Disko ztraci vykon

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

Disko ztraci vykon

#1 Příspěvek od malda (maldama) » 13 led 2009 08:33

Potreboval bych poradit....
Dnes rano (v 6h a -10stupnu) jsem normalne nastartoval, nechal chvilku bezet jako vzdy a odjel... JENZE asi po kilometru se mi ztratil vykon a to tak, ze uplne. Auto jelo sotva 20kmh a zpomalovalo... Tak jsem zastavil, nechal bezet motor a cekal... asi po 10min jsem normalne odjel a vse bylo OK. Nemate nekdo tuseni co to melo byt? je to tou zimou, nebo ja nevim...

Dekuju za napady...
DII Td5

Uživatelský avatar
MIROFF
Příspěvky: 293
Registrován: 18 říj 2007 20:28
tel.: +421915833118
auto: Discovery 300 Tdi
Bydliště: Dudince, Prešov, Bratislava - Karloffka

#2 Příspěvek od MIROFF » 13 led 2009 09:05

Mám podobnú skúsenosť. Pri veľkých mrazoch sa vyzráža parafín v nafte a upchá palivový filter (pri jazde sa náporom vzduchu ešte teplota znižuje). Je dobré aspoň pred zimou meniť pal. filter, alebo pri veľkých mrazoch pridať niečo do nafty (viď iné vlákno). Ja osobne som vždy len dotankoval čerstvú naftu a vždy to pomohlo. Píšeš ,že bolo -10 to nie je až taký veľký mráz ( mne to robilo pri cca -18 ), videl by som to na ten "zasratý" filter. Toľko moja skúsenosť.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4203
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od low » 13 led 2009 09:07

zrosolovatej sajrajt v naftovym filtru??? nebo kdekoliv po ceste??? pridej par litru benzinu do nafty treba to prejde

Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

#4 Příspěvek od malda (maldama) » 13 led 2009 13:32

low píše:zrosolovatej sajrajt v naftovym filtru??? nebo kdekoliv po ceste??? pridej par litru benzinu do nafty treba to prejde
no, zrovna benzin tam cpat nechci...
Ale dik, asi vymenim filtr a uvidim...
DII Td5

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Land Jirka » 13 led 2009 13:46

Je to ten parafín. :wink:
Vysráží se v naftě a ta pak neproleze přez filtr.
Vyměnit ho někdy nepomůže (ráno se to může opakovat), to spíš natankovat zimní naftu.
Místo benzínu bych tam nalil petrolej ten maže a některé automobilky ho přímo doporučují (Ford), když není zimní nafta.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#6 Příspěvek od Rover » 13 led 2009 15:44

přesně místo benzínu raději petrolej...
Country boy...

Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

#7 Příspěvek od malda (maldama) » 13 led 2009 15:49

dobra, tedy petrolej a mnozstvi?
DII Td5

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 13 led 2009 15:57

maldama píše:dobra, tedy petrolej a mnozstvi?
Nebál bych se 1:10
Nebo toto:
valvoline diesel fuel treatment Při ochlazování nafty jsou charakteristické dva teplotní stavy: bod zakalení (vločkování) a bod tuhnutí. Bod zakalení je teplota, při které se tvoří velmi malé krystalky parafínu. Polymerické naftové anti-gely jako je Valvoline Diesel Fuel Treatment nesnižují bod zákalu. Ředidla jako petrolej, alkohol, olej atd. snižuje tento bod, ale také znehodnocují palivo snížením bodu vzplanutí, viskozity, mazací schopnosti a energetické hodnoty. Valvoline Diesel Fuel Treatment udržuje parafin ve formě malých krystalků, aby se nespojily v gel. Bod tuhnutí je teplota při které se parafínové krystalky shlukují (spojují dohromady) a tím se vytvoří gel. Tato masa ztuhne v potrubí a čerpadlo ji není schopno čerpat. Valvoline Diesel Fuel Treatment snižuje bod tuhnutí tím, že zabraňuje shluknutí parafinů v palivu až do dosažení snížené teploty. Palivo musí být ošetřeno dříve, než dosáhne bodu tuhnutí. Poté co zgeluje musí být nejprve ohřáto nebo rozpuštěno.
Přílohy
001.jpg
001.jpg (11.99 KiB) Zobrazeno 2516 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Odpovědět