DAKAR 2009
Moderátor: Miky_CZ
DAKAR 2009
V jiných vláknech se sem tam objevují zmínky o letošním Dakaru a protože věřím, že je to téma nám více či méně blízké, myslím, že si zaslouží vlákno vlastní.
Tak tedy letošní dakar startuje 3.ledna z Buenos Aires. Je to z obecně známých důvodů, pro neinformované jenom ve zkratce: Dakar 2008 byl zrušen poté, co teroristé zavraždili na území Mauritánie rodinu francouzkých turistů, na což organizátoři Dakaru (ASO) reagovali tím, že žádali po místní vládě záruky bezpečnosti. Ta to přislíbila a výrazně navýšila počty vyčleněných vojáků pro bezepečnostní support rally. Teroristé na to konto zaútočili na několika místech na armádu a několik vojáků postříleli. ASO reagovala zrušením rally, uspořádáním dvou soutěží tzv. "Dakar series" v průběhu roku (CER a PAX) a rozhodnutím přesunout Dakar 2009 do bezpečnější lokality, tedy Argentiny a Chile.
Není to poprvé, kdy Dakar nejede do Dakaru, ale je to poprvé, kdy se nejede v Africe. Na závodníky čeká přes 9 tisíc km celkem, z toho cca 6 tisíc naostro (RZ). Co se povrchů týká, mělo by to být hodně pestré, jede se pampou, přes vysoké hory (až 4500m nad mořem) i pouští Atacama (údajně ze všech pouští na zemi ta nejsušší).
Z našeho pohledu je také letošní Dakar zajímavý tím, že startuje pravděpodobně nejvíc českých posádek za všech ročníků.
Přidávám seznam těch v kategorii kamionů a aut plus linky na stránky teamů, stejně jako další zajímavé odkazy:
St.číslo 512 - Tomeček, Morávek, Smolka, Tatra 815 s motorem Tatra http://www.lrt.cz/
504 - de Azevedo, Vilarta, Martinec, Tatra 815, motor Tatra http://www.lrt.cz/
502 - A. Loprais, Holáň, Štajf, Tatra 815, motor Deutz http://loprais.cz/loprais/
516 - Macík, Valtr, Kalina, Tedom Liaz, motor Deutz http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
574 - Fajtl, Bervic, Kubíček, Tedom Liaz, motor Liaz - rychlá asistence KM Racingu, jede v kategorii závodních trucků http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
520 - Spáčil, Kubeša, Lamač, Liaz, motor Deutz http://www.ms-rallytruck.cz/
569 - Randýsek, Nemajer, Šiška, MAN, rychlá asistence Offroadsportu, jede v kategorii závodních trucků http://www.offroadsport.cz/
Auta:
340 - Zapletal, Ouředníček, Mitsubishi L200 Strakar, třída speciálů T1, http://www.offroadsport.cz/
481 - Janeček, Chytka, Toyota Land Cruiser 120, třída seriovek T2, http://www.dakarpraha.cz/
Motorkáře a quady zkusím přidat později a teď ještě další zajímavé odkazy:
Ofic stránky Dakaru: http://www.dakar.com/
"Český Dakar": http://web.dakar.cz/
Výrobce Bowler Nemesisů (na bázi Land Roveru): http://www.bowler-offroad.com/
Výrobce Bowler Wildcatů (na bázi Land Roveru): http://www.qtservices.co.uk/
Výrobce Rally Raid UK (částečně na bázi Land Roveru): http://www.rallyraid.co.uk/homepage.29.html
Holandský Dakarsport team (dva Nemesisy): http://www.dakarsport.com/index.php?quicklink=artikelen
Hlavní favorité - Mitsubishi: http://www.mitsubishi-dakar.com/global/home
a Volkswagen: http://www.volkswagen-motorsport.com/we ... ash=ok&lg=
Tak tedy letošní dakar startuje 3.ledna z Buenos Aires. Je to z obecně známých důvodů, pro neinformované jenom ve zkratce: Dakar 2008 byl zrušen poté, co teroristé zavraždili na území Mauritánie rodinu francouzkých turistů, na což organizátoři Dakaru (ASO) reagovali tím, že žádali po místní vládě záruky bezpečnosti. Ta to přislíbila a výrazně navýšila počty vyčleněných vojáků pro bezepečnostní support rally. Teroristé na to konto zaútočili na několika místech na armádu a několik vojáků postříleli. ASO reagovala zrušením rally, uspořádáním dvou soutěží tzv. "Dakar series" v průběhu roku (CER a PAX) a rozhodnutím přesunout Dakar 2009 do bezpečnější lokality, tedy Argentiny a Chile.
Není to poprvé, kdy Dakar nejede do Dakaru, ale je to poprvé, kdy se nejede v Africe. Na závodníky čeká přes 9 tisíc km celkem, z toho cca 6 tisíc naostro (RZ). Co se povrchů týká, mělo by to být hodně pestré, jede se pampou, přes vysoké hory (až 4500m nad mořem) i pouští Atacama (údajně ze všech pouští na zemi ta nejsušší).
Z našeho pohledu je také letošní Dakar zajímavý tím, že startuje pravděpodobně nejvíc českých posádek za všech ročníků.
Přidávám seznam těch v kategorii kamionů a aut plus linky na stránky teamů, stejně jako další zajímavé odkazy:
St.číslo 512 - Tomeček, Morávek, Smolka, Tatra 815 s motorem Tatra http://www.lrt.cz/
504 - de Azevedo, Vilarta, Martinec, Tatra 815, motor Tatra http://www.lrt.cz/
502 - A. Loprais, Holáň, Štajf, Tatra 815, motor Deutz http://loprais.cz/loprais/
516 - Macík, Valtr, Kalina, Tedom Liaz, motor Deutz http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
574 - Fajtl, Bervic, Kubíček, Tedom Liaz, motor Liaz - rychlá asistence KM Racingu, jede v kategorii závodních trucků http://www.martinmacik.cz/dakar_2009/cz ... uality.htm
520 - Spáčil, Kubeša, Lamač, Liaz, motor Deutz http://www.ms-rallytruck.cz/
569 - Randýsek, Nemajer, Šiška, MAN, rychlá asistence Offroadsportu, jede v kategorii závodních trucků http://www.offroadsport.cz/
Auta:
340 - Zapletal, Ouředníček, Mitsubishi L200 Strakar, třída speciálů T1, http://www.offroadsport.cz/
481 - Janeček, Chytka, Toyota Land Cruiser 120, třída seriovek T2, http://www.dakarpraha.cz/
Motorkáře a quady zkusím přidat později a teď ještě další zajímavé odkazy:
Ofic stránky Dakaru: http://www.dakar.com/
"Český Dakar": http://web.dakar.cz/
Výrobce Bowler Nemesisů (na bázi Land Roveru): http://www.bowler-offroad.com/
Výrobce Bowler Wildcatů (na bázi Land Roveru): http://www.qtservices.co.uk/
Výrobce Rally Raid UK (částečně na bázi Land Roveru): http://www.rallyraid.co.uk/homepage.29.html
Holandský Dakarsport team (dva Nemesisy): http://www.dakarsport.com/index.php?quicklink=artikelen
Hlavní favorité - Mitsubishi: http://www.mitsubishi-dakar.com/global/home
a Volkswagen: http://www.volkswagen-motorsport.com/we ... ash=ok&lg=
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
... chalani je mozne niekde sledovat GPS vysledky ? teda priebezne pocas rychlostnej skusky. Na www.dakar.com nejako nic.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Tady: http://tracking.dakar.com/marek_spacil/index_us.htmlDanoDEF píše:... chalani je mozne niekde sledovat GPS vysledky ? teda priebezne pocas rychlostnej skusky. Na www.dakar.com nejako nic.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
... Jo dik uz som na to prisiel aj sam...Land Jirka píše:Tady: http://tracking.dakar.com/marek_spacil/index_us.htmlDanoDEF píše:... chalani je mozne niekde sledovat GPS vysledky ? teda priebezne pocas rychlostnej skusky. Na www.dakar.com nejako nic.

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
DanoDEF píše:... no jo ale Loprais neco posral cakam na informacie.RudaK píše:Kua ten Lopik Tomášovi naděluje pomalu ale jistě.A eště ho předjel aji Macík.
Něco se děje tak uvidíme večer.
Dnes až 23.15 hod CT4.
Tatry prej dneska zlobily,Tomášek nabral hoďku a Lopik prej ješt víc - tři.A už jsou v cíli.
Tomeček - 27
Loprais - 58
Naposledy upravil(a) RudaK dne 04 led 2009 20:22, celkem upraveno 1 x.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
... no lopraisovj stranke pisu o technickych problemoch. tak cakajme dalsie info.RudaK píše:DanoDEF píše: ... no jo ale Loprais neco posral cakam na informacie.
Tatry prej dneska zlobily,Tomášek nabral hoďku a Lopik prej ješt víc - tři.A už jsou v cíli.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
DanoDEF píše:... no lopraisovj stranke pisu o technickych problemoch. tak cakajme dalsie info.RudaK píše:
Tatry prej dneska zlobily,Tomášek nabral hoďku a Lopik prej ješt víc - tři.A už jsou v cíli.
Jó jó.Třeba si tu smůlu už vybrali. Tak prej zapadali.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Dakar
Dakar má už první oběť na životě. Francouz na Yamaze 450 jel poprvé a už v neděli se ztratil. Našli ho teprve dnes - mrtvého poblíž své motorky. Zatím nejsou známy podrobnosti.
Když už jsme u motorek, z našich odstoupili Ivoš Kaštan - 150ccm motor jeho pit-biku nevydržel a Randýsek po nehodě, kdy musel být transportován letecky do nemocnice. Není to ale vážné. Zbylí 3 naši motorkáři měli také vážné problémy, většinou technické a propadli se dost dozadu. Macek je po včerejšku 58., Froněk 97. a Pabiška 153. Ten včera měnil motor a ztratil osm hodin.
Macháček na quadu je třetí a drží se na dostřel vedoucího.
Slušně jede v autech Zapletal na Mitsubishi, je 18., Janeček s Chytkou na Koyotě kategorie T2, tedy skoro sériových aut, jedou celkově na 87. místě. Nejlepší Bowler je Wildcat 200 se čtyřlitrem RPI na 23. místě.
V kamionech vede De Roy se smečkou 3 ruských Kamazů v patách, Brazilec De Azevedo na Tatře Tomečkova teamu je 5., Spáčil na "Liazu" je 7. a Tomečkova Tatra je 9. Připomínám, že Tomáš Tomeček jezdí také Defenderem a je člen fora. Vzkazy mu můžete posílat na adresu vzkazy@tomastomecek.cz. Tomáš šel ve druhé etapě na bok a ztratil přes hodinu, od té doby stahuje ztrátu. Ještě k diskuzi, proč Loprais i "Liazy" Spáčila a Macíka jsou často rychlejší než Tomáš. Je to hlavně pro to, že Tomášovy Tatrovky jsou jediné opravdu české kamiony. Jak Lopraisova Tatra, tak "Liazy" Spáčila a Macíka, mají německé motory Deutz, u Lopraise o výkonu až 860 koní. Tomášova Tatra má klasický tatrovácký vzduchem chlazený 12-ti válec 19 litrů o výkonu cca 650 - 700 koní. Výkon není vše, rozhodovat se bude v druhé polovině soutěže, kde čekají na závodníky ty nejtěžší terény.
Loprais nejdřív zničil spojku a dojel na laně, den poté prorazil chladič a přidal dalších pár hodin ztráty. Včera dojel 7. a celkově je 31.
Včera potkala smůla i Macíka, odešla mu převodovka a není jasné, jestli vůbec dneska nastoupí.
Jinak zatím to vypadá, že Dakar v Americe je mnohem těžší než ten Africký. Spoustu závodníků nadává, že to nemá vůbec charakter Dakaru, ale pouštní etapy jestě přijdou. Největší problém je všudypřítomný prach, přes který není vůbec vidět a na úzkých pistách se velmi těžko předjíždí. Nepříjemná jsou také vedra až ke 40-ti stupňům, v Argentině je teď léto, zatímco v Africe bylo přes noc často pod nulou.
Když už jsme u motorek, z našich odstoupili Ivoš Kaštan - 150ccm motor jeho pit-biku nevydržel a Randýsek po nehodě, kdy musel být transportován letecky do nemocnice. Není to ale vážné. Zbylí 3 naši motorkáři měli také vážné problémy, většinou technické a propadli se dost dozadu. Macek je po včerejšku 58., Froněk 97. a Pabiška 153. Ten včera měnil motor a ztratil osm hodin.
Macháček na quadu je třetí a drží se na dostřel vedoucího.
Slušně jede v autech Zapletal na Mitsubishi, je 18., Janeček s Chytkou na Koyotě kategorie T2, tedy skoro sériových aut, jedou celkově na 87. místě. Nejlepší Bowler je Wildcat 200 se čtyřlitrem RPI na 23. místě.
V kamionech vede De Roy se smečkou 3 ruských Kamazů v patách, Brazilec De Azevedo na Tatře Tomečkova teamu je 5., Spáčil na "Liazu" je 7. a Tomečkova Tatra je 9. Připomínám, že Tomáš Tomeček jezdí také Defenderem a je člen fora. Vzkazy mu můžete posílat na adresu vzkazy@tomastomecek.cz. Tomáš šel ve druhé etapě na bok a ztratil přes hodinu, od té doby stahuje ztrátu. Ještě k diskuzi, proč Loprais i "Liazy" Spáčila a Macíka jsou často rychlejší než Tomáš. Je to hlavně pro to, že Tomášovy Tatrovky jsou jediné opravdu české kamiony. Jak Lopraisova Tatra, tak "Liazy" Spáčila a Macíka, mají německé motory Deutz, u Lopraise o výkonu až 860 koní. Tomášova Tatra má klasický tatrovácký vzduchem chlazený 12-ti válec 19 litrů o výkonu cca 650 - 700 koní. Výkon není vše, rozhodovat se bude v druhé polovině soutěže, kde čekají na závodníky ty nejtěžší terény.
Loprais nejdřív zničil spojku a dojel na laně, den poté prorazil chladič a přidal dalších pár hodin ztráty. Včera dojel 7. a celkově je 31.
Včera potkala smůla i Macíka, odešla mu převodovka a není jasné, jestli vůbec dneska nastoupí.
Jinak zatím to vypadá, že Dakar v Americe je mnohem těžší než ten Africký. Spoustu závodníků nadává, že to nemá vůbec charakter Dakaru, ale pouštní etapy jestě přijdou. Největší problém je všudypřítomný prach, přes který není vůbec vidět a na úzkých pistách se velmi těžko předjíždí. Nepříjemná jsou také vedra až ke 40-ti stupňům, v Argentině je teď léto, zatímco v Africe bylo přes noc často pod nulou.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Ano i ja jsem velky Tomasuv fanda.
Po zazitku z testu na Slovenske Sahare mne ukazal, co je to zavodni tempo a ze je fajn clovek a kamarad.
Ma chalupu ve stejnem miste jako ja a bude mi cti ho pozvat na akci./ coz mi prislibil/ No, prijede ale Defenderem ...
...a priste az se budete chtit potkat s Alesem L. ci TT, tak prijedte na Slovenskou Saharu povozit nase hendikepovane .../akce byva koncem prazdnin/
posledne nas melo byt 6 a prijel jsem s Rudou a Jankem D 130 Td4...
Po zazitku z testu na Slovenske Sahare mne ukazal, co je to zavodni tempo a ze je fajn clovek a kamarad.
Ma chalupu ve stejnem miste jako ja a bude mi cti ho pozvat na akci./ coz mi prislibil/ No, prijede ale Defenderem ...
...a priste az se budete chtit potkat s Alesem L. ci TT, tak prijedte na Slovenskou Saharu povozit nase hendikepovane .../akce byva koncem prazdnin/
posledne nas melo byt 6 a prijel jsem s Rudou a Jankem D 130 Td4...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Koukam, ze "nas" zastupce se drzi paradne. Drzim taky palce, at jim to tam ukaze 
http://sport.idnes.cz/tomas-tomecek-s-t ... rsport_ald

http://sport.idnes.cz/tomas-tomecek-s-t ... rsport_ald
- erik
- Příspěvky: 2884
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Tu jsou lepsi infoColonel píše:Koukam, ze "nas" zastupce se drzi paradne. Drzim taky palce, at jim to tam ukaze
http://sport.idnes.cz/tomas-tomecek-s-t ... rsport_ald
http://www.lrt.cz/
Jsou tam i prubezne vysledky in time , takze je mozno sledovat prubeh jednotlivych RZ a popr. primo TT poslat vzkaz.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu