D1 300Tdi - problém při startování

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

D1 300Tdi - problém při startování

#1 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 00:48

Zdravím, mám problém a potřeboval bych poradit, prosím, řekne následující popis někomu něco?

Mám D1 300Tdi (automat, '96) a při startování (motor normálně chytá okamžitě během první otáčky, zatepla i zastudena bez problémů) se někdy stane, že se motor rozběhne tak na půl vteřiny až vteřinu a pak zhasne. Pak už nejde nastartovat až do vybití akumulátoru, startér točí motorem, motor se tváří, jako kdyby byl bez nafty (jakože asi je), z výfuku nic nesmrdí.

Stalo se mi to dneska potřetí, když to bylo poprvé, stál jsem s autem asi tři dny zaparkovanej do slušného kopečka, v nádrži moc nafty nebylo, tak jsem si říkal, že si to nějak loknulo vzduchu a dál to neřešil, po dobití akumulátoru a dlouhém verglování s ruční palivovou pumpou nejdřív motor slíbil, pak i zablafal a a nakonec se normálně rozběhnul. Pak byl měsíc klid.

Pak se ale tahle závada opakovala - tak jsem nelenil, rozebral, co se dalo na palivovém potrubí, snad trochu profoukal, vypustil jsem vodu z filtru (a že jí tam bylo, já nějak zapomněl vylejvat...), zase to celé složil, napumpoval a normálně nastartoval. Jen nevím, proč se to opakovalo - auto stálo na rovině, půl nádrže nafty.

Dnes se to opakovalo potřetí, auto opět na rovině a natankováno přes polovinu.

Nevím, co se tam děje, můj tip je, že se to buď někde zavzdušňuje (jen přijít na to kde), nebo nechodí palivová pumpa (což nevím, jak na mrtvém motoru a zavzdušněných rourách vyzkoušet - nejsem automechanik, jen mírně poučené pako :) ). Jen dronost - má moje 300Tdi taky elektrické podávací čerpadlo v nádrži? Předpokládám, že pokud tam je, tak když otočím klíčkem a nenastartuju, tak by mělo být nějakých pár vteřin lehce slyšet, ale není a zcela jistě nikdy nebylo (auto mám tři roky, do této chvíle bez podstatnějších problémů) - a kdyz odpojím trubku, co vede do palivového filtru, tak by mi z ní asi měla cákat nafta (pokud tam čerpadlo je a je v pořádku).

Další věc je to hlavní membránové čerpadlo na bloku motoru. Chtěl jsem ho tamodtud demontovat, ale jednak je k němu přistup tak mizernej, že se mi to bez další demontáže dílů kolem nepodařilo, druhak mi došlo, že to pak bude chtít přetěsnit a já nemám po ruce náhradní těsnění, tak jsem ho tam nakonec nechal. Jak se dá poznat, jestli chodí, případně jak dobře chodí?

Strávil jsem tu teď nějakou dobu pročítáním fóra, ale o něčem podobném jsem tu nic nenašel, můžete mě někdo nasměrovat alespoň na to, jak udělat základní identifikaci závady? Když budu vědět, co vyměnit nebo co hledat, tak už to půjde líp...

Varainta B - doporučíte nějakého ověřeného mechanika? (jsem z Prahy, konkrétně z Horních Počernic) Fakt je, že momentálně jsem ledacos, jen ne při penězích, takže bych snad raději uvítal tu "samodiagnostiku"...

Díky za každé nakopnutí alespoň přibližně správným směrem :)

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#2 Příspěvek od Land Jirka » 07 kvě 2009 06:41

1) čerpadlo v nádrži u 300ky není
2) auto jede i bez podávacího čerpadla na bloku motoru, protože ve vstřikovacím čerpadle je ještě jedno podávací čerpadlo
3) jde při startování proud do zhášecí cívky na vstřikovacím čerpadle? někdy na té cívce bývá namontován imobilizér (na tuto cívku jde přivést proud od přímo baterky)
4) podívej se jestli je to vstř. čerpadlo manualně ovládané (lankem) automaty od 97 roku měly elektricky ovládané vstř. čerpadlo a výkon 90 kW tam je to pak složitější
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#3 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 12:18

Land Jirka píše:1) čerpadlo v nádrži u 300ky není
2) auto jede i bez podávacího čerpadla na bloku motoru, protože ve vstřikovacím čerpadle je ještě jedno podávací čerpadlo
3) jde při startování proud do zhášecí cívky na vstřikovacím čerpadle? někdy na té cívce bývá namontován imobilizér (na tuto cívku jde přivést proud od přímo baterky)
4) podívej se jestli je to vstř. čerpadlo manualně ovládané (lankem) automaty od 97 roku měly elektricky ovládané vstř. čerpadlo a výkon 90 kW tam je to pak složitější
Ahoj, díky za rychlou odpověď.

K bodu 3 - kde tu zhášecí cívku najdu? (nebo jak se jmenuje anglicky, mám tu manuál) V podstatě tohle vypadá docela pravděpodobně, poslední dobou mi občas v noci (zvláštní je, ž přes den to neudělá) zazlobí alarm a auto řve jak prokopnutý, aniž by se ale někdo snažil o narušení (parkuju na uzavřeném dvoře a vidím na auto) , ten imobilizér bych v téhle souvislosti asi viděl jako možnou příčinu.

A k 4 - ano, lanko tam vede (sice nevím odkud, ale vede :) ), co s ním má m dělat?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#4 Příspěvek od Land Jirka » 07 kvě 2009 12:28

sice to není stejnej typ ale ta cívka je bod 8 a je na všech bosch čerpadlech umístěná na stejném místě.
u některých discocver je nad ní krabička s imobilizérem atu bych vyhodil di pr... a napojil přímo od spínačky. novější typy mají imobilizér na startér a některé ho nemají vůbec.
Podle toho lanka se pozná, jestli je čerpadlo mechanické, nebo ovládané elektrikou.
Mechanické je lepší. :wink:
Přílohy
VEpump.jpg
VEpump.jpg (23.79 KiB) Zobrazeno 4374 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#5 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 12:50

Díky, jdu se na to podívat. Bohužel alarm v mé D1 není originální a kormě toho, že je to (snad) něco od Hyundai o něm nevím lautr nic. Při koupi už tam byl a nezlobil, tak jsem neměl důvod to nějak řešit, takže to odpínací relé může bejt kdekoli. Jsem původně slaboproudař, tak když vím, co na kabelech hledat, tak to snad i najdu :) Díky za tip.

Jo a teď mě tak napadlo, že nějakej immobilizér tam asi fakt bude - když jsem měl to auto pár dnů, tak byla zima a já ráno potřeboval vyjet, takže jsem auto nastartoval, zamknul druhým ovladačem a nechal ho blafat zamknutý s klíčema uvnitř a šel jsem zatím na "osobní předstartovní procedury". Nějak se mi to ale protáhlo, a když jsem se k autu vrátil asi po půl hodině, tak bylo chcíplý a neblafalo. Motor ale byl teplej, takže jsem si řekl, že se mu to asi nějak nezdálo a zdechnul se, pak jsem normálně nastaroval a odjel, jen jsem to už nikdy nezkoušel zopakovat.

Mark
Příspěvky: 19
Registrován: 06 kvě 2009 15:15

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#6 Příspěvek od Mark » 07 kvě 2009 13:37

Nemám síce skúsenosť s Discovery, ale s podobným problémom áno. Neviem, či nebude problém nebude v kábely na lamdba-sondu alebo snáď priamo v nej. Skús to pozrieť.
Inak nie žeby som chcel robiť zo seba experta automechanika, ale ak to bolo v imobilizéry, tak by ti to nešlo naštartovať vôbec nie?

bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#7 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 13:40

Mark píše:Nemám síce skúsenosť s Discovery, ale s podobným problémom áno. Neviem, či nebude problém nebude v kábely na lamdba-sondu alebo snáď priamo v nej. Skús to pozrieť.
Ahoj, mymslím, že 300Tdi (tedy turbodiesel) lambdu nemá. U mého předchozího (placka, Honda Prelude, benzín) jsem si s lambdou docela užil svoje.

bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#8 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 13:44

Mark píše: Inak nie žeby som chcel robiť zo seba experta automechanika, ale ak to bolo v imobilizéry, tak by ti to nešlo naštartovať vôbec nie?
Jinak ono to nejde nastartovat vůbec, když mám nabitou baterku, tak to s motorem točí bez jakékoli stopy po palivu, motor jde lehce a z výfuku nic necítím. Za chvíli se na to jdu podívat, předpokládám, že by mohlo zlobit dodatečně montované relé, které ten ventil spíná, resp. odpíná (dokonce už mám dojem, že jsem zahlídnul, kde je tam namontované), vyhodím ho a uvidí se.

Mark
Příspěvky: 19
Registrován: 06 kvě 2009 15:15

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#9 Příspěvek od Mark » 07 kvě 2009 14:24

Aha, tak to imobilizér kľudne môže byť. Mne tiež nešlo takto naštartovať, ale v týchto autách nezistí niekedy nikto čo je s nimi. Až to má diagnostiku, tak možno, možno to servise zistia. Takto to môžeš len hádať a nemusíš závadu nájsť. Na ten imobilizér a štartér by som sa ale fakt pozrel. Inak, poznám jedného vynikajúceho mechanika, ale ten je na Slovensku... :lol:

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#10 Příspěvek od Land Jirka » 07 kvě 2009 16:01

Land Rover motor 300Tdi 83 kW je jednoduchej motor, kterej jede normálně i bez elektriky. :wink:
Žádná diagnostika není potřeba.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

bitovod
Příspěvky: 12
Registrován: 06 kvě 2009 22:22
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 300Tdi - problém při startování

#11 Příspěvek od bitovod » 07 kvě 2009 19:18

Tak jsem zpátky a vypadá to, že to bylo jednodušší, než jsem čekal.

Když jsem začal koukat po tom imobilizéru a jeho relé, všimnul jsem si, že svorka zemního kabelu od baterky na rám, ze kterého je odbočeno hlavní ukostření boudy, je právě v tom odbočení naprosto volná a přechodový odpor tam musí být značný. Dal jsem tam místo ní úhlové kabelové oko, přišrouboval k zemnicímu bodu na boudě a vypadá to o dost líp. Po natažení nafty (našel jsem ještě jednu nedotaženou rouru od minule, takže mi tam trochu tekla nafta a asi se to i zavzdušňovalo) se podařilo normálně nastartovat, uvidíme, jestli se ještě bude vztekat ten alarm.

Podle mého by to mohlo všechno krásně souviset, nejvíc by dy do toho mohl kecat právě ten imobilizér (relé jsem sice našel, ale vypadá to, že ten chcípací ventil spíná správně, tak jsem ho tam zatím nechal).

Tak díky za pomoc, jsem zvědavej, jestli se to někdy zase projeví, nebo jestli to nové ukostření (a utažení palivové trubky) stačí k odstranění toho blbnutí.

Odpovědět