Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
ferjon
Příspěvky: 58
Registrován: 31 led 2015 23:11
tel.: 0917235534
auto: g

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#461 Příspěvek od ferjon » 03 bře 2025 21:46

Unika ti urcite cez to gufero?
Tie motory mali problem aj tesnenim olejoveho cerpadla, čerpadlom,....

Raz som montoval olejove cerpadlo, vyrobca Motive, tam bola malinko vecsia diera na gufero. Gufero islo ľahko dnu aj von.
Pomohlo gufero elring a zleny loctite.

Kubečka81
Příspěvky: 45
Registrován: 01 říj 2021 20:55
auto: Discovery 3

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#462 Příspěvek od Kubečka81 » 04 bře 2025 07:21

Ahoj, díky za reakci, ne nevím jestli to teče skrz gufero, nesundal jsem zatím řemenici, to udělám o víkendu. Spíš řeším co to způsobilo….jestli separátor oleje není přicpaný a taky třeba katalyzátor (asi před rokem mi upadla hadice od turba a jel jsem tak docela dost km …) ono vše souvisí se vším….zkusil jsem povolit víčko od oleje jestli nesnížím tlak na klice, (abych se mohl alespoň něčeho chytit)…ale přijde mi, že to kape stejně…

ferjon
Příspěvky: 58
Registrován: 31 led 2015 23:11
tel.: 0917235534
auto: g

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#463 Příspěvek od ferjon » 07 bře 2025 08:50

Cital som niekde ze s tym guferom mal LR problemy. Problem spočival udajne v tom ze v zime zamrzol kondenz v odvetrani klukovej skrine.
Nieze by to nebolo možne ale ja som mal problemy s guferom vzdy v lete.
Myslim ze aj Matozv to tu pisal ze starsie D3 treba lepit gufero kluky na loctide a je kľud.

Kubečka81
Příspěvky: 45
Registrován: 01 říj 2021 20:55
auto: Discovery 3

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#464 Příspěvek od Kubečka81 » 07 bře 2025 10:20

Ahoj, děkuju Ti za reakci, spíš řeším proč se mi to stalo opakovaně po sobě, příběh toho mého motoru je zdlouhavý, ve zkratce: spadl na klice, takže jiný blok, jiná klika, starý vršek přehozený na funkční spodek-oprava trvala asi rok a půl, nebyl jsem u toho když se motor skládal, od té opravy mám najeto asi 40tis km, z toho mi tedy teď podruhé fouklo gufero na klice. Separátor oleje určitě nebyl měněný -původní motor měl navrčeno 300t …je to rok 2008 s dpf-to jsem nechal odstranit a vymazat, stejně jako egery. Na dálnici v cizině mi upadla hadice od turba, musel jsem jet asi 80km s černým dýmem a bez výkonu, než jsem mohl zastavit. Od té doby se mi zdá, že auto trochu ztratilo výkon, ale přikládal jsem to turbu, které je taky původní….takže si myslím, že jsem ucpal katalizátor, olejový separátor že je taky mimo kondici a proto, že se mi to stalo. Takže vyhodím první díl výfuku, vyměním separátor no a kouknu jestli to poteče míň ….to se asi nezmění, takže budu muset zopakovat operaci z loňského léta, odstrojit předek motoru, vyměnit gufero a držet si palce. (Nejhorší je demontovat a zpětně namontovat startér) 🙈🙈🙈😁

Uživatelský avatar
Samorost
Příspěvky: 12
Registrován: 30 pro 2015 14:50
auto: Discovery III

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#465 Příspěvek od Samorost » 13 bře 2025 17:55

Zdravím borci, začala sa mi na pár miestach lúpať farba z originálnej zahrádky na Discovery 3.
Neviete, aká farba je ideálna na opravu? Je to hliník a nechce sa mi to celé prestriekavať.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1092
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#466 Příspěvek od Miklosxxx » 15 kvě 2025 20:57

Čaute chlapi.
Nastal u nás menši problém.Neteri kĺakĺa D3,odkaz od servisáka treba druhý motor.Diagnóza prasknutá hlava zlé vstreky a čerpadlo a rozvody.Tymto sa chcem poradiť ci sa vydať opravou a vymeniť motor alebo nie.Auto není zle jazdilo slušne len či sa oplatí kúpiť použitý motor a využiť toto auto alebo nie.
Ak by aj niekto mal na predaj druhý motor kľudne napíšte neviem čo z tým tak každá rada je nad zlato :yes
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

MadTom
Příspěvky: 15234
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#467 Příspěvek od MadTom » 15 kvě 2025 21:11

Určitě je to hlava? Spíš praská klika. K motorům (TDV6, SDV6) je tady extra téma a není to hezké počtení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1092
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#468 Příspěvek od Miklosxxx » 15 kvě 2025 22:12

Tak ak ma klamali oni klamem aj ja vás.
Pýtal som sa práve na to či to není náhodou kľuka ale že nie.Prasknutá hlava zlé vstreky a čerpadlo a samozrejme rozvody.
Ešte ma zaujímalo že ako sa hej auto správalo štartovalo hej normálne len že malo nekultivovaný chod motora a slabší ťah motora. Ale to už je asi jedno ak ho uz začal rozoberať servisak a dedukoval tieto chyby a vravel hej že radšej druhý motor.Preto ma poprosila či nemá niekto na forume skúsenosť z tým.Alebo na predaj ako diel druhý. Alebo či sa do toho oplatí dať ďalšie peniaze.Auto sa kúpilo cca 7000 e z tým akože (boli robene rozvody menené vstreky repas prevodovky a čerpadlá) dalo sa do podvozku a drobných oprav 3000e a teraz tvrdá rana padla na motor.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3963
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#469 Příspěvek od Lukasino » 16 kvě 2025 09:12

Jestli je to vršek a příslušenství, tak je podle mě lepší opravit. Toho se všude válí všude dost :mrgreen: Nákupem jiného motoru, nebo snad dokonce auta si nemusíš vůbec pomoc a můžeš to řešit za chvíli znovu...

Jen moc nechápu když tvrdí, že je to na výměnu motoru, proč se do toho hrabe a rozebírá to?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1092
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#470 Příspěvek od Miklosxxx » 16 kvě 2025 10:45

Ako toto ani mne nejde do hlavy ,ale nejdem sa montovať do remesla druhým lebo som to ani nerobil ani nevidel.
Netuším prečo hneď celý motor ale tak stále tvrdí.(ak kĺuka tak tomu rozumiem)
Ja som na rovinu hej odporučil Petra ale.len že on už to má rozobrate a tým pádom nepojazdné.
A vieš kde ma s tým pošle Peter keď už to robí druhý mechanik.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
dexter
Příspěvky: 117
Registrován: 03 led 2018 13:54
tel.: 0903264746
auto: Discovery 3
Bydliště: SR, Topoľčany

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#471 Příspěvek od dexter » 16 kvě 2025 14:16

Miklosxxx píše: 15 kvě 2025 20:57 Čaute chlapi.
Nastal u nás menši problém.Neteri kĺakĺa D3,odkaz od servisáka treba druhý motor.Diagnóza prasknutá hlava zlé vstreky a čerpadlo a rozvody.Tymto sa chcem poradiť ci sa vydať opravou a vymeniť motor alebo nie.Auto není zle jazdilo slušne len či sa oplatí kúpiť použitý motor a využiť toto auto alebo nie.
Ak by aj niekto mal na predaj druhý motor kľudne napíšte neviem čo z tým tak každá rada je nad zlato :yes
Nazdar. Ja mám podobný problém. Začali rachotiť vstreky, po cca 100 km jazdy aby som sa dostal domov praskla retiazka na vačkách. Takže tiež úvaha druhý motor, po dobrom spánku som to zvážil a šlo sa do repasu. Motor von. Hlavy dolu na repas, keďže na jednej sa aj vačka poškodila od retiazky. Zatiaľ mam zrepasované hlavy, druhé vačky s iného motoru. Budúci víkend sa bude skladať. Nové rozvody, nová spojka. zatiaľ predpokladaná cena 3500 euro. pre mňa lepšia voľba ako druhý motor a zas don začať vrážať eurá. :Ja blb: Ale som asi nepoučiteľný, do rezervy som si kúpil RRS s tým istým motorom.
Výroba nožov, gravírovanie laserom. www.sashe.sk/DexterSD6

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1092
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#472 Příspěvek od Miklosxxx » 16 kvě 2025 15:51

Ďakujem za info no uvidíme co z tym povedal som nech to skúsia pozrieť či je to až také vážne na druhý motor.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět