P38 2.5 řídicí vstřik
Ahoj už mám v motoru 2.5 tds čtvrtý řídicí vstřik a konečně nový, ale stejně se za studena na budíku rozsvítí kontrolka vstřiku a za studena většinou chcípne, jakmile je teplota alespoň v první čárce teploty tak je všechno v pořádku a téměř nic se neděje, akorát když jedu s ještě ne úplně prohřátým motorem z kopce a pustím nohu z pedálu tak kontrolka problikne ale nic neudělá, co by to mohlo být ? Snímač kliky ? Kabeláž jsem si propípal a zdá se být v pořádku, a nezdá se mi že by zrovna tolik vstřiku dělalo skoro stejnou závadu, u starých vstřiku to chcípalo i za teplého motoru. Předem diky za odpovědi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Ten tzv. řídici vstřik je napojen jen na EGR ventil. ,-emise- nic jinýho-.
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Tak na to muzes zapomenout. Ridici vstrik je velmi podstatnou casti rizeni predvstriku u tds. Kdyz ridici vstrik vynechava nebo dava nesmyslny signal tak auto vynecha az dokonce muze i zdechnout.
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
No s tím bych nesouhlasil ,no tedy předpokládám ,že se jedná 2,5 TDs r.v. 95-02 ?) Pokud jo ,tak v tom případě tam bude pravděpodobně klasický rotační čerpadlo s elektrikou řídící dávku paliva. a Předvstřik se tudíž koná v čerpadle mechanicky, -v závislosti na otáčkách a taky podle tlaku v sání .
Ten tzv." řídící vstřikovač" , snímá pouze předvstřik ( vs. HU ), čerpadla a převádí to na impulzy. Tyhle impulzy spolu s otáčkami, a teplotou motoru a množství paliva a ev. signálu z EGR ventilu ,ev . signálu z MAP senzoru se pak semelou v ŘJ EGR , která ve výsledku otvírá nebo přivírá recyrkulaci výfukovejch spalin do sání , no a to je celý zázrak toho systému "ekologije"
Tak že závadu kterou má , musí hledat nejspíš ve vstřikovacím čerpadle.
Ten tzv." řídící vstřikovač" , snímá pouze předvstřik ( vs. HU ), čerpadla a převádí to na impulzy. Tyhle impulzy spolu s otáčkami, a teplotou motoru a množství paliva a ev. signálu z EGR ventilu ,ev . signálu z MAP senzoru se pak semelou v ŘJ EGR , která ve výsledku otvírá nebo přivírá recyrkulaci výfukovejch spalin do sání , no a to je celý zázrak toho systému "ekologije"
Tak že závadu kterou má , musí hledat nejspíš ve vstřikovacím čerpadle.
Naposledy upravil(a) Kyanid Sodný dne 05 úno 2023 06:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Tyvoole no zkusím ještě poladit předvstřik trochu to za tepla hůř startuje, změřím si jaký je odpor na vstřiku a uvidím co budu měnitmap senzor už jsem zkoušel,egr nemám,a dávku paliva si ladím sám, protože co dávám do rangu motory z e39 tak je tam vždy nastavena malá dávka paliva, Dam pak vědět.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Jinak je to 1996 a motor tam je 2001, řídící jednotka je z1996 a je tam vyřazené immo a chip asi nejspíš od kokeška z minulého auta co jsem měl.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Zapomněl jsem že rotační čerpadlo s elektrikou řídící dávku paliva má v sobě často i senzor teploty nafty a to muže taky dělat velkou neplechu . no zkusit kontakty v konektorech. S tou elektrikou v čerpadle je to tak nějak na hovno, protože ten EGR systém to muže snadno shodit do nouzovýho režimu .
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Jasne….. egr muze zhodit cely system vstrikovani- jasne ze ne! Kolik si mel tds a kolik si upravoval ridicich jednotek a ladil prehazoval motoru s a bez vahy. Pripadne delal jejich kombinace. Podle toho co pises tak vubec nevis o cem pises…Kyanid Sodný píše:Zapomněl jsem že rotační čerpadlo s elektrikou řídící dávku paliva má v sobě často i senzor teploty nafty a to muže taky dělat velkou neplechu . no zkusit kontakty v konektorech. S tou elektrikou v čerpadle je to tak nějak na hovno, protože ten EGR systém to muže snadno shodit do nouzovýho režimu .
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Nechci radeji vedet jak si ladis davku paliva sam…. Motor ma dva typy instalaci a dva typy jednotek…. Resp bez a s vahou, resp s a bez cidla nasavaneho vzduchu. O egru se vubec nebavim, delej jako ze tam neni. Postup odladeni tds je zavislej na vybaveni ktere mas. Bez poradne diagnostiky treba idealne bosch kts se neobejdes. Potrebujes videt dynamicky predvstrik, davku paliva, a vsechny stavy cidel. Jinak je to pouze o domence ze si neco nastavil. To ze to treba nastartuje a pojede neznamena ze to mas spravne. Treba se bude prehrivat ve vykonu, nebo nebude chytat teply, nebo nadmerne zakouri pri studenem startu. Porad musis mit na pameti se jedna o mechanicke vstrikovani z casti rizene elektrickym cerpadlem. To znamena ze vsechno spravne se udava spravnym mechanickym nastavenim.MichalM38 píše:Tyvoole no zkusím ještě poladit předvstřik trochu to za tepla hůř startuje, změřím si jaký je odpor na vstřiku a uvidím co budu měnitmap senzor už jsem zkoušel,egr nemám,a dávku paliva si ladím sám, protože co dávám do rangu motory z e39 tak je tam vždy nastavena malá dávka paliva, Dam pak vědět.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Já to tady chtěl trochu voživit ,protože když to takhle půjde dál tak LRforum za nějakou dobu vyšumí , tak jako Offroadforum a to by byla škoda.
Je mi jasný že se v tom vyznáš.
Je mi jasný že se v tom vyznáš.
- VencaZE
- Příspěvky: 3572
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Zdejší LR forum má poměrně vysokou technickou a informační uroveň, to jen tak nevyšumí. Tak z toho nedělej smetiště jako je off forum .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 323
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Je dobrý taky když už se do toho tak to ponoříš ,prověřit snímač na plynovým pedálu , je to v podstatě potenciometr (reostat ),takže muže být za tu dobu co je kára na světě ,kdy se milionkrát šlapalo na pedál už zralej na výměnu .MichalM38 píše: ↑04 úno 2023 21:12 Tyvoole no zkusím ještě poladit předvstřik trochu to za tepla hůř startuje, změřím si jaký je odpor na vstřiku a uvidím co budu měnitmap senzor už jsem zkoušel,egr nemám,a dávku paliva si ladím sám, protože co dávám do rangu motory z e39 tak je tam vždy nastavena malá dávka paliva, Dam pak vědět.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
keď sa tu už bavíte o tds tak akú najvačiu spotrebu ste mali? ja som za posledných 150km mal 20 litrov spotrebu
range dostal trochu záhul v terene
range dostal trochu záhul v terene
Re: Range P38 2.5 řídicí vstřik
Největší na druhým rangi- pozvedaný 17L
Na prvním největší snad 13-14l nejmenší byla v 90kmh 5.6 6.0 na 100
Sent from my iPhone using Tapatalk
Na prvním největší snad 13-14l nejmenší byla v 90kmh 5.6 6.0 na 100
Sent from my iPhone using Tapatalk