D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Moderátor: Miky_CZ
D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Ahoj, ventilator mi funguje jen v poloze 4 a to jeste dost slabě, přijde mi.Skoro jak na jedničku.V ostatních polohách je slyšet relatko zpod palubky.Co s tim?Diky moc k
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Tak na st.4 by měl vrtět nejvíc. Regulační rezistor je v téhle poloze zcela vyřazen, tak to musí být někde na trase - zem-kabel-přepínač-ventilátor-relé-pojistka
Asi se budeš muset dostat k ventilátoru.
Jako první můžeš zkusit prohodit relátko a zkontrolovat kontakty pojistky MF2 60A (i patici).
Pak bych kdyžtak zkusil vyndat tu maxi pojistu MF2 od okruhu, zapnul zapalování, sepnul bych spínač do polohy 4 a změřil odpor od kostry E200 k ventilátoru (popř. aspoň od nějaké kostry nebo mínus polu baterie). Tím se ověří cesta přes přepínač a dráty. A pak to změřit z druhé strany od výstupu z pojistky přes sepnutý kontakt relé až k ventilátoru. Pokud budou dobré tak zkusit opatrně přes dráty a provizorní pojistku pustit ventilátor samotný odpojený od okruhu.
To relé spíná plus přívod ve všech stupních - ovládá ho jedna část přepínače (ve schématu vlevo). Druhá půlka přepínače postupně zkratuje předřadné rezistory v regulačním bloku. Na čtyřku je blok zcela vyřazen - viz trasa červeně.
Asi se budeš muset dostat k ventilátoru.
Jako první můžeš zkusit prohodit relátko a zkontrolovat kontakty pojistky MF2 60A (i patici).
Pak bych kdyžtak zkusil vyndat tu maxi pojistu MF2 od okruhu, zapnul zapalování, sepnul bych spínač do polohy 4 a změřil odpor od kostry E200 k ventilátoru (popř. aspoň od nějaké kostry nebo mínus polu baterie). Tím se ověří cesta přes přepínač a dráty. A pak to změřit z druhé strany od výstupu z pojistky přes sepnutý kontakt relé až k ventilátoru. Pokud budou dobré tak zkusit opatrně přes dráty a provizorní pojistku pustit ventilátor samotný odpojený od okruhu.
To relé spíná plus přívod ve všech stupních - ovládá ho jedna část přepínače (ve schématu vlevo). Druhá půlka přepínače postupně zkratuje předřadné rezistory v regulačním bloku. Na čtyřku je blok zcela vyřazen - viz trasa červeně.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Jestli se rozumně dostaneš na vývody od vlastniho ventilátoru, tak odpojit od auta a připojit přímo na baterku, tím ověříš, že je ventilátor funkční. Musí funět naplno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
,to je furt dokola
nic nekomplikuj nebo to rozesereš kompletně , Sundej katlík před spolujezdc. tam najdi kobektor C2070 (velkej asi tak 2x1cm) vod toho předřadnýho vodporu (Z214 )a proklemuj 1 a 4 ,když se vent rozběhne, pak už to už najdeš raz dva
nic nekomplikuj nebo to rozesereš kompletně , Sundej katlík před spolujezdc. tam najdi kobektor C2070 (velkej asi tak 2x1cm) vod toho předřadnýho vodporu (Z214 )a proklemuj 1 a 4 ,když se vent rozběhne, pak už to už najdeš raz dva
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Diky vsem, jak budu u toho, tak to zkusim.Ja si uplne nepamatuju, jak na tu 4 jel driv.Ale oproti starejm Volvum, co mam je tohle opravdu takovej vanek.Predpokladam, ze ten ventilator bud jede normalne, nebo nejede vubec...nemyslim, ze by starnutim slabnul
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Tak můžou být chycený ložiska, nic není věčný. Koroze od vlhkosti nebo unavená vazelína s prachem by ho mohly brzdit a na nižších stupních s předřadným odporem už by se nemusel kvůli tomu roztočit vůbec. Ale taky by na dotek víc hřál a asi by se po délší době chodu mohl z ventilace nést odér "spáleniny"....
Nebo je tam někde špatný kontakt - v konektoru, na kostře, přepínači nebo na kontaktu relé - na kterém je úbytek a motor pak běží na nížší napětí.
Námětů k pátrání máš fůru
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4
Kolik tomá vlastně najeto? Klidně sem dej fotku , nebo pár fotek ,tej D1 .
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly