Crash test (nebo crash trest?)

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3252
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Crash test (nebo crash trest?)

#1 Příspěvek od 1960SeriesII » 25 kvě 2009 09:59

Pár zajímavých videí z 60. let minulého století, aneb jak velká auta také nemusí být bezpečná :shock:
http://www.liveleak.com/view?i=dfb_1242412957

A dvě videa čínských výrobků vysoké kvality:
http://www.liveleak.com/view?i=8a5_1187787236
http://www.liveleak.com/view?i=a17_1182508249

Zkusím najít něco se starými lanďáky, zajímalo by mě, jak bych při kolizi dopadl - Disco taky není neprůstřelné :coze:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"


Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#3 Příspěvek od Maxsel » 27 kvě 2009 00:07

1960SeriesII píše:Pár zajímavých videí z 60. let minulého století, aneb jak velká auta také nemusí být bezpečná :shock:
http://www.liveleak.com/view?i=dfb_1242412957

A dvě videa čínských výrobků vysoké kvality:
http://www.liveleak.com/view?i=8a5_1187787236
http://www.liveleak.com/view?i=a17_1182508249

Zkusím najít něco se starými lanďáky, zajímalo by mě, jak bych při kolizi dopadl - Disco taky není neprůstřelné :coze:
Tady Disco celkem obstojí, ale je tam také vidět, že ti Číňani tu kopii neudělali zas tak zle, protože předloha Isuzu Rodeo/Opel Frontera dopadla úplně stejně... ale o tom jsem už četl i v nějakém autočasopise.
http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-W ... re=related
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz


Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#5 Příspěvek od Acon » 27 kvě 2009 10:53

No, že by bolo na tom Disko 1 a 2 výrazne lepšie ako Frontera a spol. to sa povedať nedá. Koncepcia zo začiatku 80" rokov je daná... A to sú tie bariérové testy robené pri 50km/h. Nechcem to vidieť pri 80ke.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#6 Příspěvek od Miky_CZ » 27 kvě 2009 13:42

spis bych videl problem v tom ze pri tech testech narazis jenom casti a to zrovna tam kde neni ram mi to tak pripada, kdyby to bylo celne na celou plochu tak si myslim ze to ten ram dost pobere
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#7 Příspěvek od brudr » 27 kvě 2009 16:15

Miky_CZ píše:spis bych videl problem v tom ze pri tech testech narazis jenom casti a to zrovna tam kde neni ram mi to tak pripada, kdyby to bylo celne na celou plochu tak si myslim ze to ten ram dost pobere


Ty si v realu pri nehode vybiras kam a jakou casti auta narazis :?: :?: :roll:
Bych rekl ze auto prave pri takovym narazu je nejmin odolny a prave proto se to zkousi takhlenc ne :idea:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#8 Příspěvek od brudr » 27 kvě 2009 16:17

Tady je vydet realnej krestest defika asi do stromu(no nechtel bych f tom sedet): https://www.vebeg.de/web/de/verkauf/suc ... HOW_LOS=11
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#9 Příspěvek od Honzan » 27 kvě 2009 16:54

tak jsem si udelal vlastni test z moji vlastni nepozornosti a debility - poucil jsem se ze jezdit na "automat" a premyslet u toho o jinych vecech se nevyplaci - disko vs sportage: 0:1 - disko je smotany jeste vic nez vypada zvenci, a rychlost tak nejak ze ani airbagy nevystrelili... vyhrava kia bez pardonu.... Takze pouceni - trefit naprimo aby to chytil ram a nicmoc se nestalo .)
Přílohy
poskozeny.jpg
poskozeny.jpg (67.98 KiB) Zobrazeno 5729 x
me auto.jpg
me auto.jpg (79.17 KiB) Zobrazeno 5730 x
me auto1.jpg
me auto1.jpg (86.51 KiB) Zobrazeno 5729 x
me auto2.jpg
me auto2.jpg (86.08 KiB) Zobrazeno 5730 x
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#10 Příspěvek od Miky_CZ » 27 kvě 2009 17:01

jo tak prave pri takovemto "tukanci" by me zajimalo co by zachranil pevnostni naraznik
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#11 Příspěvek od Honzan » 27 kvě 2009 17:08

brudr píše: Ty si v realu pri nehode vybiras kam a jakou casti auta narazis :?: :?: :roll:
Bych rekl ze auto prave pri takovym narazu je nejmin odolny a prave proto se to zkousi takhlenc ne :idea:
Ja si treba vybiral - prvne jsem to chtel poslat do protismeru, jenomze tam jel favorit, tak jsem to srovnal abych se zastavil o tu stojici kiu a netrefil celne protijedouciho - jeste dva metry a trefil jsem ho vic na primo a asi bych D nerozbil tolik ;) . Prijde mi ze mas strasne moc casu....
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#12 Příspěvek od Honzan » 27 kvě 2009 17:10

Miky_CZ píše:jo tak prave pri takovemto "tukanci" by me zajimalo co by zachranil pevnostni naraznik
jsem rad ze je teprve v planu - myslim ze bych tim zadkem projel jak nuz maslem - a to uz by nebylo na sepsani ale na policajty a pojistovnu by to pri vetsi skode mohlo taky dost zajimat... :( v podstate podle me pevnostak=2x tak opatrne (ja radeji 3x :))
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#13 Příspěvek od brudr » 27 kvě 2009 17:46

Honzan píše:
brudr píše: Ty si v realu pri nehode vybiras kam a jakou casti auta narazis :?: :?: :roll:
Bych rekl ze auto prave pri takovym narazu je nejmin odolny a prave proto se to zkousi takhlenc ne :idea:
Ja si treba vybiral - prvne jsem to chtel poslat do protismeru, jenomze tam jel favorit, tak jsem to srovnal abych se zastavil o tu stojici kiu a netrefil celne protijedouciho - jeste dva metry a trefil jsem ho vic na primo a asi bych D nerozbil tolik ;) . Prijde mi ze mas strasne moc casu....

To mam no... :)
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#14 Příspěvek od Neklan » 28 kvě 2009 18:18

Nedělal bych předčasné závěry, že Sportage vydrží víc než Disco. Každé auto má daleko tužší zadek než předek auta. Předky se deformují, aby zachytily a zbrzdily kinetickou energii.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Crash test (nebo crash trest?)

#15 Příspěvek od Acon » 29 kvě 2009 10:16

Neklan píše:Nedělal bych předčasné závěry, že Sportage vydrží víc než Disco. Každé auto má daleko tužší zadek než předek auta. Předky se deformují, aby zachytily a zbrzdily kinetickou energii.
presne tak. Pri podobných zrážkach je na tom vždy podstatne horšie ten vzadu. Predok je už z výroby konštruovaný ako tlmič a má presne určené miesta, kde sa bude krčiť. Tí, čo robia búračky si určite všimli, že nosníky sú vždy rovnako pokrčené.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět