Nápravy z hlítky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

Nápravy z hlítky

#1 Příspěvek od harvy » 08 bře 2009 22:17

Vím že teď asi pořádně šlápnu do vosího hnízda. Někde jsem se dočetl že se nechají napasovat nápravy z hlítky na disco. Důvody(zadní má uzávěru , mužu je mít za levno a prý vydrží všechno ) discu když implantuju uzávěru tak prý odchází poloosy atd nehledě na cenu uzávěry která je vyšší než cena za obě nápravy z trola.Máte s tím někdo zkušenost ? Já vím že jsem právě udělal landroveráckej hřích :cry: snad mi odpustíte :?:
je to zase k.o.

Uživatelský avatar
noe
Příspěvky: 5
Registrován: 08 bře 2009 04:30
tel.: 725564107
auto: Disco2
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od noe » 08 bře 2009 23:07

Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#3 Příspěvek od Sláma Karel » 08 bře 2009 23:13

Mám to na Mammutu a Mammutce. Jde to předělat vcelku dobře. Budeš muset dát velká kola protože to má o hodně kratší převody. Chce to tak 35ky jinak se dost točí motor. Kardany ti budou vibrovat. Budeš zůstávat vyset na diffech, protože jsou větší a nejsou za sebou, ale jeden vpravo a druhý uprostřed. Jsou taky o dost těžší ty nápravy.

Že vydrží všechno je pěknej kec. Zadní uzávěrka ti bude při používání odcházet. A když máš přední uzávěrku jako já tak přední klouby praskají ostošet. Zničí vždycky i přední poloosu. Teď mému kamarádovi co to má taky na RRC praskla zadní poloosa. Patrol má tak zdechlej motor, že to asi neumí rozbít.

Já to tam dával v dobách, kdy jedno ARB stálo kolem 45tis a 10tis kompresor. Sice jsem obě uzávěrky měl, ale o nějakých pevnostních poloosách nebo kloubech tenkrát nevěděli ani v Anglii. Takže jsem uvěřil těm Patrolistům a dal je tam. Koupil další ARB do přední z patrola a hned na první vyjížďce jsem urval kloub. Říkám si asi byl špatnej tak ho vyměním a další vyjížďka další kloub. Potom dvakrát vyčesaná zadní uzávěrka i když tam mám podtlakový zásobník. Od té doby s tím jezdím jak posraný a dávám si velký pozor abych náhodou neměl přední kola v nějakým větším rejdu a když dávám zadní uzávěrku tak popojíždím sem a tam abych si byl jestý, že je určitě zaskočená. Stejně už pěknejch pár kloubů (tim pádem i poloos) prasklo. Samý sraní. Kardany vibrujou, vepředu mám sice dvojkříž, ale stejně zadek dělá pořád bordel.

Teď už bych to nikdy nedělal.

Na Mammuťátku už mám normálně nápravy origo. Jsou v nich ARB uzávěrky pevnostní poloosy a klouby a mám klid.

Asi budu předělávat zpátky i Mammutku, pokud tam nepůjdou portálové nápravy.

Nevím za kolik je umíš sehnat ty nápravu z Patrola ale obě uzávěrky i s kompresorem se dají pořídit už do 40 tis a je to bez práce a vopruzu. Pokud ti stačí jenom zadní (přední by jsi musel na patrola stejně kupovat) a koupíš zadní tvrzené poloosy tak jsi v tom i s kompresorem tak do 30tis. Takže to nebude o tolik dražší než patrolí komplet nápravy s úpravami. Nemluvím o těch větších kolech aby se stím dalo jezdit.

Toť moje 9ti leté zkušenosti s nápravami patrol na LR.

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

#4 Příspěvek od harvy » 08 bře 2009 23:42

Velice děkuju za vyčerpávající odpověď asi se na to vy... holt budu muset udělat go nápravy :evil:
je to zase k.o.

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

#5 Příspěvek od harvy » 08 bře 2009 23:45

noe píše:Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?
Hlídka nebo "(hlítka)" překlad slova patrol
je to zase k.o.

Uživatelský avatar
noe
Příspěvky: 5
Registrován: 08 bře 2009 04:30
tel.: 725564107
auto: Disco2
Bydliště: Tatce
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od noe » 08 bře 2009 23:49

Jj dík, už mi to seplo :lol: . Že mi to ale trvalo.

Uživatelský avatar
malda (maldama)
Příspěvky: 169
Registrován: 14 úno 2008 21:17
Bydliště: skoro Praha

#7 Příspěvek od malda (maldama) » 09 bře 2009 08:12

harvy píše:
noe píše:Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?
Hlídka nebo "(hlítka)" překlad slova patrol
Jo, to je logicky odvozeno...
DII Td5

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

#8 Příspěvek od discoverydejf » 09 bře 2009 17:03

Ahoj

tuhle úpravu zrovna dělám pod svoje disco. Já si nemyslím,že to je zas až tak jen negativní jak píše Karel (má s tím svý zkušenosti a jasně že velký).Jde taky o to,jak moc ale jezdíš brutal a nechaváš mozek doma.Já to dělám proto, že docela dobře jde udělat ze zadního difu patrola uzávěrku dopředu,takže budu mít obě a stačí na to podtlak z auta a nepotřebuješ kompresor(trol je tak konstruovanej).Samozřejmě, že trolí uzávěrka (provedení) je horší než ARB bez diskuze.Ale funguje dobře.Osobně jsem jezdil na trolech a neměl jsem s tím žádnej problém.Větší kola určitě - má Karel pravdu.Jde to spočítat podle převodů.Trol je pomalejší na difu.Má zas větší sílu na difu..proto třeba praskání poloos.S tím ale souvisí že 35 je moc velký kol na jakoukoli nápravu,která neni udělaná a s pevnostníma vnitřkama.Myslím že 33 je úplně dostačující.Pojede to pomaleji..to jo..ale nejsme závodníci že.Já spočítal kolem 12km/h pomaleji při 33 a 5ti kvaltu disco manual.Pokud bys chtěl vědět podrobnosti, tak se klido ozvi - mám to zrovna ve vývinu.Kardany a jejich vibrace budou pravdepodobně zpusobené zvednutím a nevyrovnáním ploch uchycení kardanu dif x převodovka. Ty totiž vibrují i když zvedneš normální auto a nevíš co jak funguje.(natočení nápravy).Takže musíš stavět s hlavou. Určitě to není úplně s prstem v nose, pokud to chceš mít opravdu kvalitně. Já taky čekám ,že se u mě projeví nějaká ta chyba z neznalosti něčeho ale....to nás přece baví...se v tom rejpat ne?
Ber to jako názor zase trochu jinej a udělej si na to svůj.Ještě chci říct že jsem totální odpůrce keců typu trol je na hovno nebo landak je hroznej protože zrovna ted třeba toyota je nej a kdo ji nemá je out.Každý má svý pro a proti a každej ať si jezdí co mu vyhovuje nebo se mu líbí..hlavně když je dobrá nálada.. :D
Dejf

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#9 Příspěvek od Sláma Karel » 09 bře 2009 17:33

Dejfe věř, že 33 tam mám já na Mammutce a ty klouby praskají. U mě je to terénem a velkou váhou. I ta zadní uzávěrka je tou váhou. Tomu věřím, ale praská to. Takže to nevydrží všechno.

Ty 33ky budou hrozně točit motorem uvidíš. Já tam mám mezinápravu ze starého RRC tříkvalta automata, která je 1:1,003 a ten motor se na dálnici hodně točí. Když jsem tam měl standartní Disco 1:1,222 tal s tím nešlo po dálnici vůbec jet. Sice je pravda, že mám automat a ten točí o trochu víc, ale uvidíš, že to bude problém. Nápravy si taky můžeš nastavovat jak chceš a budou ti ty kardany vibrovat. My jsme to předělávali třikrát. Přední kardan to vyřešil dvojkříž, ale zadní když je novej tak nevibruje a jak získá jen trochu vůli asi 2tis km tak začne vibrovat. Jedině tam dát dozadu taky dvojkříž.

Další věc je cena. Oba víme za kolik si ty nápravy ode mě kupoval a to jsi ještě dělal generálku a špatné uzávěrky jsem ti dával jiné protože se známe, ale když tu nápravu koupí od někoho cizího tak má smůlu, když ta uzávěra bude vyčesaná.

Takže taky klidně udělej nějakej rozpočet na kolik tě ta přestavba zhruba vyjde bez práce, protože tu si děláš sám. Ať si lidi můžou vybrat.

K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eliott » 09 bře 2009 21:43

A když už jsme u těch trolích náprav, je třeba si ovědomit, že přední náprava má ''koule'' přivařené k nápravě, takže když vyreznou, je jakákoli oprava jen provizorní.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

#11 Příspěvek od discoverydejf » 09 bře 2009 23:19

Jo Karle to je samozřejmě pravda, že ta cena se taky vyšplhá. Mě teda kvůli té přestavbě na uzávěrku dopředu (výroba poloos). Jelikož to dělám dlouhodobějc ,tak ty ceny budu hůř dohánět v paměti, pokud by to někoho zajímalo ,tak můžu ten rozpočet zkusit udělat. Co se týče tý spolehlivosti, tak já jsem měl s trolíma nápravama prostě dobré zkušenosti takže to chci zkusit. To uvidíme.Při nejhorším to vždycky půjde vrátit zpět. A co se týče těch polokoulí - tak tam je to pravda.To japonec nedomyslel :D
Ty kardany vycházím z mých zkušeností a z toho jak jsem to vyřešil.Protože vždy , když jsem zvedl nějaké svoje auto tak ten problém začal.A pak jsem zjistil,jak správně má kardan fungovat.Tak jsem měřil a pootáčel nápravou až i na zvedlém krátkém trolu vibrace přestaly.

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

#12 Příspěvek od discoverydejf » 09 bře 2009 23:24

Jo, já bych taky nerad , aby to vyznělo že to nějak někomu nutim nebo extra chválim.Jen že se tady na to téma otevřela diskuze a zrovna to řešim, tak jsem přispěl se svou troškou do mlýna. Závěry budu dělat až to pořádně vyzkoušim :)

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#13 Příspěvek od Sláma Karel » 09 bře 2009 23:42

No však jo. Vždyť se známe ne? To je dobře, že tu lidi mají názory více lidí. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#14 Příspěvek od karel » 10 bře 2009 06:57

discoverydejf píše:Ty kardany vycházím z mých zkušeností a z toho jak jsem to vyřešil.Protože vždy , když jsem zvedl nějaké svoje auto tak ten problém začal.A pak jsem zjistil,jak správně má kardan fungovat.Tak jsem měřil a pootáčel nápravou až i na zvedlém krátkém trolu vibrace přestaly.
Jen drobný postřeh, je třeba brát v úvahu i to, že u Patrola si na silnici rozpojíš volnoběžky na náboji kola a vyřadíš pohon předku v přídavné převodovce, takže o nějakém vibrování předního kardanu nemůže být řeč, ale u LR je vše trvale poháněno a tudíž ty kardany musí mít správné úhly.Jinak přeji hodně zdaru
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

#15 Příspěvek od discoverydejf » 10 bře 2009 10:53

No právě....o tom jsem mluvil, že je důležité ty kardany správně usadit..tzn naštelovat správně nápravy.Zadní je celkem jednoduchá, ale přední bude trošku hoňka zase kvůli správnému záklonu svislého čepu.Ten dif je už nějak natočenej a nemůžeš ho dát přesně podle převodovky jak se ti zachce jako zadní nápravu.Ale disco má taky přední dif x výstupu z převodovky v jiné rovině (nejsou rovnoběžné) a nevibruje takže to snad zas takovej problém nebude když se zachová stejné posazení.A pak je ještě ten dvojkříž,kterej to dost řeší.Zatím mám disco zdvihlé klasika 2" ,přední kardan je jednokříž a neděje se nic.A po stavbě bych chtěl tuhle výšku zachovat tak se furt chlácholím, že by to mělo klapnout :D

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

#16 Příspěvek od harvy » 10 bře 2009 15:37

Když jsme utěch koulí proč je nedělají z nerezu :idea: by to možná nebylo k zahození :?:
je to zase k.o.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 11 bře 2009 00:09

Nerez nemá takovou pevnost jako ocel...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od default » 11 bře 2009 22:24

Pokud se nemýlím tak nerez je tvrdší než běžná ocel. Tvrdší ovšem neznamená pevnější na namáhání
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Stavros » 11 bře 2009 22:37

je to cely mazany, tak neni duvod to delat z nerezu

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11529
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od eliott » 11 bře 2009 23:50

Je to sice mazaný, ale za pár let je to shnilý jak kdyby se to válelo v kopřivách. Viděl jsem úplně vyhnilý koule na 2,5 roku starém Patrolu se 180000 km.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět