Moje zkušenosti s D3 a s RR L322, co máme ve firmě v Popradu říkají, že vlastní měchy jsou dobře chráněné a vydrží. Toho bych se nebál. Hlavně zkontrolovat, jestli všechny ovladače a el. systémy dělají co mají a všechny displaye ukazují co mají. Pak samozřejmě klasicky pod to vlézt a podívat se jestli to jezdilo v terénu a pokud podvozek a spodek auta vykazuje známky terénního užívání, vybrat si jiné auto, nabídka myslím jakž takž bude. Z mechaniky je to také podobné jako D3 - silentbloky, kuláky, spojovačky a kromě toho u prvních let výroby odcházely přední diferáky!
Diesel - řadový 6-ti válec BMW 3,0 l /180k - a tuším že 380Nm je spolehlivý, se spotřebou odpovídající velikosti auta - kolem 10,5 - 14 l/100km, v porovnání s 2,7 l TDV6 v D3 (190k/440Nm) je malinko línější a také o trošičku hlučnější. Je vidět, že konstrukčně už je to postarší motor. Není to žádná stíhačka (v porovnání s osobáky, nikoli s Defem

), váží to 2600kg prázdné. Je to velmi pohodlné, velmi rozmazlující, velmi opulentní, zkrátka Rolls-Royce do terénu, ve kterém ho předpokládám trápit nebudeš. A když budeš, tak projede hodně, ale ne zas tolik, co D3. Nemá ještě do samonosky integrovaný poctivý žebřinový rám jako D3, spíš je to samonoska s výztuhami.
Jinak později byly motory BMW 4,4 l V8 benzin a 3,0 l R6 Turbo diesel nahrazeny motory Jaguar 4,4 l V8 a 4,2 l Supercharged v benzínu a 3,6 l V8 Turbo diesel od Ford/PSA. Turbo diesel dává 275 koní a 640Nm při spotřebě kolem 11,5 až 15 l na sto km !!! V současnosti jde na trh modelový rok 2010, kde byly benzinové motory nahrazeny novějšími agregáty Jaguar o objemu 5,0 l s tím, že ten přeplňovaný dává 510 koní a 625Nm !!!
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250