?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#1 Příspěvek od HamrDol » 07 kvě 2009 09:10

Ahoj lidi prošel jsem hodně odkazů ale u spotřeby jsem trochu na vážkách!Někomu se zdá 20L hodně,někomu zase málo.Nechcete si udělat hitparádu spotřeb?Mám z našeho "Břéti" trochu smíšený pocity.Mám motor 2000Km po výměně vložek od eliota,samovar dovařil a začal docela hezky jezdit.Nejdřív asi za 50l na 100Km.Teď mi píše na napalubce průměr 23L ben.ale když jezdim na LPG tak jsem na 35l.Je pravdou že mám divnej volnoběh 1000-1200 a mám pocit že běží jako na sytič ale to ještě doladíme.Zejímá mně hlavně kam až to má cenu ladit, pokud seřídím směs tak budu pořád na 20l? Nebo to mám šanci dostat někam dolů? Je mi jasný že TŘÍVÁLCOVÝ PAJERO co tahá 3.5t za 9l z toho nikdy nebude, ale 16l ben. a 20l LPG to snad neni nereálný né?Máte napsaný spotřby? tak sem snima,ať maj z nás na berňáku radost(pouze živnostníci) státní zpráva může anonymě. :ty jeden...:
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Ivan
Příspěvky: 91
Registrován: 19 led 2009 09:48
tel.: 608216507
auto: Defík
Bydliště: Praha 5, Pavrovského 2502
Kontaktovat uživatele:

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#2 Příspěvek od Ivan » 07 kvě 2009 09:20

Ahoj, mám RR P38 4,6, ročník 2002, zatím bez plynu. Po Praze je to různé, když projedu Jižní spojku mimo špičku na jeden zátah a zpět, tak klidně za 15 l, když někde popojíždím na Letné, tak 20 l. Chalupu jsem schopen za 13,5 l, to jsem ale jel sám, bez zahrádky, letní gumy a na dálnici maximálně 120 km. Průměr mám někde na 16 l. O plynu uvažuji.

Zdraví Ivan
Ivan
LR Defender 110 TD5, http://www.ismrcka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2899
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#3 Příspěvek od Neklan » 07 kvě 2009 09:38

16 v benzinu a 20 v LPG dosažitelných je, ale ne pořád. Moje rekordy jsou zatím 15,5 l v benzinu a 22 l v LPG, to bylo ale na dálnici a bez klimatizace (v mém 1983 RRC je obvzlášť výkonná :Pohoda: pro Saudskou Arábii :Sorry: - když jí zapnu, volnoběžné otáčky klesnou o 300 a spotřeba stoupne průměrně o víc než 2 litry :( ), při dodržování 120 - 130-ti kilometrové rychlosti. Pokud poskakuju v kolonách po Praze, jsem v tom za 25 - 28 l jedno jestli v benzinu nebo plynu.
Nevím, jaký je rozdíl ve spotřebě mezi 4,6 stříkačkou a mým 4,6 se čtyřkomorovým spádovým Weber / Edelbrock karbem, navíc je můj motor nový (najeto 10.000km) a má trochu upravenou hlavu a vačku (Stage 1 RPI), takže nevím, nakolik jsou naše spotřeby porovnatelné.
Každopádně 24 l v LPG cenově přibližně odpovídá 11-ti l nafty a to bez rachtání a s fantastickým zvukem, který umí jen V8 :D . Problém je ale v tom, že s 80-ti litrovou LPG nádrží, která se dá naplnit na max. 80% objemu, obvykle tak na 60 l, najedu maximálně 250km :( , což je opravdu od pumpy k pumpě.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#4 Příspěvek od David S. » 07 kvě 2009 11:35

Nám náš "Vincent", což je RR 4.6hse 2000 s lpg bere přesně v průměru: 20.6L/100km s LPG a 16.9 L/100km v benzínu. Dojezd s LPG mám maximálně 340km a nacpu tam max.70l lpg. Kombinace 20% Prágl/40% dálnice/40% okreska. Ve městě mi to hned skáče na 22-24l/100km.
Naftu už nikdy nechci! :twisted:, jak píše Neklan, ta dynamika a zvuk to vše vynahradí a navíc si myslím, že to nejsou špatné hodnoty a to prosím jezdím "normálně" (140-150km/h dálnice a okresky 100/110 :roll: ). Já se spíše aktuálně bojím, že mi začne chlastat vodičku :evil: ... teď mi ubývá cca 0,5l vody na 1500km, tak to sleduji a uvidím no :hmm: . Asi jsem na nejlepší cestě k samovaru, Eliott už mě straší :ty jeden...:
Jinak k pobavení přidávám co se mi jednou ukázalo na palubním počítači (jasně jel jsem z kopce, naložen a pomaličku, přiznávám, ale stejně!). Okamžitě jsem to musel vyfotit.
Přílohy
rr_okamžitá.jpg
rr_okamžitá.jpg (41.54 KiB) Zobrazeno 9588 x

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#5 Příspěvek od HamrDol » 07 kvě 2009 21:43

To je super to už se blížíš k tomu Pajeru co jsem četl někde v minulosti :mrgreen:
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#6 Příspěvek od HamrDol » 07 kvě 2009 21:48

Asi jsem měl vyfotit sebe,jak jsem se tvářil když cca po 100Km na novém motoru jsem naklikl prů.spot. a tam bylo vlastně to stejný co máš ty a vypadalo to asi takhle.100KM/55,5l :Ale fuuj:
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#7 Příspěvek od David S. » 07 kvě 2009 22:25

Tak každopádně jsi vtipnej :mrgreen: !
Hále, to co já vykazuju je pravda z lístků za benzín/lpg (účto se pravidelně ptá jak na tom jsem), ale občas mi tam na počítači skáčou taky pěkný hausnumera :twisted: o 3 neznámejch. Tak to snad nějak pošteluješ s Eliottem a taky sundat tu cihlu z plynu občas...
David

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#8 Příspěvek od HamrDol » 08 kvě 2009 07:29

:roll: cihlu zatim nemám,jezdim spíš :Pohoda: přeci jenom mám zatim málo najeto,ani bagr ještě netaháme,nemůžu přece "Břéťu" hned po operaci takhle zatěžovat.Mám zatim jen málo příspěvků ale už teď vím že mám co zlepšit.Těch 35l LPG mám totiž podle tankování ne podle budíku.
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#9 Příspěvek od Miloš » 13 kvě 2009 19:43

Loni když jsem jezdil delší trasy (cca 40km tam a z5) nebyl problém se vejít dlouhodobě do 16,nejmíň cca 15.
Teď co popojíždím po Praze a krátký trasy,tak se dost blíží 25l.

Zmiňovat neměřitelný hodnoty,jako 13 při 80 na jižní spojce je podle mě blbost,protože za to se reálně jet nedá,leda právě trvale těch 80.Já to měřím od plný k plný.

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#10 Příspěvek od HamrDol » 13 kvě 2009 21:38

:? tak koukám že jsme na tom všichni stejně :|
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Ivan
Příspěvky: 91
Registrován: 19 led 2009 09:48
tel.: 608216507
auto: Defík
Bydliště: Praha 5, Pavrovského 2502
Kontaktovat uživatele:

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#11 Příspěvek od Ivan » 14 kvě 2009 08:26

Miloš píše:Loni když jsem jezdil delší trasy (cca 40km tam a z5) nebyl problém se vejít dlouhodobě do 16,nejmíň cca 15.
Teď co popojíždím po Praze a krátký trasy,tak se dost blíží 25l.

Zmiňovat neměřitelný hodnoty,jako 13 při 80 na jižní spojce je podle mě blbost,protože za to se reálně jet nedá,leda právě trvale těch 80.Já to měřím od plný k plný.
Blbost to být nemusí, pokud máš odpojovač baterie, tedy údaje o spotřebě máš pořád "čerstvé" pro každou jízdu, pak změříš i tu Jižní Spojku.
Ivan
LR Defender 110 TD5, http://www.ismrcka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#12 Příspěvek od Miloš » 14 kvě 2009 20:23

Jenomže počítač není vždy úplně přesnej,jedinej relativně přesnej údaj je vyjet nádrž,dotankovat a spočítat,ideálně si psát litry a spočítat to po několika tankováních.To že jsem 10 km schopnej jet za 13 nic nemění na tom,že průměr na nádrž pod 15 nebude,pokud jsem nejel těch 90 po dálnici 600km.

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#13 Příspěvek od HamrDol » 14 kvě 2009 23:50

No jo mě zajímá pánové hlavně to co zaplatim.Takže taky jezdim od nádrže k nádrži.Myslel jsem že je v Česku víc RR4,6! :idea: Ve čtyřech se můžem dohadovat litr sem litr tam.Asi se nejdřiv zbavim těch vysokejch otáček a pak se u :shock: Každopádně díky všem za každou informaci o skutečné spotřebě.
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#14 Příspěvek od Miloš » 15 kvě 2009 00:06

Jinak já mám motor po GO,nový výbrusy válců+kliky,komplet zapalování včetně cívek nový,jediný na co bych mohl mrknout jsou Lambdy,ale nevím jestli to má význam,protože ona ta spotřeba skoro odpovídá údajům výrobce.

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#15 Příspěvek od HamrDol » 15 kvě 2009 00:14

Až se dostanu na 25l Lpg tak budu asi taky přemýšlet jestli má cenu s tim něco dál dělat,nebo radši vyměnit řidiče! 35l je ale i na mě dost a taď je mi jasný že to neni normál :oops: doufám!
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Jirka

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#16 Příspěvek od Jirka » 15 kvě 2009 06:30

Tak nas RR 4,6, r.v. 1998 (budiz mu vecna slava) si vzal od nadrze po nadrz nejakych 16 - 24 litru LPG. Hodnoty se hodne menily, v zavislosti na stylu a mista jizdy. Ale da se rict, ze v prumeru jsme na nadrz (cca 75 l plynu) najeli pres 430 km. Ale k tomu je ovsem treba pripocitat benzin. To jsme merily jen tak od oka, ale rozhodne toho nebylo malo. A v zime na kratky couracky se jezdilo skoro stale na benzin. Trvalo mu pomerne dlouho, nez byl ochotnej prepnout na plyn. A to jsme meli sekvenci. Ted mame v aute (V6, 3.0) nejakej starsi typ splynovace, ale da se rict, ze tak na dve plny nadrze plynu (cca 125 l ) potrebuju nabrat benzinu tak za 10 € (cca 10 l), takze maximalni spokojenost. A ted v lete se to prodlouzilo na skoro tri nadrze. Ale je pravda, ze to zase na plyn vyrazne vic zere 14 l plynu, 11.5 litru benzinu. Ale pri cene plynu nejakych 0,4 € se to bohate vyplati.

Trochu OT: Land Rover je zivotni styl, kterej nam bohuzel az tak nesedl. Je pravda, ze ma uzasny jizdni vlastnosti, ma svuj neoddiskutovatelnej imidz, ale taky nikdy nevite, kde Vas necha ve stychu. A nebylo toho malo. A jak na potvoru vzdycky fest daleko od baraku. Od ty doby, co jsme se ho zbavily, mame podstatne klidnejsi spani. Zase pomalicku zaciname zjistovat, ze auto slouzi primarne k tomu, k cemu bylo vyrobeny. A nemusim se bat, ze me nekde v pulce Bratislavy zustanu stat, a provolam maljant do cech (Eliot, RB, timto jeste jednou dekuju za rady po telefonu :D ) abych se vubec dostal domu.

Jirka

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#17 Příspěvek od Jirka » 15 kvě 2009 06:30

Tak nas RR 4,6, r.v. 1998 (budiz mu vecna slava) si vzal od nadrze po nadrz nejakych 16 - 24 litru LPG. Hodnoty se hodne menily, v zavislosti na stylu a mista jizdy. Ale da se rict, ze v prumeru jsme na nadrz (cca 75 l plynu) najeli pres 430 km. Ale k tomu je ovsem treba pripocitat benzin. To jsme merily jen tak od oka, ale rozhodne toho nebylo malo. A v zime na kratky couracky se jezdilo skoro stale na benzin. Trvalo mu pomerne dlouho, nez byl ochotnej prepnout na plyn. A to jsme meli sekvenci. Ted mame v aute (V6, 3.0) nejakej starsi typ splynovace, ale da se rict, ze tak na dve plny nadrze plynu (cca 125 l ) potrebuju nabrat benzinu tak za 10 € (cca 10 l), takze maximalni spokojenost. A ted v lete se to prodlouzilo na skoro tri nadrze. Ale je pravda, ze to zase na plyn vyrazne vic zere 14 l plynu, 11.5 litru benzinu. Ale pri cene plynu nejakych 0,4 € se to bohate vyplati.

Trochu OT: Land Rover je zivotni styl, kterej nam bohuzel az tak nesedl. Je pravda, ze ma uzasny jizdni vlastnosti, ma svuj neoddiskutovatelnej imidz, ale taky nikdy nevite, kde Vas necha ve stychu. A nebylo toho malo. A jak na potvoru vzdycky fest daleko od baraku. Od ty doby, co jsme se ho zbavily, mame podstatne klidnejsi spani. Zase pomalicku zaciname zjistovat, ze auto slouzi primarne k tomu, k cemu bylo vyrobeny. A nemusim se bat, ze me nekde v pulce Bratislavy zustanu stat, a provolam maljant do cech (Eliot, RB, timto jeste jednou dekuju za rady po telefonu :D ) abych se vubec dostal domu.

chalupar
Příspěvky: 3
Registrován: 19 kvě 2009 10:19
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#18 Příspěvek od chalupar » 19 kvě 2009 10:36

Ja som kupil auto od Jirka, musim potvrdit, ze papa 16-25l-LPG a dost benzinu, hlavne som dlho nevedel ako sa rychlejsie da prepnut na LPG a teda to fakt zralo vela,vela benzinu na kratkych vzdialenostiach (kym sa preplo na lpg aj 5-6km), co sa ale vyriesilo tym, ze ked auto nastartujem tak sa pohnem na 1-2(automat) razantne a ono sa to potom dost rychlo prepne. Teda spotreba benzinu je od okamziku naucenia ako pouzivat LPG uplne minimalna. :-)
Este odkaz pre Jirku - Vyriesil som problem z elektronikov ktory bol v spolujazcovych dverach v zamku, Blokoval sa cezen imobilizer. A auto sa tvarilo ako ze ho kradnes a teda hockedy prestalo fungovat.
Od kupy som najazdil cca 5 000km a uplna spokojnost, zatial nastastie bez poruchy.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2899
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#19 Příspěvek od Neklan » 19 kvě 2009 13:43

No vidíte, a mně to startuje na LPG líp jak na benzin :D . Ale po městě, s velkým zastoupením poskakování v kolonách jsem už atakoval skoro 30-ti litrovou hranici :( . Pod 22 l na 100km jsem se v LPG ještě nedostal (měřeno na celou nádrž). Ale pořád nepřestávám tvrdit, že osmiválec stojí za každý litr té strašné spotřeby :lol: :Pohoda:
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
HamrDol
Příspěvky: 81
Registrován: 01 úno 2009 01:51
Bydliště: Hamr n.J.

Re: ?CHLASTÁ 4.6 NEBO NECHLASTÁ?

#20 Příspěvek od HamrDol » 20 kvě 2009 00:04

No :Sorry: musim říct že už se mi taky ničim jiným nechce!Po letech ježdění mám zase radost z jízdy,a to prosím nejsem kloboučník a že se mi to prodraží je nějak vedlejší.Mám tady L200 r.v.07 a to jede a opravdu nežere,ale srovnat se to rozhodně nedá!Potřebuju se teda dostat na reálnou sptřebu 20-22l LPG je to tak?Nebo má někdo lepší průměr?
Naposledy upravil(a) HamrDol dne 20 kvě 2009 21:48, celkem upraveno 1 x.
Od té doby co mám RR chodím spát jen málokdy!!!

Odpovědět