Výmena poloosi na Disco 200 TDI z 10 na 24 drážkové ?
Moderátor: Miky_CZ
Výmena poloosi na Disco 200 TDI z 10 na 24 drážkové ?
Zdravím
Na mojom Disco 200 TDI rok 1992 mám 10 drážkové poloosi a chcem kúpiť (zatiaľ) do zadného diff ARB uzávierku. Počul som, že pri takejto veci by bolo vhodné radšej prerobiť celú nápravu a diff na 24 drážkove polooosi a kúpiť ARB tiež na 24 dr? Má to nejaký opodstatnený význam z hľadiska životnosti? Moje poloosi sú zatiaľ OK. 24 drážkové poloosi sa dávali do novších diferenciálov - mali by teda aj vydržať väčšiu námahu?
Poraďte mi prosím niekto, kto má skúsenosti.
Andrej
Na mojom Disco 200 TDI rok 1992 mám 10 drážkové poloosi a chcem kúpiť (zatiaľ) do zadného diff ARB uzávierku. Počul som, že pri takejto veci by bolo vhodné radšej prerobiť celú nápravu a diff na 24 drážkove polooosi a kúpiť ARB tiež na 24 dr? Má to nejaký opodstatnený význam z hľadiska životnosti? Moje poloosi sú zatiaľ OK. 24 drážkové poloosi sa dávali do novších diferenciálov - mali by teda aj vydržať väčšiu námahu?
Poraďte mi prosím niekto, kto má skúsenosti.
Andrej
Re: Výmena poloosi na Disco 200 TDI z 10 na 24 drážkové ?
... plati pravidlo cim starsi LR tym spolahlivejsiAndrej píše: ...mali by teda aj vydržať väčšiu námahu?
... cim novsi tym viac komercionalizovany teda znizene zivotnosti
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
... cim novsi tym viac komercionalizovany teda znizene zivotnosti
hold u mě ten pocit je opačný,třeba se to změní a starší bude spolehlivější
a jak na potvotu mám u staršího těch drážek 24 a poloosa praskla a to jsem novějšímu stroji dal taky dost dobrý skušební test.... ( teda prozměnu praskla kloubovka,ale po skoku...taky se to musí umět
)
hold u mě ten pocit je opačný,třeba se to změní a starší bude spolehlivější


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Nooo
zadne 10-drazkove poloosy su o nieco slabsie ako 24-drazkove poloosy. Rozdiel mezi nimi je v sposobe drazkovania pri diffe. Pri 10-drazkovej verzii je drazkovanie iba vyfrezovane do poloosy. Pri 24-drazkovej verzii je poloos v mieste drazkovania zosilnena a drazky su vyfrezovane do tejto zosilnenej casti. Takze 24-drazkova poloos je v tomto mieste silnejsia. Plati to pokial sa bavime v intenciach origo LR parts. Pokial Britpart, tak o tom sa ani nebavme...
Co sa tyka mojho odporucania. Pokial neplanujes upgrade na pevnostne poloosy a nejazdis ako hovado, tak kludne mozes zostat pri 10-drazkovej verzii. Pokial by si casom chcel pevnostne poloosy, tak tie sa robia iba v 24-drazkovej verzii.
Ja som doteraz neukrutil ani jednu zadnu 10-drazkovu poloos a to mam V8 s automatom a zadnu uzavierku a 34"pneu.
zadne 10-drazkove poloosy su o nieco slabsie ako 24-drazkove poloosy. Rozdiel mezi nimi je v sposobe drazkovania pri diffe. Pri 10-drazkovej verzii je drazkovanie iba vyfrezovane do poloosy. Pri 24-drazkovej verzii je poloos v mieste drazkovania zosilnena a drazky su vyfrezovane do tejto zosilnenej casti. Takze 24-drazkova poloos je v tomto mieste silnejsia. Plati to pokial sa bavime v intenciach origo LR parts. Pokial Britpart, tak o tom sa ani nebavme...
Co sa tyka mojho odporucania. Pokial neplanujes upgrade na pevnostne poloosy a nejazdis ako hovado, tak kludne mozes zostat pri 10-drazkovej verzii. Pokial by si casom chcel pevnostne poloosy, tak tie sa robia iba v 24-drazkovej verzii.
Ja som doteraz neukrutil ani jednu zadnu 10-drazkovu poloos a to mam V8 s automatom a zadnu uzavierku a 34"pneu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Řeším právě to samé, na autě mám origoš 10-drážkové poloosy a chtěl bych dát uzávěry na obě nápravy plus velké kola. Je to taky RRC V8 automat a mám strach, že v kombinaci s velkýma (např. 35") kolama budu měnit jenom poloosy. Zase při přechodu na 24-drážkové není možný postupný upgrade, což je finančně dosti náročné. Takže zatím jenom plánuji a šetřím. 

- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jo sem si vzpoměl, tady na těchto stránkách http://www.lr.pl/polosie.html nabýzejí poloosy Maxi Drive a podle obrázku to vypadá jako desetidrážkové.
Ceny jsou taky docela v pohodě.
Neví náhodou někdo jak je to s těmito poloosami, jestli se dají běžně použít, hlavně jestli jsou opravdu 10-drážkové.
Ceny jsou taky docela v pohodě.
Neví náhodou někdo jak je to s těmito poloosami, jestli se dají běžně použít, hlavně jestli jsou opravdu 10-drážkové.

- Sláma Karel
- Příspěvky: 7894
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Píšu jenom o vlastních zkušenostech 10ti let trialových závodů a kolem 25ti výletů do Rumunska.
Deseti drážkové poloosy vydrží o dost míň než ty 24. Přesně jak je tu psáno jsou v místě drážkování zeslabené a tam taky praskají. Na všech autech jsem měl vždy obě uzávěrky a kola nejmenší 33x12,5x15, vždycky automat a i V8 i 300tdi.
Za týdení ježdění v Rumunsku jsem zlikvidoval někdy i 3-5 10ti drážkových poloos, zatím co 24 tak 2. Zase na druhou stranu na těch 10ti drážkových poloosách jsou mnohem lepší klouby. Ten praskl občas nějaký, zatím co na těch 24 to byly tak dva někdy i tři klouby za týden.
Předesílám, že nejsem standartní uživatel a v pohodě dokážu zničit i Patrolí či Toyotí nápravy. Moje auta jezdí dost naložená a o expedicii v našem podání se dá jen těžko mluvit. Zase neznám nikoho jiného kdo by projel v Rumunsku to co my i když jsem je na ta místa posílal. Všichni tvrdili, že to tam nikde nešlo. Asi neumí hledat.
Na Růžovém Panterovi (trialový speciál RRC) je enormě znát ta malá váha. Taky tam poloosy a klouby sice praskali, ale zdaleka ne v takovém množství jako na těch autech na ježdění po lesích a do Rumunska.
Podle mých zkušeností vydrží 24 určitě víc než 10 ale mají slabší klouby. Ale kdo nemá přední uzávěrku tak ty přední poloosy a klouby nebude řešit moc často.
Upozorňuji, že 85% lidí tady z fora se moje zkušenosti vůbec týkat nebudou.
K
Deseti drážkové poloosy vydrží o dost míň než ty 24. Přesně jak je tu psáno jsou v místě drážkování zeslabené a tam taky praskají. Na všech autech jsem měl vždy obě uzávěrky a kola nejmenší 33x12,5x15, vždycky automat a i V8 i 300tdi.
Za týdení ježdění v Rumunsku jsem zlikvidoval někdy i 3-5 10ti drážkových poloos, zatím co 24 tak 2. Zase na druhou stranu na těch 10ti drážkových poloosách jsou mnohem lepší klouby. Ten praskl občas nějaký, zatím co na těch 24 to byly tak dva někdy i tři klouby za týden.
Předesílám, že nejsem standartní uživatel a v pohodě dokážu zničit i Patrolí či Toyotí nápravy. Moje auta jezdí dost naložená a o expedicii v našem podání se dá jen těžko mluvit. Zase neznám nikoho jiného kdo by projel v Rumunsku to co my i když jsem je na ta místa posílal. Všichni tvrdili, že to tam nikde nešlo. Asi neumí hledat.
Na Růžovém Panterovi (trialový speciál RRC) je enormě znát ta malá váha. Taky tam poloosy a klouby sice praskali, ale zdaleka ne v takovém množství jako na těch autech na ježdění po lesích a do Rumunska.
Podle mých zkušeností vydrží 24 určitě víc než 10 ale mají slabší klouby. Ale kdo nemá přední uzávěrku tak ty přední poloosy a klouby nebude řešit moc často.
Upozorňuji, že 85% lidí tady z fora se moje zkušenosti vůbec týkat nebudou.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Karle ako Ti odchadzali tie klby? Bol to nasledok vnutorneho drazkovania? mal si 23, alebo 32 drazkove? Pytam sa preto, lebo je "vseobecne" zname( resp. vycitane z anglickych for), ze 32-drazkova verzia je slabsia. U nas v partii odisiel zatial iba jedniny homokinetak na Disco1 a jeden na Disco 2. Ten na disco 1 bol prave 32-drazkovy a prave tam to ruplo.
Ja na svojom RRC mam 10-drazkove poloosy a 23-drazkove homokinetaky a bez problemu s homokinetakom( zatial).
Ja na svojom RRC mam 10-drazkove poloosy a 23-drazkove homokinetaky a bez problemu s homokinetakom( zatial).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Dávali jsme do defíka (1993) ARB RD03 z diska (1992?), byly to destidrážkový a protože jsem je sehnal i s nápravama, tak jsme porovnali poloosy a ty z diska byly o něco slabší. Celkem mně to překvapilo protože jsem měl za to, že jsou stejný, jak def tak disko. Uzávěrky fungujou dobře jen někdy foukaj trochu dýl. Zebra je na devadesátku docela těžká ale zatim jsem poloosu neštípnul. Pravda je ale, že pořádná zkouška teprve přijde v létě na Islandu a v Rumunsku. Nicméně náhradní poloosy s sebou vozim pořád. Jsem taky uvažoval o pevnostních, nemáte s nima někdo zkušenosti?
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Kdysi jsem někde četl, ani nevím kde, že angláni v hojné míře používají na speciálech zadní 24 a přední 10 drážek, právě z důvodu větší pevnosti předních 10ti drážkových poloos a kloubů. Sám mám tohle dilema u Classica 200 TDi. Co tam dát???
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
V zasade ano. Ako pisal aj Karel. Slabym clankom 24-drazkoveho predku su homoninetaky. Ashcroft na svojich strankach zverejnil vlastny( destruktivny) test pevnosti a tam je jasne vidiet, ze pevnost je cca rovnaka ale elasticita 10-drazkovej varianty je vacsia a tym padom je celkovy system odolnejsi.Mešky píše:Kdysi jsem někde četl, ani nevím kde, že angláni v hojné míře používají na speciálech zadní 24 a přední 10 drážek, právě z důvodu větší pevnosti předních 10ti drážkových poloos a kloubů. Sám mám tohle dilema u Classica 200 TDi. Co tam dát???
Pokial chces mat este vacsiu istotu jedina moznost su pevnostne poloosy, homokinetaky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
AnoPavelU píše:Karle díky, takže cesta přechodu na 24-drážkové poloosy je správná a je jedno jestli orig. nebo pevnostní.
Najlepsie by bolo keby neprdlo nic, nie?PavelU píše: Je ještě jeden názor, při použití orig. poloos, když má něco prdnout, je lepší když je to poloosa (nejjednodušší oprava).

Niekedy Ta moze poriadne vytrapit aj vymena skrutenej poloosy.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Jde mi o to, že chci dát uzávěry na obě nápravy a větší kola s agresivním vzorkem ala Simex. Ideální by bylo dát uzávěry na stávající poloosy tzn. 10-drážkové a jak píše Teslo nic nerupalo. Jenže tomu moc nevěřím a další krok jsou drahé pevnostní a ty se dělají 24-drážkové, takže zase jiná uzávěra 24-drážková.
Proto když půjdu do větších gum, rovnou koupit uzávěru 24 a třeba levnější orig. poloosy 24 a pak .....
Proto když půjdu do větších gum, rovnou koupit uzávěru 24 a třeba levnější orig. poloosy 24 a pak .....

Ehm...no sa nepovedalo, ze nieco zamlzujem...
"Pevnostne" poloosy sa daju zohant od ineho vyrobcu aj 10-drazkove, ale je tu velke ALE. Pointa je v tom, ze 10-drazkova poloos nebude nikdy tak pevna ako 24-drazkova pretoze v drazkovani je jednoducho oslabena tym, ze je tam menej materialu.
Preto moje odporucanie je, ze pokial uvazujes nad brutalnym jazdenim v terene, tak rozhodne 24-drazkove. 10-drazkova je krok spat.
Pokial ale nebudes jazdit bezcitne, tak je to jedno a drzat budu aj 10-drazkove.
Dalsia vec ako su velke kolesa so sebou prinasa kopec dalsich starosti s liftom, blatnikmi a pod, tak aby si ratal aj s tym...
"Pevnostne" poloosy sa daju zohant od ineho vyrobcu aj 10-drazkove, ale je tu velke ALE. Pointa je v tom, ze 10-drazkova poloos nebude nikdy tak pevna ako 24-drazkova pretoze v drazkovani je jednoducho oslabena tym, ze je tam menej materialu.
Preto moje odporucanie je, ze pokial uvazujes nad brutalnym jazdenim v terene, tak rozhodne 24-drazkove. 10-drazkova je krok spat.
Pokial ale nebudes jazdit bezcitne, tak je to jedno a drzat budu aj 10-drazkove.
Dalsia vec ako su velke kolesa so sebou prinasa kopec dalsich starosti s liftom, blatnikmi a pod, tak aby si ratal aj s tym...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
KRANG píše:Dávali jsme do defíka (1993) ARB RD03 z diska (1992?), byly to destidrážkový a protože jsem je sehnal i s nápravama, tak jsme porovnali poloosy a ty z diska byly o něco slabší. Celkem mně to překvapilo protože jsem měl za to, že jsou stejný, jak def tak disko. Uzávěrky fungujou dobře jen někdy foukaj trochu dýl. Zebra je na devadesátku docela těžká ale zatim jsem poloosu neštípnul. Pravda je ale, že pořádná zkouška teprve přijde v létě na Islandu a v Rumunsku. Nicméně náhradní poloosy s sebou vozim pořád. Jsem taky uvažoval o pevnostních, nemáte s nima někdo zkušenosti?
Na Islandu to moc neotestuješ.Není kde,aspoň jsme na nic brutálního nenarazili.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "