Asi nejlepší možnost . A zároveň ukázka brilantního řešení složitého technického problému minimalistickým způsobem
Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 319
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Do vypouštěcí , (případně plnicí) zátky bych vyvrtal dirku na to tep. čidlo a zalepil ho tam silikonem, no a na propojení s multimetrem stačí vobyčena dvoulinka tak 3m . ,A máš perfektní měření.
No je to takovej výzkumnej ustav na LR , ale mě se to líbí, proto že jsem podobnej hračička
No je to takovej výzkumnej ustav na LR , ale mě se to líbí, proto že jsem podobnej hračička
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Když už měříte, napadaji mě otázky:
1. jaká teplota je ještě v pohodě pro olej 75w-90?
2. dáváte někdo na léto 75,80,85w-140?
1. jaká teplota je ještě v pohodě pro olej 75w-90?
2. dáváte někdo na léto 75,80,85w-140?
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Vypouštěcí zátky by pro měření byly lepší, protože by byla jistota, že čidlo bude v oleji. Jenže jsou na nejnižších místech, snadno přístupné vodě, kamenům, větvím. U těch napouštěcích je zase problém, že jejich spodní okraj je většinou i olejová ryska a čidlo v nich umístěné by se muselo zpevnit a ohnout, aby se ponořilo a zátka by se musela utáhnout aby to vyšlo.Kyanid Sodný píše: ↑09 črc 2023 19:05 Do vypouštěcí , (případně plnicí) zátky bych vyvrtal dirku na to tep. čidlo a zalepil ho tam silikonem, no a na propojení s multimetrem stačí vobyčena dvoulinka tak 3m . ,A máš perfektní měření.
To mě taky zajímalo. Co jsem koukal, tak běžná provozní teplota převodových olejů se obvykle bere mezi 70 a 80 stupni. Konkrétně jsem hledal údaje k tomu co používám - Millers Oils EE Transmission Nano 75W-90 a k mému překvapení je technický datasheet poměrně skromný (ale stejně tak i u olejů jiných výrobců). Je tam zmínka o viskozitě pro 40° a 100°. Takže tak nějak beru těch 100° jako běžné provozní maximum, při nich je viskozita oleje cca 6x nižší.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Limitní je to co snesou ložiska a převod to jsou prvky co topí. Tam jsi na limitu kolem 95°-100°C tedy tam bych bral tu hranu. V průmyslových převodovkách se nastavují výstrahy na 75°C a odstavení na 85°C ale tak nějak je provozní teplota kolem 55-65°C.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 319
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Si myslím že limitní teplota je daná olejem, a to je asi tak max. do 100 st ? ,páč pak dochází k jeho rozkladu a tím i k zhoršení mazacích vlastností. Železo vydrží mnohem víc.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
ad2. Ja zkousel 85W-140 a mam podezreni, ze se mi kvuli tomu rozjela v naprave koroze. Mel jsem ho tam asi 2 roky a kdyz jsem sundal naboj a koukal do napravy, tak ze "stropu" visely takovy krapniky. Moje teorie je, ze jak byl olej pres zimu hustej, tak se nerozstrikoval po naprave a ta zacala reznout. Predtim jsem mel napravu rozebranou tak 6 let zpatky a nic takovyho tam nebylo..
-
- Příspěvky: 319
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Co to bylo za olej? -značka, výrobce
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
85W-140 je na zimu moc hustý.Ja zkousel 85W-140 a mam podezreni, ze se mi kvuli tomu rozjela v naprave koroze.
Mám vzadu trvale 75W-140 : https://www.svet-oleju.cz/cs/katalog/de ... ToQAvD_BwE
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ak si spravne pamatam tak original termostat pridavneho chladiaceho okruhu r380 spina pri 86 a plne je otvoreny pri 92 st. celzia. Myslim ze jazda po dialnici v lete je teplota bezne cez 92. Pri pridavke to bude predpokladam identicke. RoamerDrive robil pre pridavku zvacsene rebrovane veko a daval ku tomu aj budiky s cidlom (mam to doma na policke uz x rokov a nejak som sa nedonutil to namontovat cize presnu hodnotu dokazat neviem ).
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Akrát R380 běhá na olej MTF94 což je olej spíš motorovej, tuší že 10w40. S LT230 bych to doopravdy nesrovnával. Navíc má olejové čerpadlo, nikoliv jenom mazání rozstřikem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Pracovne maximum pre rozvodovku udava dielensky manual 145 stupnov (spina kontrolku prehriatia). Porovnavam r380 s rozvodovkou skor kvoli tomu ze teploty su vyssie ako tu niekto odhadoval vo vlakne. R380 ma sice cerpadlo ale olej je uzavrety v tele prevodovky (standartne tam chladic v nasich klima podmienkach nebol). Rozvodovka je na tele prevodovky cize cez plochu tam vymena resp urcita regulacia tepla je, napln rozvodovky je podstatne mensia a cele to generuje vyssie teploty).
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Prosím Tě, v jakém manuálu jsi tudle informaci pro LT230 našel ? To já jen ze zvědavosti, protože když jsem hledal nějaké údaje k teplotám, tak sem projížděl workshop manuály k Defům i overhaul manuály k rozvodovkám a nikde nic. Jen informace, že tam ten snímač(spínač) teploty oleje může být. U převodovky R380 je to ještě tajemnější senzor, protože v manuálu se o něm nemluví snad vůbec. Naopak, ve schématech je i zakreslen a v elektroknihovně dokonce vyfocen, ale například na stránkách s díly parts.jaguarlandroverclassic.com nejde ani najít.... informace žádné
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ten udaj o teplote 145 stupnov potvrdzujem.
Googli pdf dokument "lt230-transfer-box.pdf" zas sa dozvies nieco nove.
Googli pdf dokument "lt230-transfer-box.pdf" zas sa dozvies nieco nove.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Díky Dano. No, je to tam . To je zase pro změnu výsek z manuálu pro Disco2 kam se montovala LT230SE
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak mi to nedalo a na víkendový výlet na farmu v Krasíkově u Konstantinek jsem si vzal termokameru. Trasa je to krátká a klikatá cca 85km, ale na dost místech se dalo jet i víc ak stovkou. Cestou tam bylo docela vedro a slunečno. Po příjezdu to vypadalo takdle:
Přední diferák až podezřele chladný, asfaltka má nejvíc 34°C. Možná chyba míření nebo kalibrace.
Zadní diferák Salisbury
A přídavka LT230 Stál jsem na kraji pole a hned po otevření dveří byly kolem vidět podezřelé "papírky", tak se mi nechtělo v rámci výzkumu moc válet v trávě pod autem . A základní termoška od Fluke Ti90 nemá zrovna žádné zoomovací a obrazové fintičky.
Přední diferák až podezřele chladný, asfaltka má nejvíc 34°C. Možná chyba míření nebo kalibrace.
Zadní diferák Salisbury
A přídavka LT230 Stál jsem na kraji pole a hned po otevření dveří byly kolem vidět podezřelé "papírky", tak se mi nechtělo v rámci výzkumu moc válet v trávě pod autem . A základní termoška od Fluke Ti90 nemá zrovna žádné zoomovací a obrazové fintičky.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Takže na trochu detailnější snímání došlo až po návratu hned po přistání na parkovišti. To už bylo na večír a cestou bylo chladno a místy pršelo.
Přední diferák 45°C, to už vypadá reálnějc.
Salisbury, cca kolem 50°C
Převodovka R380 pohledem zepředu (no hlavně je vidět zvon), teplota kolem 70°C (to nejžhavější je výfuk, lezl mi furt do záběru)
Rozvodovka LT230, teplota kolem 65°C
Tady pro zajímavost levé zadní kolo, kde je trochu vaklík a podezření na nábojku, pravý přední kolo na tom bylo cca stejně, ostatní kolem 35°.
Přední diferák 45°C, to už vypadá reálnějc.
Salisbury, cca kolem 50°C
Převodovka R380 pohledem zepředu (no hlavně je vidět zvon), teplota kolem 70°C (to nejžhavější je výfuk, lezl mi furt do záběru)
Rozvodovka LT230, teplota kolem 65°C
Tady pro zajímavost levé zadní kolo, kde je trochu vaklík a podezření na nábojku, pravý přední kolo na tom bylo cca stejně, ostatní kolem 35°.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
A když výlet, tak aspoň pár fotek.
Výšlapu ke kapli a zřícenině hradu Švamberk jsem se tentokrát vyhnul, nevypadalo to tam moc vyhlídkově.
Farma či vlastně dvůr Krasíkov místy vypadá jako takový industriální punk, leckde i techniku jako tatru či kombajn pohlcuje džungle
Jestlipa mi to jednou bude taky takhle slušet
Zvířátek není moc, ale jsou přítulná, lamy asi nejvíc
Zato oslík se ukázal jako neúplatný
Výšlapu ke kapli a zřícenině hradu Švamberk jsem se tentokrát vyhnul, nevypadalo to tam moc vyhlídkově.
Farma či vlastně dvůr Krasíkov místy vypadá jako takový industriální punk, leckde i techniku jako tatru či kombajn pohlcuje džungle
Jestlipa mi to jednou bude taky takhle slušet
Zvířátek není moc, ale jsou přítulná, lamy asi nejvíc
Zato oslík se ukázal jako neúplatný
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 319
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Převodovky se budou vždy zahřívat -tření v ložiskách, v zubech apod, Do těch 8Ost to je asi OK. to bych vůbec neřešil a neztrácel čas. Pokud to je ale víc ,tak je tam někde chybička, čím větší teplota tím větší chybička se tam vloudila , -bud špatně smontovaný/seřízený a nebo ložiska už jsou Ko, protože mazací olej časem vykapal.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
V mem fordu je ukazatel teploty oleje v automatce primo na displeji, bezna provozni teplota je 95 az 100 stupnu v lete, v zime 90 cca.
A automat se hreje mnohem vice protoze olej prenasi vykon v hydromenici
A automat se hreje mnohem vice protoze olej prenasi vykon v hydromenici