Alternativní paliva
Moderátor: Acon
Alternativní paliva
Zdravím všechny příznivce značky LR na tomto foru. Ctěl bych také koupit LR nejlépe Discovery s motorem TDI nebo TD5. Ovšem mám stále nevyřešenou pro mne zásadní otázku, proto Vás tímto prosím o Vaše zkušenosti s motory LR TDI a TD5 a alternativními palivy. Konkrétně letecký petrolej (kerosin). Doufám, že jsem Vás jako majitele aristokratických vozů neurazil, ale sám tato paliva ke své spokojenosti používám bez závad již několik let ( klasický 1,9 D Peugeot). Také by mě zajímalo, jestli někdo jezdí s LR na rostlinné oleje a jestli používá předehřev, nebo jiné technické úpravy. Díky za odpovědi. T*
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5763
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Alternativní paliva
taky by me zajimal ten rostlinny olej mam 300tdi, jakoze obcas jak narazim na nakou akci tak tam 5l do plne nadrze pridam a zadny rozdil
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní paliva
Já bych strašně rád viděl jak jede DIESEL na KEROSIN 
To musí fakt letět

To musí fakt letět
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
Re: Alternativní paliva
DIESEL jede na KEROSIN v celku docela dobře. Lidé okolo velkých letadel to určitě znají a potvrdí a i v dnešním malém letectví se používají dieselové motory pro malá letadla a spalují kerosin (jsou na to navržena).
- default
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní paliva
Tak se omlouvám
Já měl pocit že kerosin je vysokooktanový letecký benzín

Já měl pocit že kerosin je vysokooktanový letecký benzín

DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
Re: Alternativní paliva
Nic se neděje. Jen bych potřeboval vědět jesli to už někdo zkoušel v LR, jelikož ne všechny značky toto palivo zkousnou úplně bez problémů (nižší výkon, horší starty a podobně).
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní paliva
200 a 300Tdi na to pojede vpohodě.
Do TD5 bych to nelil.
Mirek 70 a Eliott na to jezdil http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... C3%BD+olej
Do TD5 bych to nelil.
Mirek 70 a Eliott na to jezdil http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... C3%BD+olej
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Alternativní paliva
Mirek 70 je do toho schopen i nachcat a jedeLand Jirka píše:200 a 300Tdi na to pojede vpohodě.
Do TD5 bych to nelil.
Mirek 70 a Eliott na to jezdil http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... C3%BD+olej
SUPER KÁRA
Mob. 739 491 743
Mob. 739 491 743
Re: Alternativní paliva
To Dusan
LTO je normalní nafta, jestli s ní topíš a můžeš přes topení odepsat DPH a Spotřební daň tak ji máš za teď nějákých 16czk včetně DPH(9%)
Topí se s ní u nás a ogar co nám ji vozí tak tankuje v Záluží normálně naftu, jen tam dají nějáké barvivo... to samí potvrdily kamioňáci co tankují ve Slovinsku, ale tam policie hlídá barvu v nádrži
Jinak na bionaftu bych se asi bál v TD5, většina co na to přešla ze začátku měli pořád ucpaný filtry tak vyměňovali nádrž .... prý to rozpouští naftový kaly.
Jindra
LTO je normalní nafta, jestli s ní topíš a můžeš přes topení odepsat DPH a Spotřební daň tak ji máš za teď nějákých 16czk včetně DPH(9%)
Topí se s ní u nás a ogar co nám ji vozí tak tankuje v Záluží normálně naftu, jen tam dají nějáké barvivo... to samí potvrdily kamioňáci co tankují ve Slovinsku, ale tam policie hlídá barvu v nádrži

Jinak na bionaftu bych se asi bál v TD5, většina co na to přešla ze začátku měli pořád ucpaný filtry tak vyměňovali nádrž .... prý to rozpouští naftový kaly.
Jindra
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Alternativní paliva
Zkušenost s bionaftou tak 6-7 let stará ještě s Escortem 1,6D (komůrkový nepřeplňovaný motor s mechanckým čerpadlem) - jelo o o kousek hůř a díky tomu se tomu muselo šlapat víc na krk a vylezla spotřeba - z 5l na 5,5l. Takže to mělo cenu, dokud byl cenovej rozdíl dost velkej. Ročne jsem najezdil cca 25tis km a palivovej filtr jsem měnil jednou za rok až rok a půl a bylo jedno jestli jsem jezdil na normální nebo bio naftu, stál asi 150Kč. Horší bylo že po nějaké době bionafta naleptala některé gumové díly co byly z klasické černé gumy, takže místo toho aby standartně časem ztvrdly a přestaly pomalu těsnit, tak změkly, na povrchu oslizly a praskly a následě se auto zavzdušnilo a nejelo. Vím že v té době Tatra používání bionafty zakázala (hrozilo ukapávání nafty ze vsřikovačů a následné propálení pístů - to snad u TD5 nejde, jsou ovádané elektricky).
Do novějších motorů bych to nelil, riziko poškození nějakého těsnění je velké a následné škody taky (někdo tady dával fotku přidřeného TD5 motoru po průniku nafty do oleje). Další problém z bionaftou jsem viděl v jednom bývalém JZD. Zkusili to, po roce zjistili že neušetří a když si do vlastní pumpy nechali vozit znovu normální naftu zjistilo se, že na dně nádrže (taková ta nadzemní cisterna) zůstal jakejsi bordel po bionaftě a ten se zkazil ja mlíko a zkysnul a vesele si žere nádrž. Takže vypustit, vyčistit, ... . Moc šťastní nebyli. Na druhou stranu, při krátkodobém použití by to nemělo nic udělat.
Do novějších motorů bych to nelil, riziko poškození nějakého těsnění je velké a následné škody taky (někdo tady dával fotku přidřeného TD5 motoru po průniku nafty do oleje). Další problém z bionaftou jsem viděl v jednom bývalém JZD. Zkusili to, po roce zjistili že neušetří a když si do vlastní pumpy nechali vozit znovu normální naftu zjistilo se, že na dně nádrže (taková ta nadzemní cisterna) zůstal jakejsi bordel po bionaftě a ten se zkazil ja mlíko a zkysnul a vesele si žere nádrž. Takže vypustit, vyčistit, ... . Moc šťastní nebyli. Na druhou stranu, při krátkodobém použití by to nemělo nic udělat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Alternativní paliva
Děkuji za dosavadní odpovědi. A připojím ještě otázku. Má někdo zkušenosti s těmito palivy ve Freelanderu?
- JohnSullivan
- Příspěvky: 163
- Registrován: 15 bře 2008 16:48
- Bydliště: Praha-Hostivař
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní paliva
Tak ja se taky pridam s dotazem, co by jste levneho davali do LR S3 109 s benzinovim 4valcem o obsahu 2,23 . Popripade kde nejlevnejsi benzin v Praze a okoli.
Koncesovaný majetkový poradce. Chcete zhodnotit majetek? Já vím jak...
Mob. 608608919
Mob. 608608919
Re: Alternativní paliva
Nechce se me kuli takove "blbe" otazce zakladat novy vlakno tak to soupnu sem,trosku to s palivem souvisi.
Kam as muze klesnout raficka ukazatele paliva?a co se stane kdyz v defikovy dojde nafta?
(jednu nam dosla nafta na dalnici v teranu,dolily jsme s kanystru a normalne nastartovali)

Kam as muze klesnout raficka ukazatele paliva?a co se stane kdyz v defikovy dojde nafta?
(jednu nam dosla nafta na dalnici v teranu,dolily jsme s kanystru a normalne nastartovali)


- Přílohy
-
- Obraz0006.jpg
- (96.46 KiB) Staženo 1435 x
tel:604422529
p.bocek@email.cz
p.bocek@email.cz
Re: Alternativní paliva
No já včera dojel od doby kdy jsem měl ručičku jako na té fotce cca. 100 km a v nádrži stále něco bylo (300Tdi). Ale určitě je to u každého auta jinak, na každé DII mi to ukazovalo trochu jinak. S Td5 mi došla asi 2x nafta a potom jsem si dával hodně pozor - je problém dostat naftu tam kde má býtbrudr píše:Nechce se me kuli takove "blbe" otazce zakladat novy vlakno tak to soupnu sem,trosku to s palivem souvisi.
Kam as muze klesnout raficka ukazatele paliva?a co se stane kdyz v defikovy dojde nafta?
(jednu nam dosla nafta na dalnici v teranu,dolily jsme s kanystru a normalne nastartovali)![]()

- Hitman
- Příspěvky: 113
- Registrován: 14 čer 2007 08:58
- tel.: 732950592
- auto: def 2,8btdi
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Alternativní paliva
ručička může klesnout až pod ten bílý proužek u E ale to je už konečná , nevim co máš za motor, ale u mojí dvoustovky sem dolil naftu parkrat napumpoval ruční pumpičkou a chytla raz dva
mobil: 732950592
Re: Alternativní paliva
Mam 300TDi (a to terano bylo taky TDi,asi na treti otoceni klickem to naskocilo)
tel:604422529
p.bocek@email.cz
p.bocek@email.cz
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternativní paliva
Td5 viz. čerpadlo v nádrži, vlákno hned nahoře v tématu Defender i Discovery.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu