rada s lednicí engel

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 751
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: rada s lednicí engel

#21 Příspěvek od PEPO » 27 črc 2023 15:40

Ja by som najskôr skontroloval termostat..
Skúsiť to nejak na priamo bez termostatu či sa rozbehne kompresor.A hlavne kontakty ...Tiež som mal patáliu aj s termostatom a aj s kontaktami...A odvtedy pár rokov pokoj..
Ale ja mám INDEL-B...V prevádzke každý víkend....

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#22 Příspěvek od mr-tomas » 27 črc 2023 15:58

Lednička najednou sama obživla, nejdřív furt zapínala a vypínala kompresor, teď se interval prodloužil, ale pořád to není normálně.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: rada s lednicí engel

#23 Příspěvek od DanoDEF » 27 črc 2023 16:26

To, ze se Engel nesere to je pravda. To, ze ukazuje teplomer to je preto, ze je to nezavisly modul. Proste tam dorobili teplomer. Nemas ju zaukladanu v aute kde by sa mohla prehriat?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#24 Příspěvek od mr-tomas » 27 črc 2023 16:35

Nene, tím to nebude, průduchy jsou vždy volné aby to mohlo cirkulovat. Jediný že jsem jí vyndal z auta, odnesl do chatky a hned zapnul na 220V. Ale tak to dělám vždy.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 751
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: rada s lednicí engel

#25 Příspěvek od PEPO » 28 črc 2023 08:51

Ale nepísal si pred tým že ti termostat vzopol relatko na kompresor.
Bol som v tom že to nerobí vôbec nič..
Nemohlo sa stať že cestou alebo pri prenášaní si ju naklonil viac ako je zdravé?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#26 Příspěvek od mr-tomas » 28 črc 2023 12:43

Při přenášení jsem jí naklonil max. na 45°, tím to nebude. Dneska ráno jsem jí odpojil, a když se znova zapnula, zase dlouze přemejšlela než naskočil kompresor. Pak opě dokola zapínala a vypínala s prodlužujícím se intervalem. Takže nějak jede, a až se vrátím půjde do servisu.
Děkuji všem za rozumy. :yes :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: rada s lednicí engel

#27 Příspěvek od Tazik1992 » 28 črc 2023 21:29

mr-tomas píše: 28 črc 2023 12:43 Dneska ráno jsem jí odpojil, a když se znova zapnula, zase dlouze přemejšlela než naskočil kompresor. Pak opě dokola zapínala a vypínala s prodlužujícím se intervalem.
A to dělá jen při napájení ze sitě (230V) ? To by mohl být vadný jen vstupní měnič - hlavně kondíky. A nebo i při napájení z autobaterky ? To by byl asi problém ve výstupním měniči. A nebo v kompresoru. Jestli to dáš na kontrolu tak je to asi pasé. Ale klobouk dolů před Engelem, protože dávají volně k dispozici i užitečný servisní manuál. Včetně schémat a tipů na prověření.
Engel MT35 schema.jpg
Engel MT35 trouble1.jpg

Kompletní servisní manuál
SM-MT35F-45F-P-2020.pdf
(1.59 MiB) Staženo 202 x
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#28 Příspěvek od mr-tomas » 28 črc 2023 23:26

Super návod, akorát mám starší model MT35F-G3-S, tak nevím jak hodně se to bude shodovat. Zlobí na 12 i 220V.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: rada s lednicí engel

#29 Příspěvek od Tazik1992 » 29 črc 2023 12:41

No fakt je, že subvariant má Engel nepřeberně (i u stávajících modelů) a vyznat se v nich na první pohled v čem je rozdíl je nemožný. Ale to jádro bude asi stejný. Když to blbne při napájení z obou zdrojů, tak to musí být až to společné. Myslím, že nic nedáš za to, když aspoň zkontorluješ stav konektorů nebo třeba i kontakty na plošňáku, popř. aspoň vizuelně namáhané součástky(kondenzátory, odpory,..)

Teoreticky by se dala ještě vyloučit chyba řídící desky (ovl.panelu) tím, že se propojí její napájecí cesta s ovládacím vodičem výstupního měniče - na schématu je to červený a oranžový vodič. Samozřejmě je otázka jak konkrétně vypadá zapojení u té tvojí ledničky (bylo by třeba porovnat klíčové součásti a vývody od nich), ale myslím, že i ovládání kompresoru bude podobné - je tam jen jeden signál, který spíná jeho měnič.
Engel MT35 schema spínání kompresoru.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#30 Příspěvek od mr-tomas » 29 črc 2023 12:57

Díky, kouknu na to, ale jelikož to nějak funguje, tak to nechám na doma kdybych tam náhodou něco odpálil. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: rada s lednicí engel

#31 Příspěvek od Tazik1992 » 29 črc 2023 13:33

mr-tomas píše: 29 črc 2023 12:57 Díky, kouknu na to, ale jelikož to nějak funguje, tak to nechám na doma kdybych tam náhodou něco odpálil. :grin:
To je samozřejmě prozíravá volba. Já jsem ani nemyslel, že by ses v tom měl hrabat na výletě, opravy si nech na doma :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1901
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: rada s lednicí engel

#32 Příspěvek od jareku » 23 srp 2023 08:51

Tak jak to dopadlo s lednici? Kde byl problém?
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#33 Příspěvek od mr-tomas » 23 srp 2023 10:27

Zatím nijak. Hodil jsem jí do kouta a odjel k moři. Teď už jí nepotřebuju, kouknu na to po prázdinách.
Poslední den používání už nechtěla naskočit a trochu se vzpamatovala a přerušovaně jela až v autě cestou domu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#34 Příspěvek od mr-tomas » 24 čer 2024 15:27

Tak zase trochu opráším téma. Jelikož jsem se na to samozřejmě po dovolené vyprdnul a po novém roce jsem měl díky zdravotním problémům úplně jiné starosti a vzpoměl jsem si az teď. :hmm: Po konzultaci s fa. Dalix mi bylo řečeno, že jinými slovy nic neopravujou a výměna celého bloku elektroniky by stála polovinu ceny nové lednice s dobou dodání cca. měsíc. A proto, že jsem nenašel nikoho kdo by se mi na to podíval, stahnul jsem si zde od Tazíka uvedený servisní manuál a začal měřit. Zatím to vypadá, že všechno je jak má být, jen z toho neleze těch 18VAC co potřebuje kompresor k životu. Někde na webu jsem našel, že někdo u téhle lednice řešil výměnu kondenzátorů a i Tazík mi to tu psal a protože se lednice chová pořád stejně, po zapnutí po třeba hodině začne pobrkávat (střídavě se zapíná a vypíná kompresor) a po nějaké době naskočí a jede, tak jsem se rozhodl zkusit vyměnit všechny kondenzátory jelikož nejsem schopen je změřit jestli jsou OK a vizuelně vypadají v pořádku.
Otázka zní: všechny jsou na 50V, musím tuto hodnotu dodržet nebo můžu dát vyšší napětí když dodržím kapacitu? A jaký typ z hlediska kvality a co nejdelší zivotnosti mám koupit?
Předem děkuji za pomoc.
Přílohy
20240624_143730.jpg
20240622_135701.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15214
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: rada s lednicí engel

#35 Příspěvek od MadTom » 24 čer 2024 18:00

Od pohledu jsou tam KMG od Nipponu, tedy LOW ESR a na 105°C z důvodu životnosti. To je základ, větší napětí nevadí, kapacitu zkus dodržet. Ještě bych kouknul, jestli tam není KO nějaká pojistka - jednou jsem takto v ledničce měnil zničený 5A polyswitch, na kterém těch 5A za provozu bylo a on dost hřál. Dal jsem tam 6A a je klid. Vyměnil bych všechny elektrolitické kondenzátory, i ty malé. Ideálně zkontrolovat ty staré na měřiči ESR, jestli je některý vadný, a ty nové před zaletováním taky, jestli není nějaký vadný už z výroby, stává se to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#36 Příspěvek od mr-tomas » 24 čer 2024 18:15

Vyměnit chci všechny kondenzátory ale změřit je nemám čím. Mám hledat tuhle značku kondenzátorů nebo je lepší jiná?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: rada s lednicí engel

#37 Příspěvek od Tazik1992 » 24 čer 2024 20:48

mr-tomas píše: 24 čer 2024 18:15 Vyměnit chci všechny kondenzátory ale změřit je nemám čím. Mám hledat tuhle značku kondenzátorů nebo je lepší jiná?

Lepší než Nippony asi neseženeš, to je etalon kvality. Ještě jsou dobré značky Nichicon, Panasonic, Vishay.
Akorát při výběru dávej bacha, i když vybereš stejnou hodnotu, tak je třeba koukat na rozměry. Na desce jsou kondíky blízko sebe, tak abys neměl problém se zástavbou. Obzvlášť když bys bral na vyšší napětí, ty už můžou být rozměrově zase jinde.
Se schválně kouknu jestli bych neměl skladem, udělal bych Ti balíček.

Jestli ta lednice někdy jde a někdy ne, tak to zatím vypadá na kondy nebo nějaké studeňáky.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#38 Příspěvek od mr-tomas » 24 čer 2024 20:56

To by bylo fajn, vůbec výběru koníků nerozumím. Takhle vypadaj tišťáky, vše čisté, ani žádnej kondík není nafouklej.
Přílohy
20240622_135834.jpg
20240622_135829.jpg
20240622_135701.jpg
20240622_135657.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2568
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: rada s lednicí engel

#39 Příspěvek od pojir » 25 čer 2024 13:19

Nejsem odbornik, ale tohle vypada usmazene.
Screenshot 2024-06-25 131859.png
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2490
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: rada s lednicí engel

#40 Příspěvek od mr-tomas » 25 čer 2024 16:14

To jsem si vůbec nevšimnul. D je dioda? Je to nečitelný.
Přílohy
20240625_155913.jpg
20240625_155733.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět