
FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Moderátor: Safraporte
FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jak je to se stáním třeba v koloně a v zimě s automatem? aMusím mít nastartovaný motor a topit. Co má být zařazeno? R nebo N? Někteří tvrdí, že se stát s nastartovaným motorem nemá. Ale přece nezmrznu. 

Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ


Opravy a Servis automatických převodovek všech značek.
Náhradní díly,hydromenice,oleje. www.prevodovkyautomat.cz Tel+420608675576.
Náhradní díly,hydromenice,oleje. www.prevodovkyautomat.cz Tel+420608675576.
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
No buď D a brzda nebo pokud se ti nechce stát na brzdě tak P. No a normálně nastartované. Ten co ti to radil věděl prd.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Ahoj, díky za odpověd. Nikdy jsem automat neměl. Proto se radši ptám. A máš pravdu, opravdu jsou tady některé rady uplné perly. 

Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
habakuk píše: 08 úno 2023 04:48 No buď D a brzda nebo pokud se ti nechce stát na brzdě tak P. No a normálně nastartované. Ten co ti to radil věděl prd.
Ahoj, díky za odpověd. Nikdy jsem automat neměl. Proto se radši ptám. A máš pravdu, opravdu jsou tady některé rady uplné perly.

Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Napsal jsem R, ale mělo být P. Myslel jsem to přímo tak, že bych třeba někde musel v zimě stát hodinu. Tak přece musím mít nastartováno a topit.midlochw píše: 08 úno 2023 18:07habakuk píše: 08 úno 2023 04:48 No buď D a brzda nebo pokud se ti nechce stát na brzdě tak P. No a normálně nastartované. Ten co ti to radil věděl prd.
Ahoj, díky za odpověd. Nikdy jsem automat neměl. Proto se radši ptám. A máš pravdu, opravdu jsou tady některé rady uplné perly.![]()
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
V koloně nastartováno, zařazeno D a nohu na brzdě/plyn používat podle toho jak se kolona pohybuje.
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Ahoj.
Já se zeptám jinak.
Co na to automat pri jízdě z táhlého kopce.
Vyřadit na neutrál a pak zase na D.
V mauálu tak bežně ten náš kopes sjíždím,ale aut.u Free mě při D bez plynu hodně brzdí a já musím i z kopce jet pod plynem.
Co na to automat že ho vyřadím a zase zařadím?
Mějte se.
L.
Já se zeptám jinak.
Co na to automat pri jízdě z táhlého kopce.
Vyřadit na neutrál a pak zase na D.
V mauálu tak bežně ten náš kopes sjíždím,ale aut.u Free mě při D bez plynu hodně brzdí a já musím i z kopce jet pod plynem.
Co na to automat že ho vyřadím a zase zařadím?
Mějte se.
L.
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
- Amon
- Příspěvky: 691
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Nech tam D. Vyrazovat z kopce je pekna blbost i s manualem...
- jareku
- Příspěvky: 1900
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
No a zkoušel si tam “manuálně” dát vyšší rychlost?
Live long and prosper.
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Automat to hodne boli kdyz za jizdy zarazujes neutral a pak zase D!!! To fakt nedelej. Mam to z jineho fora.Luko píše: 30 črc 2023 21:27 Ahoj.
Já se zeptám jinak.
Co na to automat pri jízdě z táhlého kopce.
Vyřadit na neutrál a pak zase na D.
V mauálu tak bežně ten náš kopes sjíždím,ale aut.u Free mě při D bez plynu hodně brzdí a já musím i z kopce jet pod plynem.
Co na to automat že ho vyřadím a zase zařadím?
Mějte se.
L.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Ono to nebolí jen převodovku ale taky to může zabolet i peněženku
Opravy a Servis automatických převodovek všech značek.
Náhradní díly,hydromenice,oleje. www.prevodovkyautomat.cz Tel+420608675576.
Náhradní díly,hydromenice,oleje. www.prevodovkyautomat.cz Tel+420608675576.
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Ono stačí zadat do vyhledávače "Co nedělat s automatickou převodovkou" na prvním místě bývá za jízdy nevyřazujte na N.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 06 pro 2021 18:29
- auto: D4
- Bydliště: Jižní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Ahoj, s automaty jezdím už cca 12 let, několik jsem jich vystřídal a už jsem řešil pár drahých oprav a z vlastní zkušenosti u automatu:
1) Nikdy neřadit z N na D za jízdy, velmi nepříznivě to ovlivňuje životnost. Dochází ke zvýšené abrazi "brzd", vypadá to jak pás ruční brzdy na zetoru 5211. Obroušený materiál pak degraduje olej. Oni sice nové převodovky (8HP, AISIN, DSG) umí plachtit (coasting) na neutrál, ale to si všechno řídí jemně elektronika tak, aby převodovce neubližovala.
2) Nikdy neřadit z D na R a opačně, pokud se auto pohybuje (byť pomalou rychlostí) - to samé jako bod 1)
3) Olej měnit v nové po 120.000 a pak každých 60.000, jestli se hodně tahá tak klidně po 40.000.
4) U auta, kde neznáme historii výměn oleje v A/T, nedělat proplach, ale jenom výměnu oleje. Je možné, že opotřebovaná převodovka "klekne" po výměně olejem proplachem proto, že jí právě šlemy a nánosy držely jakž takž při životě. Zažil jsem automat, který v pohodě sloužil, dokud mě nenapadlo ho nechat propláchnout a pak hotovo.
5) Nikdy nenechávat auto stát (byť mírném) zajištěné primárně polohou "P". Dokud člověk nevidí, jak maličkej čudlíček ta zajišťovací západka je, nedojde mu to. Proto je dobré si udělat rutinu: Zastavím -> držím nohu na brzdě -> zařadím N -> zatáhnu ručku -> pustím brzdu -> auto si "sedne" na parkovací brzdě -> zařadím P. Někdo může říct, že to je blbost v zimě, že mi "zamrzne ruční brzda", ale za statísice najetých km s automaty (Mits Pajero 360.000, Mits L200 160.000, D4 50.000) a mnoho zim se mi to nikdy nestalo.
6) Na semaforech bych to neřešil. Na známých místech, kde chytnu červenou a vím, že je dlouhá, zařadím "P" a ruční brzdu. Ale na kratších intervalech to nemá smysl, on si to hydroměnič pobere.
Zdraví Pavel
1) Nikdy neřadit z N na D za jízdy, velmi nepříznivě to ovlivňuje životnost. Dochází ke zvýšené abrazi "brzd", vypadá to jak pás ruční brzdy na zetoru 5211. Obroušený materiál pak degraduje olej. Oni sice nové převodovky (8HP, AISIN, DSG) umí plachtit (coasting) na neutrál, ale to si všechno řídí jemně elektronika tak, aby převodovce neubližovala.
2) Nikdy neřadit z D na R a opačně, pokud se auto pohybuje (byť pomalou rychlostí) - to samé jako bod 1)
3) Olej měnit v nové po 120.000 a pak každých 60.000, jestli se hodně tahá tak klidně po 40.000.
4) U auta, kde neznáme historii výměn oleje v A/T, nedělat proplach, ale jenom výměnu oleje. Je možné, že opotřebovaná převodovka "klekne" po výměně olejem proplachem proto, že jí právě šlemy a nánosy držely jakž takž při životě. Zažil jsem automat, který v pohodě sloužil, dokud mě nenapadlo ho nechat propláchnout a pak hotovo.
5) Nikdy nenechávat auto stát (byť mírném) zajištěné primárně polohou "P". Dokud člověk nevidí, jak maličkej čudlíček ta zajišťovací západka je, nedojde mu to. Proto je dobré si udělat rutinu: Zastavím -> držím nohu na brzdě -> zařadím N -> zatáhnu ručku -> pustím brzdu -> auto si "sedne" na parkovací brzdě -> zařadím P. Někdo může říct, že to je blbost v zimě, že mi "zamrzne ruční brzda", ale za statísice najetých km s automaty (Mits Pajero 360.000, Mits L200 160.000, D4 50.000) a mnoho zim se mi to nikdy nestalo.
6) Na semaforech bych to neřešil. Na známých místech, kde chytnu červenou a vím, že je dlouhá, zařadím "P" a ruční brzdu. Ale na kratších intervalech to nemá smysl, on si to hydroměnič pobere.
Zdraví Pavel
Re: FREELANDER 2 AUTOMAT STÁNÍ V KOLONĚ
Perfektní odpověďi.
Díky.
L.

Díky.
L.
LRF2 S TD4
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)
EX: LRF1 1.8 GT (Gas,Tažné)