D-II problém při startu
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 31 led 2022 21:29
- tel.: 722650743
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kolín okolí
D-II problém při startu
Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D-II problém při startu
Zkusit před nastartováním odvzdušňovací cyklus, jestli se tam jenom neudělala někde bublina. Zkontrolovat, jestli někde neteče nafta - klasická místa jsou regulátor tlaku nafty na motoru, trubky od nádrže a držák palivového filtru. Napíchnout na diagnostiku, jestli něco nenapoví. Zkontrolovat žhaviče - TD5ka sice funguje i bez nich, ale pokud by funguval jenom jeden, tak to tak může dělat zajímavé věci.
Když to pořádně nejede, kouří to nějak z výfuku?
Když to pořádně nejede, kouří to nějak z výfuku?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
viz. vlákno "300 Tdi nestartuje"Matěj Urbánek píše: 14 říj 2024 22:35 Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- Hubert
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D-II problém při startu
D2 má 300Tdi? Za mě úplně mimo.Kyanid Sodný píše: 15 říj 2024 09:23viz. vlákno "300 Tdi nestartuje"Matěj Urbánek píše: 14 říj 2024 22:35 Ahoj hledal jsem a nemůžu nikde na fóru najít můj problém.
Jedná se o to že když nastartuju tak motor běží jako když jeden na tři válce nebo na dva nevím začne to kuckat hází to s autem jak cyp ,ale když to nechám chvilku tak se to vše rozeběhne bez problémů a můžu jezdit s větrem o závod. To startování blbne hlavně když to auto dlouho stojí.
Auto: Discovery 2, automat, motor 15P, rok výroby 2002, před facelift.
Madtom má asi pravdu. Pokud nikde neteče nafta tak bych šel po těsnění ke vstřikovačům.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
Pravdu má ten, komu chceš věřit
Podstatný je aby dotyčný našel problém a v pohodě jezdil.
Základem je ,že vstřikovací trysky dieslů museji bejt po mechan. stránce OK a je úplně jedno jestli to je DI nebo DII. či DX . Tady je diagnostika v podstatě jen fetiš

Podstatný je aby dotyčný našel problém a v pohodě jezdil.
Základem je ,že vstřikovací trysky dieslů museji bejt po mechan. stránce OK a je úplně jedno jestli to je DI nebo DII. či DX . Tady je diagnostika v podstatě jen fetiš

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- VencaZE
- Příspěvky: 3611
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: D-II problém při startu
Základem u td5ky je naopak diagnostika a kontrola elektro kolem motoru. Vstřiky vadný nebývají. -Nejčastější příčina obtížného startu je v jejich těsnění jak se píše výše. Dále měření tlaku paliva a pak to elektro.
Neodborný pokusy o opravu dovedou ten motor taky celkem spolehlivě vyřadit. A kdo si myslí že je diagnostika jen fetiš ten provaří zbytečně kupu peněz při opravách stylem pokus-omyl..
300tdi sem vůbec netahej, to je jinej svět.
V.
Neodborný pokusy o opravu dovedou ten motor taky celkem spolehlivě vyřadit. A kdo si myslí že je diagnostika jen fetiš ten provaří zbytečně kupu peněz při opravách stylem pokus-omyl..
300tdi sem vůbec netahej, to je jinej svět.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
Uvidíme co sem dá k dobru majitel té to D2 ,až to bude vopravený. ,zatím se může vesele spekulovat.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D-II problém při startu
Jenom pro vysvětlení, jak je to s těmi podložkami a vůbec těsněním vstřikovačů u TD5ky. Nafta do vstřikovačů nejde, jak bývá jinde zvykem, vysokotlakou trubičkou a přepad hadičkou, ale jde to kanály v hlavně motoru. A tam je to těsněno Okroužkem, který když je špatný, tak může jít nafta do motorového oleje, a dále je to těsněno plochou meděnou "podložkou" mezi koncem vstřikovače a vlastním spalovacím prostorem. Když toto netěsní, tak se mohou spaliny dostávat do nafty a tím motor zavzdušňovat, nebo může nafta protéct do válce a to v takovém množství, že se motor "kousne" stejně, jako když nasaje vodu. Zavdušňování může být postupné - třeba tak, že se jenom udělá bublina, kterou chvilku trvá, než čerpadlo v nádrži při startu vytlačí, nebo to může bý až takové, že se auto prostě za jízdy zastaví. Průnik nafty do válce může nastat pokud se pustí odvzdušňovací cyklus (tj. sepne čerpadlo v nádrži) a čeká se, než se palivová soustava odvzdušní. Osobně bych dělal vše co je možné - tj. kontrola úniku nafty, odvzdušňovací cyklus, diagnostika a měření tlaku nafty v systému, než bych tahal vstřikovače ven z hlavy. Čistě pro to, aby si byl jistej, že je všechno ostatní v pořádku.
Co se týče palivového systému jako takového - zjednodušeně - první stupeň čerpadla to nasaje z nádrže, hadicí pustí do filtru, z filtru se to vrátí do druhého stupně čerpadla v nádrži, hadicí do motoru, skrz hlavu na jejímž konci je regulátor tlaku, který co je nad 4 bary pustí zpět do filtru a následně do nádrže. Tím je zajištěno, že do vstřikovačů jde konstantní tlak nafty 4 bary. Zbytek, tedy stlačení na 1500/1800 barů už se děje přímo ve vstřikovačích. Ty 4 bary stačí na to, aby se nafta propala kam nemá. Čerpadlo v nádrži je schopné dát 180 l za hodinu, to jsou 3 litry za minutu, tedy zhruba 2 PET láhve nafty - z odpojené hadice to doopravdy stříká jak z vodovodu.
Co se týče palivového systému jako takového - zjednodušeně - první stupeň čerpadla to nasaje z nádrže, hadicí pustí do filtru, z filtru se to vrátí do druhého stupně čerpadla v nádrži, hadicí do motoru, skrz hlavu na jejímž konci je regulátor tlaku, který co je nad 4 bary pustí zpět do filtru a následně do nádrže. Tím je zajištěno, že do vstřikovačů jde konstantní tlak nafty 4 bary. Zbytek, tedy stlačení na 1500/1800 barů už se děje přímo ve vstřikovačích. Ty 4 bary stačí na to, aby se nafta propala kam nemá. Čerpadlo v nádrži je schopné dát 180 l za hodinu, to jsou 3 litry za minutu, tedy zhruba 2 PET láhve nafty - z odpojené hadice to doopravdy stříká jak z vodovodu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
Určitě se v hloubi duše schodnemVencaZE píše: 15 říj 2024 16:39 Základem u td5ky je naopak diagnostika a kontrola elektro kolem motoru. Vstřiky vadný nebývají. -Nejčastější příčina obtížného startu je v jejich těsnění jak se píše výše. Dále měření tlaku paliva a pak to elektro.
Neodborný pokusy o opravu dovedou ten motor taky celkem spolehlivě vyřadit. A kdo si myslí že je diagnostika jen fetiš ten provaří zbytečně kupu peněz při opravách stylem pokus-omyl..
300tdi sem vůbec netahej, to je jinej svět.
V.


ChatGTP.

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 31 led 2022 21:29
- tel.: 722650743
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kolín okolí
Re: D-II problém při startu
Ahoj hele kouří to jen ze začátku pak když se to rozběhne tak to jede normálně a ani nekouří onic víc jak normálněMadTom píše: 15 říj 2024 08:18 Zkusit před nastartováním odvzdušňovací cyklus, jestli se tam jenom neudělala někde bublina. Zkontrolovat, jestli někde neteče nafta - klasická místa jsou regulátor tlaku nafty na motoru, trubky od nádrže a držák palivového filtru. Napíchnout na diagnostiku, jestli něco nenapoví. Zkontrolovat žhaviče - TD5ka sice funguje i bez nich, ale pokud by funguval jenom jeden, tak to tak může dělat zajímavé věci.
Když to pořádně nejede, kouří to nějak z výfuku?
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D-II problém při startu
A jakou barvou to kouří?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 31 led 2022 21:29
- tel.: 722650743
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kolín okolí
Re: D-II problém při startu
Hele černý kouř
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D-II problém při startu
Takže nafta tam asi je a chybí vzduch. Zkontroluj EGR ventil, jestli ti nezůstává viset některá klapka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D-II problém při startu
Vela oleja v ecu?
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 31 led 2022 21:29
- tel.: 722650743
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kolín okolí
Re: D-II problém při startu
Děkuji moc za odpovědi a rady taky se poradím se servisem co je kousek ode mě a jak zjistím závadu dám sem vědět
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D-II problém při startu
Olej v ECU není problém, možná tak, kdyby ho tam byl litr. Problém dělají "povolené" piny v konektorech co se připojují přímo na vstřikovače, stářím a tepelnými cykly prostě povolí. Občas to může být i v konektorech po cestě mezi řídící jednotkou a vstřikovači, ale tam to spíš shnilo na vlhkost, když tam žádný olej neprolínal. Zabránit prolínání oleje skrz kabelový svazek je možné výměnou 2 okroužků, které jsou na konektoru, kterým prochází kabelový svazek ven z hlavy motoru - časem přestanou těsnit, olej proteče okolo konektoru a nateče do protikusu a tam se z části vcucne do kabelového svazku, vesele putuju až k řídící jednotce. I když je ten olej černý od sazí, tak je celkem dobře nevodivý, vzhledem k napětím, která tam jsou.
Problémy s připojením vstřikovačů si řídící jednotka velmi dobře hlídá a velmi brzo vyhazuje chyby, takže před rozborkou diagnostiku.
Problémy s připojením vstřikovačů si řídící jednotka velmi dobře hlídá a velmi brzo vyhazuje chyby, takže před rozborkou diagnostiku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
Jsou dvě možnosti proč to čmoudí.
1. nafta je ok ,ale vzduchu je málo a
2. nafty je tam moc , ale vzduch je ok.

1. nafta je ok ,ale vzduchu je málo a
2. nafty je tam moc , ale vzduch je ok.

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- Dědek
- Příspěvky: 107
- Registrován: 06 úno 2020 06:12
- tel.: 775dvacet9591
- auto: Disco 5 D300
- Bydliště: kousek od Benešova
Re: D-II problém při startu
Proč ty máš potřebu se v každým tématu prezentovat úplně zbytečnou reakcí, která dotyčnému v ničem nepomůže. Někde se to díky tobě úplně zbytečně vyhroti. Fakt nechapu. Asi nejsem jedinej kdo to sleduje.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: D-II problém při startu
Dědek píše: 22 říj 2024 19:55 Proč ty máš potřebu se v každým tématu prezentovat úplně zbytečnou reakcí, která dotyčnému v ničem nepomůže. Někde se to díky tobě úplně zbytečně vyhroti. Fakt nechapu. Asi nejsem jedinej kdo to sleduje.

ChatGPT
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 31 led 2022 21:29
- tel.: 722650743
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kolín okolí
Re: D-II problém při startu
Ahoj tak jsem zkusil menší test. Jedná se o to že to blbnutí se dělo při prázdné nádrži ještě nesvítilo hladové oko ale už si myslím že pomalu mohlo. Nedávno asi na jaře jsem tam dával nové čerpadlo od BM jak mají na LITEPU. Tak jsem vzal dva kanystry s naftou a nalil do auta a už normálně startuje. O víkendu jsem udělal menší výlet kolem komína a bez problémů ani nekouří a nemění se hladina oleje v motoru. Necelý dva týdny jsem s autem ani nepopojel a přišel jsem po těch dvou týdnech a nastartovala na první dobrou.
Tak prostě nechápu?
Tak prostě nechápu?
