Zdravím, takže po dlhšom čase kedy som sa nemohol venovať range roveru lebo sme robili iné auto tak sme sa pustili do prestavby manuálnej prevodovky za 6kvalt z BMW + úprava ručnej brzdy na kotúčovu. Dôvod prestavby bol hlavne to že hlavná prevodovka bola KO a potom som zistil že aj rozvodovku som zlikvidoval takže sa dala ešte aj druhá rozvodovka. A keďže auto jazdí extrém tak nedávalo zmysel tam dať znova tú istú prevodovku. Trvalo to 5 mesiacov stým že väčšinou sme to robili po večeroch a víkendoch a bol moment keď sme sa toho asi mesiac ani nechytili ale rátam že auto bolo na zdvíhaku viac ako 5 mesiacov. Prevodovka ako obal pasuje na tds (m51), lenže pritlacak ako taký už nepasuje takže sa muselo vyrobit medzikružie. Medzikus na prevodovku sa dá kúpiť od poliaka alebo angličana za cca 800€ takže sme si povedali že to skúsime spraviť sami a zároveň budeme to robiť 2krat pretože medzikus potreboval aj Lukáš Prekop do p38 na om606 swap(prevodovku tiež bude mat BMW). Čo sa týka obalu tam moc sa špekulovať nedá takže niečo podobné ako konkurencia s malými rozdielmi. Ale čo sa týka hriadele úplne iné riešenie ktoré samozrejme nebolo vymyslené zo dňa na deň. Ide o to že použili sme existujúce hriadele a s úpravami, kombináciu dvoch hriadeľov na rozdiel od jednej ktorú robí poliak alebo angličan. Podarilo sa všetko ale takmer každý detail sa robil na 3 krat keďže sme to robili bez nejakej predlohy je tam určité know-how na ktoré sme museli sami prísť. Ručná brzda tam toho asi moc netreba hovoriť išlo hlavne o to že v teréne auto v extrémnom kopci nevie stáť a môže to by dosť nebezpečné, pre bežného používateľa asi není to tak potrebná úprava. Pocity z prevodovky sú parádne v pár bodoch zhrniem plusy:
Prevody sú viac nasekane stým že 6tka je rovnako dlhá ako na starej prevodovke 5ka v teréne tým pádom vyriešené 32" kolesá a zároveň spiatočka ja rovnako dlhá čo je veľké plus oproti spomaleným prevodom, ktoré spomalia aj spiatočku a tým pádom v blate auto nemá točky na vyhazdanie kolies ak treba ísť dozadu a nedá sa dopredu. Jednoka vie kráčať na T3 32" hore 30° kopcom bez toho aby motor zdochol na voľnobehu. To sériové auto nevie.
Ďalšie plus spojka je pripravená na väčší výkon sériová prevodovka je slabá konštrukčne a aj spojka je biedna (spojkovy pedál je tvrdý, teraz je úplne iný komfort na mäkkom pedáli rovnako ako v osobnom bmw)
Presnosť radenia, upravena skrátená kulisa je dokonalá na pocit a ovládanie auta.
Takže celkovo sme posunuli p38 do roku 2025
Pridám tú zopár fotiek mám toho veľa nafotené tak aspoň ten základ čo sa robilo.
