Kupcova D1 300tdi
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 300tdi
Komaxit je na železo na houby, pokud má držet, tak je to minimálně 3 vrstvý systém, což nikdo běžně nedělá. Naopak na čistém hliníku komaxit resp. prášková barva drží výborně. Úplně stejně se mi oloupal originál LR žebřík na zadní dveře na D2.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
komaxit není tak pružnej .(možná když je novej ,tak asi trochu víc )
Na nějakým fláku železa nebo jiný kovu, který se ani nehne , nebo je ten předmět uložený někde v klidu tak to celkem drží dobře . Ale na autě všechno v podstatě více či méně pruží ,-no ale komaxit tolik nepruží a tak vněm vznikají mikrotrhliny, no a to je začátek průseru.
Tohle ale není nic novýho , Každej zkušenej lakýrník to ví
, ale když jde vo kšeft ,tak se zásady někdy poněkud mění 
Na nějakým fláku železa nebo jiný kovu, který se ani nehne , nebo je ten předmět uložený někde v klidu tak to celkem drží dobře . Ale na autě všechno v podstatě více či méně pruží ,-no ale komaxit tolik nepruží a tak vněm vznikají mikrotrhliny, no a to je začátek průseru.
Tohle ale není nic novýho , Každej zkušenej lakýrník to ví


Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1..Základní nastavení vst. čerpadla?
Železo na železo je špatný -to se zadírá , určitě tam musí bej bronzová ev. mosazná podložkakupec18 píše: 04 bře 2018 00:44 Poněvadž se hrozně nudím tak jsem si z auta sundal obě převodovky a zadní diff.
Takže se s Vámi podělím o ukázku vnitřnosti zadního diffu a zaroveň poprosím znalé o komentář..
Nikde jsem o tom nenašel zmínku ale nemají být mezi ozub. koly a košem difu nějaké bronzove či jiné podložky mezikusy nebo tak něco??
Protože jestli né tak se bojím že muj zadní diff už asi 2krat objel rovník.
Popřípadě dá se to co vidíte na foto nějak řešit nebo se nemám ani snažit a zavest do do žida???



Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 300tdi
No nevím, úplně stejně se mi komaxit loupal z železa tlustého 2cm, jako z plechu. A ani jedno nepružilo. Prostě komaxit, resp. prášková barva, když má na železe držet, tak to není jednovrstvý systém. Stejně jako u mokré barvy se používá základovka, ...
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
Záleží jestli dodržují techn. postup ,někteří lakýrnici to dost mrskaj a často kvantita předbíhá kvalitu 

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Kupcova D1 300tdi
Ne komaxit je prostě levná barva, proto se jebe na všechny doplňky pak to pod ním rezne a oloupou se celé vrstvy. Na offroad nemá cenu používat tedy pokud to člověk nechce pak hned střelit.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 300tdi
Přes ně tak - je to levné. Když jsem koukal, jak práškovou barvou lakují tanky, tak základ je tam opískování a na to to byly tuším celkem 4 vrstvy. Potom to ale rozhodně není levné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
Komaxit , že je levná barva?
, pokud použijou nějakou sračku z Číny tak jo. Lakýrnici často porušují techn. postupy aby vydělali víc,
to je hlavní část problému.


Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Kupcova D1 300tdi
Je mě celkem jedno kde tu barvu vezmou, ale co potkám na věcech na offroad je prostě mizernost to je celé. Pokud 80% lakýrků neumí korektně komaxit tak to prostě používat nebudu, já jej tam v zásadě k ničemu nepotřebuji. Před týdnem jsem vybrušoval puchýře pod lakem pevnostních na prazích. Zvenku to vypadá jak bublinky ale pod tím už to vesele jelo.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
Jj, někteří lakýrnici to šiděj kde se dá.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
Na šasí auta jedině suřík s fermeží . To ale , nemají ekologové vůbec rádi, - je to oxid olova -no nic zdravého to opravdu není
nejenže se neloupe ale dá se to natřít dokonce i na rezatý povrch
a další rezavění se zastavuje
, a to se zatím žádný tzv. antikorozní barvě nepodařilo ani náhodou. Je ale potřeba na ten suřík dát vrchní ochranný nátěr a pak je to vyřešeno na věky , amen.



Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Kupcova D1 300tdi
Suřík peru všude, blbé je že se to dá dneska koupit jen na firmu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 300tdi
Chelade [emoji41] koupit už lze jednodušeji než když jsem dělal gazikaKyanid Sodný píše:Na šasí auta jedině suřík s fermeží . To ale , nemají ekologové vůbec rádi, - je to oxid olova -no nic zdravého to opravdu nenínejenže se neloupe ale dá se to natřít dokonce i na rezatý povrch
a další rezavění se zastavuje
, a to se zatím žádný tzv. antikorozní barvě nepodařilo ani náhodou. Je ale potřeba na ten suřík dát vrchní ochranný nátěr a pak je to vyřešeno na věky , amen.
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Kupcova D1 300tdi
Kdysi jsem nakoupil zásoby suříku, ale nikdy jsem ho nepoužil, protože mě odradilo, že to prej s tou fermeží moc dlouho schne. Jak hodně ten zrezlej povrch musí bejt očištěnej - odmaštěnej aby to na něj chytlo, stačí to vzít wapkou? A jde nějak to zasychání urychlit?Kyanid Sodný píše: 18 kvě 2023 20:52 Na šasí auta jedině suřík s fermeží . To ale , nemají ekologové vůbec rádi, - je to oxid olova -no nic zdravého to opravdu nenínejenže se neloupe ale dá se to natřít dokonce i na rezatý povrch
a další rezavění se zastavuje
, a to se zatím žádný tzv. antikorozní barvě nepodařilo ani náhodou. Je ale potřeba na ten suřík dát vrchní ochranný nátěr a pak je to vyřešeno na věky , amen.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 300tdi
Já surik míchám do základové barvy taky to funguje [emoji6]mr-tomas píše:Kdysi jsem nakoupil zásoby suříku, ale nikdy jsem ho nepoužil, protože mě odradilo, že to prej s tou fermeží moc dlouho schne. Jak hodně ten zrezlej povrch musí bejt očištěnej - odmaštěnej aby to na něj chytlo, stačí to vzít wapkou? A jde nějak to zasychání urychlit?Kyanid Sodný píše: 18 kvě 2023 20:52 Na šasí auta jedině suřík s fermeží . To ale , nemají ekologové vůbec rádi, - je to oxid olova -no nic zdravého to opravdu nenínejenže se neloupe ale dá se to natřít dokonce i na rezatý povrch
a další rezavění se zastavuje
, a to se zatím žádný tzv. antikorozní barvě nepodařilo ani náhodou. Je ale potřeba na ten suřík dát vrchní ochranný nátěr a pak je to vyřešeno na věky , amen.
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 300tdi
Přesně jak mi Renné poradil - suřík do Penetrátoru koroze od alkytonu - pokud se vezme bílej, tak je z toho taková hezká světle růžová. Povrch ideálně opískovat, pokud nejde, tak flexa a kartáč. Sice u všech těchto barev píšou, že to není potřeba, ale když tam rez nedrží, tak to barva nespasí. Na druhou stranu, pokud se nedostanu někam do koutu, tak to zase nemusím až tak prožívat. Ještě se to snažím před lakováním vždy ošetřit odrezovačem na bázi kyseliny fosforečné.
Když tady kamarád viděl suřík, tak si hned vzpomněl na rachjtle.
Bylo mu vysvětleno, že to už máme mnoho desítek let za sebou. 
Když tady kamarád viděl suřík, tak si hned vzpomněl na rachjtle.


Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Kupcova D1 300tdi
Alkyton penetrátor používám hodně, drží i na hliníku, ale vůbec mě nenapadlo do toho suřík přimíchat. Dobrej nápad.




Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kupcova D1 300tdi
Na hliníku to sice drží, ale nic moc. Na to je lepší "žlutá vodička" - etch primer - používám BODY 960 (protože je jednoduše dostupné) - udělá to jenom průsvitnej matnej povrch, ale zažere se to. Naučili mě to kamarádi, co dělají letadla. Tam vnitřky kvůli váze jsou často jenom v základovce na podobné bázi, a ono to drží a neloupe se. Dávám to i na pozink a nerez.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Kupcova D1 300tdi
Určitě je základem očistit povrch od sraček, starý barvy ,která ani už moc nedrží apod . Čím kvalitněji povrch očištěn tím lépe. Odmaštění už nemusí být tak úporný ,protože fermež je lněnej olej, Co se týká povrchu na kterým je silná vrstva rezu,tak ta musí pryč , -lehký oreznutí vůbec nevadí. Nejlepší je opískování povrchu , protože se i povrch zdrsní což je dobře . Fermež zasychá poněkud pomaleji ,než synt.barvy. Suřík s fermeží míchat tak, aby ta namíchaná barva nestékalaRennie píše: 19 kvě 2023 08:57Já surik míchám do základové barvy taky to funguje [emoji6]mr-tomas píše: Kdysi jsem nakoupil zásoby suříku, ale nikdy jsem ho nepoužil, protože mě odradilo, že to prej s tou fermeží moc dlouho schne. Jak hodně ten zrezlej povrch musí bejt očištěnej - odmaštěnej aby to na něj chytlo, stačí to vzít wapkou? A jde nějak to zasychání urychlit?







Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Kupcova D1 300tdi
Ono se to ví páč surikova barva se prodává ve specialkach pro lodě [emoji41]Kyanid Sodný píše:Určitě je základem očistit povrch od sraček, starý barvy ,která ani už moc nedrží apod . Čím kvalitněji povrch očištěn tím lépe. Odmaštění už nemusí být tak úporný ,protože fermež je lněnej olej, Co se týká povrchu na kterým je silná vrstva rezu,tak ta musí pryč , -lehký oreznutí vůbec nevadí. Nejlepší je opískování povrchu , protože se i povrch zdrsní což je dobře . Fermež zasychá poněkud pomaleji ,než synt.barvy. Suřík s fermeží míchat tak, aby ta namíchaná barva nestékalaz povrchu, -spíš hustý a pořádně zatírat štětcem
-na tom záleží kvalita nátěru-
. Stříkat namíchaný suřík nelze,
nejen pro svoji hustotu ale i z bezp. důvodu ,
je to nebezpečná šilenost
Zamíchat suřík do nejaký barvy -tak to nemám vyzkoušený , ale myslím si že kdyby to bylo dobrý, tak by se to vědělo . Já používám ještě před nátěrem i bezoplachový odrezovač, protože pronikne do mikroporu kovu a zárodky koroze pasivuje .ale není to nezbytně nutný, tam kde je sušík koroze už má šlus. Na dobře zaschlý suříkovej nátěr dát pak vrchní ochraný nátěr
, například olejovou barvu, bitumen. barvu .gumoasfalt apod, Já používám asfaltový lak Konkor .
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd