#4
Příspěvek
od Neklan » 25 bře 2009 09:03
RRC dojížděl až do roku 1996, rok a půl se vyráběl souběžně s P38 (ten s hranatými světly), který se dělal v letech 1994 - 2000(?) - druhým datem si nejsem úplně jist - motory buď vzpomínaný BMW diesel, řadový 6-ti válec 2,5 DSE nebo klasické Rover V8 4,0 nebo 4,6 l.
RRC se dělaly od roku 1970 do roku 1985 v první generaci, po roce 1985 facelift (např. plastová maska chladiče, vařená karoserie namísto šroubované, vstřikování, pozměněný interier atd.) První seriové 4-dveřáky byly v roce 1981. Motory 3,5 l V8 2x Stromberg karburátor, později vstřikování, objem se koncem 80-tých let zdvihal na 3,9 l, u prodloužených verzí LSE 4,2 l. Diesely byly čyřválcové, nejdříve italské VM 2,4 l, později vlastní 200tdi a 300tdi.
L322 už je jiná historie, oproti předchozím nezávislé zavěšení a samonosná karoserie, motory nejdříve BMW 4,4 l V8 a diesely BMW 3,0 l R6, v současnosti Jaguar V8 4,4 l atmosférický nebo 4,2 l Supercharged (2x kompresor, nikoli turbo), diesel Ford/PSA V8 3,6 l.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250